Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto Paź 25, 2022 10:59 pm    Temat postu: Best Debt Relief Honolulu Info

In response to the person asking about help debt 2021, debt consolidation improve credit score, companies that help consolidate debt, financial freedom debt relief, reddit debt relief, united debt settlement hawaii, 2020 debt relief honolulu, I highly suggest this best debt relief hawaii tips not to mention debt help agencies, simple debt relief, floridadebtrelief honolulu, pinnacle debt relief, tax relief services hawaii, new mexico debt relief hawaii, debt relief programs for bad credit, best irs debt relief, texasdebtrelief honolulu, irs debt forgiveness program 2021, look at this updated debt relief hawaii site and don't forget freedom relief debt consolidation, signature debt relief honolulu, payday relief loans honolulu, national debt relief cost honolulu, government debt reduction programs, debt help hawaii, non profit debt help hawaii, get help with credit card debt, credit card counseling non profit honolulu, dave ramsey credit card debt settlement, try this useful Debt Advice Hawaii site for legitimate debt settlement companies, freedom debt consolidation loan, need debt relief honolulu, nonprofit debt consolidation companies near me honolulu, paying off your debt credit score honolulu, best tax relief companies 2020 hawaii, small business debt help honolulu, . See More New SEO Service Info 3168b5e
Gość
PostWysłany: Sro Lip 11, 2018 2:38 pm    Temat postu:

CZy sprawozdanie RF-03 należy publikować w BIP??????
Gość
PostWysłany: Pon Lip 02, 2018 5:14 pm    Temat postu:

ja uwazam że depozyty czy nadpłaty podatków czyli bnalezności na oprzyszły okres nie powinno ise wykazywacv, raczej zobowiazania z Rb 28 są prawdziwymi zobiowiazaniami
Gość
PostWysłany: Pon Lip 02, 2018 5:13 pm    Temat postu:

zatwierdzeniem tzn 2 lipca jest jako wysłane
Gość
PostWysłany: Pon Lip 02, 2018 3:55 pm    Temat postu: wysyłanie sprawozdania RF-03

W jaki sposób należy wysłać sprawozdanie? Wystarczy je tylko zatwierdzić w portalu sprawozdawczym? Wersję papierową też wysyłamy?
Gość
PostWysłany: Pon Lip 02, 2018 3:43 pm    Temat postu:

Anonymous napisał:
ODPOWIEDŹ Z GUS:
"W punkcie 13.1. bilans gminy (z wykonania budżetu) – wzór bilansu na formularzu różni się od wzoru bilansu z wykonania budżetu. Na Portalu Sprawozdawczym dodano w wierszach informacje dodatkowe ułatwiające przeniesienie danych z bilansu wykonania budżetu na bilans zawarty w sprawozdaniu."

Proszę o wskazówki, jak odszukać te wiersze odnośnie przeniesienia danych z bilansu na bilans budżetu.
Gość
PostWysłany: Pią Cze 29, 2018 1:40 pm    Temat postu:

A jak należy pokazać nadplaty?jako zobowiązania wymagalne?
Gość
PostWysłany: Pią Cze 29, 2018 12:19 pm    Temat postu:

Anonymous napisał:
W przypadku poręczeń wpisujemy tylko te udzielone w 2017 r czy wcześniejsze też ? icon_rolleyes.gif



Wcześniejsze też
Gość
PostWysłany: Pią Cze 29, 2018 11:15 am    Temat postu: Sprawozdanie RF-03 najczęściej zadawane pytania

Szanowni Państwo

W związku z tym, że sprawozdanie RF-03 budzi wiele emocji, poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Sprzedaż zwrotna (dotyczy pytania 1 oraz 14) to transakcja, w której obecny właściciel przedmiotu (środka trwałego) sprzedaje go i jednocześnie zawiera z kupującym umowę leasingu/dzierżawy/najmu. Były właściciel, otrzymuje możliwość użytkowania przedmiotu leasingu/dzierżawy/najmu i zapewnia sobie prawo odkupienia po wygaśnięciu umowy.

W pytaniu 4 wykazujemy spółki, w których udziały objęła instytucja finansująca (tzw. sponsor), który zawarł umowę z jednostką samorządu terytorialnego (jst) o odsprzedaniu jst w określonym czasie i w określonej kwocie (z zyskiem) tych udziałów.

W pytaniu 5 wykazujemy wszystkie zobowiązania wymagalne i niewymagalne z wyłączeniem kredytów, pożyczek, zobowiązań z tytułu papierów wartościowych i przyjętych depozytów, sum depozytowych. Nadpłaty wykazujemy. Wykazane dane powinny przede wszystkim odzwierciedlać bilans jednostki. Jeśli występują zobowiązania w stosunku do osób fizycznych/pracowników, emerytów ujmujemy w wierszu 12 gospodarstwa domowe w kolumnie 7-8.
W Grupie I np. wykazujemy zobowiązania do Urzędu Skarbowego, W grupie II wykazujemy zobowiązania wobec PFRON, W Grupie IV wykazujemy zobowiązania wobec ZUS (grupa obejmuje także fundusze zarządzane przez ZUS), KRUS (grupa obejmuje także fundusze zarządzane przez Prezesa KRUS) oraz NFZ.

W pytaniu 6 – na Portalu Sprawozdawczym została dołączona kolumna Tytuł przejętych zobowiązań.

W pytaniu 7 należy wykazać wszystkie umorzenia należności – również należności cywilnoprawne w tym podatkowe jakie umorzyła jednostka sprawozdawcza oraz jej samorządowe zakłady budżetowe i jednostki budżetowe. W przypadku osób fizycznych, wykazujemy łączną kwotę umorzenia należności z danego tytułu (na Portalu Sprawozdawczym jest dodana kolumna – tytuł umorzonych należności). W kolumnie Nazwa jednostki wpisujemy osoby fizyczne (nie wymieniamy po kolei osób fizycznych z imienia i nazwiska); kolumnę regon zostawiamy pustą; w kolumnie Wartość umorzonych należności wpisujemy łączną kwotę umorzonych należności, natomiast w kolumnie Tytuł umorzonych należności wpisujemy z jakiego tytułu udzielono osobom fizycznym umorzenia. Na Portalu Sprawozdawczym zamieszczona została podpowiedź dotycząca sposobu wypełnienia tego pytania. W przypadku dużej liczby jednostek posiadających numer regon, które uzyskały umorzenie należności z tego samego tytułu, można wykazać łączną kwotę tego umorzenia (podobnie jak w przypadku osób fizycznych).
Wartość umorzenia wykazywana w kolumnie 3 dotyczy również odsetek od umorzeń (kosztów postępowań sądowych nie wykazujemy). Każdy tytuł umorzenia należy wpisać osobno.

W pytaniu 11 również wykazujemy zastrzyki kapitałowe, w przypadku których środki przelano w 2017 r.
a rejestracja podwyższenia nastąpiła w późniejszym czasie.
Nie wykazujemy tutaj podwyższeń kapitału, które miały miejsce w roku 2016.

Pytania od 1 do 13 dotyczą jednostek samorządu terytorialnego (gminy, powiatu, województwa), jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych (łącznie z urzędem gminy, ze starostwem powiatowym, urzędem marszałkowskim).

Pytanie 14 (14.1-14.4) dotyczy wszystkich jednostek posiadających osobowość prawną, które są podlegle Państwa instytucji:
- samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim lub nadzorującym jest jednostka samorządu terytorialnego,
- instytucji kultury, dla których organem założycielskim lub nadzorującym jest jednostka samorządu terytorialnego,
- wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego.

W pytaniu 13 wykazujemy odpowiednio:

W punkcie 13.1. bilans organu (z wykonania budżetu) – wzór bilansu na formularzu różni się od wzoru bilansu z wykonania budżetu. Na Portalu Sprawozdawczym dodano w wierszach informacje dodatkowe ułatwiające przeniesienie danych z bilansu wykonania budżetu na bilans zawarty na formularzu RF-03.

W wierszu 36 Fundusz jednostki należy wykazać Aktywa netto budżetu (np. skumulowany wynik finansowy, operacje niekasowe, niewykonane wydatki, wynik budżetu, nadwyżka budżetu, wykonanie budżetu);
W wierszu 57 Rezerwy na zobowiązania należy wykazać rezerwę na niewygasające wydatki;
W wierszu 58 Fundusze specjalne należy wykazać państwowe fundusze celowe;

W punkcie 13.2. zsumowane bilanse samorządowych zakładów budżetowych;
W punkcie 13.3. zsumowane bilanse jednostek budżetowych łącznie z urzędem (nie należy znosić wzajemnych rozliczeń).

Dane w bilansie podajemy w pełnych złotych.

z wyrazami szacunku
Martyna Rożynek i Danuta Komarowska
Gość
PostWysłany: Pią Cze 29, 2018 8:46 am    Temat postu: Re: Sprawozdanie RF - 03

Anonymous napisał:
W którym miejscu w pytaniu 5 wpisujecie Państwo zobowiązania z tytułu nadpłat podatków? Chciałam je wpisać w grupie gospodarstwa domowe, 'zobowiązania z tytułu podatków i składek' jednak na formularzu elektronicznym pole to jest zaznaczone na szaro i nie da się wpisać. A co z sumami obcymi, depozytami? Pomijacie je Państwo?


Ja wpisałam wszystko zgodnie z bilansem. Jeśli chodzi o nadpłaty podatków to moim zdaniem nie jest to zobowiązanie z tytułu podatku. Bo jesteśmy zobowiązani zwrócić nadpłatę a nie uiścić podatek nałożony przez podatnika na gminę - podobnie w Rb-N należności od US z tytułu nadwyżki VAT naliczonego nad należnym nie wykazujemy jako należności z tytułu podatków.
Gość
PostWysłany: Pią Cze 29, 2018 7:56 am    Temat postu: Sprawozdanie RF - 03

W którym miejscu w pytaniu 5 wpisujecie Państwo zobowiązania z tytułu nadpłat podatków? Chciałam je wpisać w grupie gospodarstwa domowe, 'zobowiązania z tytułu podatków i składek' jednak na formularzu elektronicznym pole to jest zaznaczone na szaro i nie da się wpisać. A co z sumami obcymi, depozytami? Pomijacie je Państwo?
Gość
PostWysłany: Czw Cze 28, 2018 3:34 pm    Temat postu:

Anonymous napisał:
W przypadku poręczeń wpisujemy tylko te udzielone w 2017 r czy wcześniejsze też ? icon_rolleyes.gif

U nas jest tak, że poręczenie zostało udzielone kilka lat temu, więc uważałam, że nie wpisujemy, jednak pani z GUS'u kazała wykazać po opisaniu sytuacji następująco (u nas jest to poręczenie nie uruchomione):
- zaznaczamy "tak", pomijamy pkt. 12.1, a w pkt. 12.2 wypełniamy "wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań" na całość poręczenia. Nie tylko kwoty przypadającej na 2017 rok.

Program pokaże błąd w pkt. 12.1, ale będzie to błąd dopuszczalny (miękki).
Gość
PostWysłany: Czw Cze 28, 2018 3:29 pm    Temat postu:

"Tradycyjnie nie można się dodzwonić do GUS'u.

Kwestia dotyczy pyt 7: Czy ktoś posiada informację jak wykazujemy te umorzenia? Czy wykazujemy wszystkie (podatki, opłaty, dochody typu czynsze, itp.)?
No i w jakim układzie: na poszczególne osoby prawne i fizyczne?

To jest ogrom danych"

Udało się w końcu dodzwonić i może komuś przyda się dla jasności i potwierdzenia, że należy wykazywać wszelkie umorzenia różnych należności. W przypadku osób fizycznych można zliczyć wg danej ulgi, np. umorzenie podatku rolnego i wpisać łącznie, a w nazwie "osoby fizyczne".

Gość
PostWysłany: Czw Cze 28, 2018 2:53 pm    Temat postu:

W przypadku poręczeń wpisujemy tylko te udzielone w 2017 r czy wcześniejsze też ? icon_rolleyes.gif
Gość
PostWysłany: Czw Cze 28, 2018 12:44 pm    Temat postu:

Tradycyjnie nie można się dodzwonić do GUS'u.

Kwestia dotyczy pyt 7: Czy ktoś posiada informację jak wykazujemy te umorzenia? Czy wykazujemy wszystkie (podatki, opłaty, dochody typu czynsze, itp.)?
No i w jakim układzie: na poszczególne osoby prawne i fizyczne?

To jest ogrom danych icon_sad.gif

Powered by phpBB 2.0.1 © 2001,2002 phpBB Group