Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon Wrz 26, 2022 11:11 pm    Temat postu: Updated SEO Service Blog

To the man talking about awr seo, find competitor backlinks, buy backlinks cheap, brian dean link building, seo tasks, fiverr web design, I highly recommend this great seo website services forum or high pr backlinks sites, build quality backlinks, afresh backlink, seo digital marketing agency, semrush keyword, profile backlinks sites list 2019, on top of this great seo website services forum alongside all paid seo, find my backlinks, backlinks in digital marketing, magento ecommerce development company, dfy backlinks, list of high da websites, as well as this recommended seo website services details which is also great. Also have a look at this top rated seo website services blog as well as backlinks high quality, link building strategies list, on page seo services, seo for my website, website optimization services, white hat seo link building, alongside all this useful seo website services advice and don't forget back link website, best websites to get backlinks, seo roundtable, backlink gsa, seo toolkit, casino backlinks, not to mention top rated seo website services forum which is also worth a look. I also recommend this new seo website services info as well as hidden backlinks, keyword backlinks, etsy seo, custom web design company, shopify website designer, free link building submission sites list, as well as this updated seo website services url not to mention google local seo, website marketing services, profile backlink site list, buy pbn backlinks cheap, removing bad backlinks, ecommerce web developers, alongside all awesome seo website services tipsalongside all profile backlinks seo list, linkbuilding agency, pr9 backlinks, magento web design, buy pbn links, activebacklink, which is also great. Finally, have a look at this useful seo website services advice for good measure. Check more Best Humidifier Advice de3efd3
wojtania
PostWysłany: Pon Lut 03, 2003 8:56 pm    Temat postu: Odpowiedź

Po pierwsze dziękuję za dyskusję. Namawiam do niej również pozostałych pracowników RIO oraz praktyków z JST. Wierzę bowiem głeboko, że i oni potrafią dyskutować i wypowiadać swoje zdanie, a nie tylko powielać czyjeś opinie.

Pisze pan, że nieelegancko z mojej strony było stwierdzić, że RIO nadużywa swoich kompetencji. Ale przecież to prawda, czy się Panu podoba, czy nie. Nieeleganckie było rozpoczęcie Pańskiej odpowiedzi. Czyżby i Pan chciał negować polską naukę i obarczać pracowników naukowych za ten bałagan w budżetówce? Ciekawe co powie na taki punkt widzenia sprawy kadra naukowa Uniwersytetu Łódzkiego? Czyżby i Pan nie znał ośrodka decyzyjnego i autora owych dziwnych przepisów? Dla wyjaśnienia jest nim MF i po części RIO.

Co do dalszej częsci Pana odpowiedzi to prosze zwrócić uwagę na fakt, że od października 1997 roku obowiązuje nowa Konstytucja RP i określony nią porządek prawny. Wynika z niego, że rozporządzenie ma wykonywać, a nie zmieniać ustawy. Oznacza to że budując zakładowy plan kont jednostka posługuje się na pierwszym miejscu ustawą o rachunkowości a na drugim stosownymi rozporzadzeniami. Artykuł 10 ustawy o rachunkowości oznacza, że podstawą prowadzenia rachunkowości jest polityka rachunkowości a nie rozporządzenie. Politykę pisze się samemu przyjmując wykaz kont z rozporządzenia, ale można powołujac się na artykuł 4ust. 4 ustawy o rachunkowości zastosować uproszczenia (np. eliminując konta 998 i 999 oraz 401 i 761 jako nieistotne i niemające wpływu na wynik finansowy) pozwala na to również rozdział 4 RMF z 18 grudnia 2001 roku. RIO może jedynie ocenić: czy w ogóle jest opracowana polityka rachunkowości. Jedynym organem uprawnionym do oceny merytorycznej jest moim zdaniem audytor wewnętrzny oraz biegły rewident. No właśnie czy kontrolujacy z RIO mają uprawnienia biegłych rewidentów? Co do artykułu 138 ust 1.pkt 14 ustawy o finansach publicznych to moim zdaniem potwierdził Pan nadużywanie kompetencji przez RIO ( no chyba, że kontrolujacy inspektor ma uprawnienia biegłego rewidenta) gdyż zapis ten wcale nie daje RIO prawa do kontroli merytorycznej zapisów na poszczególnych kontach ksiąg rachunkowych. Zapomniał Pan widocznie o artykule 24 ust.5 pkt.2 ustawy o rachunkowości. Zgodność sprawozdania z danymi wynikajacymi z ksiąg rachunkowych oznacza zgodność wykazywanych w RB sald z comiesiąc sporządzanym zestawieniem obrotów i sald. Nadal twierdzę, że Ustawa o RIO i nadane izbie kompetencje nie dają jej inspektorom prawa do oceny od strony merytorycznej polityki rachunkowości oraz samych już księgowań na poszczególnych kontach, a zdodność RB z danymi wynikającymi z ksiąg oznacza jedynie prawo do sprawdzenie, czy wykazywane kwoty w RB wynikają z zestawienia obrotów i sald.

Szanowny Panie jeżeli kierownik otrzyma zalecenie pokontrole do realizacji, w którym nie będzie wskazania podstawy prawnej (a jedynie widzimisię kontrolujacego), to sam Pan wie co warte jest takie zalecenie.

Szanowny Panie, nadal twierdzę, że najlepszym rozwiązaniem, jest wykreślenie z polityki rachunkowości kont 998 i 999 oraz sporządzanie Rb28s i wykazywanie tam kwoty tzw. zaangażowania jako sumy obrotu na wydatkach i salda na zobowiązaniach.

Zwróciłem się z tą sugestią do Ministerstwa Finansów, ale ono nie lubi przyznawać się do błedów. Być może wszystko to się zmieni z chwilą (a o takich plotkach słyszałem) zmiany kompetencji w samym resorcie i przejęcia rachunkowości budżetowej przez Departament Rachunkowości. I o to teraz trzeba się modlić.
Adam
PostWysłany: Pon Lut 03, 2003 6:39 pm    Temat postu: RE: Zaangażowanie !!!!

Szanowny Panie!

Odnosząc się do całego wątku dyskusji - w zupełności zgadzam się z "Gościem", który wysłał odpowiedź na to pytanie w dn. 28-01-2003.
Ponadto żaden z inspektorów kontroli RIO nie postawi zarzutu, w sytuacji gdy jednostka lub pracownik jednostki działa zgodnie z prawem - to jest przecież oczywiste.

Odpowiadając z kolei na Pana poprzedni post:
Nie zamierzam nikogo straszyć - jak również nie nadużywam swojej pozycji.
Pragnę zauważyć, iż póki co to właśnie Pan sprowadził dyskusję na temat kiepskiej jakości naszego prawodawstwa, w szczególności zaś aktów wykonawczych do niezbyt trafnej oceny możliwości stanowienia prawa przez RIO oraz do oceny kompetencji i uprawnień pracowników RIO - to jest delikatnie rzecz ujmując niezbyt eleganckie.

Co do możliwości kontroli:
- ustawa o rio daje nam uprawnienia do kontroli gospodarki finansowej jednostek samorządowych pod kątem legalności - stąd biorą się uprawnienia do oceny zgodności opracowanego planu kont z obowiązującymi przepisami prawa w kontekście zjawisk występujących w kontrolowanej jednostce,
- nie zaprzeczy Pan chyba również, iż inspektor kontroli ma uprawnienia do weryfikacji zgodności danych wykazanych w sprawozdawczości z danymi w urządzeniach księgowych,
- mamy również uprawnienia do składania zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych w tym również z art. 138 ust. 1 pkt 14 polegających na wykazaniu w sprawozdaniu budżetowym danych niezgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.

Z pewnością przyzna Pan, iż żaden z kierowników jednostki nie będzie zadowolony, gdy w wyniku kontroli otrzyma zalecenia pokontrolne do realizacji ...
Bardzie prawdopodobne jest, że w takim przypadku wyciągnie konsekwencje w stosunku do pracowników, przez których otrzymał te zalecenia.

To tyle jeśli chodzi o pełne przestawienie ewentualnych skutków decyzji nie stosowania kont 998 i 999, do której Pan namawia, w tym również zupełnie niezależnych od RIO.
wojtania
PostWysłany: Czw Sty 30, 2003 11:32 pm    Temat postu: Odpowiedź

Szanowny przedstawicielu RIO. STRACHY NA LACHY. Dobrze Pan wie, że ustawa o RIO (i inne przepisy) nie daje Wam kompetencji do kontroli i badania ksiąg rachunkowych (uprawniony do tego jest jedynie biegły rewident, a prawo do kontroli finansów nie oznacza prawa do badania ksiąg rachunkowych), a w zakresie sprawozdawczości macie jedynie prawo do kontroli sprawozdań kwartalnych pod względem formalnym i rachunkowym ale nie merytorycznym. Jeżeli jest inaczej to proszę o podanie konkretnej podstawy prawnej na podstawie której usiłuje Pan zastraszać ludzi w JST. To nie fair.
Problem zaangażowania trzeba rozwiazać. Instrukcja do RB28s go rozwiazuje. I to jest działanie zgodne z obowiazujacym prawem (opublikowanym w dzienniku ustaw, a nie w materiałach szkoleniowych pracowników RIO). Nadużywa Pan swojej pozycji lansując niezgodne z nauka i praktyką poglady. W każdej szkole uczy się przecież, że umów się nie księguje....ale aby to zrozumieć trzeba być ksiegowym a nie prawnikiem . I to jest właśnie źródło problemu.
Pracowałem dla kilku oddziałów RIO w Polsce, ale nikt tam nie próbował straszyć ludzi.
A tak w ogóle to na jakiej podstawie ów inspektor stawiać bedzie zarzuty jednostce, która posłuchałaby instrukcji do RB28s?
Adam
PostWysłany: Czw Sty 30, 2003 3:30 pm    Temat postu: RE: Zaangażowanie

Drogi przedmówco!
Nie sądziłem, że RIO w Pana ocenie mają tak silną pozycję w strukturach administracyjnych aby pozwalać sobie na "walnięcie" ręką w stół i zrobienia porządku - co ni mniej ni więcej oznacza działalność sprzeczną z prawem.
A co do owego NIC - myślę, że po wizycie inspektora kontroli rio w takiej jednostce, w której zdecydowano się posłuchać Pana rady - pracownicy i kierownik jednostki będą innego zdania niż Pan.
wojtania
PostWysłany: Czw Sty 30, 2003 11:04 am    Temat postu: Odpowiedź

Kimkolwiek jesteś Gościu powinienieś pisać pod swoim nazwiskiem. Czepiasz się Gościu kadry naukowej ale widzę, że bladego pojęcia nie masz o realiach. To nie profesorowie, czy tez doktorzy opracowują przepisy w zakresie rachunkowości budżetowej. Od lat robi to jedna pani z Departamentu Budżetu Państwa. To RIO powiela jej radosną twórczość zamiast walnąć ręką w stół i zrobić z tym porządek. Mój artykuł opublikowany w 24 numerze Rachunkowości Budżetowej jest próbą zrobienia z tym porządku. Najpierw prowadziłem dyskusję z Prezesami RIO. Jeden z nich nawet mi napisał: ...że niby gdzie ja przeczytałem, że umów się nie księguje... . No cóż różnie to bywa z wiedzą w zakresie rachunkowości. W moim artykule podaję zgodny z prawem (a nie z interpretacjami pracowników RIO) sposób ujmowania zaangażowania w RB28S. Określa go opublikowana w Dz.U.24 z 2001 roku instrukcja. Namawiam również służby finansowo-księgowe aby , skoro resort finansów sam nie wie co to zaangażowanie, zrezygnowały z pozabilansowych 998 i 999. No bo niby co Wam mogą za taką rezygnację zgobić..... NIC.
Gość
PostWysłany: Wto Sty 28, 2003 7:09 pm    Temat postu: zaangażowanie!!!!!!!!!!!!

Nie może byc abstrakcji w tak ścisłej dziedzinie jak finanse (nie tylko publiczne). Zaangażowanie wydatków budżetowych powstaje z zawartych umów (udzielonych zamówień), z których wynikną w przyszłości określone zobowiązania. Wprowadzenie pojęcia zaangażowania... icon_cry.gif w rachunkowości budżetowej rzeczywiście daje niezłą mieszankę: rachunkowość kasowa + rachunkowość memoriałowa (w jednostkach) + rachunkowość komisowa. Jasne, że potrzebna jest tu wyobraźnia: zaangażowanie, zobowiązanie i wydatek - powstające w innym czasie trzeba w sprawozdaniach odnieść do budżetu (planu finansowego). Teoretycznie, zważywszy na dyscyplinę finansów publicznych, na koniec roku kwota zaangażowania nie powinna być większa od planowanych wydatków, co oznacza, że nie zawarto umów przekraczających limit wydatków budżetowych. Ale jak ująć zaangażowanie wynikające z umów wieloletnich o odroczonych terminach płatności? Pozdrawiam.
Gość
PostWysłany: Pon Sty 27, 2003 11:01 pm    Temat postu: ZAANGAŻOWANIE!!!!!!!!!!!!!

Czy ktoś może mi wyjaśnić, komu to jest potrzebne, czemu ma służyć
i jak mają sobie z tym poradzić służby finansowe, skoro
w miesięczniku "Rachunkowość budżetowa" pan dr hab mówi, że jest to "pojęcie abstrakcyjne"? Czy w finansach jest miejsce na abstrakcję?
Panowie nauczyciele akademiccy!!! Opanujcie się!!! Nie uprzykrzajcie życia tym, którzy muszą poźniej stosować wasze pomysły na codzień!!!

Powered by phpBB 2.0.1 © 2001,2002 phpBB Group