Autor |
Wiadomość |
Gość |
Wysłany: Nie Mar 07, 2021 7:01 pm Temat postu: |
|
JUŻ NAWET W INSTRUKCJI DO RB-N JEST NAPISANE, ŻE WARTOŚĆ NALEŻNOŚCI NIE NALEŻY POMNIEJSZAĆ O VAT.
A CO MACIE W RB-27S i w RB-28s po genialnych zaleceniach KRRIO dla ZMP?
Przecież symbol 1.65.11 obejmuje badania statystyczne za 2020, które obejmują dane z BESI@.
Wykazując Rb-27s/28s bez VAT 90% JST popełni przestępstwo 16 kwietnia 2021 z art 56 ustawy o statystyce publicznej. |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw Gru 03, 2020 3:03 pm Temat postu: Re: RB27S a VAT |
|
Anonymous napisał: |
NIK w Informacji o wynikach kontroli: CENTRALIZACJA PODATKU VAT
W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO napisał, że cytuję:
Zgodnie z art. 5 ust. 2 pkt 4 lit. a ustawy o finansach publicznych, do dochodów z mienia jednostek sektora finansów publicznych zalicza się w szczególności wpływy z umów najmu, dzierżawy i innych umów o podobnym charakterze, a nie wpływy pomniejszone o VAT odprowadzany do urzędu skarbowego lub do urzędu będącego centralą rozliczeń VAT w JST. VAT jest podatkiem cenotwórczym, co oznacza, iż wpływa on na wysokość ceny w sytuacji, gdy towar lub usługa podlega opodatkowaniu. Tym samym stanowi on element wynagrodzenia za wykonaną usługę bądź dostawę towaru.
Podejście to jest zgodne z definicją ceny, określoną w ustawie z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług255. Na gruncie ustawy o finansach publicznych, wpływy te powinny stanowić dochód publiczny.
Wśród dochodów publicznych są m.in. wpływy z najmu i dzierżawy opodatkowane VAT. Biorąc pod uwagę, że wpływy z tytułu transakcji stanowiących sprzedaż opodatkowaną VAT dokonywane na rachunek bieżący jednostki budżetowej JST stanowią dochód publiczny, powinny być one budżetowane i ujęte w planach finansowych jednostek, a co za tym idzie ujmowane również w sprawozdaniu budżetowym Rb-27S w pełnej kwocie uzyskanych wpływów (otrzymanej ceny).
Zgodnie z kasową zasadą wykonania budżetu, dochody i wydatki należy ujmować w terminie ich zapłaty, niezależnie od rocznego budżetu, którego one dotyczą. Do danego okresu można zatem zaliczyć wyłącznie rzeczywiste wpływy i wydatki dokonane na bankowych rachunkach budżetów, a dla jednostek budżetowych – na bieżących rachunkach dochodów i wydatków budżetowych. Z powyższych zapisów wynika, że pełna kwota wpływu od kontrahenta jednostki powinna zostać ujęta jako dochód budżetowy.
....przy okazji myślenia o Świętach sugeruję znaleźć czas i pomyśleć o tym co się robi w pracy przy okazji sporządzania rocznych sprawozdań typu RB.
Bo chyba nadchodzą kłopoty i przełom.
Dłużej bzdur lansowanych przez RIO nie da się przecież wytrzymać.
Pozdr TW |
"przy okazji myślenia o Świętach sugeruję znaleźć czas i pomyśleć o tym co się robi w pracy" - czy ktoś aktualnie znajduje czas w pracy, żeby myśleć o świętach? |
|
|
Gość |
Wysłany: Sro Gru 02, 2020 1:32 pm Temat postu: RB27S a VAT |
|
NIK w Informacji o wynikach kontroli: CENTRALIZACJA PODATKU VAT
W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO napisał, że cytuję:
Zgodnie z art. 5 ust. 2 pkt 4 lit. a ustawy o finansach publicznych, do dochodów z mienia jednostek sektora finansów publicznych zalicza się w szczególności wpływy z umów najmu, dzierżawy i innych umów o podobnym charakterze, a nie wpływy pomniejszone o VAT odprowadzany do urzędu skarbowego lub do urzędu będącego centralą rozliczeń VAT w JST. VAT jest podatkiem cenotwórczym, co oznacza, iż wpływa on na wysokość ceny w sytuacji, gdy towar lub usługa podlega opodatkowaniu. Tym samym stanowi on element wynagrodzenia za wykonaną usługę bądź dostawę towaru.
Podejście to jest zgodne z definicją ceny, określoną w ustawie z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług255. Na gruncie ustawy o finansach publicznych, wpływy te powinny stanowić dochód publiczny.
Wśród dochodów publicznych są m.in. wpływy z najmu i dzierżawy opodatkowane VAT. Biorąc pod uwagę, że wpływy z tytułu transakcji stanowiących sprzedaż opodatkowaną VAT dokonywane na rachunek bieżący jednostki budżetowej JST stanowią dochód publiczny, powinny być one budżetowane i ujęte w planach finansowych jednostek, a co za tym idzie ujmowane również w sprawozdaniu budżetowym Rb-27S w pełnej kwocie uzyskanych wpływów (otrzymanej ceny).
Zgodnie z kasową zasadą wykonania budżetu, dochody i wydatki należy ujmować w terminie ich zapłaty, niezależnie od rocznego budżetu, którego one dotyczą. Do danego okresu można zatem zaliczyć wyłącznie rzeczywiste wpływy i wydatki dokonane na bankowych rachunkach budżetów, a dla jednostek budżetowych – na bieżących rachunkach dochodów i wydatków budżetowych. Z powyższych zapisów wynika, że pełna kwota wpływu od kontrahenta jednostki powinna zostać ujęta jako dochód budżetowy.
....przy okazji myślenia o Świętach sugeruję znaleźć czas i pomyśleć o tym co się robi w pracy przy okazji sporządzania rocznych sprawozdań typu RB.
Bo chyba nadchodzą kłopoty i przełom.
Dłużej bzdur lansowanych przez RIO nie da się przecież wytrzymać.
Pozdr TW |
|
|