Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 162019451
RIO :: Zobacz temat - kontrola
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 1:46 pm Temat postu: Re: kontrola
Anonymous napisał:
mam pytanie do kogoś kto prowadził kontrolę 5 % na umowie zlecenia...
jaka kwotę sie przyjmuje za kontrolę 1 jednostki?
proszę o odpowiedź...
Zgodnie z art. 44 ust. 1 (zdanie końcowe) - kontrola finansowa jest czynnością z zakresu "gospodarki finansowej jednostki sektora finansów publicznych", której to czynności obciążają "kierownika" tej jednostki.
Zgodnie z ust. 2 art. 44 UFP, obowiązki z zakresu gospodarki finansowej (a zatem również "kontrolę") kierownik w odpowiedni sposób może powierzyć pracownikowi tej jednostki.
Innymi słowy: wątpliwą jest dopuszczalność przeprowadzania kontroli poprzez posłużenie się komercyjnym zleceniobiorcą lub inną "osobą trzecią" - nie będącą "pracownikiem", którego z kierownikiem wiążą stosunki służbowe.
Witam
Proszę mi podpowiedzieć czy to powierzenie powinno mieć stałą formę np. wpisaną do zakresu czynności pracownikowi czy też wystarczy każdorazowo wystawiane upoważnienie do przeprowadzenie określonej kontroli pracownikowi zatrudnionemu w Urzedzie (podległemu służbowo Skarbnikowi)
O osobie "kontrolującej 5%" nie dycyduje bezpośrednio Głowny Księgowy (w tym Skarbnik JST), ale kierownik JSFP.
Cytat:
Art. 44. 1. UFP
Kierownik jednostki sektora finansów publicznych, zwany dalej "kierownikiem jednostki", jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
2. Kierownik jednostki może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym jednostki.
Czynności upoważniające w zakresie gospodarki finansowej.
Tezy publikacji :
Cytat:
1. Obowiązków w zakresie gospodarki finansowej nie można wykonywać bez stosownego upoważnienia.
Wobec tego, że powierzenie obowiązków pracownikom przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych jest jednocześnie upoważnieniem do ich wykonywania, przepis art. 44 ust. 2 u.f.p. [ustawy z 2005 r. o finansach publicznych] stanowi podstawę dokonywania przez tego kierownika czynności upoważniających. Są to czynności upoważniające, których treścią jest wyznaczenie obowiązku wykonywania określonych działań.
2. Kwalifikowanie "powierzenia obowiązków" za działanie tej samej kategorii co "powierzenie czynności" prowadzi do dopuszczalności powierzenia obowiązków pracownikom jednostki sektora finansów publicznych poprzez ustalenie zakresu czynności. Kierownik sektora finansów publicznych może więc powierzać obowiązki podległym pracownikom, ustalając dla nich stosowne zakresy czynności.
3. Wskazanie w regulaminie organizacyjnym obowiązków w zakresie gospodarki finansowej, jakie należą do pracownika zajmującego określone stanowisko w strukturze organizacyjnej danej jednostki, należy uznać - w świetle omawianego przepisu - za powierzenie określonych obowiązków w zakresie gospodarki finansowej i zarazem przyjęcie obowiązków przez osobę, której je powierzono. Pracownik nie dokonuje tu odrębnej czynności o przyjęciu powierzonych mu obowiązków. Przyjęcie obowiązków zostaje tu potwierdzone dokumentem w postaci regulaminu organizacyjnego jednostki.
4. Publicznoprawny charakter przepisu art. 44 u.f.p. [ustawy z 2005 r. o finansach publicznych] oraz brak w tym przepisie upoważnienia kierownika sektora finansów publicznych do przeniesienia uprawnień na inne osoby przemawiają za tym, iż pracownikom jednostki sektora finansów publicznych skutecznie powierzyć obowiązki w zakresie finansów publicznych może tylko kierownik tej jednostki. Powierzenie im obowiązków w tym zakresie przez inną osobę niż kierownik tej jednostki należy uznać jako czynność podmiotowo wadliwą.
5. Przyjęcie obowiązków w zakresie gospodarki finansowej przez osoby, którym je powierzono, nie oznacza wymogu wyrażenia przez nie zgody. Powierzanie obowiązków na podstawie art. 44 ust. 2 u.f.p. [ustawy z 2005 r. o finansach publicznych] może następować jednostronnie. Taki charakter ma powierzenie obowiązków przez stosowne wskazanie w regulaminie organizacyjnym. Jednostronnie mogą być też powierzane obowiązki w zakresie gospodarki finansowej konkretnym pracownikom jednostki sektora finansów publicznych.
Nie ma przeszkód prawnych, aby kierownik jednostki sektora finansów publicznych uzależnił powierzenie obowiązków w zakresie gospodarki finansowej od wyrażenia zgody przez pracownika, któremu obowiązki mają zostać powierzone.
6. Czynności upoważniające w zakresie gospodarki finansowej jednostki sektora finansów publicznych różnią się zasadniczo od pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo jest czynnością prawną, z którą nie wiąże się obowiązek czynienia z niego użytku. Istota czynności upoważniających w zakresie gospodarki finansowej jest zasadniczo inna. Upoważnienie do wykonywania określonych czynności łączy się nierozerwalnie z obowiązkiem wykonywania tych czynności.
Nieco z innej beczki, ale mam pytanie.
Z lektury art. 44 wynika konieczność prowadzenia kontroli finasowej w jednostce konkretnej (czytaj jednej) i obowiązki oraz prawa kierownika tej jednostki. Rozumiem, że stwierdzenie "w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej" dotyczy art. 47 tej ustawy. Art. 47 określa jak w jednostkach sektora winna być zorganizowana przez kierownika kontrola finansowa. Jednak w moim rozumieniu tych przepisów dotyczy to jedynie kontroli wewnętrznej w jednostce, tzn. np w UG, której kierownikiem jest wójt, czy w szkole gdzie odpowiedzialność za to ponosi dyrektor.
Bardzo proszę o podanie przepisu poza art. 187 u.o.f.p. z którego wynika konieczność prowadzenia przez wójta kontroli w jednostkach organizacyjnych gminy.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach