Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 161369599
RIO :: Zobacz temat - Inwentaryzacja nalezności podatkowych w Urzędzie.
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Sro Sie 29, 2007 12:14 pm Temat postu: Inwentaryzacja nalezności podatkowych w Urzędzie.
Przepisy ustawy o rachunkowości określają, że należności publicznoprawne należy inwentaryzować drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i ich weryfikację. Do takich należności zaliczamy podatki i inne dochody gminy. Jest jednak inny przepis tejże ustawy, który mówi, że należności od kontrahentów prowadzących księgi rachunkowe inwentaryzujemy drogą potwierdzenia sald.
Jak zatem należy inwentaryzować należności podatkowe np. podatku od nieruchomości od osób prawnych? KS[/b]
Art.26 ust.1 pkt.2 ustawy o rachunkowości mówi, że należności należy inwentaryzować droga potwierdzenia sald z kontrahentami, ale z zastrzeżeniem pkt.3. A pkt.3 mówi,ze należności z tytułów publicznoprawnych należy inwentaryzować drogą porównania danych ksiąg rach. z dokumentami źródłowymi i weryfikacji ich realnej wartości. Więc nalezności z tyt. podatku od nieruch. wobec osoby prawnej należy inwentaryzować metodą weryfikacji.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach