Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 159739626
RIO :: Zobacz temat - Vat w umowie zlecenia z radcą prawnym
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Nie Kwi 22, 2007 12:08 am Temat postu: Vat w umowie zlecenia z radcą prawnym
Jesteśmy jednostką budżetową, planujemy podpisać umowę zlecenia z radcą prawnym pracującym na umowę o pracę w innym zakładzie pracy (osiąga wynagrodzenie większe niż 936 zł). Radca prawny nie prowadzi działalności gospodarczej ale musi płacić VAT od swoich usług. Będzie wystawiał nam fakturę VAT. Powstaje problem ile mamy mu zapłacić i czy możemy potrącać składki NFZ i zaliczkę na PDOF? Przykładowo kwota umowy netto 1.000 zł + 220 VAT = 1.220 zł brutto. Czy przelewamy na konto radcy 1.220 zł? Czy potrącamy składkę NFZ i zaliczkę na podatek od 1.000 i przelewamy radcy kwotę po potrąceniach + 220 VAT? Może powinniśmy naliczyć składkę NFZ i PDOF od 1.220 zł (naliczenie tylko od 1.000 może skutkować dyscypliną)? Bardzo proszę o rady.
Chyba jakieś nieporozumienie w odpowiedziach powyzej. Pytanie nie dotyczyło jak zatrudniac radce prawnego a jak zapłacić fakturę. Jesli wystawi fakture VAT to płacimy kwote brutto z faktury. Z podatku VAT rozlicza sie sam.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach