Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 161443730
RIO :: Zobacz temat - Granice czasowe dla możliwości kontroli beneficjenta dotacji celowej przez organ dotujący
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 8:48 am Temat postu: Granice czasowe dla możliwości kontroli beneficjenta dotacji celowej przez organ dotujący
Jest problem:
Przepis art. 17 ustawy o dział.pożytk.publ. i o wolont (uDPPiW) zobowiązuje organ do przeprowadzenia kontroli realizacji zadania w tym jego finansowania z dotacji (w tym do kontroli urzędzeń księgowych) u beneficjenta dotacji celowej.
Przepisy uDPPiW nie określają zasad i procedur ww. kontroli, ani prawi i obowiązków beneficjenta dotacji w toku kontroli.
Ww. kwestie prawne - stanowią materię "umów" wg. ramowego wzoru umowy z rozporządzenia MPiPS.
O tym, że umowa ma regulować również treści właściwe dla kontroli wykonywania zadania - mówi także działający tutaj przepis art. 131 ust. 2 ustawy o finansach publicznych (uFP).
A zatem uprawnienia i obowiązki stron umowy - w zakresie kontroli dotacji - regulują unormowania umowy (stąd: kontrola ex contractu) jakie należy interpretować (m-in) przez odwoływanie się do art. 17 uDPPiW i art. 131 ust. 2 uFP.
Stąd konkretne pytania.
Dotyczy ono ustalenia czasokresu do kiedy organowi dotującemu z art. 17 uDPPiW - wolno kontrolować beneficjenta w zakresie udzielonej dotacji:
- Czy beneficjenta wolno również kontrolować po złożeniu sprawozdania (traktowanego jako "rozliczenie dotacji") - a jeśli tak - to jak dlugo wolno go kontrolować ??
- Czy beneficjenta wolno kontrolować dopóki nie rozliczy (on) się z dotacji i organ dotujący nie rozliczy udzielonej dotacji ?
- Czy jak twierdzi się w niektórych JST - beneficjenta wolno zawsze kontrolować do 5-lat, bo taki jest okres przechowywania dokumentów i okres przedawnienia uprawnień do dochodzenia zwrotu dotacji ?
- Należy tutaj nadmienić, że nie chodzi o przepisy regulujące zasady kontroli ww. beneficjenta dotacji przez NIK, RIO i UKS - ale o przepisy dotyczące kontroli dotowanego przez samorząd - jako organ dotujący.
Co Państwo o tym sądzicie ????
Czy ta tzw. "kontrola do 5-ciu lat" prowadzona przez organ jaki "kiedyś tam udzielił dotacji" - byłaby zawsze legalna (nie stanowiłaby wyrazu "nadużycia prawa") - również po mającym miejsce wcześniej:
- zakończeniu realizacji zadania
- złożeniu sprawozdania
- rozliczeniu dotacji (znajdującym wyraz - co najmniej- w stosownych zapisach ksiąg Urzędu).
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach