Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 550 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 159699210
 

RIO :: Zobacz temat - kontrola
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

kontrola

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Kontrola i audyt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 10:32 am    Temat postu: kontrola Odpowiedz z cytatem

mam pytanie do kogoś kto prowadził kontrolę 5 % na umowie zlecenia...
jaka kwotę sie przyjmuje za kontrolę 1 jednostki?

proszę o odpowiedź...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Cze 01, 2007 10:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to wszystko zależy jaka duża jednostka i jaki jest jej budżet. Ja prowadziłam ale na umowę o dzieło i kwoty różne w zależności od budżetu
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 8:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

umowa o dzieło...? nie zlecenia? wprawdzie jest twór umowy o dzieło- protokół i własny wkład intelektualny....


mam do przeprowadzenia kontroli w 6 jednostkach gminnych, jeszcze nie znam kwot budżetów poszczeg. jedn., umowę będę zawierała z Urz. Gminy

hm... czy zastosować jakiś procent od wielkości wydatków jednostki?
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Cze 04, 2007 1:46 pm    Temat postu: Re: kontrola Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
mam pytanie do kogoś kto prowadził kontrolę 5 % na umowie zlecenia...
jaka kwotę sie przyjmuje za kontrolę 1 jednostki?

proszę o odpowiedź...


Zgodnie z art. 44 ust. 1 (zdanie końcowe) - kontrola finansowa jest czynnością z zakresu "gospodarki finansowej jednostki sektora finansów publicznych", której to czynności obciążają "kierownika" tej jednostki.

Zgodnie z ust. 2 art. 44 UFP, obowiązki z zakresu gospodarki finansowej (a zatem również "kontrolę") kierownik w odpowiedni sposób może powierzyć pracownikowi tej jednostki.

Innymi słowy: wątpliwą jest dopuszczalność przeprowadzania kontroli poprzez posłużenie się komercyjnym zleceniobiorcą lub inną "osobą trzecią" - nie będącą "pracownikiem", którego z kierownikiem wiążą stosunki służbowe. icon_question.gif icon_question.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Cze 05, 2007 8:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a o tym faktycznie nie pomyślałam.....
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Cze 10, 2007 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Proszę mi podpowiedzieć czy to powierzenie powinno mieć stałą formę np. wpisaną do zakresu czynności pracownikowi czy też wystarczy każdorazowo wystawiane upoważnienie do przeprowadzenie określonej kontroli pracownikowi zatrudnionemu w Urzedzie (podległemu służbowo Skarbnikowi)
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Cze 10, 2007 8:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O osobie "kontrolującej 5%" nie dycyduje bezpośrednio Głowny Księgowy (w tym Skarbnik JST), ale kierownik JSFP.

Cytat:
Art. 44. 1. UFP
Kierownik jednostki sektora finansów publicznych, zwany dalej "kierownikiem jednostki", jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
2. Kierownik jednostki może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym jednostki.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Cze 10, 2007 8:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kubot Zdzisław
Finanse Komunalne 2006/7-8/13
artykuł

Czynności upoważniające w zakresie gospodarki finansowej.
Tezy publikacji :

Cytat:
1. Obowiązków w zakresie gospodarki finansowej nie można wykonywać bez stosownego upoważnienia.
Wobec tego, że powierzenie obowiązków pracownikom przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych jest jednocześnie upoważnieniem do ich wykonywania, przepis art. 44 ust. 2 u.f.p. [ustawy z 2005 r. o finansach publicznych] stanowi podstawę dokonywania przez tego kierownika czynności upoważniających. Są to czynności upoważniające, których treścią jest wyznaczenie obowiązku wykonywania określonych działań.

2. Kwalifikowanie "powierzenia obowiązków" za działanie tej samej kategorii co "powierzenie czynności" prowadzi do dopuszczalności powierzenia obowiązków pracownikom jednostki sektora finansów publicznych poprzez ustalenie zakresu czynności. Kierownik sektora finansów publicznych może więc powierzać obowiązki podległym pracownikom, ustalając dla nich stosowne zakresy czynności.


3. Wskazanie w regulaminie organizacyjnym obowiązków w zakresie gospodarki finansowej, jakie należą do pracownika zajmującego określone stanowisko w strukturze organizacyjnej danej jednostki, należy uznać - w świetle omawianego przepisu - za powierzenie określonych obowiązków w zakresie gospodarki finansowej i zarazem przyjęcie obowiązków przez osobę, której je powierzono. Pracownik nie dokonuje tu odrębnej czynności o przyjęciu powierzonych mu obowiązków. Przyjęcie obowiązków zostaje tu potwierdzone dokumentem w postaci regulaminu organizacyjnego jednostki.

4. Publicznoprawny charakter przepisu art. 44 u.f.p. [ustawy z 2005 r. o finansach publicznych] oraz brak w tym przepisie upoważnienia kierownika sektora finansów publicznych do przeniesienia uprawnień na inne osoby przemawiają za tym, iż pracownikom jednostki sektora finansów publicznych skutecznie powierzyć obowiązki w zakresie finansów publicznych może tylko kierownik tej jednostki. Powierzenie im obowiązków w tym zakresie przez inną osobę niż kierownik tej jednostki należy uznać jako czynność podmiotowo wadliwą.

5. Przyjęcie obowiązków w zakresie gospodarki finansowej przez osoby, którym je powierzono, nie oznacza wymogu wyrażenia przez nie zgody. Powierzanie obowiązków na podstawie art. 44 ust. 2 u.f.p. [ustawy z 2005 r. o finansach publicznych] może następować jednostronnie. Taki charakter ma powierzenie obowiązków przez stosowne wskazanie w regulaminie organizacyjnym. Jednostronnie mogą być też powierzane obowiązki w zakresie gospodarki finansowej konkretnym pracownikom jednostki sektora finansów publicznych.
Nie ma przeszkód prawnych, aby kierownik jednostki sektora finansów publicznych uzależnił powierzenie obowiązków w zakresie gospodarki finansowej od wyrażenia zgody przez pracownika, któremu obowiązki mają zostać powierzone.

6. Czynności upoważniające w zakresie gospodarki finansowej jednostki sektora finansów publicznych różnią się zasadniczo od pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo jest czynnością prawną, z którą nie wiąże się obowiązek czynienia z niego użytku. Istota czynności upoważniających w zakresie gospodarki finansowej jest zasadniczo inna. Upoważnienie do wykonywania określonych czynności łączy się nierozerwalnie z obowiązkiem wykonywania tych czynności.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Cze 19, 2007 8:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja przypominam 1 post i zadaję pytanie?

na ile wycenić w umowie zlecenia kontrolę 6 jednostek gminnych icon_question.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 2:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieco z innej beczki, ale mam pytanie.
Z lektury art. 44 wynika konieczność prowadzenia kontroli finasowej w jednostce konkretnej (czytaj jednej) i obowiązki oraz prawa kierownika tej jednostki. Rozumiem, że stwierdzenie "w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej" dotyczy art. 47 tej ustawy. Art. 47 określa jak w jednostkach sektora winna być zorganizowana przez kierownika kontrola finansowa. Jednak w moim rozumieniu tych przepisów dotyczy to jedynie kontroli wewnętrznej w jednostce, tzn. np w UG, której kierownikiem jest wójt, czy w szkole gdzie odpowiedzialność za to ponosi dyrektor.
Bardzo proszę o podanie przepisu poza art. 187 u.o.f.p. z którego wynika konieczność prowadzenia przez wójta kontroli w jednostkach organizacyjnych gminy.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 10:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na ile sie da przecież nie ma cennika, a faktycznie czy taki stan rzeczy jest zgodny z przepisami to już problem zatrudniającego.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Cze 13, 2008 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U nas biuro rachunkowe za kontrolę 18 jednostek wzięło 25 tys.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Kontrola i audyt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź