Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 164511304
RIO :: Zobacz temat - dowód OT
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Sro Sie 27, 2008 8:44 am Temat postu: dowód OT
Na jaki paragraf powinienem sie powołać jesli jednostka przyjęła środek trwały dopiero miesiąc po dostarczeniu go do jednostki (dowód dostawy z dnia 2 stycznia natomiast przyjęcie środka trwałego OT z dnia 30 stycznia). czy to w ógóle jest nieprawidłowość?Proszę o pilną odpowiedź
prawidłowe to nie jest...
szwankuje pewnie obieg dokumentów i brak jasnych zasad gospodarowania środkami trwałymi /kto wystawia OT, w jakim terminie/...
Dzieki nareszcie ktoś się odezwał...
W instrukcji jest wpisana osoba odpowiedzialna na gospodarkę środkami trwałymi ale co do terminu nie wspomnieli nic...
No i właśnie z tym "ok" jest cos nie tak tylko nie wiem na co sie powołać ?
proponuje art.47 ufp - k-k jednostki ma ustalić procedury kontroli finansowej dotyczącej gospodarowania mieniem, procedura-instrukcja powinna być precyzyjna i jednoznaczna,
jeżeli środek trwały nie wymaga montażu, jest od razu po zakupie użytkowany, to razem z fakturą do księgowości powinno trafić OT
Uważam, że to nie jest nieprawidłowość gdyż przyjąć na stan trzeba najpóźniej w miesiącu oddania do używania, więc jeśli przyjęto 30 stycznia to nic takiego się nie stało. Popracuj trochę w księgowości a dopiero później idź do kntroli to nie będziesz szukał dziury w całym. Zobaczysz, że księgowe mają ważniejsze problemy na głowie niż twoje OT.
Pracowałem w kontroli 2 lata wiem jaka to praca i wydaje mi sie że trochę niegrzeczenie się wypowiadasz(a to nie przystai wykształcownemu pracownikowi...?)
A jeslli chodzi o wystawienie OT to sprawa dotyczy odpowiedzialności za przyjęty towar (kto ponosiłby odpowiedzialność jęsli uległby uszkodzenou np. dostarczony drogi sprzęt...) osoba która odebrała przesyłkę?...
Pomysl trochę zanim zaczniesz klikać w klawiaturę.
Uszanowanie...
Rozumiem, że masz na myśli 2 lata pracy w księgowości. Moim zdaniem to i tak za mało. Niestety mamy takie prawo, że w kontroli np. w samorządach może pracować nawet ktoś bez doświadczenia. Taki człowiek jest wykorzystywany do realizacji polityczynch celów np. usunięcie niewygodnego dyrektora. Księgowi tracą dużo czasu na kontakt z takim kontrolerem, który tak naprawdę nie wnosi nic wartościowego dla finansów publicznych. Oczywiście nie twierdzę, że Ty należysz do takich osób. Uważam, że powinien być ustawowy wymóg min. 5 lat doświadczenia. Chodzi o pewien porządek tzn. jeśli główny księgowy musi mieć min. 3 lata doświadczenia to ten kto będzie go kontrolował powinien być bardziej kompetentny w tym między innymi bardziej doświadczony.
Widzę że pracujesz w samorzadzie i miałaś jakies przykre doświadczenie z niedouczonym kontrolerem bardzo mi z tego powodu przykro.A skoro jesteś tak doświadczonym księgowym to z pewnościa szybko udało ci sie przkonać go do swoich racji...Pozdrawiam mądre księgowe i niedouczonych kontrolerów.
A ... myslisz że tylko w samorzadzie można być zatrudnionym do celów politycznych i bez doświadczenia????Wydaje mi się że troche zawęziłaś "ten krąg".
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach