Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 159747589
RIO :: Zobacz temat - wynajem lokalu a kasa fiskalna
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 1:12 pm Temat postu: wynajem lokalu a kasa fiskalna
Czy instytucja kultury wynajmująca lokal (po 1 listopada), której jedynym przychodem na dzień dzisiejszy jest dotacja podmiotowa od organizatora, musi zakupić kasę fiskalną albo zarejestrować się jako podatnik VAT czynny aby udokumentować przychód z wynajmu. Czy też może uniknąć kasy i rejestracji jeżeli przychody z wynajmu będą płacone w banku lub na poczcie?
Proszę o pomoc!!
zarejestrować sie do vatu trzeba jesli sprzedaż /w rozumieniu ustawy o vat/ przekracza 50.000 zł rocznie,
jesli wynajem od 1 listopada - to trzeba ustalić jaka sprzedaż w proporcji rocznej czyli pomnożyć sprzedaż za 1 m-c razy 12,
jeśli sprzedaż nie przekracza 50.000 - wtedy można się zarejestrować,
jeśli wynajem na rzecz osoby prawnej lub osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą - nie trzeba kasy, bo zawsze wystawiany musi być rachunek /nie-vatowiec/ lub faktura vat/vatowiec/
Dziękuję za odpowiedź! Rozumiem, że jeżeli sprzedaż w proporcji rocznej nie przekroczy 50.000,00 zł. to mogę za wynajem lokalu (po 1 listopada) wystawiać rachunek lub zarejestrować się jako podatnik VAT czynny i wystawić fakturę.
tak, vatowcem można zostać bez względu na wielkość sprzedaży - trzeba wtedy prowadzić rejestr faktur vat, sporządzać deklaracje, ale z drugiej strony - można odliczać vat od zakupów związanych ze sprzedażą,
po przekroczeniu progu 50.000,- rejestracja jest obowiązkowa,
jeśli nie zdecydujecie się na bycie vatowcem - to trzeba pamiętać o prowadzeniu ewidencji sprzedaży, do której wpisuje się wystawione rachunki i sumuje narastająco, po to aby kontrolować czy faktyczna sprzedaż nie przekracza limitu 50 tys.
rejestracja do vatu nie ma nic wspólnego z tym jak dokonywane będą płatności - gotówkowo czy bezgotówkowo, ta sprawa wiąże się co nieco z kasą fiskalną, ale powtarzam - kasę instaluje się jeśli sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,
a limity do kasy są zupełnie inne
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach