Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 426 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 158131675
 

RIO :: Zobacz temat - układ wykonawczy? pilne!
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

układ wykonawczy? pilne!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie Sty 10, 2010 11:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niezamieszczenie w nowej ustawie o finansach publicznych przepisów zobowiązujących do opracowania układu wykonawczego budżetu miało powody w tym, że w niektórych samorządów naszego kraju. W samorządach tych po opracowaniu układu wykonawczego rezygnowano z potrzeby jego aktualizacji, uzasadniając to błędnym założeniem, że budżet JST powstaje ostatecznie za sprawą jego układu wykonawczego. W tych Jst ich rada i wójt zmieniały budżet - czy tam układ - do paragrafu nie troszacząc się o dodrębność dwóch ww aktów prawnych.

Mając jednak na względzie praktyczne funkcje powyższego planu pośredniego, zasadne jest zachowanie tego rodzaju instrumentu w każdym samorządzie.
Jego zmiana powinna się dokonywać po każdej zmianie budżetu, a zarazem musi obejmować określenie jednostek budżetowych, których planów taka zmiana dotyczy.
Budżetu na jednostki budżetowe nie dzieli organ stanowiący JST, ani skarbnik JST, ale organ wykonawczy, który zatem jest autorem uszczegółowienia przedmiotowego i podmiotowego budżetu i każdej jego zmiany.
icon_lol.gif icon_rolleyes.gif icon_lol.gif icon_rolleyes.gif icon_lol.gif icon_rolleyes.gif

Jak kolega TW widzi inną możliwość, to niech ją opisze. icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Sty 24, 2010 6:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Budżet uchwalony....siedzę i zastanawiam się co zrobić. Jeśli nie układ wykonawczy to co? Jak zwał tak zwał. Ustawodawca zapędził się cokolwiek. Muszę wprowadzić do mojego systemu FK plan 991 i 992. Jaki będzie to dokument pierwotny? Zawsze miałam kompleksowo ustalony ten nieszczęsny układ wykonawczy (nigdy nie narzucano jednostom szczegółowego podziału ani nie wysyłaliśmy zmian w układzie do rio). A teraz nie wiem co wprowadzić. Do planów budżetu podkreślam. Owszem zgodnie z wytycznymi art 249 nuofp przekazuję jednostkom ostateczne kwoty, ustalam plan ug, ustalam plan zadań zleconych i własnych. Ale jak później realizować zmiany w tej szczegółowości dział, rozdział i paragraf? Wielkie polemiki na forum, a ja muszę wprowadzić cały budżet w szczegółowości jak w rozporządzeniu o klasyfikacji. Mało tego - prowadzimy budżet zadaniowy.... W uchwale rada upoważniła wójta do przekazania uprawnień dla jednostek do zmian w planie wydatków bieżących..no super ale jak wprowadzać te zmiany . Tak siedzę i myślę ...i do głowy mi przychodzą różne...icon_wink.gif myśli. CZY KTOŚ WIE JAK WPROWADZIĆ TĘ KOMPLEKSOWĄ NIESZCZESNĄ SZCZEGÓŁOWOŚĆ ZWANĄ DAWNIEJ UKŁADEM WYKONAWCZYM.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Sty 24, 2010 7:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zarządzenie Nr 1/2010
Burmistrza Miasta i Gminy w X
z dnia 5 stycznia 2010 r.


w sprawie: wykonania uchwały budżetowej Gminy X na rok 2010.

Na podstawie art. 30 ust 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zmianami) oraz art. 247 ust. 1 i art. 249 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240) oraz *§x.i §y Uchwały Budżetowej Gminy X. na rok 2010 – Nr …… - Rady Miejskiej w X z dnia …..2009 r.

(* Uwaga „§ x” – to tradycyjny zapis końcowy uchwały budżetowej, gdzie mowa, że „…wykonanie uchwały powierza się ….”.
Natomiast „§ y” - to zapis dozwalający, aby burmistrz mógł upoważniać kierowników jednostek budżetowych do dokonywania przesunięć w planie wydatków – czemu odpowiada zapis § 5 zarządzenia.).


- Burmistrz Miasta i Gminy w X
zarządza, co następuje:

§ 1

1. Przyjmuje się ustalenia do planów finansowych jednostek budżetowych w zakresie dochodów – zgodnie z załącznikiem nr 1.

2. Przyjmuje się ustalenia do planów finansowych jednostek budżetowych w zakresie wydatków na 2010 rok – zgodnie z załącznikiem nr 2.

*Albo:
§ 1. Przyjmuje się plan wykonawczy dochodów i wydatków budżetu gminy X:
1) w zakresie dochodów jednostek budżetowych – jak załącznik nr 1;
2) w zakresie wydatków jednostek budżetowych – jak załącznik nr 2.
=====================
*Uwaga:
Załącznik nr 1 i 2 może zostać opracowany na dwa sposoby. Pierwszym byłoby stworzenie danych zaczynających się od nazwy jednostki budżetowej po czym następowałoby określenie przypisanych jej dochodów i wydatków budżetu (wydatków w szczegółowości do §§ lub do grupy). Drugi ze sposobów opiera się na wyjścia od specyfikacji dział-rozdzial-§§ (lub grupa wydatków) ze wskazaniem w czyim planie finansowym znajdzie się tak uszczegółowiona pozycja budżetu (np. poprzez stosowanie „symboli literowych i cyfrowych” – wraz z legendą do nich – tj. pełnymi nazwami jednostek budżetowych).
UWAGA: projekt rozporządzenia MF w sprawie gos.fin. j.b. i sam.z.b. - optuje, aby szczegółowość informacji do "projektów planów j.b." po przyjęciu ostatecznego "projektu UB JST" odpowiadała szczegółowości ustawowej - czyli - "grupy i podgrupy wydatków".
Porjekt rozporządzenia MF nie określa natomiast szczegółowości informacji dla ostatecznych planów JB po uchwaleniu UB JST). icon_wink.gif
=========================================
§ 2

Ustala się dla Urzędu Miasta i Gminy plan przychodów i rozchodów budżetu Gminy X na rok 2010 - zgodnie z załącznikiem nr 3.
(* UWAGA: Możliwość rezygnacji z § 2 i zał. Nr 3 jeśli w uchwale budżetowej posłużono się znaczeniem „§§” dla przychodów i rozchodów).




§ 3

Ustala się plan finansowy dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami na rok 2010 - zgodnie z załącznikiem nr 4.
(*Uwaga – możliwość opracowania osobnego zarządzenia na podstawie art. 249 ust. 2 uFP – weryfikowanego i aktualizowanego wraz ze zmianami budżetu i zmianami ww. „planu wykonawczego”)

§ 4

Postanawia się przekazać podległym jednostkom informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków budżetu - zgodnie z §1.


§ 5
1. Upoważnia się:
1) Dyrektora…… do dokonywania przesunięć w planie wydatków, polegających na ……
2) Kierownika……
2. O dokonaniu przesunięć w planach wydatków z ust. 1 kierownicy i dyrektorzy informują Burmistrza Miasta i Gminy X w terminie do 7 dni od dnia dokonania takich zmian.

(* Uwaga: Pojęcie „przesunięcie w planie wydatków” proponuje się kojarzyć z „wydatkami planu finansowego jednostki budżetowej” – czyli zmianą tego planu po stronie wydatków. Wraz z każdą zmianą ww. zarządzenia nr 1 przez Burmistrza – dochodzi do koniecznego dostosowania /do zmian/ we właściwych planach jednostkowych. Poza tymi zmianami - upoważnieni kierownicy mogą dokonywać przesunięć wydatków w swoich planach finansowych, co może również skutkować zmianą ustaleń w ww. zarządzeniu Burmistrza. Stąd uściślony obowiązek przesyłania Burmistrzowi tego rodzaju „zmian” lub „planu jednostki budżetowej po zmianach”).


§ 6
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od 1 stycznia 2010 r. za wyjątkiem § 5, który wchodzi w życie z dniem podjęcia niniejszego zarządzenia.
2. Zarządzenie obowiązuje do dnia 1.12.2010 r.
===========

Potem:
1) zarządzenie o zmnianie ww. zarządzenia w związku z uchwałą Rady z dnia ...2010 o zmianie uchwaly budżetowej;

2) zarządzenie o zmianie budżetu i zmianie zarządzenia dotyczącego wykonania uchwały budżetowej;

3) zarządzenie w sprawie zmiany zarządzenia dotyczącego wykonania uchwały budżetowej (np. przesunięcia między szkołami podstawowymi - nie powodującymi zmiany budżetu).

Czyli tak jak było do tej pory, ale pod inną nazwą... icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Sty 24, 2010 8:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak....dziękuję....więc jednak dobrze myślę. Zrobiłam identycznie tylko wyrzuciłam słowo "układ". ....

domyślam się że zaraz zareaguje pan TW icon_wink.gif

Ale wracając do tematu...to wcale nie jest żaden system scentralizowany, komuna czy inne socjalistyczne zjawiska jak niektórzy zarzucają. U nas od lat funkcjonuje pełna odpowiedzialność dyrektorów i kierowników (szkół, przedszkoli, gops-u) za realizację planu. Wójt przekazuje im dane odnosnie kwot dochodów i wydatków, oni dostosowują swój plan. Nastepnie go realizują, informują o zmianach w swoim planie, my je wprowadzamy do planu wydatków budżetu. Wnioskują o zmianie w zakresie tej czesci wydatków do których nie mają upoważnień. Dzieki temu sprawozdania jednostkowe uzganiamy bez problemu. Nikt nigdy nie narzuca im swojego zdania. Trzymaja sie upowaznien....nie wiem o co ten cały szum. To kwestia organizacji pracy w gminie...

Osobną idiotyczną kwestią jest scisłe przestrzeganie do grosików planu wydatków. Owszem dla celów statystycznych klasyfikacja sobie istnieje (chociaż konia z rzędem dla tego kto mi udowodni, że jest gdzies komórka w MF która analizuje kwotę wydatków na np zakupy papieru, albo na telefony stacjonarne nie mówiąc o wydatkach na zakupy usług medycznych). Powinno być przestrzeganie limitów owszem...ale planu wydatków bieżących oraz majątkowych. Praca w ug szybciej by szła bez tych ciągłych przesunięć dla zabezpieczenia groszy na fakturach, bo ooops przekroczono plan...czysty idiotyzm i fikcja literacka. Mam wrażenie, że w MF tworząc nowe regulacje w zakresie sprawozdawczości oraz klasyfikacji, myślą ze w księgowości siedzimy sobie, dłubiemy palcem w nosie i kawe pijemy. Pewnie...jak widzą co się dzieje w departamentach i wydziałach MF to pewnie zakładają że wszędzie tak jest....cóż pewnie dużo wody upłynie. Posiedzieli by tak z miesiac w urzędach gminnych to moze zdanie by zmienili.
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Pon Sty 25, 2010 12:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a czego się domyślasz? Ciekaw jestem?

W tym sporze chodzi tylko o to, czy jest czy nie ma odrobiny "wolnej ręki" przy wykonywaniu uchwały budżetowej???

TW icon_lol.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Pon Sty 25, 2010 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtania napisał:
W tym sporze chodzi tylko o to, czy jest czy nie ma odrobiny "wolnej ręki" przy wykonywaniu uchwały budżetowej???
TW icon_lol.gif


Gościu nie chrzań.

Zabroniłeś robić plan pośredni (między budżetem i planami jednostkowymi) twierdząc, że wystarczy tylko "zwykła informacja" - telefon, fax, SMS - o zakresie wykonywanych przez JB dochodów i wydatków budżetu JST.

Zapomniałeś, że po zmianie budżetu też trzeba wysylać fax, e-maila, lub SMS'a do jednostek budżetowych. icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 9:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Omówienie 4 "roboczych" wzorów zarządzeń Wójta (uchwał zarządu JST) jest tutaj:
http://www.rio.gov.pl/modules.php?op=modload&name=phpBB2&file=viewtopic&p=33118#33118

icon_wink.gif icon_idea.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
wojtania napisał:
W tym sporze chodzi tylko o to, czy jest czy nie ma odrobiny "wolnej ręki" przy wykonywaniu uchwały budżetowej???
TW icon_lol.gif


Gościu nie chrzań.

Zabroniłeś robić plan pośredni (między budżetem i planami jednostkowymi) twierdząc, że wystarczy tylko "zwykła informacja" - telefon, fax, SMS - o zakresie wykonywanych przez JB dochodów i wydatków budżetu JST.

Zapomniałeś, że po zmianie budżetu też trzeba wysylać fax, e-maila, lub SMS'a do jednostek budżetowych. icon_wink.gif


...a gdzieś to mysiu pysiu wyczytał?
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 9:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...z nowegorozporządzenia (projekt) dot. gospodarki jb zb:

§ 4. 1. Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują kierownikom samorządowych
jednostek budżetowych, w terminie określonym w art. 248 ust. 1 ustawy, informacje o kwotach
dochodów i wydatków budżetowych przyjętych w projekcie uchwały budżetowej:
1) dochody – w szczegółowości określonej w art. 235 ustawy;
2) wydatki – w szczegółowości określonej w art. 236 ustawy.
2. Na podstawie otrzymanych informacji kierownicy samorządowych jednostek
budżetowych opracowują projekty planów finansowych tych jednostek.
3. Projekty planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych są sporządzane
w szczegółowości dział, rozdział i paragraf.

4. Projekty planów finansowych samorządowych jednostek budżetowych, zapewniające
zgodność kwot dochodów i wydatków z projektem uchwały budżetowej, zatwierdzone przez
kierowników tych jednostek, są przekazywane zarządowi jednostki samorządu terytorialnego
w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji, o której mowa w ust. 1, nie później jednak niż
do dnia 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 10:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To dobrze, że Gościu TW piszesz o projekcie budżetu na 2011 r. i jego przenoszeniu do projektów planów JB.

Ale tutaj idzie o "budzet JST na 2010" i jego przeniesienie (za pomocą planu pośredniego) do planów JB na 2010.

Pomysł, aby przenosić i dzielić w szczegółowości jak "budżet", jest możliwy, ale równie możliwym jest podzielić Im budżet - do "pargrafu".

A zabroń mi. icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 8:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Należy odnotować, że przepis art. 17 nowej UFP deleguje na Ministra Finansów wydanie rozporządzenia określającego między innymi: (1) sposób i tryb sporządzania planów finansowych jednostek budżetowych, oraz (2) sposób dokonywania zmian w planach finansowych jednostek budżetowych oraz zatwierdzania tych zmian.
Opracowany w tym celu i konsultowany ostatnio projekt rozporządzenia (z 18.1.2010 r.) nie zawiera żadnych dostatecznych ustaleń odnośnie szczegółowości informacji, które po uchwaleniu budżetu organ wykonawczy JST kieruje do jednostek budżetowych na podstawie art. 249 ust. 1 nFinansePublU.
(*Pod dotychczasowym stanem prawnym nie było to potrzebne, gdyż art. 186 ust. 1 sFinansePublU przesądzał, że plan pośredni, jak i informacje z niego są w szczegółowości do paragrafu).
Przygotowywane rozporządzenie podtrzymuje rozwiązanie z poprzedniego rozporządzenia (z 29.06.2006 r.), przez co plany jednostek budżetowych są sporządzane w pełnej klasyfikacji. Regulując natomiast kwestię szczegółowości informacji do projektów planów finansowych (z art. 248 nFinansePublU) w nowym rozporządzeniu zakłada się, że dane o dochodach i wydatkach będą przekazywane jednostkom w takiej samej szczegółowości, jak dochody i wydatki ujęte w projekcie budżetu z art. 235 i art. 236 nFinansePublU.
Innymi słowy: szczegółowość danych do projektów planów finansowych będzie uzależniona od tego, jaką szczegółowość dla budżetu przyjmie organ stanowiący w uchwale w sprawie procedury budżetowej - podejmowanej na podstawie art. 234 pkt 1 w zw. z art. 235 ust. 4 i art. 236 ust. 5 nFinansePublU.

Projektowane rozporządzenie, ani ustawa, nie regulują zatem kwestii szczegółowości informacji do planów finansowych przyjmowanych po uchwaleniu budżetu (z art. 249 ust. 1 nFinansePubl).
Przy takim stanie rzeczy, przyjąć należy, że ostatecznie to organ wykonawczy JST, za pomocą planu pośredniego, ustali czy przekazywana jednostce informacja będzie w szczegółowości takiej, jak uchwalony budżet, czy z zastosowaniem pełnej klasyfikacji budżetowej, jak plan finansowy jednostki budżetowej.
icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 4:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam sie jak reaguja RIO na zarzadzenie w sprawie wykonania uchwały budżetowej. Jestem wlasnie w trakcie tworzenia takiego zarzadzenia i powiem wiele mam watpliwosci co do tej szcególowosci. pzodrowionka
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 9:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
To dobrze, że Gościu TW piszesz o projekcie budżetu na 2011 r. i jego przenoszeniu do projektów planów JB.

Ale tutaj idzie o "budzet JST na 2010" i jego przeniesienie (za pomocą planu pośredniego) do planów JB na 2010.

Pomysł, aby przenosić i dzielić w szczegółowości jak "budżet", jest możliwy, ale równie możliwym jest podzielić Im budżet - do "pargrafu".

A zabroń mi. icon_wink.gif


...a cóż to za wnioski? Na podstawie czego niby wydedukowałeś to co piszesz?

Z nowego rozporządzenia chyba jasno wynika, że nie ma układu wykonawczego! A szczegółowość ma być taka jak w uofp.

ZARZĄD NIE OPRACOWUJE JUŻ ŻADNEGO UKŁADU WYKONAWCZEGO....

...kierownicy jednostek dostali ciut, ciut "wolnej ręki"....tyle co nic...ale zawsze icon_lol.gif ciut icon_lol.gif

TW icon_cool.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 12:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtania napisał:
Z nowego rozporządzenia chyba jasno wynika, że nie ma układu wykonawczego! A szczegółowość ma być taka jak w uofp.

ZARZĄD NIE OPRACOWUJE JUŻ ŻADNEGO UKŁADU WYKONAWCZEGO....

...kierownicy jednostek dostali ciut, ciut "wolnej ręki"....tyle co nic...ale zawsze icon_lol.gif ciut icon_lol.gif

TW icon_cool.gif


Czyli Ty Gościu TW zabraniasz uchwalania "planu pośredniego" i dajesz na żywioł "budżet" (ze szegółowością z art. 235 i 236 uFP), aby się nim sami kierownicy - podzielili do swoich planów jednostek budżetowych icon_lol.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 9:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie TW...... sam nie wiesz co piszesz....ciut ciut wolnej ręki dla jednostek budżetowych ? icon_smile.gif)))))))))))) usmarkałam się ze śmiechu. To wyobraź sobie, że większość jednostek (oczywiście są wyjątki) tak "czuje" swój plan finansowy, że już w połowie stycznia składa wnioski o zmiany w planie bo na etapie projektow swoich planów zapomnieli uwzględnić gdzieś tam jakiegos wydatku biezacego. Zamiast spokojnie dokonac swoich zmian i szczegółowo miesiąc po miesiącu analizować swój budżet to wpadaja w panike i natychmiast wyciagają reke po pieniadze. A efekt. Podam historie z zycia wziętą: ide sobie przed swietami do sklepu rtv zeby kupic pod choinke dziecku jakas mini wieze, a tu .....wysprzatane...ki diabel mysle..inwentaryzacja? Włamanie? Pytam goscia o sprzet, co sie dzieje.....a facet z ironicznym usmiechem..ach prosze pani...nic sie nie stało, to budzetówka na gwałt robi zakupy przed koncem roku. HURTOWO....... i co panie TW? Dac wiecej wolnej reki jednostkom? A może od razu całą kase na początek roku na ich konto...zamknąc drzwi i zgasić swiatło?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź