Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 713 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 160535359
 

RIO :: Zobacz temat - Powiat może zaplanować wydatki KP-PSP powyżej dotacji z b.państwa
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

Powiat może zaplanować wydatki KP-PSP powyżej dotacji z b.państwa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw Mar 15, 2012 7:58 pm    Temat postu: Powiat może zaplanować wydatki KP-PSP powyżej dotacji z b.państwa Odpowiedz z cytatem

Od połowy wakacji 2011 roku
- na Serwerze toczy się dyskusja
spowodowana "dziwnym" stanowiskiem KR-RIO n/t interpretacji przepisów ustawy o PSP
dotyczących form rzeczowych i finansowych wspierania PSP z budżetów JST.
http://www.rio.gov.pl/modules.php?op=modload&name=phpBB2&file=viewtopic&p=46753#46753
.................
Autor Stanowiska wymyślił sobie, że na skutek powstania Fund.Wsparcia PSP (a powstał 1.1.2011 r.) od wakacji Powiat nie może wspierać powiatowej Komendy PSP w drodze planowania w budżecie wydatków w wyższej kwocie niż dotacja z budżetu państwa.
Nadwyżkowe środki na wsparcie Powiat musi dać na zarządzany przez Komendanta Województkiego FWPSP.
Czyli, że "to coś" kupi KP-PSP wojewódzki FWPSP, a nie Komenda powiatowa PSP, ze środków budżetu powiatu.
...............
I stało się....................... icon_twisted.gif icon_evil.gif
..........
KRIO w Rzeszowie unieważniło uchwałe zmieniającą budżet M.Krosna (m n/p powiatu).
Miasto się poskarżyło do WSA - tłumacząc, że wszak KP-PSP to powiatowa jednostka budżetowa, która na zwiększone wydatki budżetu nie dostaje "specjalnej kasy", ale zwykłe środki na wydatki jednostki budżetowej....
.............................
UWAGA:
Prawdziwy Autor przyczynkowego Stanowiska KR-RIO, jakie w stosunku do M.Krosno wdrożyło RIO Rzeszów
jest pilnie poszukiwany
celem uzupełnienia "lapidarnych ... i...." (zdaniem WSA) argumentów Stanowiska
o dodatkowe umotywowanie ....
- bo inaczej RIO Rzeszów,
sama będzie musiała
w geście honorowym ....
- wymyśleć uzasadnienie dla skargi kasacyjnej do NSA.
=============
Dla pozostałych RIO, wiadomy jest slogan, że
wyrok WSA obowiązuje tylko dla sprawy, której dotyczy...
==========
Czyli linia orzecznicza się chyba nie zmieni, dopóki powiaty i jednsotki PSP - nie dotrą do ww. wyroku...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Mar 15, 2012 8:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

LINK do wyroku i jego UZASADNIENIA:
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/47A088671E

Pomijając "słuszność", czy "błędność" stanowiska WSA
- wyrok jest dobrze napisany
- obiektywnie przedstawia argumentację RIO.

Sąd dobrze wyczuwa specyfikę gospodarki budżetowej powiatu
i to, że:
- wsparcie finansowe dla KP-PSP - nie jest dochodem KPPSP, aby musiala go wpłacać na FWPSP
- a to co KP-PSP otrzymuje z budżetu nie idzie na "rachunek dochodów j.budżet", ale stanowi "środki" przekazywane z rachunku budżetu powiatu - na "rachunek wydatków" jednostki budżetowej.

Akurat tę okoliczność pominął Autor pisma KR-RIO do Kom.Gł.PSP, choć prywatnie i służbowo powinien był o tym wiedzieć.... icon_redface.gif icon_rolleyes.gif icon_redface.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Mar 16, 2012 11:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziwi mnie bardzo wąski pogląd na sprawę. Wolę pieniadze od FWPSP, drogą okrężną, niż zależnośc od Powiatu. Komendy powiatowe organizacyjnie podlegają pod komendy wojewódzkie, które zatwierdzają sposób organizacji i plany działania KP/KM PSP. Przepływ środków przez FWPSP był niewielkim utrudnieniem, ale dawał do zrozumienia że " KP/KM PSP nie jest takie samorządowe jak sie Powiatom wydaje". W sytuacji gdy wpółpraca na linii Powiat - KP/KM PSP układa się pozytywnie ,to faktycznie wydłużona droga przepływu środków może wydawać się niepotrzebna. Ale kiedy jakiemuś Powiatowi brakuje pieniedzy to podejście do strazy zmienia się i to bardzo. Chodzi o problemy z budowaniem i przekazywaniem nowych strażnic dla PSP ,czyli mieniem wartym klilkanaście milionów od sztuki. Wtedy widać problemy z własnosćią mienia. Kruszycie kopie o marne tysiące. Dla mnie decyzja RIO oznaczała niezależność. A tak ni pies, ni wydra. Ale nie ma tego złego..... . Wyrok upewnił mnie kto zapłaci kilka milionów brakujących do zakończenia budowy icon_biggrin.gif. I jeszcze jedno. W ustawie o PSP napisano jasno czego dotyczy fundusz wsparcia, jeżeli traktuje sie PSP jaK jeden, rządowy organizm. . Gmina Krosno dokonała sekcji na PSP. A Komenda PSP po zmianach we władzach samorządowych w swojej gminie może otrzymać zimny prysznic. Na szczeście wyrok WSA obowiązuje tylko do sprawy ,której dotyczy.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Mar 16, 2012 12:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sytuacja strażaków
http://tygodnik.info/download/pdf_09/numer_8.pdf
uchwała RIO Opole
http://www.rio.gov.pl/modules.php?op=modload&name=phpBB2&file=viewtopic&t=18203

KP PSP samorządową jednostką organizacyjną?
Przed budową KP PSP posiadała w trwałym zarządzie mienie skarbu państwa, a potem zdana na najem od powiatu itd. i itp.

Jeżeli ktoś wie jak skończyła się sprawa w Kamiennej Górze, to proszę napisać.

Nie mam pewności, czy WSA dobrze wyczuwa spesyfikę gospodarki budżetowej powiatu.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Maj 30, 2012 10:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiat podpisał umowę z firmą budowlaną na kolejny etap budowy strażnicy PSP.
Płatnikiem faktur i odpowiedzialnym uczynił komendanta powiatowego i komendę. Faktury płacone są ze środków inwestycyjnych, z dotacji celowej na działanie komendy. Nie jest to inwestycja wieloletnia, a środków w planie od wojewody jest mało, za mało o milion. Ale nie było oficjalnych obietnic ,tylko informacja "damy ile możemy".
Powiat podpisał umowę,moim zdaniem na własne ryzyko, a komenda będzie miała zobowiazanie i odsetki karne i dyscyplinę?
Czy w tym przypadku powiat może zwiekszyć paragraf 6050 o brakujacy milion? Powiat, na dzień dzisiejszy, nie ma zamiaru zabezpieczyć środków na podpisaną przez siebie umowę, a komenda nigdy nie miała zapewnienia, że takie srodki otrzyma od wojewody.
Co robić? A może faktura na brakujące środki, zgodnie z podpisaną umową na powiat, a nie jak do tej pory na komendę?
Czy KR RIO ustosunkowała się do wyroku sądu z Rzeszowa? Zmiany w planie FW PSP to droga przez mękę.
Milion to nie cztery tysiące, niestety. icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif. Bardzo proszę o odpowiedź.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Maj 30, 2012 6:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Należy odróżnić dwie rzeczy od siebie:
- to czy powiat chce / czy nie chce / dofinansować zadanie KP-PSP
- a gdy to ma miejsce
- to kwestia: czy powiat może zwiększyć wydatki w budżecie na KP-PSP, powyżej środków z dotacji z budżetu państwa.

Odpowiedź na drugie pytanie - na "tak" - jest w niniejszym temacie w ww. wypowedziach.

Odpowiedź na pierwsze pytanie - czy chce wesprzeć - nalezy do władz podiatu, które mogą wesprzeć w sposób j.w. icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 8:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chce, czy nie chce? Wydawało mi się, że jeżeli skarbnik kontrasygnował umowę na kilka milionów, to musi. Jeżeli podpisuję umowę, jako osoba fizyczna, to biorę na siebie odpowiedzialność. Skarbnik nie ponosi odpowiedzialności? Dobrze rozumiem? icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
Za chwilę firma wystawi fakturę. Odsetki ustawowe od faktury zapłaci kto? To może być około 32.000? No ludzie zlitujcie się! To chyba jakaś pomyłka!
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 8:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
Chce, czy nie chce? Wydawało mi się, że jeżeli skarbnik kontrasygnował umowę na kilka milionów, to musi.


Zgodnie z ustawą o sam. powiatowym, kontrasygnując musiał zagwarantować, że powiat ma zaplanowane środki na ww. inwestycję.

Czyżby dopiero teraz okazywało się, że kontrasygnata dokonała się w warunkach "niezaplanowania środków", jeśli dopiero teraz rozważana jest zmiana budżetu powiatu w wyniku której to dopiero teraz w budżecie miałyby zostać zaplanowane środki na inwestycję KP-PSP icon_rolleyes.gif

A co robiono w chwili podpisywania umowy z wykonawcą, aby umowa miala pokrycie w planie wydatków (i budżecie powiatu) po stronie KP-PSP icon_question.gif
A jeśli była to umowa z roku poprzedniego - to dlaczego w pierwotnym budżecie powiatu na rok 2012 - nie zabezpieczono środków na jej wykonanie w roku 2012 icon_question.gif icon_question.gif

Coś tu za dużo braków informacji lub szumów informacyjnych icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 9:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zgodnie z ustawą o sam. powiatowym, kontrasygnując musiał zagwarantować, że powiat ma zaplanowane środki na ww. inwestycję.


Dziękuję za odpowiedź. To dla nas bardzo ważna informacja. "Budowanie"
strażnicy to wystarczająco trudne zadanie dla strażaków powiatowych.
Pozdrawiam serdecznie. icon_smile.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Maj 31, 2012 10:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
Zgodnie z ustawą o sam. powiatowym, kontrasygnując musiał zagwarantować, że powiat ma zaplanowane środki na ww. inwestycję.


Winę ponosi przede wszystkim Ten, który w imieniu powiatu zaciągał zobowiązanie inwestycyjne, a odobno ten co kontrasygnował (błędnie potwierdzał).

Zachowanie tego pierwszego z roku 2011 podpada pod delikt DFP z art. 15 uDFP. Natomiast zachowanie "kontrasygnatora" może podlegać odpowedzialności z art. 18b uDFP, jeśli miałoby miejsce po dniu 10.2.2012 r.
Skoro kontrasygnował przed tą datą - to ponosić może wyłacznie iluzoryczną odpowedzialność służową, a jego czyn nie podpada /jeszcze/ pod naruszenia DFP.

Ale oczuwiście umowa z roku 2011 powinna uzyskać zabezpieczenie /pokrycie/ w planie wydatków budżetu roku 2012.
A...lokalnemu RIO, trzeba pokazać ww. wyrok WSA w Rzeszowie, tegoroczne uchwały budżetowe powiatów woj. podkarpackiego oraz ubiegłołoczne i tegoroczne uchwały powiatów woj. małopolskiego...
...oraz zapytać o "dowody", na to, że tzw. "stanowisko KRRIO" było stanowiskiem KRRIO, co najmniej przez aklamację /wyklaskanie: clamo - klaskać).
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 10:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Winę ponosi przede wszystkim Ten, który w imieniu powiatu zaciągał zobowiązanie inwestycyjne, a odobno ten co kontrasygnował (błędnie potwierdzał).


Zaciągnął zobowiązanie , czyli strony złożyły zgodne oświadczenia woli przez podpisanie umowy (przed rokiem 2011), tu starosta/wicestarosta - firma budowlana?
Cytat:
Natomiast zachowanie "kontrasygnatora" może podlegać odpowedzialności z art. 18b uDFP, jeśli miałoby miejsce po dniu 10.2.2012 r.
Skoro kontrasygnował przed tą datą - to ponosić może wyłacznie iluzoryczną odpowedzialność służową, a jego czyn nie podpada /jeszcze/ pod naruszenia DFP.

Widzę, że wykazaliśmy się dużą naiwnością myśląc, że podpis skarbnika - osoby na poważnym stanowisku, odpowiedzialnej za analizę sytyuacji finansowej powiatu znaczy tyle co nic. icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 10:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miało być" coś znaczy"
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Cze 01, 2012 7:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znaczącą jest tylko działająca i u nas podstawowa zasada obowiązująca już od starożytenego Rzymu, że

Pacta sunt servanta.

Czyli umowa Powiatu z kontrahentem wiąże silniej - niż "przyżeczenie - polityczne" Ministra /bez pokrycia/ że do budowy dołoży z B.Państwa.

I tego się chyba tutaj trzeba trzymać - żądać icon_wink.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Cze 04, 2012 8:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem wasze RIO nie może zakwestionować zaplanowania w budżecie powiatu na rok 2012 /w trybie zmian/ środków na sfinansowanie umowy inwestycyjnej zawartej w roku 2011.

Po pierwsze: Powiat na podstawie ustawy o PSP może wspierać każdą jednostkę PSP /w tym własną Komendę Powiatową PSP/ - jak poglądy RIO w Krakowie i ww. wyrok WSA w Rzeszowie;
Po drugie: Skoro umowa wiąże Powiat w zakresie roku 2012, to należy na nią zaplanować środki... i żadne RIO nie może się temu przeciwstawić...raz ze względu na brak argumentów prawnych - dwa: ze względu na zasadę "pacta sunt servanta".

...no chyba RIO nie wymusi na Powiecie, aby zawarł z Komendą Wojewódzką PSP umowy o cesję zobowiązań z ww. inwestycji icon_rolleyes.gif , aby w zamian za wpłatę środków od Powiatu na wojewódzki FWPSP icon_eek.gif - Komendant Wojewódzki PSP odebrał inwestycję i zapłacił wykonawcy.... icon_rolleyes.gif icon_surprised.gif icon_eek.gif icon_rolleyes.gif icon_idea.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Cze 06, 2012 10:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bylibyśmy sprawiedliwi, gdybyśmy nie napisali, że RIO i nie tylko nasze, raczej nam pomagało. To Ministerstwo Finansów upiekło pasztet w postaci Funduszu Wsparcia PSP. Zainteresowani tematem znają korespondencję MF-KG PSP z fazy projektu.
Cytat:
3. Projekt rocznego i łącznego planu finansowego Funduszu sporządza się w trybie i terminach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 138 ust. 6 ustawy o finansach publicznych.

4. Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej przekazuje kopię łącznego planu finansowego Funduszu, o którym mowa w ust. 3, ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, w terminie 7 dni od dnia przekazania go Ministrowi Finansów.

§ 7. Zmiany kwot przychodów i kosztów Funduszu ujętych w rocznym planie finansowym Funduszu oraz przeniesienia wydatków wymagają zmiany łącznego planu finansowego.


Zmiany łącznego planu finansowego w roku 2011 trwało kilka miesięcy!
Naszym problemem jest przyznanie przez powiat, że zaciągnął zobowiązanie (przecież podpisał umowę icon_rolleyes.gif ) i wywiazanie się z niego oraz próba zrzucenia odpowiedzialności, również finansowej, na komendę. Waga finansowa tego problemu jest ogromna, a czasu na "przepuszczenie" środków nawet przez FW też było wystarczająco dużo. W zwiazku z dziwacznymi powiązaniami komendy powiatowej: rządowo-samorządowymi i organizacyjno-finansowymi musimy szukać informacji drogą nieoficjalną. Przepychanka rzadowo-samorządowa na zasadzie chłop swoje, baba swoje,my pośrodku, a człowiek nie wie co robić i od kogo po głowie dostanie icon_wink.gif . Dlatego bardzo dziekujemy za dyskusję i wsparcie icon_smile.gif
Cytat:
Coś tu za dużo braków informacji lub szumów informacyjnych icon_wink.gif

Reasumując:
Pacta sunt servanta.
i tego bedziemy sie trzymać.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź