Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 163374055
RIO :: Zobacz temat - zatwierdzanie do wypłaty
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Pon Sie 13, 2007 6:57 pm Temat postu: zatwierdzanie do wypłaty
W mojej jednostce wykorzystywana jest pieczątka treści: zatwierdzono do wypłaty (kwota) dz...rozdz....par.... podpis dysponenta środków. Czy w przypadku np. umów zleceń zatwierdzcie do wypłaty kwotę brutto czy netto? Jeśli netto to na podatki i składki sporzadzacie odrębne dowody?
moim zdaniem powinno się zatwierdzic do wypłaty kwotę netto,
ewentualnie można sporządzić odrębny dokument z wyliczeniem składek ZUS, podatku itp. i również ten dokument zatwierdzić do wypłaty
Zatwierdza się kwotę brutto, ale żeby Pani/Pan nie miała wątpliwości
proszę zrobić sobie pieczątkę np. o treści :
"Zatwierdzono do wypłaty ze środków.................................
Część........dział.....rozdział..........§.......... zł......................
§.......... zł......................
Razem zł.....................
Potrącenia:np. pod.dochod.. zł.................
np. skł.zus ........ zł.................
Do wypłaty zł.................
słownie zł.......................................................................
................................ ....................................
Gł.Księgowy Kierownik jednostki "
Proszę również pamietać że podpis pod w/w pieczątką głównego księgowego oznacza jedynie iż sprawdził poprawność zakwalifikowania danego wydatku do odpowiedzniej klasyfikacji budżetowej.
Ponieważ główny ksiegowy dokonuje wstępnej kontroli w moim Urzędzie Gminy stosuje się pieczątkę o treści " Kontrola wstępna data i podpis " Natomiast zatwierdza do wypłaty kierownik jednostki
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach