Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 161996512
RIO :: Zobacz temat - Listy płac - nalicza i wypłaca ta sama osoba?!!
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Czw Gru 14, 2006 10:08 pm Temat postu: Listy płac - nalicza i wypłaca ta sama osoba?!!
Mam taki problem - pracuję jako trochę jeszcze niedoświadczona księgowa w dz.fin. w jednostce budżetowej dokładnie w urzędzie pracy, więc list płac mamy całe mnóstwo (wszelkie możliwe świadczenia dla bezrobotnych)
Kto powinien naliczać listy płac? Działy merytoryczne uważają, że wystarczy, że do dz.finansowego dać informację za jaki okres należy się świadczenie jaki jedo procent np. 80% podst.zasiłku, a dz. fin. powinien wszystko wyliczyć, utworzyć listę płac i oczywiscie wypłacić??!! Nie za dużo tego?!
Uważam, że listy płac powinny byc dostarczone do dz. fin. opieczętowane z podpisem "sprawdzono pod wzgledem merytorycznym" niestety rzeczywistość jest inna :((
Czy taki obieg dokumentu - listy płac jest poprawny? Jakie przepisy w tej sprawie? Jak się bronić? Merytoryczne działy uważają, ze każda rzecz dotycząca finansów czyli wszystko na czym jest wypisana jakakolwiek kwota to już tylko dz. fin. - tj. w księgowości:
- zaangażowanie (do wysokosci wydatków, bo brak danych z umów),
- ta sama osoba sporzadza listę płac i ta sama dokonuje wypłaty w kasie/przelew??
- kto powinien pilnować limitów/planów? Dz.Finansowy oczywiście kontroluje na bieżąco, ale czy działy merytoryczne nie są zobowiazane do tego również, albo i przede wszystkim? Zawieranie umów bez zerkania w limit??? kończy się zobowiazaniami, które nie miszczą się w limicie wydatków??!!
:? PROSZĘ O POMOC??
PORADĘ BARDZIEJ DOŚWIADCZONYCH KSIĘGOWYCH
Niedoświadczona, ale zbulwersowana Czy słusznie?
A gdzie w tym wszystkim jest główny księgowy ?
Wiadomo, że kierownik jednostki ustala regulaminy i instrukcje dotyczące m.in obiegu i kontroli dokumentów. W praktyce ustala to gł księgowy. Czy Wasza jednostka tego nie posiada?
A powinna to mieć.
Wówczas należy postępować jak w instrukcjach.
A tak swoją drogą to osoba sporządzająca list nie powinna być kasjerem. Chociaż w bardzo małych jednostkach to się stosuje. Oczywiście inna osoba np gł księgowy jest osobą sprawdzającą i zatwierdzającą zarówno listę jak i do wypłaty (konkretny przelew lub gotówką).
Instrukcje - niestety to co jest nie można nimi nazwać dlatego też pytam, gdyby były przepisy wewnętrzne nie poruszałabym tego tematu.
A czy jest jakiś przepis zabraniający osobie, która nalicza listy płac -sporządza je być równocześnie kasjerem (czy księgową odpowiedzialną za wysyłanie realizowanie wypłat bezgotówkowych -przelewy elektr.??? Uważam, ze to logiczne, ale potrzebuję paragrafu na to, aby przekonać tych którzy taki układ narzucili. Niestety, takie nie ładne procedury wciąż mają miejsce - chciałabym to zmienić, przekonać co po niektórych.
Niedoświadczona księgowa, szukująca dziury w całym
można ewentualnie powołać się na standardy Ministra Finansów (dostepne na stronie Ministerstwa Finansów, ostatnie zmiany wprowadzone w tym roku chyba w czerwcu o ile dobrze pamiętam).innym wyjściem może być opracowanie regulaminu kontroli rozdzielającego te ffunkcje.zycze powodzenia!!!!
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach