Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 552 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 156546620
 

 
  sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 10 lipca 2001 r. (znak ST2-4831-104/2001)
Wysłany dnia 15 Paź, 2002 - 12:20 przez SlawekD Strona gotowa do druku Wyślij ten artykuł do znajomych
 
 
  Pisma i interpretacje PISMO MINISTERSTWA FINANSÓW z dnia 10 lipca 2001 r. do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego w sprawie sprawozdawczości budżetowej.


MINISTERSTWO FINANSÓW
Podsekretarz Stanu
ST2-4831-104/2001 Warszawa, 2001-07-10

Zarządy
Gmin
Powiatów
Województw Samorządowych
Wszystkie



W związku ze zbliżającym się terminem sporządzania sprawozdań budżetowych za I półrocze 2001 r. oraz w odpowiedzi na licznie zgłaszane do Ministerstwa Finansów przez jednostki samorządu terytorialnego i regionalne izby obrachunkowe pytania - uprzejmie informuję:
Sprawozdania budżetowe za okres sprawozdawczy I półrocza 2001 r. jednostki samorządu terytorialnego oraz podległe im jednostki organizacyjne, jak również związki jednostek samorządu terytorialnego powinny sporządzać zgodnie z przepisami wynikającymi z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 24, poz. 279) z uwzględnieniem poniżej wymienionych uwag:

Sprawozdanie Rb-27S z wykonania dochodów budżetowych

  1. Sprawozdania jednostkowe miesięczne zarówno jednostki samorządu terytorialnego, jak i podległe im jednostki budżetowe, wypełniają za miesiące: styczeń, luty, kwiecień, maj, lipiec, sierpień, październik, listopad i grudzień w zakresie wpływów planowanych oraz wykonanych.
  2. Zapis § 3 ust. 2 instrukcji, stanowiącej załącznik nr 2 do w/w rozporządzenia, reguluje zasady ujmowania w sprawozdaniu jednostkowym jednostki budżetowej dochodów w zakresie wpływów planowanych i wykonanych na podstawie księgowości analitycznej do rachunku bieżącego-subkonto dochodów oraz należności pozostałych do zapłaty (w tym zaległości) i nadpłat.
    Należy przy tym zaznaczyć, iż z uwagi na fakt, że zapis ten dotyczy dochodów pobieranych przez jednostki budżetowe, wymaga uwzględnienia zastrzeżenie, zapisane w ust. 5, które odnosi się tylko do dochodów wykonanych bez przypisu należności.
    Natomiast w przypadku, gdy jednostka prowadzi przypis dochodów, np. z tytułu umów cywilno-prawnych, dla celów sprawozdawczych należności powinny być ujęte w wysokości kwot wynikających z prowadzonej w tym zakresie ewidencji oraz powinny być w sprawozdaniu wypełnione odpowiednio pozostałe dane wynikające z teści rozporządzenia.
  3. Sprawozdania Rb-27S za miesiące kończące kwartał - tj. marzec, czerwiec, wrzesień oraz sprawozdanie za rok, powinny być wypełnione - zgodnie z zapisem § 4 instrukcji stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia - w pełnym zakresie informacji określonym w omawianym rozporządzeniu.
  4. Dane w kolumnie "Należności" sprawozdania Rb-27S w zakresie dochodów otrzymywanych przez jednostki z tytułu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych, z tytułu subwencji ogólnej oraz dotacji celowych powinny być ujmowane dla celów sprawozdawczych, zgodnie z § 3 ust. 5 instrukcji, tj. w wysokości dochodów wykonanych.
  5. W kolumnie ,,Potrącenia" wykazywane są skutki wykorzystania szczególnych przypadków wygaśnięcia zobowiązań podatkowych, o których mowa w art. 65 i 66 § 1 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa. Skutków tych nie wykazuje się w kolumnie ,,Dochody wykonane (wpływy minus zwroty)".
  6. W kolumnie ,,Dochody wykonane (wpływy minus zwroty)":

    1. Kwoty dochodów zrealizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, w tym udziały w podatku dochodowym od osób prawnych, wykazuje się na podstawie księgowości podatkowej, przy czym wysokość kwot powinna być zgodna z kwotami wykazanymi przez urzędy skarbowe w sprawozdaniu tych urzędów Rb-27 w kolumnie ,,Dochody wykonane".
    2. Dochody z tytułu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz dochody z tytułu subwencji ogólnej - przekazywane z rachunku centralnego budżetu państwa - powinny być ujmowane w sposób przedstawiony w poniższej tabeli:

    Dochody wykonane z tytułu udziałów w PIT oraz subwencji ogólnej ujmowane w sprawozdaniu za: Dochody wykonane z tytułu subwencji ogólnej Dochody wykonane z tytułu udziałów w PIT
    Częć wyrównawcza i podstawowa Częć drogowa i rekompensująca Częć owiatowa
    Kwartał I Styczeń
    Luty
    Marzec
    Styczeń
    Luty
    Marzec
    przekazywane:

    w grudniu na styczeń
    w styczniu na luty
    w lutym na marzec
    w marcu na kwiecień
    Przekazywane:

    w lutym za styczeń
    w marcu za luty
    w kwietniu za marzec
    Kwartał II Kwiecień
    Maj
    Czerwiec
    Kwiecień
    Maj
    Czerwiec
    w kwietniu na maj
    w maju na czerwiec
    w czerwcu na lipiec
    w maju za kwiecień
    w czerwcu za maj
    w lipcu za czerwiec
    Kwartał III Lipiec
    Sierpień
    Wrzesień
    Lipiec
    Sierpień
    Wrzesień
    w lipcu na sierpień
    w sierpniu na wrzesień
    we wrzeniu na październik
    w sierpniu za lipiec
    we wrzeniu za sierpień
    w październiku za wrzesień
    Kwartał IV Październik
    Listopad
    Grudzień
    Październik
    Listopad
    Grudzień
    w październiku na listopad
    w li
    stopadzie na grudzień
    w listopadzie za październik
    w grudniu za listopad
    w styczniu za grudzień

  7. W kolumnie ,,Dochody otrzymane" sprawozdania zbiorczego powinny być wykazane kwoty dochodów wynikające z faktycznie otrzymanych na rachunek bieżący-subkonto dochodów środków, tj. zrealizowanych kasowo, zarówno przez jednostki samorządu terytorialnego jak i podległe im jednostki.
    Tę samą zasadę należy stosować w odniesieniu do dochodów pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostek samorządu terytorialnego i przekazywanych w odpowiednich terminach na rachunki bankowe jednostek samorządu terytorialnego.
    W odniesieniu do kolumny ,,Zaległości" sprawozdania o dochodach budżetowych pojęcie ,,należności zaległej" oznacza należność, której termin płatności minął w danym okresie sprawozdawczym, za który sporządzane jest sprawozdanie, przez co stały się wymagalne.
    W kwestii dotyczącej ,,nadpłaty" i ujmowania kwot podatku nadpłaconego w kolumnie ,,Saldo końcowe-nadpłaty" uprzejmie informuję, iż - zgodnie z zapisem art. 72 § 1 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa - nadpłatę stanowi kwota nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku, tzn. każda zapłacona przez podatnika kwota podatku wynikająca z zobowiązania podatkowego, wyższa niż kwota, do której zapłacenia podatnik jest zobowiązany na podstawie decyzji lub deklaracji, ewentualnie na podstawie przepisów prawa podatkowego. Możliwość rozłożenia zapłaty podatku przez podatnika w czasie, pozwalająca uregulować należność podatkową w formie rat, przewidziana została ustawowo w celu ułatwienia realizacji zapłaty rocznego wymiaru podatku przez podatników.
    W przypadku więc, gdy podatnik świadomie ureguluje zobowiązanie podatkowe w terminie wcześniejszym niż przypada do zapłaty zgodnie z harmonogramem płatności, tj. np. w I kwartale wpłaci jednorazowo kilka rat lub całość kwoty rocznego wymiaru podatku, wówczas faktu tego nie należy traktować jako wystąpienie nadpłaty. Natomiast w przypadku, gdy podatnik ureguluje płatność w kwocie wyższej, niż ta, do zapłaty której na mocy decyzji został zobowiązany w danym roku budżetowym, wówczas fakt ten należy traktować jako nadpłatę.

Sprawozdanie Rb-27ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami
W sprawozdaniu Rb-27ZZ w kolumnie "Należności" wykazuje się: salda początkowe (należności pozostałe do zapłaty zmniejszone o nadpłaty), powiększone o kwoty przypisów należności z tytułu dochodów budżetowych, których termin płatności przypada na dany rok budżetowy, po zmniejszeniu ich o kwoty odpisów.
Przypis należności oznacza należność ustaloną na podstawie obowiązujących przepisów, wyroków sądowych, decyzji administracyjnych, umów cywilnych.
W wyjątkowych przypadkach, gdy dochody zostały zrealizowane, a nie występują wskazane wyżej podstawy dokonania przypisu - dla celów sprawozdawczości budżetowej - w kolumnie "Należności" należy wykazać kwotę zrealizowanych dochodów na podstawie ewidencji analitycznej do konta rachunku bieżącego dochodów jednostki budżetowej, równą dochodom z kolumny "Dochody wykonane ogółem".

Sprawozdanie Rb-28S z wykonania wydatków budżetowych

  1. Jednostkowe sprawozdanie Rb-28S za miesiące nie kończące kwartału, tj. styczeń, luty, kwiecień, maj, lipiec, sierpień, październik, listopad i grudzień wypełnia się w zakresie wydatków planowanych i wykonanych, natomiast sprawozdanie za miesiące kończące okresy kwartalne oraz za rok wypełnia się w pełnym zakresie wynikającym z przepisów rozporządzenia. Sprawozdanie zbiorcze sporządza się w szczegółowości sprawozdań jednostkowych.
  2. Niewłaściwe obciążenie lub uznanie rachunku bieżącego jednostki-subkonto wydatków budżetowych powinny być ujmowane pod symbolem 9990, odpowiednio jako liczba dodatnia dla niewłaściwego obciążenia i jako liczba ujemna dla niewłaściwego uznania, w dziale i rozdziale odpowiednim ze względu na poniesiony wydatek lub jego zwrot.

Sprawozdanie Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie
W sprawozdaniu o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego:

  1. finansowanie - stanowi różnicę pomiędzy przychodami ogółem, a rozchodami ogółem jednostki samorządu terytorialnego; finansowanie powinno zapewnić pokrycie kwoty deficytu.
  2. dane dotyczące przychodów i rozchodów jednostki samorządu terytorialnego:

    • po stronie planu - powinny być zgodne z planem budżetu (po zmianach) na koniec okresu sprawozdawczego.
      W pozycjach D13 i D17 należy ująć kwoty, wynikające z uchwały budżetowej, które zostały zaplanowane zarówno jako źródło sfinansowania deficytu budżetowego jak i na pokrycie innych przewidywanych rozchodów, takich jak np. spłaty kredytów i pożyczek lub wykup obligacji samorządowych; odpowiednio w poz. D131 i w poz. D171 powinny zostać ujęte kwoty - w wysokości środków wynikających z uchwały budżetowej, a przeznaczonych na pokrycie deficytu.
    • po stronie wykonania, z tytułu:

      • kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych obligacji - zawierają łączne kwoty przychodów dla poszczególnych tytułów i powinny być zgodne z danymi wynikającymi z urządzeń księgowych za dany okres sprawozdawczy,
      • spłat pożyczek udzielonych, papierów wartościowych, prywatyzacji majątku - powinny być zgodne z faktycznie wykonanymi przychodami wynikającymi z urządzeń księgowych za dany okres sprawozdawczy,
      • nadwyżki z lat ubiegłych oraz z tytułu przychodów z innych źródeł - wykazuje się w wysokości środków faktycznie osiągniętych za lata ubiegłe, przy czym kwoty wykazane w kolumnie ,,Wykonanie" w wierszu D13 oraz D17 nie powinny ulegać zmianie w ciągu roku; natomiast kwoty z w/w tytułów przeznaczone na pokrycie deficytu (poz. D131 i poz. D171) wykazuje się w wysokości środków faktycznie uruchomionych w danym okresie sprawozdawczym.

      Dane w sprawozdaniu sporządzanym na formularzu Rb-NDS powinny bilansować się w sposób następujący: Dochody plus przychody minus wydatki minus rozchody >= 0
      Ponadto w wierszu D11 dotyczącym przychodów - po stronie wykonania - należy wykazywać również wszystkie kredyty i pożyczki, w tym też krótkoterminowe, wynikające z ewidencji księgowej. Wszystkie spłaty kredytów i pożyczek powinny być ujęte w pozycji dotyczącej rozchodów z tego tytułu w wierszu D21.


Sprawozdanie Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji
W sprawozdaniu Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji w wierszu E3 wykazuje się zobowiązania z tytułu przyjętych depozytów, przy czym pod pojęciem depozytów należy rozumieć kwoty zobowiązań wynikających z przyjętych na rachunek jednostki samorządu terytorialnego depozytów, które są ujmowane w budżetach tych jednostek oraz są środkiem finansowania długu i deficytu.
Przykładowo więc wadia nie ujęte w budżetach jednostek samorządu terytorialnego, nie służące do finansowania długu ani deficytu nie są depozytami w rozumieniu sprawozdania Rb-Z.
W sprawozdaniu Rb-Z:

  1. w części ,,Dane uzupełniające dotyczące wyemitowanych papierów wartościowych"
    - w kolumnie ,,Wartość nominalna" należy wykazywać wartość nominalną instrumentu, jaka pozostała do wykupu. Wartość ta powinna być wykazywana w walucie emisji instrumentu. Suma wartości nominalnej pozostającej do wykupu wszystkich instrumentów wyemitowanych przez jednostkę, po przeliczeniu na złote (według średniego kursu walut obcych, ogłaszanego przez NBP w ostatnim dniu roboczym danego okresu sprawozdawczego), jest równa zadłużeniu jednostki sporządzającej sprawozdanie z tytułu wyemitowanych papierów wartościowych) na koniec danego okresu sprawozdawczego (tj. kwocie wykazywanej w sprawozdaniu Rb-Z w wierszu E1 w kolumnie 2),
  2. w części ,,Dane uzupełniające o kredytach zagranicznych"
    - w kolumnie ,,Wartość nominalna" należy wykazywać wartość nominalną kredytów pozostającą do spłaty. Wartość ta powinna być wykazywana w walucie zaciągnięcia kredytu. Suma wartości nominalnej pozostającej do spłaty wszystkich zaciągniętych kredytów, po przeliczeniu na złote (według średniego kursu walut obcych, ogłaszanego przez NBP w ostatnim dniu roboczym danego okresu sprawozdawczego), jest równa zadłużeniu jednostki sporządzającej sprawozdanie z tytułu kredytów na koniec danego okresu sprawozdawczego,
    - w kolumnie ,,oprocentowanie" - należy podać wysokość oprocentowania zaciągniętego kredytu lub w uwagach opisać sposób jej obliczania.

Sprawozdanie Rb-N o stanie należności
W sprawozdaniu Rb-N do określenia pojęcia depozytów, tj. należności od kontrahentów z tytułu złożonych u nich depozytów, należy stosować odpowiednio kryteria przyjęte przy sporządzaniu sprawozdań Rb-Z.

Sprawozdania Rb-30, Rb-31, Rb-33
W sprawozdaniach Rb-30, Rb-31 i Rb-33:

  1. w kolumnie "Należności" wykazuje się nie zrealizowane należności z lat ubiegłych i nie zrealizowane przychody danego roku budżetowego,
  2. w kolumnie "Zobowiązania" wykazuje się zobowiązania z lat ubiegłych i nie opłacone koszty oraz nie poniesione wydatki z tytułu obciążeń dotyczących danego roku budżetowego,
  3. w przypadku, gdy - w wyniku zmian reorganizacyjnych - w następnym roku budżetowym stan należności i zobowiązań na początek okresu sprawozdawczego ulegnie zmianie, to w uwagach należy odpowiednio objaśnić różnice dotyczące "należności" i "zobowiązań" w poszczególnych paragrafach w stosunku do kwot wykazanych w sprawozdaniu na koniec poprzedniego roku budżetowego,
  4. utworzenie rezerwy na należności wątpliwe wykazuje się w dziale B sprawozdań w wierszu P 100 (inne zmniejszenia) w kolumnie "Wykonanie",
  5. nadpłatę po stronie przychodów wykazuje się w dziale A w kolumnie ,,Należności" ze znakiem ujemnym, zaś nadpłatę po stronie kosztów wykazuje się w dziale B w kolumnie ,,Zobowiązania" ze znakiem ujemnym.

Rb-30 półroczne/roczne sprawozdanie z wykonania planów finansowych zakładów budżetowych:

  1. W działach A i B sprawozdania rozlicza się plan i wykonanie działalności bieżącej zakładu budżetowego.

    • w dziale A.:

      • - w kolumnie "Wykonanie" wykazuje się przychody niezależnie od tego czy zostały opłacone w danym roku budżetowym; nie wykazuje się dotacji i darowizn na inwestycje,
      • - w kolumnie "Należności" wykazuje się stan należności, o których mowa w pkt 1) uwag do sprawozdań Rb-30, Rb-31 oraz Rb-33, zamieszczonych powyżej.

    • w dziale B.:

      • w kolumnie "Wykonanie" wykazuje się poniesione koszty oraz inne obciążenia (np. podatek dochodowy od osób prawnych, nadwyżka środków obrotowych oraz obciążenie działalności bieżącej wobec inwestycji finansowanych ze środków własnych do wysokości planu), niezależnie od tego czy zostały opłacone,
      • w sprawozdaniu za I półrocze w wierszu P120 (wpłata do budżetu nadwyżki środków obrotowych) w kolumnie ,,Wykonanie" wykazuje się kwotę wpłaconej do budżetu zaliczki za I kwartał oraz naliczoną zaliczkę za II kwartał. Naliczoną, a nie wpłaconą do budżetu kwotę zaliczki za II kwartał należy wykazać w tym wierszu w kolumnie ,,Zobowiązania"
      • - w kolumnie "Zobowiązania" wykazuje się stan zobowiązań, o których mowa w pkt 2) uwag do sprawozdań Rb-30, Rb-31 oraz Rb-33, zamieszczonych powyżej, a w przypadku inwestycji finansowanych ze środków własnych, nie wydatkowane środki na inwestycje.


  2. W dziale C sprawozdania:

    • w wierszu W 010 wykazuje się stan środków pieniężnych, znajdujących się na rachunku bankowym zakładu budżetowego i w kasie, związanych zarówno z działalnością bieżącą jak i inwestycyjną, jeżeli działalność inwestycyjna jest prowadzona poprzez rachunek bieżący (konto 131),
    • kwota zobowiązań wykazana w wierszu W 050 w kolumnie 14 może się różnić od kwoty zobowiązań wykazywanych w dziale B w wierszu S w kolumnie 15 o kwotę dotacji i darowizny na cele inwestycyjne, a także kwotę utworzonych rezerw na należności wątpliwe oraz przychody przyszłych okresów (saldo Ma konta 840),

  3. W dziale D sprawozdania wykazuje się kasowe wykonanie wydatków inwestycyjnych oraz źródła ich finansowania.
  4. W sprawozdaniu za I półrocze nie rozlicza się wpłaty faktycznej nadwyżki środków obrotowych do budżetu, a w związku z tym nie stosuje się rozliczeń, o których mowa w § 33 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (Dz. U. Nr 122, poz. 1333).
  5. Zakład budżetowy prowadzący działalność w kilku rozdziałach klasyfikacji budżetowej, z których jeden rozdział dotyczy działalności dominującej, sporządza sprawozdania jednostkowe odrębnie dla poszczególnych działalności, z tym, że rozliczenia zakładu budżetowego z budżetem są planowane i dokonywane w dziale i rozdziale właściwym dla przeważającego rodzaju działalności zakładu budżetowego.
    Sprawozdaniem jednostkowym przekazywanym przez zakład budżetowy jednostki samorządu terytorialnego jest sprawozdanie sporządzone w rozdziale dotyczącym działalności dominującej, w którym ujmuje się również dane dotyczące przychodów oraz kosztów i innych obciążeń z rozdziałów nie będących działalnością dominującą, przy czym - jako załączniki - powinny być przekazywane sprawozdania z działalności nie będącej dominującą - wypełnione w zakresie przychodów oraz kosztów i innych obciążeń oraz danych uzupełniających dotyczących finansowania inwestycji - w celu umożliwienia dokonania rozliczenia z otrzymywanych dotacji.
    Załączniki te powinny być również przekazywane przez jednostkę samorządu terytorialnego do właściwej terytorialnie regionalnej izby obrachunkowej.

Rb-31 półroczne/roczne sprawozdanie z wykonania planów finansowych gospodarstw pomocniczych:

  1. W dziale A:

    • w kolumnie "Wykonanie" wykazuje się opłacone i nie opłacone przychody, o których mowa w pkt 2) uwag do sprawozdań Rb-30, Rb-31 oraz Rb-33, zamieszczonych powyżej,
    • w kolumnie "Należności" wykazuje się stan należności, o których mowa w pkt 1) uwag do sprawozdań Rb-30, Rb-31 oraz Rb-33, zamieszczonych powyżej.

  2. W dziale B.:

    • w kolumnie "Wykonanie" wykazuje się poniesione koszty i inne obciążenia niezależnie od tego czy zostały zapłacone.
    • w kolumnie "zobowiązania" wykazuje się stan zobowiązań, o których mowa w pkt 2) uwag do sprawozdań Rb-30, Rb-31 oraz Rb-33, zamieszczonych powyżej.

  3. W sprawozdaniu za I półrocze nie wypełnia się działów C, D, F.
  4. Gospodarstwo pomocnicze, analogicznie jak zakład budżetowy, prowadzące działalność w kilku rozdziałach klasyfikacji budżetowej, z których jeden rozdział dotyczy działalności dominującej, sporządza sprawozdania jednostkowe odrębnie dla poszczególnych działalności, z tym, że rozliczenia gospodarstwa z budżetem jednostki samorządu terytorialnego są planowane i dokonywane w dziale i rozdziale właściwym dla przeważającego rodzaju działalności tego gospodarstwa.
    Sprawozdaniem jednostkowym przekazywanym przez gospodarstwo pomocnicze do budżetu jednostki samorządu terytorialnego jest sprawozdanie sporządzone w rozdziale dotyczącym działalności dominującej, w którym ujmuje się również dane dotyczące przychodów oraz kosztów i innych obciążeń z rozdziałów nie będących działalnością dominującą, przy czym - jako załączniki - powinny być przekazywane sprawozdania z działalności nie będącej dominującą wypełnione w zakresie przychodów oraz kosztów i innych obciążeń w celu umożliwienia dokonania rozliczenia z otrzymywanych dotacji.
    Załączniki te powinny być również przekazywane przez jednostkę samorządu terytorialnego do właściwej terytorialnie regionalnej izby obrachunkowej.


Rb-32 półroczne/roczne sprawozdanie z wykonania planów finansowych środków specjalnych
Wykazane w dziale C sprawozdania:

  1. należności - są należnościami dotyczącymi źródeł przychodów środka specjalnego i po ich zapłaceniu powiększają środek specjalny,
  2. zobowiązania - są zobowiązaniami związanymi z finansowaniem celów środka specjalnego i po ich zapłaceniu zmniejszają środek specjalny,
  3. należności i zobowiązania wymagalne środka specjalnego powinny być ujmowane odpowiednio w sprawozdaniach Rb-N i Rb-Z jednostki budżetowej.

Ponadto informuję, iż zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, jednostki sektora finansów publicznych na koniec kwartału naliczają i ewidencjonują odsetki od nieterminowych płatności oraz ujmują je odpowiednio w sprawozdaniach: Rb-27S, Rb-28S, Rb-30, Rb-31, Rb-32 oraz Rb-33.

Otrzymują:
Regionalne Izby Obrachunkowe
 

 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź