Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 600 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 159398520
 

 
  Audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego
Wysłany dnia 16 Sie, 2004 - 11:42 przez SlawekD Strona gotowa do druku Wyślij ten artykuł do znajomych
 
 
  Pisma i interpretacje

Warszawa, 13.07.2004r.



MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament
Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego
KF-2/4095/61/8743/2004/RŁ


dr Bogdan Cybulski
Prezes
Regionalnej Izby Obrachunkowej
we Wrocławiu




W odpowiedzi na pismo z dnia 14.04.2004 r., Departament Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego, po zasięgnięciu opinii Departamentu Budżetu Państwa, przesyła stosowne wyjaśnienia.


W odpowiedzi na pismo z dnia 14.04.2004 r., Departament Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego, po zasięgnięciu opinii Departamentu Budżetu Państwa, przesyła stosowne wyjaśnienia.
Zgodnie z art. 35d ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15, póz. 148, z późn. zm.) oraz § 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2002 r. w sprawie określenia kwot przychodów oraz wydatków środków publicznych dokonywanych w ciągu roku kalendarzowego, których przekroczenie powoduje obowiązek prowadzenia audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz.U. Nr 234, póz. 1970), jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek rozpoczęcia audytu wewnętrznego przed upływem pierwszego kwartału roku następującego po roku, w którym nastąpiło przekroczenie kwoty 35 min zł. przychodów środków publicznych uzyskiwanych w ciągu roku kalendarzowego lub wydatków środków publicznych dokonywanych w ciągu roku kalendarzowego.
Zgodnie z art. 109 ust.2 pkt 2 lit. b ww. ustawy budżet jednostki samorządu terytorialnego obejmuje przychody i wydatki funduszy celowych jednostki samorządu terytorialnego. Powyższe oznacza, że do kwoty środków publicznych, której przekroczenie powoduje obowiązek prowadzenia audytu wewnętrznego w jednostce samorządu terytorialnego wlicza się przychody i wydatki gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej (GFOŚiGW), będącego gminnym funduszem celowym. Wydatkiem jest rozchód (z różnych tytułów) środków pieniężnych z kasy lub rachunku bankowego jednostki prowadzącej rachunkowość, zatem przekazanie nadwyżki z tytułu przychodów z GFOŚiGW do właściwego wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej należy uznać za wydatek i klasyfikować na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 68, póz. 634, z późn. zm.) jako wydatek § 296 przelewy redystrybucyjne.
Reasumując, Gmina Rudna jest zobowiązana do prowadzenia audytu wewnętrznego, jeżeli jej wydatki, wliczając wydatki gminnych jednostek organizacyjnych, w tym wydatki GFOŚiGW przekroczyły kwotę 35 mln.

(...)
 

 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź