Autor |
Wiadomość |
Gość |
Wysłany: Sro Wrz 07, 2022 6:49 pm Temat postu: |
|
Czy można po latach doświadczeń reaktywować dyskusję? |
|
|
Gość |
Wysłany: Sro Wrz 07, 2022 10:22 am Temat postu: |
|
Możemy powrócić do tego tematu? |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto Kwi 20, 2010 10:00 pm Temat postu: |
|
Kontrola zarządcza wcale nie oznacza likwidacji dotychczasowych procedur kontroli finansowej - wchodzą one automatycznie w zakres kontroli zarządczej, jako pojęcia szerzego. Brak przepisu dotyczącego procedur wewnetrznych wcale nie oznacza możliwosci ich wprowadzenia na podstawie regulaminu wewnetrznego urzędu. Za kontrolę odpowiada kierownik jednostki i to jest w jego interesie, aby ją odpowiednio zorganizować. Kontrole zewnętrzne - RIO, NIK - nie będą w tych kwestiach wyrozumiałe - będą zarzuty wobec wójtów, burmistrzów, prezydentów o braku nadzoru i kontroli jednostek zewnętrznych! |
|
|
Gość |
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 12:04 pm Temat postu: |
|
nie zgodzę się że kontrola finansowa to kontrola zarządcza,,, w ustawie jest szerszy zakres.... |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 7:43 pm Temat postu: |
|
Anonymous napisał: |
pozmieniaj w regulaminach z "finansowa" na "zarzadcza" i po robocie
ot co |
... no i jeszcze trzeba podać nową podstawę prawną, tj. nową ustawe o fp i nowe Standardy wydane przez MF. |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 3:31 pm Temat postu: |
|
pozmieniaj w regulaminach z "finansowa" na "zarzadcza" i po robocie
ot co |
|
|
Gość |
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 2:02 pm Temat postu: |
|
CO SIĘ ZMIENIŁO W TYM TEMACIE DO TEJ CHWILI?
CZY MOŻE KTOŚ ROZJAŚNIĆ KONTROLĘ WOGÓLE DLA TYCH MNIEJ MĄDRYCH? |
|
|
Gość |
Wysłany: Sro Lis 18, 2009 3:36 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Gość |
Wysłany: Pon Lis 16, 2009 11:46 am Temat postu: |
|
Zbliża się grudzień i czas tworzenia nowych Planów kontroli.
Moje pytanie - co wpiszecie na nowy rok 2010?
Czy robicie jakieś wskazania własne, czy wskazania kierownika jednostki?
Czy plan będziecie teraz tytułować... "Plan kontroli zarządczej w jst oraz jednostkach podległych"? Czy kontrola tylko w urzędzie jst?
pozostaję w kontakcie
Iv |
|
|
Gość |
Wysłany: Pon Paź 12, 2009 1:51 pm Temat postu: |
|
zgadzam się z przedmówcą i dziękuję za zabranie głosu na forum.
MF twierdzi, że wszystko będzie ok i wprowadza pomysł "oświadczeń o kontroli zarządzej" tylko w rządówce.. bo jak P. AM stwierdziła "to jest eksperyment na rządówce bo mamy (czytaj MF) większy dostęp do rządówki. Samorządy mają swoją polkę".
Nie wiem czym wy się zajmowaliście w kontroli ale oprócz kontroli 5%, kontrolowane są dotacji dla organizacji pozarządowych udzielane z budżetu jst.
Nie przeprowadziłem rozmów z moim kierownikiem jst w sprawie kontroli zarządczej. Aż strach czy będzie dalej potrzymywał opinię, że kontrola wewnętrzna=zarządcza będzie mu potrzebna pomimo wdrożonej oszczędności. |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw Paź 08, 2009 10:15 am Temat postu: |
|
Warto też wskazać, że generalnie likwidacja wymogu kontroli 5% wydatków jest ok, to rodzi też pewne zagrożenie - otóż skoro z ustawy znika wymóg takiej kontroli - to istnieje ryzyko, iż dany Burmistrz (Wójt, Prezydent) postanowi zlikwidować stanowisko ds. kontroli (np. w ramach oszczędności na wynagrodzenia).
Oczywiście będzie kontrola zarządcza, ale z przepisów ustawy wcale nie wynika, że będzie potrzebne to tego odrębne stanowisko ds. kontroli. Można zarządzić, że będzie wykonywał kontrolę zarządczą np. Skarbnik.
Ja jestem już po rozmowie z "moim" Burmistrzem i jest on zdania, że kontrola wewnętrzna realizowana przez odrębne stanowisko pracy (czytaj moje) powinna być realizowana niezależnie od tego czy taki wymóg wynika z ustawy czy też nie.
Niby wszystko jest pięknie, ale kto może zagwarantować, że po wyborach samorządowych za rok nie przyjdzie do Urzędu mniej "światły" Burmistrz i stwierdzi, że takie stanowisko niczemu nie służy (czyli mi podziękuje za pracę i życzy powodzenia).
Nie ma też co ukrywać, że dokonując kontroli generalnie kontrolerzy nie przysparzają sobie przyjaciół (co ma znaczenie przede wszystkim dla kontrolerów wewnętrznych) i tak naprawdę, to od Burmistrza zależy czy kontrola wewnętrzna będzie skuteczna - mam "donosy" od moich koleżanek i kolegów po fachu, że często szefowie polecali im "nie widzieć" wielu rzeczy podczas kontroli (bo ciężko przecież "ścigać" swojego dobrego kolegę), itd. ....
Podsumowując ten wątek - skuteczność kontroli finansowej, ewentualnie zarządczej oraz audytu wewnętrznego zależy głównie od postawy kierownictwa instytucji. Zatem życzę wszystkim szefów "światłych" czyli rozumiejących po co tak naprawdę są kontrole i audyty. |
|
|
Gość |
Wysłany: Sro Paź 07, 2009 12:35 pm Temat postu: |
|
Anonymous napisał: |
Czy ktoś może wskazać różnicę między dzisiejszą kontrolą wewnętrzną a kontrolą zarządczą (pomijając problem 5 % i to że zakres tej nowej obejmuje wszystkie tematy jakie sie nam przyśnią a mają wpływ na działalność i wyniki)????? |
np. zarządzenie ryzykiem...
w kontroli 5% tego nie uwzglęniałem
CGAP |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto Paź 06, 2009 1:46 pm Temat postu: |
|
z obserwacji to kontrola wewnętrzna ma dużo wspólnego z audytem-taka jest prawda i cel podobny; |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto Paź 06, 2009 1:42 pm Temat postu: |
|
Czy ktoś może wskazać różnicę między dzisiejszą kontrolą wewnętrzną a kontrolą zarządczą (pomijając problem 5 % i to że zakres tej nowej obejmuje wszystkie tematy jakie sie nam przyśnią a mają wpływ na działalność i wyniki)????? |
|
|
Gość |
Wysłany: Pon Paź 05, 2009 12:03 pm Temat postu: |
|
Audyt ma dać opinię o kontroli zarządczej więc nie powinien być kontrolą.
Zgadzam się też z przedmówcami w zakresie 5%.
Czekam na wytyczne do kontroli zarządczej i ewent. może ktoś ma już taki reg. kontr. zarządczej opracowany i chciałby pokazać i pochwalić się na swojej stronce BIP to chętnie to przeglądnę.
pozdrawiam
CGAP |
|
|