Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 579 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 159280755
 

RIO :: Zobacz temat - Uprościć przepisy jak najszybciej
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

Uprościć przepisy jak najszybciej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sro Maj 13, 2020 9:13 am    Temat postu: Uprościć przepisy jak najszybciej Odpowiedz z cytatem

1) wieloletnia prognoza finansowa do likwidacji (szkoda na to czasu, kiedyś tego nie było i świat się nie zawalił)
Do uchwały budżetowej przenieść przedsięwzięcia wieloletnie i dług.

2) słynny wzór z artykułu 243 do likwidacji
Przywrócić 60% długu do dochodów i 15% obsługi długu do dochodów. Zakazać wyłączeń dotyczących zadań unijnych.

3) stworzyć jedną rezerwę budżetową (po co tyle tych rezerw jest teraz w budżecie)

4) sprawozdanie półroczne do likwidacji (szkoda na to czasu)
Wystarczy krótka informacja w formie uchwały.

5) część paragrafów do likwidacji, część paragrafów scalić
Wydatkowe do likwidacji 417, 419, 438, 439 itd.
Wydatkowe do scalenia 441 i 442, 459 i 460, 401 i 404, 411 i 412 itd.
Dochodowe majątkowe z cyfrą 6 z przodu 676, 677, 678, 680, 687 zamiast 076, 077, 078, 080, 087
Nazwy stosować "Energia" zamiast "Zakup energii", "Remonty i naprawy" zamiast "Zakup usług remontowych" itd.

6) fundusz sołecki i budżet obywatelski do likwidacji (dać swobodę samorządom)

7) finansowane z dochodów wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi, ochronę środowiska, gospodarkę odpadami, utrzymanie przystanków komunikacyjnych do likwidacji (dać swobodę samorządom)

icon_cool.gif część działów i rozdziałów do likwidacji
Na przykład działy 801 i 854 scalić oraz 852, 853 i 855 też scalić.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Sie 06, 2020 1:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popieram w całej rozciągłości !!!

eLpe
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Sie 13, 2020 10:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To było by piękne, szybciej, łatwiej i przyjemnie, ale niestety myślę, że nie uda się tego przeprowadzić. O konieczności ograniczenia sprawozdawczości mówi się już od kilku lat i nic z tego nie wynika wręcz odwrotnie doszło jeszcze wotum zaufania dla Wójta.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Sie 13, 2020 2:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Super by było. Walczmy o to.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Wrz 04, 2020 2:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Super pomysł - posłuchajcie ustawodawcy fachowców
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Wrz 04, 2020 7:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krok 1 rozwiązać dep BP MF
Krok 2 rozwiązać dep Fin JST MF
Krok 3 rozwiązać dep Efek i Rach MF
Krok 4 rozwiązać dep VAT MF

Krok 5 utworzyc dep Buzetu Fin rach i sprawozd JSFP


.... i już można po tych 5 krokach wszystko będzie uprościć.

Pozdr TW icon_cool.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Wrz 25, 2020 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba zatrzymać to szaleństwo i powrócić do starych, prostych i dobrych rozwiązań. Kiedyś art. 169, dzisiaj art. 243. Tak zwany postęp wynosi aż 74 artykuły (243-169)!

STARE PRZEPISY

Art. 169.
1. Łączna kwota przypadających w danym roku budżetowym:
1) spłat rat kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 82 ust. 1 pkt 2 i 3 wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 82 ust. 1,
2) wykupów papierów wartościowych emitowanych przez jednostki samorządu terytorialnego na cele określone w art. 82 ust. 1 pkt 2 i 3 wraz z należnymi odsetkami i dyskontem od papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 82 ust. 1,
3) potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych przez jednostki samorządu terytorialnego poręczeń oraz gwarancji
- nie może przekroczyć 15% planowanych na dany rok budżetowy dochodów jednostki samorządu terytorialnego.

Art. 170.
1. Łączna kwota długu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku budżetowego nie może przekroczyć 60% wykonanych dochodów ogółem tej jednostki w tym roku budżetowym.

NOWE PRZEPISY

Art. 243. 1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchwalić budżetu, którego realizacja spowoduje, że w roku budżetowym oraz w każdym roku następującym po roku budżetowym relacja łącznej kwoty przypadających w danym roku budżetowym:

1) spłat rat kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90, wraz z należnymi w danym roku wydatkami bieżącymi na obsługę zobowiązań, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90, w tym odsetkami od kredytów i pożyczek,

2) wykupów papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90 wraz z należnymi w danym roku wydatkami bieżącymi na obsługę zobowiązań wynikających z papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 i art. 90, w tym odsetkami i dyskontem od tych papierów,

3) spłat rat zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2, innych niż określone w pkt 1, z wyłączeniem rat zobowiązań określonych w art. 91 ust. 3 pkt 1, wraz z należnymi w danym roku wydatkami bieżącymi na obsługę zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2, innych niż określone w pkt 1,

4) potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń oraz gwarancji

- do planowanych dochodów bieżących budżetu przekroczy średnią arytmetyczną z obliczonych dla ostatnich siedmiu lat relacji jej dochodów bieżących pomniejszonych o wydatki bieżące do dochodów bieżących budżetu, obliczoną według wzoru:

w którym poszczególne symbole oznaczają:

R - planowaną na rok budżetowy łączną kwotę z tytułu spłaty rat zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2, oraz wykupów papierów wartościowych, z wyłączeniem kwot spłat kredytów i pożyczek oraz wykupów papierów wartościowych odpowiednio zaciągniętych lub emitowanych na cel, o którym mowa w art. 89 ust. 1 pkt 1, i zobowiązań określonych w art. 91 ust. 3 pkt 1,

O - planowane na rok budżetowy wydatki bieżące na obsługę długu, w tym odsetki od zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2, odsetki i dyskonto od papierów wartościowych oraz spłaty kwot wynikających z udzielonych poręczeń i gwarancji,

Db - planowane na rok, na który ustalana jest relacja, dochody bieżące budżetu pomniejszone o dotacje i środki przeznaczone na cele bieżące,

Dbei - dochody bieżące w roku poprzedzającym o i-lat rok, na który ustalana jest relacja, pomniejszone o dotacje i środki o charakterze bieżącym na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2,

Dbi - dochody bieżące w roku poprzedzającym o i-lat rok, na który ustalana jest relacja, pomniejszone o dotacje i środki przeznaczone na cele bieżące,

Wbei - wydatki bieżące w roku poprzedzającym o i-lat rok, na który ustalana jest relacja, pomniejszone o wydatki bieżące z tytułu spłaty rat zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2, wydatki bieżące na obsługę długu oraz wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2.

2. Przy obliczaniu relacji, o których mowa w ust. 1:

1) dochody bieżące budżetu, do których odnoszone są łączna kwota spłat i wykupów określona w ust. 1 oraz kwota dochodów bieżących pomniejszonych o wydatki bieżące, podlegają pomniejszeniu o dotacje i środki przeznaczone na cele bieżące;

2) dochody bieżące budżetu pomniejszane o wydatki bieżące podlegają pomniejszeniu o dotacje i środki o charakterze bieżącym na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2;

3) wydatki bieżące budżetu podlegają pomniejszeniu o:

a) wydatki bieżące z tytułu spłaty rat zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 2,

b) wydatki bieżące na obsługę długu,

c) wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2;

4) dla roku poprzedzającego rok budżetowy, na który ustalana jest relacja, przyjmuje się planowane wartości wykazane w sprawozdaniu za trzy kwartały z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego, a po sporządzeniu sprawozdań rocznych - wartości wykonane za ten rok, z tym że do obliczenia relacji dla poprzednich sześciu lat przyjmuje się wartości wykonane wynikające ze sprawozdań rocznych.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Wrz 27, 2020 9:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem za
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Cze 21, 2021 9:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zamiast upraszczać to będą komplikować dalej. Katastrofa. Potrzebny jest jakiś strajk.
https://samorzad.pap.pl/kategoria/finanse/szykuja-sie-zmiany-w-klasyfikacji-budzetowej-samorzadow-nowe-rozdzialy-i
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Cze 21, 2021 10:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem na tak!!! Upraszczać przepisy tak żeby nie było wątpliwości z ich stosowaniem... a tu zmiany do zmian po zmianach....

Cudownie jeszcze by było jakby podmiotowo zwolniono JST i jednostki organizacyjne z wszelkich podatków w tym VAT icon_smile.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Sie 05, 2021 9:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepisy powinny być proste i zrozumiałe:
a) należy zlikwidować przepisy o nadwyżce operacyjnej i indywidualnym wskaźniku zadłużenia
b) należy przywrócić przepisy o wskaźnikach 60% długu do dochodów i 15% obsługi długu do dochodów
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Sie 12, 2021 7:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Porażka!! siedzi jakiś dyletant w Warszawie w życiu nie pracował w księgowości i budżecie i wymyśla żeby się wszystkim wydawało, że jest potrzebny. Ostatni wymysł to wysyłanie wszystkich zmian do uchwały budżetowej do publikacji w Dzienniku Urzędowym. Efekt będzie taki, że Wojewoda skicha się na rzadko jak mu wszyscy zaczną słać te zmiany. Kto to czyta w dzienniku!!! Teraz te zmiany klasyfikacji w połowie roku. To mógł wymyślić tylko jakiś nieznający się na rzeczy. A o WPF to nawet nie wspomnę bo już niedługo nikt nie będzie wiedział o co chodzi.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Lis 01, 2021 10:15 pm    Temat postu: Masz rację Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze rozpisane. Księgowość w Polsce jest wymagającą. www.hoconsulting.eu[/code]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź