Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 890 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 190339607
 

RIO :: Zobacz temat - Upoważnienie do zaciągania zobowiązań przez kierownika jsfp
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

Upoważnienie do zaciągania zobowiązań przez kierownika jsfp
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Dyscyplina finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariab75



Dołączył: 29 Sty 2003
Posty: 93

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 11:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak właśnie myślę. Skoro rada w uchwale budżetowej ustala plan dochodów (to jest prognoza) i plan wydatków (limit, którego przekroczyć nie można), a również na podstawie art.12 pkt 9 usp określa (w uchwale budżetowej) sumę zobowiązań, do zaciągnięcia której zarząd jest upoważniony - to rozliczeniem wykonania takiej uchwały budżetowej jest sprawozdanie roczne, w którym zarząd rozlicza się z wykonania tej uchwały, m.in. w sprawozdaniu Rb-28S. W tym sprawozdaniu mamy:
wykonane wydatki (w ujęciu kasowym) - jeśli nie ma przekroczenia planu - jest OK
zobowiązania wymagalne - jeśli takich nie ma - jest OK
zobowiązania niewymagalne - jeśli suma tych zobowiązań nie przekracza kwoty ustalonej w uchwale budżetowej przez radę - to można przyjąć, że zarząd nie przekroczył upoważnienia do samodzielnego zaciągania zobowiązań. Bo jak rozumieć inaczej takie upoważnienie zawarte w uchwale budżetowej, odnośnie zaciągania zobowiązań. Do wykonywania wydatków budżetowych, co wiąże się z zaciąganiem zobowiązań, wystarczający był (do końca 2005) zapis art. 132 "starej" ustawy ofp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariab75



Dołączył: 29 Sty 2003
Posty: 93

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 11:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i jeszcze jedno. W jakim momencie powstaje zobowiązanie pieniężne? W momencie podpisania umowy? Nie, bo wtedy księgujemy na koncie zaangażowanie. W momencie otrzymania faktury? Moim zdaniem - tak (w ujęciu księgowym).
A poza tym, art. 132 starej ufp nie precyzuje do którego roku budżetowego zatwierdzony plan finansowy jednostki się odnosi.
Także art. 15 ustawy o dyscyplinie nie precyzuje o jakie upoważnienia chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 8:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem zobowiazanie powstaje z chwilą otrzymania faktury bo pod taką data ujęta jest ona na kontach rozrachunkowych z których wynikaja zobowiazania jednostki. Zaangazowanie to zupełnie inna kategoria. (Osobiście uważam że księgowanie zaangazowania w jst - zwłaszca niewielkich to jedna wielka bzdura - zresztą nikomu i niczemu nie służące)
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 11:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...również TWojtania twierdzi z uporem, że przepisy limitujące zaciąganie zobowiązań aktualizują się dopiero po wystawieniu faktury na daną j.s.t.

Mimo tego w sprawach o naruszenie DFP odkąd pojawialo się rejestrowane orzecznictwo GKO i KO - za "zaciągnięcie zobowiązania" uważa się zawarcie umowy, która zgodnie z zasadą określoności zobowiązań winna operować kwotą tego zobowiązania.
Do "szlagieru" ostatnich dwóch lat należy namierzanie przez kontrolujących umów, które w niu ich zaciągnięcia, wraz z innymi umowami i wykonanymi wydatkami z danego limitu - przekraczałyby ów limit. Dane taki mogą uzyskać sprawdzając sprawozdania kwartalne w zakresie "planu" i "zaangażowania" - jednak dowodem na DFP jest konkretna umowa (zobowiązanie) powodujące w danym momencie przekroczenie planu. (Klasyka DFP - art. 138 ust. 1 pkt 7 starejUFP i art. 15 ustawy o /.../ DFP.

Zobowiązanie jeśli dotyczy roku budżetowego, w którym zostało zaciągnięte - pomniejsza dostępny limit z budżetu tak samo jak wydatki dokonane z tego limitu.
Tak było również pod ustawą z 1991 r. - Prawo budżetowe.
Już wówczas naruszeniem dyscypliny budżetowej z art. 57 ust. 1 pkt 8 Prawa budżetowego od pewnego czasu było:
zaciągnięcie w roku budżetowym zobowiązań, które - przy uwzględnieniu wymagalnych terminów płatności i zobowiązań wymagalnych z okresów poprzedzających rok budżetowy - przekraczają plan finansowy jednostki wykonującej budżet.
Tak (cywilistycznie) rozumiano zaciągnięcie zobowiązania zanim nastała ustawa o finansów publicznych wraz ze swoim "zaangażowaniem" - czyli konumpcją limitu wydatków z budżetu rocznego.

Obecnie przy formulowaniu zarzutu naruszenie DFP z art. 15 ustawy /.../ DFP prawo wymaga wskazania naruszonego przepisu. Jeśli idzie o zaciąganie bez upoważnienia (lub z jego przekroczeniem) zobowiązania na rok lub lata nastepne - problemowym jest wskazanie "wyraźnego przepisu", który byłby tutaj naruszony. Powołanie się na art. 132 starej UFP, czy art. 193 i art. 36 nowej UFP - nie jest na miejscu, gdyż każdy taki przepis dotyczy zaciągania zobowiązań finasowanych w tym samym roku co rok ich zaciągnięcia.
Przy precyzowaniu zarzutu naruszenia przepisów, w takich przypadkach należy więc wskazywać na brak upoważnienia, albo jego przekroczenie - z powołaniem się na przepisy, które dają podstawę do udzielania przez organ stanowiący j.s.t. - upoważnień dla organu wykonawczego do zaciagania zobowiązań wieloletnich. icon_rolleyes.gif
Powrót do góry
mariab75



Dołączył: 29 Sty 2003
Posty: 93

PostWysłany: Sob Kwi 08, 2006 10:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli, pozostaje art. 184 pkt. 10b z nowej ufp dla Zarządu, który może (?) upowaznić kierowników jednostek budżetowych dla wydatków bieżących, a wieloletnie programy inwestycyjne dla inwestycji.
Zastanawia tylko czemu ma służyć polowanie na przestępców z art. 15 uodfp. Jeśli w ujęciu ogólnym budżet jest prowadzony racjonalnie (niskie obciążenie kredytami i pożyczkami) i zdarza się w ostatnich dniach grudnia, że jeden z kierowników domu pomocy społecznej dokonuje zakupu oleju opałowego, to jaki sens jest nad tym się wytrząsać? Nic złego budżetowi się nie stało. Takie sformalizowane podejście do dyscypliny finansów publicznych może prowadzić do chowania takich faktur do szuflady i nie ujmowania pod datą otrzymania (kombinacje z datą wpływu). A to jest chyba większe naruszenie przepisów uor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lewicka



Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 1

PostWysłany: Pon Wrz 18, 2006 12:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja z kolei mam taki problem z upoważnieniem.
Rada Miasta upoważniła Prezydenta do zaciągnięcia zobowiązań z tytułu umów,których realizacja jest niezbedna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
pare miesięcy poźniej kierownicy jednostek budżetowych podpisali umowy, które mieszczą się w zakresie tego upoważnienia dla prezydenta, ale jak wynika z przeglądu pełnomocnictw im z kolei udzielonych przez prezydenta nikt tego im nie dopisał. czyli prezydent miał upoważnienie do podpisania umów, a nie przekazał tego na niższy szczebel.
w planie na ten rok się spokojnie zmieszczą, na lata przyszłe kasa będzie zagwarantowana.


Ostatnio zmieniony przez Lewicka dnia Sro Wrz 27, 2006 10:03 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marcinios



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 18

PostWysłany: Pon Wrz 18, 2006 3:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyną osobą mogącą posiadać upoważnienie rady do zaciagania zobowiązań poza rok budzetowy jest Wójt/Burmistrz/Prezydent. A z jakiego przepisu wynika, że Wójt/Burmistrz/Prezydent może przekazać uprawnienia ze swojego upoważnienia na kierowników jednostek organizacyjnych? Otóż to według mojej wiedzy z żadnego! Jak kierownicy jednostek organizacyjnych pozawierali umowy z przekroczeniem zakresu upoważnienia to niech oni sie teraz głowią jak wybrnąć z naruszenia dyscypliny polegającego na zaciagniećiu zobowiązań bez upoważnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto Wrz 19, 2006 4:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do uchwały budżetowej wprowadziłam zapis, że wójt może udzielić upoważnień kierownikom jednostek do zaciągania zobowiązań obciążających budżet 2007 roku, z tytułu umów których realizacja jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania tych jednostek

nadzór - rio - nie wniósł uwag,
wzorowałam się na uchwale nr LXXV/2252/2006 rady miasta stołecznego warszawa z dnia 18 maja 2006r.

małgorzata
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Wrz 20, 2006 10:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a znacie może orzeczenia w sprawach, gdy kierownik jednostki organizacyjnej przekroczył okreslony w pełnomocnictwie od wójta/prezydenta zakres do jakiego może podejmować zobowiązania? nie chodzi mi o przekroczenie planu finansowego, ale tylko zakresu pełnomocnictwa.
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 10:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...z dyskusji jaką prowadzę z Panem Wl z RIO w Krakowie wynika, że Izby uznają uchwały budżetowe za akty prawa wewnętrznego. Jest to oczywiście błąd, gdyż uchwały budżetowe są aktem prawa miejscowego..ale ...jeśli uznać uchwały budżetowe za akty prawa wewnetrznego to zgodnie z orzecznictwem TK i zgodnie z Konstytucją RP nie mogą one stanowić podstawy decyzji wobec obywateli. Oznacza to, że za przekroczenie planu wydatków czy też upoważnień zawartych w uchwałach nikt nie może być karany. Narusza to bowiem Konstytucję RP.

Czym się zatem Państwo przejmujecie icon_question.gif

No chyba, że jednak ja mam rację i uchwała budżetowa jest aktem prawa miejscowego. Wówczas jest się czym martwić. Można się martwić tym, że budżety uchwalone w grudniu 2005 na rok 2006 straciły ważność z dniem 1 stycznia 2006. A szczególnie warto się martwić tym, że akty prawa miejscowego aby weszły w życie muszą być nie tylko uchwalone ale muszą być ogłoszone ...i to do 31 marca. Kto z Państwa ogłosił budżet do 31 marca w dzienniku wojewódzkim śpi spokojnie, ale kto tego nie zrobił....wyrazy współczucia. icon_sad.gif

Pozdrawiam TW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
w_lachiewicz



Dołączył: 12 Lis 2002
Posty: 337

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 2:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś się Panu Panie Wojtania zupełnie już pomieszały "Tematy" na serwerze i szuka Pan "dziur", albo "haków"

W tamtym Temacie (dot mocy obowiązującej uchwał budżetowych j.s.t.) - napisałem i nadal podtrzymuję, że:

w_lachiewicz napisał:
No niestety, zakres podmiotowy mocy obowiązującej budżetu j.s.t. określa art. 34, ale przede wszystkim art. 32 ustawy o finansach publicznych. Dla osób, których budżet dotyczy - wydatki są limitem, którego nie można przekraczać w drodze zaciągania zobowiazań i dokonywania płatności. Normy ustawy o finansach publicznych (nakazujące przestrzeganie budżetu) sankcjonowane są ustawą z 17.12.2004 r. o odpowiedzilności za naruszenie DFP. Z tego co mi wiadomo - to sankcje za naruszenie art. 10 i 15 ww. ustawy mogą obejmować wyłącznie pracowników i osoby wchodzące w skład organów kolegialnych. Podobnie jak w przypadku typowej "odpowiedzilności służbowej" - nie ma chyba w tym nic zdrożnego, że odpowiedzialnością taką obejmowane jest naruszenie jakiegoś aktu wewnętrznego, który przepis innej ustawy nakazuje przestrzegać przez pracowników. Nie spotkałem się przynajmiej z zarzutem - że tego rodzaju przepis ustawy, z powodu sankcjonowania aktu wewnętrznego, jest sprzeczny z art. 93 Konstytucji - czyli przepisem, który prawo wewnętrzne wiąże z "jednostkami podległymi".


To nie moja wina, że Pan Wojtania ma sobie własną teorię "uchwały budżetowej gminy - jako aktu prawa powszechnieobowiazującego", która nie pasuje, ani do przepisów o uchwałach budżetowych powiatów, ani do przepisów o budżetach województw, ani do przepisów Konstytucji, ustaw samorzadowych i ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych /.../

Z tego co mi wiadomo:
Zawsze w orzeczeniach dot. stwierdzonego naruszenia dyscypliny finansów publicznych powoływany jest naruszany przepis. W przypadku naruszenia DFP z art. 10 oraz art. 15 ustawy z 17.12.2004 r. - są to odpowiednio: "art. 35" i "art. 36" ustawy o finansach publicznych, które nakazują przestrzegać plan finansowy jednostki przy dokonywaniu wydatków oraz przy zaciąganiu zobowiązań.

A zatem, ani budżet j.s.t., skąd wywodzi się taki "plan finansowy", ani i sam plan finansowy - nie jest przepisem powszechnie obowiązującym, co nie zmienia istoty rzeczy, że jego przestrzeganie zabezpieczone jest ww. nakazami z art. 35 i 36 UFP i sankcjami z art. 10 i 15 uDFP.

Co w tym zdrożnego i niemoralnego, że gorszy się Pan Wojtania icon_question.gif
Nie wiem. Nie rozumiem. Nie spotkalem się do tej pory z podobnymi "poglądami".

Pozdrawiam.

W.L.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 3:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wynika z pisma:KR RIO.001-12/06 Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych, które było odpowiedzia na skarge jaką skierowałem do Najwyższej Izby Kontroli prawnicy w RIo odwołują się nie do ustaw lecz do książek, gdyż, cytuję:

W literaturze przedmiotu przyjmuje się, że uchwały budżetowe samorządu terytorialnego są aktami normatywnymi o charakterze wewnętrznym (por.: A. Borodo /w:/ Finanse publiczne i prawo finansowe, prac. zb. pod red. C. Kosikowskiego i E. Ruśkowskiego, Warszawa 2003, s. 375) wydawanymi na podstawie upoważnień zawartych w usta-wach regulujących ustrój samorządu. Nie wykonują one żadnych ustaw. Okoliczność, że nowa ustawa o finansach publicznych nie uregulowała w przepisach przejściowych za-gadnienia obowiązywania uchwał podjętych przed jej wejściem w życie wynika właśnie z tego charakteru uchwał budżetowych.

Jesli zatem uchwały budżetowe są zdaniem RIO aktami normatywanymi o charakterze wewnetrznym to nie mogą one stanowić podstawy decyzji wobec obywateli, a zatem nie mogą być wiązane z naruszeniem dfp, gdyż zgodnie z orzecznictwem TL i zapisami artykułu 93 ustęp 2 Konstytucji:

Zarządzenia są wydawane tylko na podstawie ustawy. Nie mogą one stanowić podstawy decyzji wobec obywateli, osób prawnych oraz innych podmiotów.

Wszystkie zatem związane z tym zagadnieniem orzeczenia dot. dyscypliny finansów publicznych sa nielegalne i nieważne.

..i po dyscyplinie icon_razz.gif TW

ps. ..a tak swoja drogą to już druga sprawa gdzie RIO powołując się na taką książkę robi bzdury. Pierwsza to była ta dot. funduszu geodezyjnego, gdzie raz powołując się na książke uznano, że FGZGIK jest państwowy a drugi raz uznano, ża samorządowy. Tu mamy pobny problem ....budżet zdaniem RIO jest aktem prawa wewnętrznego...i dlatego, że w komentarzu tak napisali...a ustawy można chrzanić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
w_lachiewicz



Dołączył: 12 Lis 2002
Posty: 337

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 9:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem krótko:
http://www.rio.gov.pl/modules.php?op=modload&name=phpBB2&file=viewtopic&p=6137#613

...i wszystko jasne. icon_biggrin.gif
Doooobraaaanoc icon_exclaim.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Pią Wrz 29, 2006 3:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="w_lachiewicz"]Powiem krótko:
http://www.rio.gov.pl/modules.php?op=modload&name=phpBB2&file=viewtopic&p=6137#613
quote]

....jak się zerknie na ten link to można zauważyć wypowiedż głównego w RIO specjalisty od dyscypliny finansów publicznych, cytuję:

Jak dotychczas, Ci z sektora samorządowego, którzy przekraczali art. 10 i 15 ustawy o DFP - przekraczali nie "budżet", ale swoje roczne plany finansowe. Przekroczenia te związane były z naruszeniem art. 35 ustawy o FP:

...RIO sprawiało zatem dyscyplinę finansów tym osobą, które przekroczyły nie uchwały budżetowe lecz swoje plany finansowe. Plany finansowe niewątpliwie nie są aktem prawa miejscowego...są bezdyskusyjnie aktem prawa wewnętrznego. Zgodnie zatem z Konstytucją RP nie moga stanowić podstawy decyzji...w tym moim zdaniem w sprawach dyscypliny finansów publicznych.

I po sprawie icon_wink.gif TW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
w_lachiewicz



Dołączył: 12 Lis 2002
Posty: 337

PostWysłany: Pią Wrz 29, 2006 5:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę mnie nie obrażać, ani nie obrażać tych specjalist ów z RIO, którzy w RIO zajmują się sprawami formułowania zawiadomień do Rzeczników DFP.

Brak argumentów niekoniecznie uprawnia Pana do stosowania wycieczek osobistych.

A jeśli Pan coś "cytuje" to proszę cytować w całości:
w_lachiewicz napisał:
Przekroczenie limitu na "par 401.." w konkretnej szkole gminnej, niekoniecznie powoduje przekroczenie limitu budżetu w dziale 80101 na tam wyodrębnionej pozycji: "wynagrodzenia i pochodne".
Czyli co - Pana zdaniem - dyrektor szkoły nie popełnia DFP z art. 11 ustawy o DFP - bo nie przekroczył limitu budżetu
Albo może - co wynika z Pana wypowiedzi - popełnia DFP, ale pod warunkiem, że jego plan finansowy jest elementem prawa powszechnie obowiazującego , gdyż inaczej nie wolno w tym kraju wymierzać sankcji z art. 11 uDFP w związku z naruszonym przepisem 35 ust. 1 ustawy o finansach publicznych.


Nie wstydzę się tych słów więc je powtarzam /.../

A tak w ogóle, to może wypowiadałby się Pan na TEMAT, gdzie się Pan przykleił do zagadnień dopuszczalności zawierania umów wieloletnich przez organ wykonaczy j.s.t. w konterkście do przepisu art. 15 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie DFP.

Proponuję się więc wycofać lub PISAĆ NA TEMAT icon_idea.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Dyscyplina finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź