Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 168088024
RIO :: Zobacz temat - opłaty za przedszkole - VAT
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Do należności publicznoprawnych niepodatkowych nie mają zastosowania jakiekolwiek interpretacje podatkowe, wydane na podstwie właściwych przepisów ustawy OP. Są one z automatu nieprawidłowe.
kiedy Wreszcie ludzie zrozumiecie, że interpretacja MF to stek bzdur... Ostatnio w Rzeczpospolitej pisali, że broszury MF to źródło wprowadzania podatników w błąd i podatnicy nie powinni w nie wierzyć podobnie jak w interpretacje podatkowe. Przyjmijcie do wiadomości, że 100% interpretacji MF WSA i NSA uchylają. Myślcie .....
A niby komu należy udowodnić, że to stek bzdur?
Składając deklaracje VAT i jpk do MF?
Podczas kontroli skarbowej? Czy w innych przypadkach?
Wspaniała jest pozycja osoby, która szkoli w teorii i nie styka się z rzeczywistością, nie odpowiada za nic, a tylko neguje wszystko i wszystkich.
Jeśli są przepisy wykonawcze, lub interpretacje pod którymi się ktoś podpisuje, ktoś z MF wydaje broszury informacyjne z zapisami wprost odnoszącymi się do konkretnych sytuacji itp. - to chyba będąc pracownikiem samorządowym jestem zobowiązana do ich stosowania /choćbym mi się to nie bardzo podobało lub miałabym inne zdanie/.
Mogę się odwoływać, sądzić ale chyba nie na tym praca w samorządach polega. I to są tez koszty.
Jest jeszcze inne wyjście, może należałoby się zwolnić z samorządu i np. pracować na tzw. "swoim".
Jednak tutaj też dopadają cię przepisy podatkowe i znowu wracamy do przepisów, broszur informacyjnych, interpretacji itp. I odwoływać i sądzić się mogę - tylko już ze swojego budżetu, a nie jak to proponuje TW odwołujemy się, sądzimy, negujemy - za publiczne.
Panie TW te sądy, odwołania itp. to trochę chyba nie bardzo racjonalne wydawanie środków publicznych.
A niby komu należy udowodnić, że to stek bzdur?
Składając deklaracje VAT i jpk do MF?
Podczas kontroli skarbowej? Czy w innych przypadkach?
Wspaniała jest pozycja osoby, która szkoli w teorii i nie styka się z rzeczywistością, nie odpowiada za nic, a tylko neguje wszystko i wszystkich.
Jeśli są przepisy wykonawcze, lub interpretacje pod którymi się ktoś podpisuje, ktoś z MF wydaje broszury informacyjne z zapisami wprost odnoszącymi się do konkretnych sytuacji itp. - to chyba będąc pracownikiem samorządowym jestem zobowiązana do ich stosowania /choćbym mi się to nie bardzo podobało lub miałabym inne zdanie/.
Mogę się odwoływać, sądzić ale chyba nie na tym praca w samorządach polega. I to są tez koszty.
Jest jeszcze inne wyjście, może należałoby się zwolnić z samorządu i np. pracować na tzw. "swoim".
Jednak tutaj też dopadają cię przepisy podatkowe i znowu wracamy do przepisów, broszur informacyjnych, interpretacji itp. I odwoływać i sądzić się mogę - tylko już ze swojego budżetu, a nie jak to proponuje TW odwołujemy się, sądzimy, negujemy - za publiczne.
Panie TW te sądy, odwołania itp. to trochę chyba nie bardzo racjonalne wydawanie środków publicznych.
...ale jakąś minimalną wiedzę trzeba mieć, w końcu za to skarbnik wypłatę dostaje a nie tworzenie sobie D.PO CHRONÓW w formie interpretacji.
KAŻDY SKARBNIK POWINIEN WIEDZIEĆ, ŻE:
Do należności publicznoprawnych niepodatkowych nie mają zastosowania jakiekolwiek interpretacje podatkowe, wydane na podstwie właściwych przepisów ustawy OP.
co zatem warte są pisma, wytyczne MF i interpretacje skoro 100% sądy je uchylają... ale fajnie to Pan Wojtania napisał tworzone są DUPOCHRONY... w gminach radca kasę bierze, niewiele robi, skarbnik umywa ręce, wójt się nie zna. Centralizacja VAT popieram Pana Wojtania była sposobem na kasę, sprzedaż zarządzeń , szkoleń itd ale Pan również w tym uczestniczył: Pan i Pan Szczypiór , Pani Rogala i jej zwolnienia z VAT gówno dzisiaj warte , Pani Krawczyk. Z drugiej strony faktycznie jak się czyta ręce opadają... MF wszystko przegrywa. MY to rozumiemy P. Wojtania ale nam nikt nie pozwoli tego zmienić .... Z drugiej strony pan też zarabia na szkoleniach i wielu innych. Nie neguję tego ale neguję wmawianie NAM, że mamy wszystko źle a gdzie organy nadzoru?????????? Na piśmie piszą nam, że mamy dobrze... a Pan ciągle, że źle ... To jak to w końcu jest???
...a no tak jest jak jest. I dlatego każde szkolenie zaczynam:
Zgodnie z artykułem 87 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku źródłami prawa obowiązującego w Polsce są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe, rozporządzenia. Do źródeł prawa nie zalicza się zatem interpretacji, komunikatów i pism urzędowych, wytycznych i zasady finansowania, artykułów prasowych, materiałów szkoleniowych oraz komentarzy i książek, w tym książek typu Komentarz do planów kont dla jednostek budżetowych. Do źródeł prawa nie zalicza się również broszur informacyjnych MF dot. centralizacji Vat w samorządach.
Problemem jest to Pani Skarbnik, że skarbnicy przestali się uczyć. Dwory sobie potworzyli. Kontakt z rzeczywistością utracili...i .... NIE UCZĄC SIĘ NIE ANALIZUJĄ .... a jak im się pokaże co mają źle, to się obrażają....
ZGADZAM SIĘ, ŻE WSZYSTKIE SZKOLENIA DOT. CO PODLEGA A CO NIE PODA VAT SĄ PROWADZONE PRZEZ TEGO CZY TAMTEGO BYŁEGO LUB OBECNEGO PRACOWNIKA SKARBÓWKI CZY MF DZIŚ G....NO WARTE
...a nie mówiłem, że gmina nie prowadzi działalności lecz wykonuje zadania publiczne w sferze użyteczności publiczbej? Sądy przyznają mi rację.
PRZYPOMINAM, ZE INTERPRETACJE DOŻ ŻYWIENIA NIE CHRONIĄ I NIE OCHRONIĄ NIKOGO, GDYŻ NIE MAJĄ ONE ZASTOSOWANIA DO OPŁAT, O KTÓRYCH TU PISZEMY.
TW
Czyli jednoosobowy samozwańczy komitet standardów rachunkowości budżetowej.... no ale jeszcze księgowość i sprawozdawczość trzeba wyprowadzić na prostą....uff
Panie Wojtania, bzdury Pan wypisujesz i ludzi Pan wprowadza w błąd. Zajrzyj Pan do ustawy Ordyancja podatkowa do definicji ustaw podatkowych, co tam masz Pan napisane...że ustawę stosuje się też do należności budżetowych. Jak można takie brednie wypisywać!!!! Opanuj się Pan wreszcie..... wprowadza Pan cały kraj w błąd...
Panie Wojtania, bzdury Pan wypisujesz i ludzi Pan wprowadza w błąd. Zajrzyj Pan do ustawy Ordyancja podatkowa do definicji ustaw podatkowych, co tam masz Pan napisane...że ustawę stosuje się też do należności budżetowych. Jak można takie brednie wypisywać!!!! Opanuj się Pan wreszcie..... wprowadza Pan cały kraj w błąd...
Uprzejmie zauważam, iż do spraw dotyczących należności, o których mowa w art. 60 UOFP, nieuregulowanych niniejszą ustawą stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) i odpowiednio przepisy działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
Dział III OP i KPA ....kapujesz ? Czyli nie faktura a ......... (sprawdź UOFP).
Ale zgodzę się, że można mówić o kolizji OP z UOFP, ze względu na definicje użyte w ustawie OP dot przepisów prawa podatkowego (art 3 pkt 2 OP). Jednakże jakoś powstaje pytanie czy przepisy ustawy o finansowaniu zadań oświatowych to faktycznie przepisy podatkowe aby można było mówić o indywidualnej interpretacji dla JST na zasadach określonych art 14b OP?
Orzecznictwo sądów ws. należności z art 60pkt 7 UOFP jest naprawdę bogate i klarowne. Ale temat dot przedszkoli jest nowy i pierwsze orzeczenia w Lublinie, Gliwicach, Poznaniu już coś krystalizują .... nie podlega pod VAT bo to czynność organu władzy publicznej.
Innym pytaniem jest to czy mogło dojść do wydanie interpretacji indywidualnej opartej na art 14bOP ws. należności publicznoprawnej niepodatkowej o której mowa w art 60pkt 7 UOFP.....a takiego pytania i odpowiedzi na nie w powyższych sprawach jakoś nie zauważyłem.
A moim zdaniem nie.... no bo przecież owa opłata nie jest dochodem budżetu państwa aby KAS na podstawie 14b OP wydawał indywidualną interpretację. Nie jest on w sprawie owej opłaty organem właściwym.
Przecież stosownie do swojej właściwości interpretacje indywidualne wydaje wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta lub marszałek województwa. I jeśli pominąć problem kolizji, który wyżej opisuję to nie KAS a wójt powinien wydać na podstawie 14j OP.
A ZATEM KTO KOGO WPROWADZA W BŁĄD ???
SKORO OPŁATY ZA POBYT I WYŻYWIENIE TO NALEŻNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART 60PKT 7 UOFP I CO POTWIERDZAJĄ WYROKI SĄDÓW SĄ TO CZYNNOŚCI ORGANU WŁADZY PUBLICZNEJ ....TO KAS NIE JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM DO WYDAWANIA INTERPRETACJI INDYWIDUALNYCH WS OWYCH OPŁAT.....bo to nie jest sprzedaż czy działalność gospodarcza podlegająca pod VAT a opłata nie jest dochodem budżetu państwa.
OWYM ORGANEM JEST WÓJT, BURMISTRZ, PREZYDENT BO TO DOCHÓD BUDŻETU JST.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach