Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 168109224
RIO :: Zobacz temat - opłaty za przedszkole - VAT
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
SKORO OPŁATY ZA POBYT I WYŻYWIENIE TO NALEŻNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART 60PKT 7 UOFP I CO POTWIERDZAJĄ WYROKI SĄDÓW SĄ TO CZYNNOŚCI ORGANU WŁADZY PUBLICZNEJ ....
TO KAS NIE JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM DO WYDAWANIA INTERPRETACJI INDYWIDUALNYCH WS OWYCH OPŁAT
.....bo to nie jest sprzedaż czy działalność gospodarcza podlegająca pod VAT a opłata nie jest dochodem budżetu państwa.
OWYM ORGANEM JEST WÓJT, BURMISTRZ, PREZYDENT BO TO DOCHÓD BUDŻETU JST.
czyli wszystkie interpretacje podatkowe KAS są nieważne lub/i błędne. Extra sprawa
To wiemy od 9.6.2017 jak NSA tak orzekł a później w grudniu 2017.... prosze zajrzeć Panie Tomaszu do ordynacji podatkowej i doczytać definicje ustawowe w tzw. Słowniku do ustawy. Wprowadza Pan jak zwykle ferment. Ma Pan niebywałą cechę wybiórczego czytania aktów prawnych. Wyraźnie ordynacja podatkowa zezwala KAS wydawać takie interpretacje. I dobrze Pan o tym wie bo juz ktoś Panu to niedawno wspomniał z pracowników KAS....
... skoro wiemy do dlaczego do dziś KAS mówi o fakturach z VAT. Gdzie komunikaty KAS? Gdzie interpretacje KAS? Gdzie korekty faktur? Gdzie korekty deklaracji, prewskaznikow itp.itd?
I jaki ferment? Elementarny porządek przywracam i podział kompetencji.
KAS nie jest organem właściwym do wydawania interpretacji ws dochodów gmin.
Żadnych z w/w nie będziemy robić. .. żadnych korekt żadnych decyzji żadnych korekt prewskaznika. Nie ma potrzeby... MF jak zwykle wyda komunikat że nie trzeba. Majówka idzie to jest ważne. . Byle pogoda lepsza była
To wiemy od 9.6.2017 jak NSA tak orzekł a później w grudniu 2017.... prosze zajrzeć Panie Tomaszu do ordynacji podatkowej i doczytać definicje ustawowe w tzw. Słowniku do ustawy. Wprowadza Pan jak zwykle ferment. Ma Pan niebywałą cechę wybiórczego czytania aktów prawnych. Wyraźnie ordynacja podatkowa zezwala KAS wydawać takie interpretacje. I dobrze Pan o tym wie bo juz ktoś Panu to niedawno wspomniał z pracowników KAS....
KAS wydawało ową interpretację tylko dlatego, że któś się pytał o VAT.
I to jest zrozumiałe. JAkie pytanie taka odpowiedź.
Jednakże nawet jeśli KAS udzielił odpowiedzi to przecież kwota netto to kompetencje innego organu podatkowego- wójta.
A zatem do VATu organem jest KAS a do kwoty netto wójt.
Myślę, ze w tym jednym zdaniu jest podsumowanie bezsensu centralizacji VAY w polskich samorządach. Ktoś tu o tym nie pomyślał.
Ale skoro od lat mamy art 60 pkt 7 UOFP to jakim prawem KAS wydaje interpretacje do należności publicznoprawnych niepodatkowych JST?
...bo tak.
Opłaty za pobyt i żywienie to należność publicznoprawna niepodatkowa JST....dlaczego zatem KAS nadal wydaje indywidualne interpretacje?
Olewacie ustawę o finansach publicznych a niestety Prezydent RP zawetował zmiany w RIO i nikt tego nie pilnuje i nie koordynuje.
Kolejny raz wprowadza Pan ludzi w błąd. Art 2 par 1 pkt 1 i art. 3 pkt 1 ordynacji podatkowej wskazuje wyraźnie do jakich należności ma zastosowanie ordynacja podatkowa a pan z uporem maniaka bzdury pisze.... wyraźnie ustawa ta wskazuje że ja stosujemy do należności publicznoprawnych Nie podatkowych a gwoździem do trumny jest jej art 3..... kiedy wreszcie Pan przestanie ludzi w błąd wprowadzać. ... ludzie sięgnięcie sami do przepisów. .. toż tego słuchać się już nie da.... niech Pan się uczy Panie Tomaszu. ...cytat z klasyka
Widać że nic a nic Pan się nie nauczył. .. skoro już wykazano Panu tutaj kompletny brak wiedzy a pan nadal pisze te głupoty to działa Pan świadomie i z premedytacją .... taka przywara narodowa....szkoda słów i czasu na Pana. Poniżej wklejam Panu link z Naszej dyskusji....
....wprzódy niech Pan przeczyta moją odpowiedź na Pańskie rewelacje. Myli Pan jak cała KAS organy podatkowe i ich właściwość. Stąd moje wpisy.
Uprzejmie przypominam, że na poscie tym dyskutujemy o opłacie za pobyt i wyżywienie dziecka w przedszkolu.
A zatem:
Przypominam, że w sprawach podatków i opłat unormowanych w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).
Przypominam, że w sprawach sprawach podatku rolnego organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).
Przypominam, że w sprawach podatku leśnego organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).
WIDZĘ, ŻE NIE ROZUMIECIE O CZYM JA PISZĘ .... A ZATEM PRZYPOMINAM, ŻE NIE ZAWSZE KAS (SKARBÓWKA) JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM W SPRAWACH PODATKOWYCH ... CZYLI I W SPRAWACH NIEPODATKOWYCH OPŁAT.
A ja po prostu piszę o tym, że KAS wydaje interpretacje indywidualne w sprawach właściwych dla KAS, a wójt (burmistrz, prezydent miasta) w sprawach właściwych dla niego.
KAS wydaje na podstawie art 14b ustawy Ordynacja podatkowa swoje interpretacje, a a wójt (burmistrz, prezydent miasta) wydaje na podstawie art 14j ustawy Ordynacja podatkowa swoje interpretacje.
Kluczem do nich jest właściwość organów podatkowych.
A KTO JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM W SPRAWACH NIEPODATKOWYCH NALEŻNOŚCI BUDŻETOWYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART.60 PKT 7 USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH STANOWIĄCYCH DOCHÓW BUDŻETU DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM PRZEDSZKOLE JEST GMINA?
...nie KAS przecież.
A dla Innych niepodatkowych należności budżetowych stanowiących dochody budżetu gminy?
...też nie KAS.
Jak do tej pory gmina była organem właściwym w zakresie:
1) podatku od nieruchomości,
2) podatku od środków transportowych,
3) opłaty targowej,
4) opłaty od posiadania psów,
5) opłaty miejscowej,
6) opłaty uzdrowiskowej,
7) opłaty reklamowej,
podatku rolnego,
9) podatku leśnego.
A skoro opłata za pobyt i wyżywnienie dziecka jest daniną publicznoprawną niepodatkową stanowiącą dochody budżetu gminy dla którego to przedszkola gmina jest organem prowadzącym i skoro OP stosuje się zgodnie z art 2 par 1 pkt 1 i art 3 pkt 1 OP do niepodatkowych należności budżetowych to zgodnie z art 15 OP wypadałoby aby KAS przestrzegał swojej właściwości rzeczowej i miejscowej.
A ONA TERAZ JUŻ CHYBA JEST DLA WAS OCZYWISTA ?
WSZYSTKIE INTERPRETACJE INDYWIDUALNE WS. OPŁAT ZA POBYT I WYŻYWIENIE DZIECKA W PRZEDSZKOLU SĄ NIEWAŻNE BO WYDAŁ JE NIEWŁAŚCIWY ORGAN PODATKOWY
....wydanie decyzji z naruszeniem przepisów o właściwości stanowi jej istotną wadę, skutkującą stwierdzeniem nieważności decyzji przez organ wyższego stopnia.
Rozumiecie w końcu problem i widzicie różnicę pomiędzy interpretacją indywidualną wydaną na podstawie art 14b a interpretacją wydaną na podstawie art 14j ordynacji podatkowej?????
Bo dla jaj można się wygłupiać i składać wnioski do KAS ws. czy owe opłaty podlegają pod VAT i KAS je wyda ....bo tak. A dla jeszcze większych jaj można twierdzić, że skoro KAS wydał interpretację to może ona dotyczyc jedynie stawki VAT ...ale niż w sprawie kwoty netto organem powinien być wójt bo to danina publicznoprawna niepodatkowa. No ale jakżesz można by ją tak robić. Absurd.
A przecież cała należność z automatu nie podlega pod VAT i KAS nie ma prawa wydawać w sprawie należności z art 60 plt 7 stanowiących dochody budżetu JST jakiejkolwiej indywidualnej interpretacji.
Są przecież już 2 wyroki TK ws. należności publicznoprawnych niepodatkowych sprzed kilku lat. Kto zna sprawę DOO wie o czym piszę.
JESZCZE RAZ:
KAS NIE JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM WS. DOT. NIEPODATKOWYCH NALEŻNOŚCI BUDŻETOWYCH O KTÓRYCH DYSKUTUJEMY NA TYM POSCIE.
MYLĘ SIĘ ?
Kapujecie w końcu ?
A jak kapujecie to pomyślcie o art 67 UOFP.
Pozdr TW
PS.:
Dz.U.2017.2203
USTAWA
z dnia 27 października 2017 r.
o finansowaniu zadań oświatowych
(Dz. U. z dnia 29 listopada 2017 r.)
Art. 52 ustęp 15. Opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach stanowią niepodatkowe należności budżetowe o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Z Pana dziwacznych wyjaśnień wniosek jeden... Masz Pan wiedzę teoretyczna ale małe doświadczenie z praktyką w jst. Koniec cytatu. Wychodzi zatem wg Pana że o netto pytamy wojta a o vat kas
Takie pomysły tylko u Pana
Pan wybaczy ale ja nie kupuje. ...
....wprzódy niech Pan przeczyta moją odpowiedź na Pańskie rewelacje. Myli Pan jak cała KAS organy podatkowe i ich właściwość. Stąd moje wpisy.
Uprzejmie przypominam, że na poscie tym dyskutujemy o opłacie za pobyt i wyżywienie dziecka w przedszkolu.
A zatem:
Przypominam, że w sprawach podatków i opłat unormowanych w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).
Przypominam, że w sprawach sprawach podatku rolnego organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).
Przypominam, że w sprawach podatku leśnego organem podatkowym jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).
WIDZĘ, ŻE NIE ROZUMIECIE O CZYM JA PISZĘ .... A ZATEM PRZYPOMINAM, ŻE NIE ZAWSZE KAS (SKARBÓWKA) JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM W SPRAWACH PODATKOWYCH ... CZYLI I W SPRAWACH NIEPODATKOWYCH OPŁAT.
A ja po prostu piszę o tym, że KAS wydaje interpretacje indywidualne w sprawach właściwych dla KAS, a wójt (burmistrz, prezydent miasta) w sprawach właściwych dla niego.
KAS wydaje na podstawie art 14b ustawy Ordynacja podatkowa swoje interpretacje, a a wójt (burmistrz, prezydent miasta) wydaje na podstawie art 14j ustawy Ordynacja podatkowa swoje interpretacje.
Kluczem do nich jest właściwość organów podatkowych.
A KTO JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM W SPRAWACH NIEPODATKOWYCH NALEŻNOŚCI BUDŻETOWYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART.60 PKT 7 USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH STANOWIĄCYCH DOCHÓW BUDŻETU DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM PRZEDSZKOLE JEST GMINA?
...nie KAS przecież.
A dla Innych niepodatkowych należności budżetowych stanowiących dochody budżetu gminy?
...też nie KAS.
Jak do tej pory gmina była organem właściwym w zakresie:
1) podatku od nieruchomości,
2) podatku od środków transportowych,
3) opłaty targowej,
4) opłaty od posiadania psów,
5) opłaty miejscowej,
6) opłaty uzdrowiskowej,
7) opłaty reklamowej,
podatku rolnego,
9) podatku leśnego.
A skoro opłata za pobyt i wyżywnienie dziecka jest daniną publicznoprawną niepodatkową stanowiącą dochody budżetu gminy dla którego to przedszkola gmina jest organem prowadzącym i skoro OP stosuje się zgodnie z art 2 par 1 pkt 1 i art 3 pkt 1 OP do niepodatkowych należności budżetowych to zgodnie z art 15 OP wypadałoby aby KAS przestrzegał swojej właściwości rzeczowej i miejscowej.
A ONA TERAZ JUŻ CHYBA JEST DLA WAS OCZYWISTA ?
WSZYSTKIE INTERPRETACJE INDYWIDUALNE WS. OPŁAT ZA POBYT I WYŻYWIENIE DZIECKA W PRZEDSZKOLU SĄ NIEWAŻNE BO WYDAŁ JE NIEWŁAŚCIWY ORGAN PODATKOWY
....wydanie decyzji z naruszeniem przepisów o właściwości stanowi jej istotną wadę, skutkującą stwierdzeniem nieważności decyzji przez organ wyższego stopnia.
Rozumiecie w końcu problem i widzicie różnicę pomiędzy interpretacją indywidualną wydaną na podstawie art 14b a interpretacją wydaną na podstawie art 14j ordynacji podatkowej?????
Bo dla jaj można się wygłupiać i składać wnioski do KAS ws. czy owe opłaty podlegają pod VAT i KAS je wyda ....bo tak. A dla jeszcze większych jaj można twierdzić, że skoro KAS wydał interpretację to może ona dotyczyc jedynie stawki VAT ...ale niż w sprawie kwoty netto organem powinien być wójt bo to danina publicznoprawna niepodatkowa. No ale jakżesz można by ją tak robić. Absurd.
A przecież cała należność z automatu nie podlega pod VAT i KAS nie ma prawa wydawać w sprawie należności z art 60 plt 7 stanowiących dochody budżetu JST jakiejkolwiej indywidualnej interpretacji.
Są przecież już 2 wyroki TK ws. należności publicznoprawnych niepodatkowych sprzed kilku lat. Kto zna sprawę DOO wie o czym piszę.
JESZCZE RAZ:
KAS NIE JEST ORGANEM WŁAŚCIWYM WS. DOT. NIEPODATKOWYCH NALEŻNOŚCI BUDŻETOWYCH O KTÓRYCH DYSKUTUJEMY NA TYM POSCIE.
MYLĘ SIĘ ?
Kapujecie w końcu ?
A jak kapujecie to pomyślcie o art 67 UOFP.
Pozdr TW
PS.:
Dz.U.2017.2203
USTAWA
z dnia 27 października 2017 r.
o finansowaniu zadań oświatowych
(Dz. U. z dnia 29 listopada 2017 r.)
Art. 52 ustęp 15. Opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach stanowią niepodatkowe należności budżetowe o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Jak nie jarzysz to weź sobie piwko strzel lub kawę i raz jeszcze przeczytaj jak to KAS wydaje interpretacje łamiąc prawo i właściwość organu.
A jak polecam lekturę ustay OP szczególnie w zakresie właściwości organów podatkowych, a szczegónie polecam lekturę UOFP i ustawy o finansowaniun zadań oświatowych.
Warto poświęcić też troszkę czasu na myślenie....
Pozdr i owocnej majówki życzę przypominając jednocześnie art 52 u15 UOFZO
Dz.U.2017.2203
USTAWA
z dnia 27 października 2017 r.
o finansowaniu zadań oświatowych
(Dz. U. z dnia 29 listopada 2017 r.)
Art. 52 ustęp 15. Opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach stanowią niepodatkowe należności budżetowe o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach