Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 633 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 159513791
 

 
  Pisma i interpretacje Wyjaśnienia MF w sprawie klasyfikowania wydatków na środki trwałe po zmianach ustawy o CIT

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż Ministerstwo Finansów uszczegółowiło swoje wcześniejsze stanowisko w sprawie klasyfikowania wydatków na środki trwałe w związku ze zmianą kwoty w art. 16f ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (nowy próg - 10.000 zł).

Link do pisma Departamentu Budżetu Państwa z 24 maja 2018 r. ... >>>



 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 04 Cze, 2018 - 08:41 (19709 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Interpretacja o trybach realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego

Interpretacja o trybach realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, określonych w ustawie z dnia 11 września 2015r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. poz. 1916) w odniesieniu do przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2015r. poz. 581, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2016r. poz. 239)

Pismo Ministerstwa Zdrowia dostępne jest tutaj »

Interpretacja Ministerstwa Zdrowia dostępna jest tutaj »




 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 10 Lis, 2016 - 09:58 (18467 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi - zaokrąglanie do pełnych złotych

Pismo KR RIO WA 0100/76/Ł/13-2 »

Pismo MF PK4/8012/285/JWA/13/RD-108377/2013 »


 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 23 Paź, 2013 - 11:51 (18333 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Środowiska z dnia 17 maja 2013r. do Przewodniczącego KR RIO

Pismo z dnia 17 maja w sprawie dopuszczalnych prawnie sposobów finansowania prac przygotowawczych do realizacji inwestycji budowy farm wiatrowych - uchwalanie lub zmiana planu zagospodarowania przestrzennego.

Pełny tekst pisma dostępny jest tutaj


 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 21 Maj, 2013 - 13:12 (16135 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Odpowiedź DFST MF na pytania KR RIO w sprawie wypełniania niektórych wierszy WPF na lata 2012-...

W związku z wprowadzeniem zmian w zalecanym do stosowania wzorze tabeli wieloletniej prognozy finansowej Przewodniczący KR RIO skierował do Dep. Finansów Samorządu Terytorialnego w 28 października 2011 r. zapytanie z prośbą o uszczegółowienie wytycznych, którymi mają się kierować jednostki samorządu terytorialnego przy wypełnianiu nowych wierszy, w szczególności dotyczących wykazywania:
  1. w dochodach bieżących i majątkowych środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r.
  2. przejętych przez JST zobowiązań, w tym od samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.







>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 07 Gru, 2011 - 14:27 (28010 Odsłon)
Czytaj więcej... (1440 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 29 stycznia 2010 r. (sygn. akt DA6/4095/NWX/2010/775)

Tekst pisma Ministerstwa Finansów z dnia 29 stycznia 2010 r. (sygn. akt DA6/4095/NWX/2010/775) dostępny jest tutaj



 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 03 Mar, 2010 - 14:08 (17900 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Nowy wzór sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców ...

Szanowni Państwo,

Publikujemy pismo Dep. Gospodarki Narodowej MF nr GN5/063/1/MHJ/1/2009 z 5 stycznia 2009 r. skierowane do Regionalnych Izb Obrachunkowych w sprawie zmian w sposobie prezentacji danych dotyczących zaległości przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.

Treść pisma GN5/063/1/MHJ/1/2009 z 5 stycznia 2009 r. do pobrania ... >>>

Proszę zwrócić w szczególności uwagę na fakt, iż obecnie w sprawozdaniu należy podawać kwoty w PEŁNYCH ZŁOTYCH.

Jednocześnie publikujemy link do strony UOKIK na której opublikowany został NOWY WZÓR SPRAWOZDANIA o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.

Przejdź na stronę UOKIK z nowym wzorem sprawozdania ... >>>




 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 08 Sty, 2009 - 15:33 (15231 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo MF Dep.Rachunkowości w sprawie księgowania i klasyfikowania dotacji rozwojowych

Pełny tekst pisma DR3/502/163/2/IDM,AHM/2008/ST-1660 z 18 grudnia 2008 r. Departamentu Rachunkowości MF
do pobrania >>>


 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 06 Sty, 2009 - 13:25 (15342 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Rozwoju Regionalnego dotyczące obowiązków beneficjentów otrzymujących dotację roz

Pełny tekst pisma dostępny jest tutaj




 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 02 Gru, 2008 - 08:57 (13317 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów nr DP/W8/0657/99/OSM/08/379 z dnia 4 sierpnia 2008r.

Tekst pisma dostępny jest tutaj



 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 19 Sie, 2008 - 09:32 (13537 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów nr ST2-4834/l7/HSZ/2008/1975 z dnia 22 stycznia 2008

MINISTERSTWO FINANSÓW

Departament Finansów
Samorządu Terytorialnego
ST2-4834/l7/HSZ/2008/1975



Warszawa, dnia 22 stycznia 2008 r.





Pan
Marek Poniatowski

Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Lublinie
ul. Karłowicza 4
20-027 LUBLIN




W związku z pismem z dnia 20 listopada 2007 r. Nr RIO-I-432-68/07 w sprawie ujmowania w sprawozdaniu Rb-27S odsetek za zwłokę od należności innych niż podatkowe - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:

Odsetki od należności wynikających z umów cywilnoprawnych posiadają pewne cechy odmienne od odsetek za zwłokę przewidzianych w Ordynacji podatkowej.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 31 Mar, 2008 - 09:35 (16939 Odsłon)
Czytaj więcej... (1547 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów nr ST2-4834-137/HSZ/2007/1581 z dnia 18 października

MINISTERSTWO FINANSÓW

Departament Finansów
Samorządu Terytorialnego
ST2-4834-137/HSZ/2007/1581



Warszawa, dnia 18 października 2007 r.





Pani
Alina Smagała

Zastępca Prezesa
Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Lublinie
ul. Karłowicza 4
20-027 LUBLIN




Szanowna Pani Prezes,


W związku z pismem z dnia 5 - września 2007 r. Nr RIO-I-432-51a/07 w sprawie wyjaśnienia wątpliwości dotyczących ujmowania – w sprawozdaniu Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego oraz w sprawozdaniu Rb-N o stanie należności – odsetek za zwłokę od należności podatkowych, Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż podtrzymuje stanowisko wyrażone w tej sprawie w piśmie z dnia 3 sierpnia 2007 r. Nr ST2-4834-104/2007/1356.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 31 Mar, 2008 - 09:34 (10926 Odsłon)
Czytaj więcej... (920 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Informacja o zasadach sporządzania Rb-ST

Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym (tj. 2.02.2007r.) na stronie internetowej Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl ukazała się "Informacja o zasadach sporządzania sprawozdania Rb-ST", której tekst publikujemy także w naszym serwisie.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 02 Lut, 2007 - 14:49 (9459 Odsłon)
Czytaj więcej... (1258 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo PL-063-19/MW/06/352 z 11.10.2006 r w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2007 r.

Warszawa, 2006-10-11

MINISTER FINANSÓW
Departament Podatków i Opłat
Lokalnych


PL-063-19/MW/06/352

Pan
Stanisław Srocki,
Prezes RIO w Białymstoku,
Przewodniczący Krajowej Rady
Regionalnych Izb Obrachunkowych




Szanowny Panie Prezesie,

Mając na uwadze liczne zapytania gmin, dotyczące konieczności podjęcia uchwał w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na rok podatkowy 2007 i zbliżającym się terminem wyborów samorządowych, przedstawiam stanowisko Ministerstwa Finansów w sprawie ogłaszania przez Ministra Finansów w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Monitor Polski, górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 13 Paź, 2006 - 14:27 (6704 Odsłon)
Czytaj więcej... (1786 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministra Finansów z dnia 9 czerwca 2006 roku (ST1-4834/664/2006)

Warszawa, 2006-06-09



MINISTER FINANSÓW

ST1-4834/664/2006


Pani/Panowie
Prezesi Regionalnej Izby
Obrachunkowej

wszyscy


   W związku z napływającymi do Ministerstwa Finansów pismami jednostek samorządu terytorialnego w sprawie wątpliwości dotyczących zawierania umów długoterminowych, uprzejmie informuję:
   W świetle przepisów ustaw ustrojowych dotyczących samorządu terytorialnego (tj. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym i ustawy o samorządzie województwa), jednostki samorządu terytorialnego w celu wykonywania zadań mogą tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 20 Cze, 2006 - 11:51 (12479 Odsłon)
Czytaj więcej... (6690 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministra Finansów z dnia 25 maja 2006 roku (ST1-4834-598/06)

Warszawa, 2006.05.25



MINISTER FINANSÓW

ST1-4834-598/06



Pani, Panowie
Prezesi
Regionalnych Izb Obrachunkowych

wszyscy


   W związku z licznymi wątpliwościami i zapytaniami jednostek samorządu terytorialnego, dotyczącymi interpretacji przepisu art. 14 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), przedstawiam poniżej stanowisko Ministra Finansów w tej sprawie:


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 30 Maj, 2006 - 13:32 (11547 Odsłon)
Czytaj więcej... (6616 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 13 kwietnia 2006 roku (ST2-4834-37/2006/534)

Warszawa, 2006-04-13



MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów
Samorządu Terytorialnego
ST2-4834-37/2006/534

Panie/Panowie
Wójtowie, Burmistrzowie,
Prezydenci, Starostowie,
Marszałkowie
wszyscy



W związku z zakończeniem realizacji projektu Phare 2002/000-580.01.09 "Zarządzanie finansami publicznymi", komponent B - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż do regionalnych izb obrachunkowych zostały przekazane płyty CD-ROM zawierające nowy system informatyczny BeSTi@, który docelowo zastąpi system BudżetST II.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 14 Kwi, 2006 - 13:37 (12223 Odsłon)
Czytaj więcej... (4191 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Informacja Ministerstwa Finansów: Zasady sporządzania sprawozdania o wydatkach strukturalnych Rb-WS

W związku z licznymi pytaniami kierowanymi przez jednostki sektora finansów publicznych do Ministerstwa Finansów w sprawie zasad sporządzania sprawozdania Rb-WS za 2005 r., Ministerstwo Finansów wyjaśnia, co następuje.

Stosownie do zapisów par. 1, 2 i 3 "Instrukcji sporządzania sprawozdań budżetowych w zakresie wydatków strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych" - stanowiącej załącznik nr 33 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426), w sprawozdaniu Rb-WS należy wykazać wyłącznie krajowe wydatki publiczne poniesione na cele strukturalne. Oznacza to, że w ww. sprawozdaniu jednostki sektora finansów publicznych, w tym także jednostki samorządu terytorialnego, winny wykazać wszystkie wydatki publiczne z 2005 roku, poniesione w obszarach klasyfikacji wydatków strukturalnych wymienionych w kol.2 tabeli stanowiącej wzór sprawozdania, opisanych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. Nr 285, poz. 2851 i z 2005 r. Nr 266, poz. 2238).


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 31 Mar, 2006 - 09:37 (10130 Odsłon)
Czytaj więcej... (2462 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 14 marca 2006 roku (ST1-4800-203/06/149)

Warszawa, 2006-03-14



MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów
Samorządu Terytorialnego
ST1-4800-203/06/149


Pan
Tadeusz Krakowski
Prezydent Miasta Legnicy
Pl. Słowiański 8
59-220 Legnica


   W związku z pismem nr FN.0717/5/06 dotyczącym interpretacji przepisu art. 24 ustawy o finansach publicznych z dnia 30 czerwca 2005 r. (Dz.U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420) w zakresie dotyczącym przychodów własnych samorządowych zakładów budżetowych - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:
   Stosownie do art. 24 ust. 2 ustawy o finansach publicznych z dnia 30 czerwca 2005 r. do przychodów własnych zakładu budżetowego nie zalicza się dochodów z najmu i dzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze dotyczących składników majątkowych odpowiednio Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 22 Mar, 2006 - 13:15 (6895 Odsłon)
Czytaj więcej... (3868 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministra Finansów z dnia 8 marca 2006 roku (ST4-4802/103/2006/1807)

Warszawa, 2005-03-08



MINISTER FINANSÓW
ST4-4802/103/2006/1807


Pan Grzegorz Kubat
Marszałek Województwa
Opolskiego
45-802 Opole
ul. Piastowska 14


Szanowny Panie Marszałku,

   Odpowiadając na pismo z dnia 23 stycznia br. nr DGK.1.743.2-6/2006 w sprawie wątpliwości Starostów, jako dysponentów środków Powiatowych Funduszy Gospodarki Zasobów Geodezyjnych i Kartograficznych w kwestii dotyczącej odsetek bankowych od tych środków, uprzejmie informuję, co następuje:
   Zgodnie z art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027) państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny składa się z zasobu centralnego, zasobów wojewódzkich i zasobów powiatowych.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 22 Mar, 2006 - 08:59 (5886 Odsłon)
Czytaj więcej... (2837 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Ankieta o podatkach i opłatach lokalnych

Artykuł pochodzi ze stron internetowych Ministerstwa Finansów RP, dostęnych pod adresem www.mf.gov.pl

Program MF_2005.exe jest samorozpakowującym się archiwum zawierającym następujące pliki:
  1. InformacjaMF.exe - program do wypełniania ankiety.
  2. GMINY.TXT - plik pomocniczy, niezbędny dla działania programu InformacjaMF.txt, zawierający listę gmin.
  3. Ankieta2005(9).pdf - ankieta w formacie Acrobat Portable Document Format.
  4. Instrukcja. pdf - instrukcja wypełnienia ankiety.

Instalacja

Po uruchomieniu program MF_2005.exe poinformuje, że będzie się rozpakowywał do katalogu c:InformacjaMF - należy to potwierdzić naciskając "Unzip", a następnie nacisnąć "OK" i "Close".

Uruchomienie i praca

Należy uruchomić program "InformacjaMF.exe" znajdujący się w katalogu c:/InformacjeMF. Pierwszą daną jaką należy wprowadzić jest siedmiocyfrowy identyfikator gminy. Pracę z programem można przerwać w dowolnym momencie. Program zaproponuje wtedy zapisanie dotychczas wprowadzonych danych do pliku. Przy ponownym uruchomieniu programu dane z pliku zostaną wczytane i będzie możliwe kontynuowanie pracy. Po zakończeniu wprowadzenia danych należy wydrukować ankietę naciskając przycisk "Drukowanie" oraz zapisać wprowadzone dane naciskając przycisk OK dla zapytania "Zapisać dane do pliku ? ", pojawiającym się przy próbie wyjścia z programu. Dane z wypełnionej ankiety zostaną zapisane do pliku o nazwie mającej postać InfoMFxxxxxxx.imf, gdzie ciąg znaków "xxxxxxx" oznacza identyfikator gminy.

Przesłanie danych do regionalnych izb obrachunkowych.

Do właściwej regionalnej izby obrachunkowej należy przekazać wygenerowany przez program plik o nazwie mającej postać InfoMFxxxxxxx.imf, gdzie ciąg znaków "xxxxxxx" oznacza identyfikator gminy, oraz wydrukowany i podpisany wydruk z programu.

>>> MF_2005 (pobierz)


 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 23 Sie, 2005 - 09:31 (6586 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 28 lutego 2005r. (Sygn. akt ST2-4834-16/2005/83)

Warszawa, 2005-02-28


MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów
Samorządu Terytorialnego
ST2-4834-16/2005/83


W związku z pismem z dnia 7 stycznia 2005 r. Nr L.Dz. FB /0210/1/05 dotyczącym wykazywania, w sprawozdaniach budżetowych Rb-27S miesięcznym/rocznym z wykonania dochodów budżetowych jednostek samorządu terytorialnego, skutków udzielonych przez gminę umorzeń zaległości podatkowych, które nie zostały zaspokojone w zakończonym postępowaniu likwidacyjnym lub upadłościowym - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:
Zgodnie z zasadami określonymi w § 3 ust. 1 pkt 10) instrukcji, stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 24 poz. 279 z późn. zm.) w sprawozdaniach Rb-27S w kolumnie „Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień ...” wykazuje się kwoty wynikające z udzielonych przez gminę lub miasto na prawach powiatu, za okres sprawozdawczy, ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, stanowiących dochód budżetu jednostki, z wyłączeniem ulg i zwolnień ustawowych. W kolumnie tej wykazuje się również skutki finansowe wynikające ze zwolnień i ulg w podatkach i opłatach wprowadzanych przepisami uchwał rad gmin lub miast na prawach powiatu, wydanymi na postawie ustawowych upoważnień.
Wykazywane w tej kolumnie skutki ulg powinny wynikać z decyzji właściwych organów jednostki w zakresie zarówno bieżących, jak i zaległych należności.
Zgodnie z § 7 ust. 3 w/w instrukcji kwoty dotyczące skutków udzielonych przez jednostkę ulg, wykazane w omawianej kolumnie sprawozdania Rb-PDP, powinny być zgodne z odpowiadającymi tym kwotom skutkami wykazanymi w sprawozdaniu Rb-27S.
W świetle powyższych wyjaśnień, skutki decyzji umorzeniowych dotyczących zaległości podatkowych wydanych przez organ podatkowy, powinny być ujęte w obu wymienionych sprawozdaniach budżetowych, stosownie do przepisów w/w rozporządzenia. Decyzje podjęte przez gminę Żarów odnośnie umorzenia zaległości podatkowych należy bowiem traktować jako udzielone dobrowolnie na podstawie ustawowych upoważnień.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 32 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, skutki finansowe decyzji wydanych przez organy podatkowe odnośnie umorzenia podatków nie stanowią podstawy do zwiększenia części wyrównawczej subwencji ogólnej lub zmniejszenia wpłat.
Natomiast w przypadku nieściągalnych zaległości pozostałych po wpłaceniu przez Syndyka przypadającej gminie kwoty z podziału masy upadłościowej, które nie wynikają z decyzji organów gminy - nie powinny być wykazywane w sprawozdaniu Rb-27S oraz konsekwentnie w sprawozdaniu Rb-PDP w kolumnie dotyczącej udzielonych ulg.


DYREKTOR DEPARTAMENTU
Finansów Samorządu Terytorialnego
/-/
Zdzisława Wasążnik



 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 15 Mar, 2005 - 14:45 (6538 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 28 lutego 2005r. (Sygn. akt BPI-4071/2a/2005/31)

Warszawa, 2005-02-28

MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Budżetu Państwa
BPl-4071/2a/2005/31



Pan
Mieczysław KLUPCZYŃSKI
Prezes
Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Poznaniu


Odpowiadając na pismo nr WA.1-0281/1/2005 z dnia 3 stycznia 2005 r. w sprawie klasyfikowania wydatków związanych z pokrywaniem kosztów utrzymania dzieci z terenu powiatu, umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w rodzinach zastępczych na terenie innego powiatu - Departament Budżetu Państwa Ministerstwa Finansów uprzejmie informuje, co następuje.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 09 Mar, 2005 - 13:52 (6191 Odsłon)
Czytaj więcej... (2437 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego z dnia 16.02.2005 r. (ST2-4834-17/2005)

Pismo zawiera informacje o zmianach w rozporządzeniu w sprawie sprawozdawczości budżetowej, które zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw Nr 250, poz. 2505.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 18 Lut, 2005 - 08:27 (6760 Odsłon)
Czytaj więcej... (4177 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Interpretacja art. 113 i art. 114 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych

Nr WA - 0731/11/2004Katowice, dnia 7 października 2004 r.



Pani
Elżbieta Suchocka-Roguska
Sekretarz Stanu
Ministerstwo Finansów
Warszawa



   Z obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 24 maja 2004 roku w sprawie ogłoszenia kwot i relacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o finansach publicznych (M.P. z 2004 r. Nr 23, poz. 403) wynika, iż wartość relacji łącznej kwoty państwowego długu publicznego powiększonej o kwotę przewidywanych wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji, udzielonych przez podmioty sektora finansów publicznych, do produktu krajowego brutto przekroczyła poziom 50% i wyniosła 51,6%.

   Relacja deficytu budżetu państwa do dochodów budżetu państwa, zgodnie z ustawą budżetową na 2004 r. wynosi 29,3% i zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy o finansach publicznych relacja ta stanowi górne ograniczenie relacji deficytu każdej jednostki samorządu terytorialnego do jej dochodów, jaka może zostać uchwalona w budżecie jednostki samorządu terytorialnego w 2005 roku.
Stosownie do art. 45 ust. 2 ustawy o finansach publicznych ww. ograniczenia nie stosuje się do kwoty deficytu jednostki samorządu terytorialnego sfinansowanego nadwyżką budżetową z lat ubiegłych.

   W związku z wprowadzonym ograniczeniem planowanego deficytu w jednostkach samorządu terytorialnego na 2005 r. prosimy o opinię w poniższej sprawie:
   Czy dopuszczalne będzie uchwalenie wydatków budżetowych, które spowodują zwiększenie ustawowego deficytu (29,3%), na sfinansowanie których przeznaczone będą:
  1. wolne środki, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych?
    Środki te nie generują nowego długu i są to środki finansowe, o przeznaczeniu których jednostki samorządu terytorialnego decydują samodzielnie,

  2. pożyczki z budżetu państwa na prefinansowanie wydatków związanych z zadaniami ujętymi w programach, na które jednostki samorządu terytorialnego otrzymają środki pochodzące z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej?



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 26 Lis, 2004 - 08:49 (6137 Odsłon)
Czytaj więcej... (7555 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Interpretacja klasyfikacji budżetowej środków z funduszy strukturalnych - sygn. akt ST1-4800-926/2004/1552

Warszawa, 2004-11-22



MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów
Samorządu Terytorialnego
ST1-4800-926/2004/1552


Pani
Jadwiga Kawecka
Skarbnik Województwa Łódzkiego
ul. Sienkiewicza 3
90-113 Łódź



   W związku z pismem z dnia 30 września 2004 r., Nr FM.V/170/2004 w sprawie ujmowania w budżecie jednostki samorządu terytorialnego wydatków dotyczących programów i projektów objętych współfinansowaniem ze środków z funduszy strukturalnych - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:
   Stosownie do zapisów zawartych w załączniku nr 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 września 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 209, poz. 2132), dodaną do paragrafów wydatkowych cyfrą „8”, powinna być oznaczona ta część wydatków ponoszonych przez jednostkę samorządu terytorialnego ze środków własnych bądź uzyskanych z pożyczki na prefinansowanie z budżetu państwa na realizację przedsięwzięć w ramach programów lub projektów finansowanych ze środków z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności oraz Sekacji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej, która zgodnie z umową podlega refundacji ze środków Unii Europejskiej.
   Natomiast, dodaną do paragrafów wydatkowych cyfrę „9”, przyjmuje się dla oznaczenia ponoszonej na realizację wskazanych wyżej przedsięwzięć tej części wydatków jednostki samorządu terytorialnego, stanowiącej wymagany wkład krajowy w ramach współfinansowania, której źródłem finansowania są środki własne jednostki lub pochodzące z budżetu państwa.

Zdzisława Wasążnik
Dyrektor Departamentu
Finansów Samorządu Terytorialnego
Ministerstwa Finansów



 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 23 Lis, 2004 - 13:08 (4671 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministra Finansów z dnia 25 sierpnia 2004r.

Warszawa, 2004-08-25


MINISTER FINANSÓW
ST1-4800-654/2004/1202

Panie/Panowie
Prezesi
Regionalnych Izb Obrachunkowych
wszyscy


Szanowni Państwo

W związku z faktem, iż jednostki samorządu terytorialnego przystępują do prac, związanych z przygotowywaniem projektów budżetów na rok 2005, pragnę zauważyć, że zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, w przypadku gdy wartość relacji łącznej kwoty państwowego długu publicznego powiększonej o kwotę przewidywanych wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji, udzielonych przez podmioty sektora finansów publicznych, do produktu krajowego brutto, jest większa od 50%, a nie większa od 55%, to:
a) Rada Ministrów uchwala projekt ustawy budżetowej, w którym relacja deficytu budżetu państwa do dochodów budżetu państwa, nie może być wyższa niż analogiczna relacja z roku bieżącego,
b) relacja, o której mowa w lit. a, stanowi górne ograniczenie relacji deficytu każdej jednostki samorządu terytorialnego do jej dochodów, jaka może zostać uchwalona w budżecie jednostki samorządu terytorialnego.
Stosownie do art. 45 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, w/w ograniczenia nie stosuje się do kwot deficytu jednostek samorządu terytorialnego sfinansowanych nadwyżką budżetową z lat poprzednich.
Jak wynika z obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 24 maja 2004r. w sprawie ogłoszenia kwot i relacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o finansach publicznych (M. P. z 2004r. Nr 23, poz. 403), relacja, o której mowa wyżej, przekroczyła poziom 50% i wyniosła 51,6%.
Dodatkowo uprzejmie informuję, iż relacja deficytu budżetu państwa do dochodów budżetu państwa, zgodnie z ustawą budżetową na 2004r. wynosi 29,3%.
W związku z powyższym jednostki samorządu terytorialnego, przygotowując projekty budżetów na rok 2005, powinny przestrzegać przepisów, o których mowa wyżej.
Zwracam się więc z uprzejmą prośbą, by w ramach szkoleń, związanych z przygotowaniem projektów budżetów na 2005r., które prowadzą regionalne izby obrachunkowe dla jednostek samorządu terytorialnego, zwrócić uwagę jednostkom samorządu terytorialnego na konieczność przestrzegania przepisów, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.

Z upoważnienia Ministra Finansów
SEKRETARZ STANU
Elżbieta Suchocka-Roguska




 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 08 Wrz, 2004 - 09:52 (4691 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 14 lipca 2004r.

Warszawa 2004-07-14



MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów Samorządu
Terytorialnego ST 1-4800-444/2004/771



Pan
Bogdan Cybulski
Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej
we Wrocławiu
ul. Ofiar Oświęcimskich 50 - 069 Wrocław



W związku z pismem Pana Nr WIAS-440-5/04, w sprawie ujmowania w budżetach jednostek samorządu terytorialnego niektórych wydatków, przychodów i rozchodów -Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia:


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 16 Sie, 2004 - 12:38 (9366 Odsłon)
Czytaj więcej... (8360 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Audyt wewnętrzny w jednostkach samorządu terytorialnego

Warszawa, 13.07.2004r.



MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament
Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego
KF-2/4095/61/8743/2004/RŁ


dr Bogdan Cybulski
Prezes
Regionalnej Izby Obrachunkowej
we Wrocławiu




W odpowiedzi na pismo z dnia 14.04.2004 r., Departament Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego, po zasięgnięciu opinii Departamentu Budżetu Państwa, przesyła stosowne wyjaśnienia.



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 16 Sie, 2004 - 11:42 (6531 Odsłon)
Czytaj więcej... (2241 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Zmiany w zakresie zasad udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom po przystąpieniu Polski do UE

URZĄD OCHRONY
KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

Pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa 1, P-36


Zmiany w zakresie zasad udzielania pomocy publicznej
przedsiębiorcom po przystąpieniu Polski do UE



1. Nowe zasady dotyczące postępowania w zakresie udzielania pomocy publicznej

   W odniesieniu do problematyki związanej z udzielaniem pomocy publicznej, od dnia 1 maja 2004 r., w Polsce obowiązują właściwe w tym zakresie przepisy prawa wspólnotowego określające zarówno warunki dopuszczalności pomocy publicznej, jak i zasady nadzorowania pomocy publicznej. Zgodnie z ww. przepisami, organem nadzorującym pomoc publiczną udzielaną w państwach członkowskich jest Komisja Europejska. Oznacza to, iż Prezes UOKiK traci swe dotychczasowe uprawnienia w zakresie nadzorowania pomocy publicznej. W związku z powyższym, następuje zmiana w sposobie prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących pomocy publicznej. Obecnie zamiar udzielenia pomocy publicznej, dotychczas zgłaszany Prezesowi UOKiK, podlega zgłoszeniu do Komisji Europejskiej. Zasady notyfikacji pomocy publicznej zostały określone we właściwych przepisach proceduralnych, w tym w szczególności w Rozporządzeniu Rady (WE) Nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE (Dz. Urz. WE L 83, 27.03.1999).


Notatka: Na postawie pisma Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr DDO-521-11/(2)/2004/MB z dnia 11 maja 2004r.
>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 28 Maj, 2004 - 11:07 (8297 Odsłon)
Czytaj więcej... (12604 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: KOMUNIKAT Nr 3 z dnia 5 kwietnia 2004 r. dla jednostek samorządu terytorialnego w sprawie przesyłania danych sprawozdawczych za 1 kwartał 2004 roku.


Szanowni Państwo!

W najbliższych dniach tj. około 9 kwietnia br. zostanie dokończona przez firmę Micomp modernizacja systemu "Budżet ST II" dla JST uwzględniająca możliwość wprowadzania czterocyfrowej klasyfikacji budżetowej do sprawozdania Rb-27S.

Szacujemy, iż płyty CD z nową wersją programu zostaną dostarczone do RIO w dn. 19 kwietnia br.

Jednocześnie prosimy o nie rozpoczynanie wprowadzania danych za I kw 2004 r. w starej wersji programu, gdyż w ramach aktualizacji zostaną SKASOWANE dla roku 2004 i nastęnych wszystkie wprowadzone informacje.

W sprawie sposobu odbioru płyt CD z RIO należy:
1) sprawdzić na stronie internetowej właściwej terytorialnie Izby, czy została opublikowana informacja w powyższej sprawie
2) dopiero gdy na stronach nie ma żadnych tego typu informacji należy skontaktować się telefonicznie Izbą.

Ponadto w chwili zaakceptowania nowej wersji programu dla JST zostanie ona udostęniona do probrania na naszych stronach internetowych.



 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 05 Kwi, 2004 - 08:47 (9039 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Głównego Inspektora Audytu Wewnętrznego z 6 kutego 2004 r. (KF2/4095/15/3)

Ministerstwo Finansów
Główny Inspektor
Audytu Wewnętrznego


KF2/4095/15/329/2004
Warszawa 2004.02.06



Prezesi
Regionalnych Izb Obrachunkowych


Szanowni Państwo,

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przekazanie jednostkom samorządu terytorialnego syntetycznej informacji dotyczącej audytu wewnętrznego.
Jednostka samorządu terytorialnego jest zobowiązana do rozpoczęcia przed końcem marca 2004 r. audytu wewnętrznego, jeżeli kwota przychodów lub wydatków tej jednostki w 2003 r. przekroczyła kwotę określoną w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2002 r. w sprawie określenia kwot przychodów oraz wydatków środków publicznych dokonywanych w ciągu roku kalendarzowego, których przekroczenie powoduje obowiązek prowadzenia audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz.U. Nr 234, poz.1970).
Mając na względzie znaczenie audytu wewnętrznego, którego rolą jest dostarczanie kierownikowi jednostki wiedzy dotyczącej funkcjonowania jednostki w zakresie gospodarki finansowej pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jawności, zwracam się z prośbą o współpracę w przedmiotowym zakresie poprzez przekazanie nadzorowanym jednostkom samorządu terytorialnego załączonej informacji dotyczącej audytu wewnętrznego.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 24 Lut, 2004 - 14:31 (4866 Odsłon)
Czytaj więcej... (3439 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 23 stycznia 2004r.

Warszawa, 2004-01-23
MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów
Gospodarki Narodowej
GN-8/GM/04/2004
Panie i Panowie
Prezesi
Regionalnych Izb Obrachunkowych

Departament Finansów Gospodarki Narodowej Ministerstwa Finansów, niniejszym uprzejmie przypomina o obowiązku sporządzania sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych za czwarty kwartał 2003 r., oraz uprzejmie prosi o odpowiednie poinformowanie wszystkich organów udzielających pomocy, które obowiązane są za pośrednictwem Państwa Urzędu, do przekazania ww. sprawozdania do Ministerstwa Finansów.
Organy udzielające pomocy, wypełniając obowiązek sprawozdawczy wynikający z art. 41 ust. l ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 141, poz. 1177, z późn. zm.), a nałożony m.in. na organy podatkowe jako udzielające pomocy, obowiązane są do przekazywania ww. sprawozdań w terminie 30 dni po zakończeniu każdego kwartału.
Sprawozdanie o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych za czwarty kwartał 2003 r., obejmować powinno wszystkie zaległości przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych według stanu na dzień 31 grudnia 2003 r.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 02 Lut, 2004 - 10:06 (4383 Odsłon)
Czytaj więcej... (1550 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 30 października 2003 r. (znak BPI-4071/49b/2003/1808)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 2003-10-30 w sprawie klasyfikowania przez jednostki samorządu terytorialnego dochodów z tytułu wpływu środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zrekompensowanie utraconych przez gminę dochodów z tytułu zwolnień, określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 03 Gru, 2003 - 09:01 (4439 Odsłon)
Czytaj więcej... (1292 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 lipca 2003 r. (znak ST3-4802-258/2003/1859)

Pismo Pana Jacka Uczkiewicza Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów w sprawie rekompensowania ulg ustawowych w związku z wymarznięciem upraw ozimych.



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 30 Lip, 2003 - 16:06 (7894 Odsłon)
Czytaj więcej... (2177 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: KOMUNIKAT z 22 lipca 2003 r dla jst w sprawie przesyłania danych sprawozdawczych

KOMUNIKAT Nr 1 z dnia 22 lipca 2003 r. dla jednostek samorządu terytorialnego
w sprawie przesyłania danych sprawozdawczych
za 2 kwartały 2003 roku.



  1. W związku ze zmianami przepisów dotyczących sprawozdawczości budżetowej:

    • Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2003 roku w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień (Dz. U. Nr 113, poz. 1073),
    • Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 lipca 2003 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 125, poz. 1160).

    podjęto prace polegające na dostosowaniu systemu informatycznego sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego „Budżet ST II”.

    W chwili obecnej tłoczone są płyty CD-ROM z wersją instalacyjną nowego oprogramowania dla JST uwzględniającego wszystkie dotychczasowe poprawki oraz zmiany wynikające z w/w rozporządzeń. Ponadto na płycie znajdzie się również zaktualizowana instrukcja obsługi oprogramawania „BudzetST II dla JST”.

    Płyty z nową wersją instalacyjną systemu "Budżet ST II" dla JST zostaną dostarczone do RIO pocztą kurierską celem niezwłocznego pobrania przez JST najprawdopodobniej do 28 lipca 2003 r.

    O fakcie dostarczenia do Izb płyt instalacyjnych poinformujemy Państwa kolejnymi komunikatami opublikowanymi na stronach RIO i OPW Doskomp.

  2. W związku z upływem czasu proponujemy następujące rozwiązanie:
    Krok I.

    Sprawozdania budżetowe JST sporządzane za 2 kwartały 2003 r.
    (Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z i Rb-N)

    JST przygotowują sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z i Rb-N na dotychczasowej wersji oprogramowania wg starych zasad,
    ale nie zatwierdzają i nie wysyłają do ZZRIO i RIO,
    lecz czekają na oprogramowanie przekazane z właściwego RIO na CD-ROM-ach lub na informację o zamieszczeniu w internecie nowej wersji programu

    Krok II.

    JST po instalacji nowej wersji oprogramowania (z dostarczonych płyt CD-ROM lub pobranego z internetu) powinny zweryfikować sprawozdania i dopiero wówczas je zatwierdzić.

    Krok III.

    Pozostałe sprawozdania w tym „Wnioski gmin o przyznanie części subwencji rekompensującej utracone dochody z tytułu ustawowych ulg i zwolnień za I półrocze 2003 r.” oraz Rb-PDP muszą zostać sporządzone w nowej wersji oprogramowania.

    Tylko nowe oprogramowanie dla JST pozwala na wprowadzenie wniosków i ich weryfikację na formularzu i według zasad określonych zmianami do rozporządzenia.

    Ponadto według wykonawcy oprogramowania znacznie poprawiono stabilność funkcji obsługujących sprawozdania Rb-3x w związku z tym Rb-3x również należy wprowadzić w nowej wersji oprogramowania.

    Krok IV.

    Wysyłka sprawozdań do RIO (ZZ RIO) może nastąpić wyłącznie z nowego oprogramowania.
    Pliki sprawozdań za II kw. 2003 i następne pochodzące z poprzednich wersji BST II nie będą w Izbach przyjmowane.

    Uwaga:

    W celu skoordynowania procesu weryfikacji sprawozdawczości oraz umożliwienia Izbom wykonania zadań nałożonych rozporządzeniami Ministra Finansów wersja BudzetST dla JST, która znajdzje się na najnowszym CD zostanie udostępniona do pobrania z internetu w terminie późniejszym, gdy Izby będą dysponowały zaktualizowaną wersją BudzetST II dla RIO umożliwiającą przyjmowanie sprawozdań w nowym układzie obowiązującym od II kwartału br.


 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 22 Lip, 2003 - 15:42 (7462 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z 17 lipca 2003 r. (znak ST3-4802-264/2003/2499)

Pismo w sprawie:
  1. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień (Dz.U. Nr 113, poz. 1073).
  2. rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 125, poz. 1160),
  3. zmiany od 1 października 2003 r. numerów rachunków bankowych (dostosowanie do standardu NRB) na które należy kierować wpłaty z tytułu korekt subwencji.



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 21 Lip, 2003 - 12:38 (7438 Odsłon)
Czytaj więcej... (6560 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje zamówienia publiczne: Pismo Departamentu Analiz i Kontroli UZP z 4 czerwca 2003 r. (znak UZP/DAK/AE/43429/19349/03)

Pismo w sprawie interpretacji art. 134 ust. 1 ustawy o finansach publicznych dotyczące procedury wyboru banku prowadzącego bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 17 Cze, 2003 - 08:38 (6706 Odsłon)
Czytaj więcej... (6773 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministra Finansów z dnia 12 maja 2003 r. (znak ST1-4800-229/2003/377)

Pismo Ministra Finansów prezentujące stanowisko w sprawie art. 16a ustawy o finansach publicznych nakładającego na wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), starostów i marszałków województw obowiązek podawania do publicznej wiadomości kwot dokonanych umorzeń zaległości podatkowych.




>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 20 Maj, 2003 - 10:33 (4276 Odsłon)
Czytaj więcej... (4917 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 20 marca 2003 r. (znak ST1-4800-141/2003/725)

Z dniem 1 stycznia 2003 r weszła w życie ustawa z dnia 13 listopada 2002 r. o zmianie ustawy o Policji, ustawy o administracji rządowej w województwie i ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 200, poz 1688).
Ustawa ta wprowadziła zmiany w zakresie statusu prawnego Policji. W wyniku nowelizacji ustawy o Policji komendy powiatowe Policji przestały być powiatowymi jednostkami budżetowymi.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 24 Mar, 2003 - 14:05 (4691 Odsłon)
Czytaj więcej... (6272 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Sekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów z 20-03-2003 r. (znak ST2-4831- 59/2003/968)

Pismo dotyczy konieczności pilnego zebrania z jednostek samorzadowych za pośrednictwem RIO, informacji niezbędnych do przeprowadzenia analizy skutków realizacji ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców (Dz.U. Nr 155, poz. 1287).





Notatka:
Informujemy, że wszelkie informacje i ewentualne zapytania w sprawie terminów, sposobu wykazania i przekazania danych należy kierować do właściwej terytorialnie Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Wzór formularza do pobrania (załącznik do pisma ST2-4831-59/2003/968)
plik MF_Tab_restrukt_ST2_4831_59_2003.xls

>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 24 Mar, 2003 - 12:41 (4469 Odsłon)
Czytaj więcej... (1366 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru z 17-01-2003 r. (znak LK- 154/LP/03/AM/IP)

Warszawa, 2003-01-17

MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Podatków
Lokalnych i Katastru

LK- 154/LP/03/AM/IP


[...] W związku z artykułami Pani Izabeli Lewandowskiej, opublikowanymi w dniu 31.12.2002 r. w gazecie "Rzeczpospolita" w dodatku Vademecum Rzeczypospolitej "Podatki 2003", omawiającymi nowelizacje ustaw:
o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym oraz ustawę o podatku leśnym, oraz w związku z spowodowanymi artykułem licznymi zapytaniami organów podatkowych - Ministerstwo Finansów informuje:

Nieprawdziwe jest stwierdzenie, że do obliczania podatku leśnego za 2003 r. będzie miała zastosowanie stawka wyliczona według ceny drewna z 2001 r. przyjmowana do obliczania tego podatku za rok 2002, zawarte w treści artykułów "To co najważniejsze" oraz "Fiskus samorządowy ściąga dla siebie".
Jak stanowi art. 12 ustawy z dnia 30 października 2002 r, o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682) do ustalania wysokości podatku leśnego w 2003 r. stosuje się średnią cenę sprzedaży drewna ogłoszona na podstawie przepisów dotychczasowych tj. na podstawie obowiązującego do dnia 31 grudnia 2002 r, przepisu art. 65 ust. 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2000 r. Nr 56, poz. 679 ze zm.), zgodnie z którym średnią cenę sprzedaży drewna ustala się na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" w terminie 20 dni po upływie trzeciego kwartału.
Ostatni wydany na tej podstawie komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2002 r. opublikowany jest w Monitorze Polskim Nr 50, poz. 729 i określa średnią cenę sprzedaży drewna za pierwsze trzy kwartały 2002 r. w wysokości 111, 21 zł za 1 m3.
Natomiast w ww. artykułach podano cenę drewna wynikającą z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2001 r. (M. P, Nr 38, poz. 627) za pierwsze trzy kwartały 2001 r., która wyniosła 126,07 zł za 1 m3.


DYREKTOR
DEPARTAMENTU PODATKÓW LOKALNYCH
I KATASTRU
Grzegorz Nowecki

/-/


 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 30 Sty, 2003 - 13:58 (4315 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Informacja Ministerstwa Finansów dla gmin dotycząca uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych

Na stronach Ministerstwa Finansów pod adresem

http://www.mf.gov.pl/podatki/lokalne2003.shtml

został opublikowany dokument pt.: "Informacja Ministerstwa Finansów w sprawie treści uchwał rad gmin w zakresie podatków i opłat lokalnych w związku z nowelizacją ustaw o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym oraz ustawą o podatku leśnym."

Tekst tej informacji można obejrzeć na powyższej stronie
lub pobrać go klikając na jeden z poniższych linków:
pobierz w wersji MS Word ...
pobierz w wersji PDF ...




 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 03 Gru, 2002 - 17:51 (4747 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru MF z dnia 7-11-2002 (znak LK- /LM/BG/02/2231)

Pismo Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru MF z dnia 7-11-2002 w sprawie wchodzących w życie z dniem 9-11-2002 zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz U nr 167, poz. 1372), na mocy których wprowadzono przepisy wprowadzające wyłączenie obowiązku zapłaty opłaty skarbowej od zezwoleń wydawanych na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 03 Gru, 2002 - 10:17 (4483 Odsłon)
Czytaj więcej... (2902 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru MF z grudnia 2002 r. (znak LK-2377/LP/02/IP)

Warszawa, 2002.12.

MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Podatków Lokalnych
i Katastru

LK-2377/LP/02/IP



Panie i Panowie Prezesi
Regionalnych Izb Obrachunkowych


Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje o miejscach publikacji ustaw:
  • ustawa z dnia 10 października 2002 r. o zmianie ustawy o podatku rolnym,
    (Dz. U. z 30 listopada 2002 r. Nr 200, poz. 1680),
  • ustawa z dnia 28 października 2002 r. o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn
    (Dz. U. z 30 listopada 2002 r. Nr 200, poz. 1681),
  • ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym
    (Dz. U. z 30 listopada 2002 r. Nr 200, poz. 1682),
  • ustawa z dnia 30 października 2002 r. o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
    oraz o zmianie niektórych innych ustaw
    (Dz. U. z 30 listopada 2002 r. Nr 200, poz. 1683).



    Justyna Przekopiak
    Zastępca Dyrektora
    Departamentu Podatków Lokalnych
    i Katastru



 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 02 Gru, 2002 - 11:25 (4214 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 25 października 2002 r. (znak DR-3/500-163-1-EK/02)

Pismo Departamentu Rachunkowości Ministerstwa Finansów z dnia 25 października 2002 r. (znak DR-3/500-163-1-EK/02) dotyczące rachunkowości samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 14 Lis, 2002 - 08:53 (4692 Odsłon)
Czytaj więcej... (6492 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Departamentu Budżetu, Finansów i Inwestycji w Ministerstwie Zdrowia z 12 września 2002 r. (znak BFJK-27/16506/02)

Pismo Departamentu Budżetu, Finansów i Inwestycji w Ministerstwie Zdrowia z 12 września 2002 r. dotyczące funduszy własnych, z których finansowany jest majątek zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91 poz. 408 z późn. zm.).



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 14 Lis, 2002 - 08:48 (4229 Odsłon)
Czytaj więcej... (2379 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Środowiska z dnia 11 kwietnia 2002r. (znak DP-1997/AS/024/02)

Pismo Ministerstwa Środowiska z dnia 11 kwietnia 2002r. w sprawie interpretacji art. 87d ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska (Dz.U. z 1994 r. Nr 49, poz. 196 ze zm.)


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 31 Paź, 2002 - 15:45 (4788 Odsłon)
Czytaj więcej... (4264 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 27 września 2002r. (znak ST1-4800-706/2002/3136)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 27 września 2002r. w sprawie ujmowania poszczególnych dochodów i wydatków w klasyfikacji budżetowej.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 31 Paź, 2002 - 14:42 (6297 Odsłon)
Czytaj więcej... (6575 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 9 października 2001 r. (znak DP/W1-473/4285/2001)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 9 października 2001 r. w sprawie zapytania, czy do limitu określonego w art. 113 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych należy wliczać przypadające do spłaty w danym roku budżetowym raty kredytów krótkoterminowych wraz z należnymi odsetkami od tych kredytów.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 21 Paź, 2002 - 12:14 (4210 Odsłon)
Czytaj więcej... (903 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministra Finansów z dnia 10 września 2002r. (znak ST 1-4800-701/02/3048)

Pismo Ministra Finansów z dnia 10 września 2002r. w sprawie wyjaśnienia rozbieżności dotyczących klasyfikowania wynagrodzeń członków i komisarzy biur spisowych.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 17 Paź, 2002 - 12:56 (4440 Odsłon)
Czytaj więcej... (1220 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 19 lipca 2002r. (znak ST1-4800-588/2002)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 19 lipca 2002r. dotyczące sposobu ujmowania w klasyfikacji budżetowej wypłat z tytułu umundurowania i ekwiwalentu za umundurowanie.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 17 Paź, 2002 - 12:42 (4775 Odsłon)
Czytaj więcej... (3829 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 26 lipca 2002r. (znak ST 1-4800-556/2002)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 26 lipca 2002r. w sprawie klasyfikacji opłat i kar pobieranych z tytułu korzystania ze środowiska.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 17 Paź, 2002 - 12:30 (5432 Odsłon)
Czytaj więcej... (2679 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 17 czerwca 2002r. (znak ST 1-4800-537/2002)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 17 czerwca 2002r. w sprawie dopłat do wody dla taryfowych grup odbiorców usług.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 17 Paź, 2002 - 12:24 (4782 Odsłon)
Czytaj więcej... (1772 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 29 sierpnia 2002r. (znak BP 1-4071/83/2002/1344)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 29 sierpnia 2002r. dotyczące klasyfikowania ekwiwalentów z tytułu wyłączenia gruntu z upraw rolnych i prowadzenia uprawy leśnej.



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 17 Paź, 2002 - 12:16 (4630 Odsłon)
Czytaj więcej... (1152 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 11 marca 2002r. (znak BP 1-4071/21/2002/282)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 11 marca 2002r. w sprawie klasyfikacji opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 17 Paź, 2002 - 12:10 (4904 Odsłon)
Czytaj więcej... (2144 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 2002 r. (znak AP/323-326/2002/Psi)

Pismo Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 2002 r. w sprawie prawidłowości wykorzystania funduszy za płatne parkowanie na drogach publicznych.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 17 Paź, 2002 - 12:01 (4024 Odsłon)
Czytaj więcej... (2153 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 maja 2002 r. (znak ST 1-4800-383/2002)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji dopłat do bezpłatnych i ulgowych przejazdów pasażerskich.

Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia:
Gmina realizując zadanie własne, w zakresie lokalnego transportu zbiorowego wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z póź. zm.), może, przekazać środki budżetowe na pokrycie kosztów wynikających z bezpłatnych i ulgowych przejazdów pasażerskich.
Zgodnie z art. 117 ustawy o finansach publicznych z dnia 26 listopada 1998 r. (Dz.U. Nr 155, poz. 1014 z póź. zm.) z budżetu jednostki samorządu terytorialnego mogą być udzielane dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych.
Przepisy w/w ustawy nie przewidują natomiast możliwości udzielenia przez jednostkę samorządu terytorialnego dotacji przedmiotowej dla spółki prawa handlowego, w formie której prowadzi działalność przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej.
Ten rodzaj wydatku nie stanowi więc formy dotowania jak również nie może być traktowany jako dopłata w spółkach prawa handlowego.
W związku z powyższym dopłaty do bezpłatnych i ulgowych przejazdów pasażerskich należy traktować jako zakup usług i zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2000 r., w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 59, poz.688 z póź. zm.) ujmować w § 4300 -Zakup usług pozostałych.


Dyrektor Departamentu
Finansów Samorządu Terytorialnego
Zdzisława Wasążnik





 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 16 Paź, 2002 - 12:29 (4598 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo z dnia 15 lutego 2002 r. Ministra Finansów do Marszałka Sejmu RP w sprawie zamrożenia wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego.

Pismo z dnia 15 lutego 2002 r. Ministra Finansów do Marszałka Sejmu RP dotyczące interpelacji posła Anrzeja Mańki w sprawie zamrożenia wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 16 Paź, 2002 - 12:23 (4733 Odsłon)
Czytaj więcej... (7833 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 10 lipca 2001 r. (znak ST2-4831-104/2001)

PISMO MINISTERSTWA FINANSÓW z dnia 10 lipca 2001 r. do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego w sprawie sprawozdawczości budżetowej.



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez SlawekD opublikowane 15 Paź, 2002 - 12:20 (18328 Odsłon)
Czytaj więcej... (24323 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 29 marca 2001 r. (znak ST 2-4831-32/2001)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 29 marca 2001 r. do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego w sprawie rozporządzenia z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 11 Paź, 2002 - 11:51 (9745 Odsłon)
Czytaj więcej... (16427 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 lipca 2002 r. (znak ST2-4831-131/2002)

Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 lipca 2002 r. znak ST2-4831-131/2002 w sprawie interpretacji przepisów wynikających z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. Nr 153, poz.1752) oraz zasad wykazywania w sprawozdawczości budżetowej kwot wynikających z zaangażowania środków.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 11 Paź, 2002 - 11:48 (8303 Odsłon)
Czytaj więcej... (3867 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 2 sierpnia 2002 r. (znak LK-1623/LP/02/MS)

PISMO MINISTERSTWA FINANSÓW z dnia 2 sierpnia 2002 r. do wszystkich regionalnych izb obrachunkowych w sprawie opodatkowania gruntów oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako grunty zadrzewione i zakrzewione (Lz).


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 11 Paź, 2002 - 11:11 (15256 Odsłon)
Czytaj więcej... (7155 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 5 sierpnia 2002 r. (znak ST3-4802-183/2002)

PISMO MINISTERSTWA FINANSÓW z dnia 5 sierpnia 2002 r. do wszystkich regionalnych izb obrachunkowych w sprawie wniosków o przyznanie części subwencji rekompensującej utracone dochody z tytułu ustawowych ulg i zwolnień.


>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 11 Paź, 2002 - 11:03 (7906 Odsłon)
Czytaj więcej... (3542 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 4 września 2002 r. znak BP5-511-133/2002

Pismo kierowane do Dysponentów głównych budżetu państwa podpisane przez Sekretarza Stanu - Panią Halinę Wasilewską Trenkner w sprawie zasad sporządzania sprawozdań Rb-50.



>>> więcej ...
 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 11 Paź, 2002 - 10:41 (108881 Odsłon)
Czytaj więcej... (9059 bajtów więcej) Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 

 
  Pisma i interpretacje Pismo Ministerstwa Finansów z 10.10.2001 r. sygn. ST2-4831-150/2001

Odpowiadając na pismo [...] w sprawie sposobu ujęcia w roku bieżącym w uchwale budżetowej zwrotu nienależnie pobranej części subwencji ogólnej za 2000 rok - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż w związku z koniecznością dokonania przez gminę zwrotu nienależnie pobranej części subwencji ogólnej ogólnej za rok 2000, fakt ten powinien znaleźć odzwierciedlenie poprzez ujęcie w rozchodach w § 995 - Rozchody z tytułu innych rozliczeń krajowych.



 
 
  Wysłane przez Adam opublikowane 08 Paź, 2002 - 11:42 (5076 Odsłon)
Wyślij ten artykuł do znajomych Strona gotowa do druku
 


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź