Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 181803948
RIO :: Zobacz temat - Istotne zmiany w ustawie o systemie oświaty
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
...szanowe indywiduum Tomaszu W. - toć popatrz sobie, "jaki koń (po zmianach) jest" każdy widzi:
Cytat:
Art. 5 ustawy o systemie oświaty ust. 7. Organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Do zadań organu prowadzącego szkołę lub placówkę należy w szczególności:
1) zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
2) wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie;
(Stary zapis pkt 3) 3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkoły lub placówki;
(Nowy zapis pkt 3) 3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.), i organizacyjnej szkoły lub placówki;
4) wyposażenie szkoły lub placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów oraz wykonywania innych zadań statutowych.
(Nadal istniejący zapis ust. 9) 9. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 7, organy prowadzące szkoły i placówki mogą tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3.
Gościu TW na prawdę cofnij się do szkoły elementarnej (podstawowej) lub co njamniej do wychowania przedszkolnego.
Tam zrozumiesz lub ci inne dzieci wytłumaczą, że odesłanie z art. 5 ust. 9 uSysOśw - dotyczy również "zastępczego prowadzenia rachunkowości" przez inną szkolę lub ZEAS.
...Do szkoły...do przedzszkola, lub innej formy wychowania przedszkolnego ... się należy wrócić
Chlapłeś gdzieś dwa lata temu, że szkola musi mieć głownego księgowego, a nie znałeś przepisów i regulacji z ustawy o systemie oświaty.
Zamiast przyznać się do nieznajmosci prawa - ty brniesz w zapatre...i usiłujesz lansować rozwiązanie typu:
- rachunkowość budżetowa szkoły w ZEAS'ie
- jednak Głowny Księgowy w szkole, jako jej pracownik.
...a niech ci tak będzie...bo już nowej ustawy wyjasniającej, że "finanse szkoły" (w ZEAS'ie) to również "rachunkowość" - już Ci Sejm nie uchwali.
Ustawodawca zamiast zmieniać ustawę o systemie oświaty winien zmienić ustawę o finansach publicznych i obowiązujące od 1 stycznia 2002 przepisy dla kierownika jednostki oraz obowiązki i wymagania dla głównego księgowego.
Kierownika jednostki może zlecić prowadzenie ksiąg wyłącznie głównemu księgowemu - pracownikowi jednostki.
Cytuję uofp:
Art. 44. 1. Kierownik jednostki sektora finansów publicznych, zwany dalej "kierownikiem jednostki", jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
2. Kierownik jednostki może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym jednostki.
Art. 45. 1. Głównym księgowym jednostki sektora finansów publicznych, zwanym dalej "głównym księgowym", jest pracownik, któremu kierownik jednostki powierza obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
1) prowadzenia rachunkowości jednostki; 2) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
4) dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
Jeszcze raz zacytuję uzasadnienie treści powyższych zapisów,które weszły w życie USTAWą z dnia 27 lipca 2001 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych, ustawy o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów, ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o służbie cywilnej:
Odpowiedzialność
Zgodnie z nowelizacją (art. 28a), za całość gospodarki finansowej (w tym kontrolę finansową), co do zasady odpowiada kierownik jednostki.
Nowelizacja wprowadza jednak następujące wyjątki od tej zasady:
1) w urzędach w rozumieniu przepisów o służbie cywilnej, w których zadania związane z kontrolą finansową oraz audytem zostają powierzone dyrektorowi generalnemu (art. 35b). Na szczególną uwagę zasługuje wyrażenie "w urzędach". Oznacza to, że w stosunku do jednostek podległych lub nadzorowanych, ale nie stanowiących jednostki organizacyjnej urzędu, za zadania związane z kontrolą finansową i audytem odpowiedzialny będzie wciąż kierownik jednostki.
2) art. 28a ust. 2 umożliwia kierownikowi jednostki powierzenie określonych obowiązków związanych z gospodarką finansową innym pracownikom jednostki.
3) Osobą szczególną, której na mocy art. 35 powierzone zostają obowiązki z zakresu kontroli wstępnej oraz prowadzenia rachunkowości jest główny księgowy. Szczególność pozycji jest określona poprzez prawo do odmowy podpisania dokumentu oraz w systemie tzw. "podwójnego podpisu" (każda operacja gospodarcza lub finansowa musi być kontrasygnowana przez głównego księgowego). W związku z tym, że brak jest przepisów regulujących prawa i obowiązki głównego księgowego budżetu państwa, głównego księgowego części budżetowej oraz skarbnika (głównego księgowego budżetu jednostki samorządu terytorialnego) do tego kręgu podmiotów stosuje się także przepisy o głównych księgowych. Zdając sobie sprawę ze specyfiki tych pierwszych projektodawcy zastosowali technikę stosowania per analogiam.
TW
ps.: ...z wypowiedzi niezalogowanego gościa powyżej jasno wynika, że mamy przypadek kliniczny-maniakalny. Z uporem maniaka gościu ignoruje jednoite zasady finansów publicznych obowiązujące w jednostkach budżetowych. A ponoć szkoły są jednostkami budżetowymi...
...trzeba było być rzeczywiście "naćpanym" lub na "kacu", aby dwa lata temu, a tym bardziej obcenie, wmawiać pracownicom ZEAS'u, że mogą tylko prowadzić obsługę administracyjną i kadrową - gdyż do czynności z zakresu obsługi finansowej - ustawa o finasach publicznych przediduje Głonego Księgowego szkoły, nie ważne co mówił (i mówi) art. 5 ust. 7 i 9 ustawy o systemie oświaty.
...w tym przypadku nieznajomości prawa (czytaj: ustawy o systemie oświaty), szkodzi...zwlaszcza jak się ... chlapnie, pod wpływem, swoją starą gatkę, na dodód znajomości "lex genaralis" - tj. ustawy o finansach publicznych - bez znajomości wyjątku (specialis) z ustawy o systemie oświaty...
Tak więc idziesz gościu w zaparte i nawet ustawa - nowela - napisana specjalnie dla Ciebie przez Min.Edukacji - ciębie nie przekonuje...
Możesz oczywiście mieć własne poglądy, ale trzeba również uszanować poglądy przeciwne, zwlasza jeśli mają podbudowę w wykształceniu prawniczym i znajmomości zasad wykładni prawa.... nie mylić "wykładni" z Twoimi "wykładami o prawie".
...skoro masz takie wykształcenie prawnicze to po co ustawodawca chciał dodać do art5u7p3 odniesienie do obowiązków w zakresie art4u3 uor???
Widocznie ustawodawca (a paru prawników też tam pracuje i chyba ma lepsze wykształcenie niż ty) uznało, że dotychczasowa ustawa o systemie oświaty nie jest Lex specjalis do ustawy o rachunkowości....gdyż jak do tej pory w żadnycm z artykułów nie odnosci się do prawa bilansowego.
A skoro masz takie wykształcenie prawnicze to chyba aby przepis mógł być uznany za lex specjalis do prawa bilansowego to powinien do niego się odnosić....ajak do tej pory to, żaden z artykułów uoso nie wspomina o uor.
Ustawodawca ani przez chwilę nie odniósł się do obowiązujących od 1 stycznia 2002 obowiązków w zakresie gospodarki finansowej i ewentualnego ich powierzania pracownikom jednostki, co jest ewidentnie przez ciebie ignorowane, a co wynika z ustawy o finansach publicznych.
Ponadto, gdyby nawet veto zostało odrzucone to nie ma to znaczenia, gdyż zmiany w ustawie oświatowej nie dotyczą artykułu 11 ustawy o rachunkowości, a to on określa miejsce prowadzenia ksiąg jednostki, gdyż atr4u3 definuje jedynie czym jest rachunkowość (zauważ, że w uoso nie ma pkt1 z art4u3 uor i pomyśl co to znaczy ).
Amatorzy tacy jak ty pisali chyba zmiany ustawy o systemie oświaty.
Amatorzy lub grupa cwaniaków, która księgowym wykonującycm w ZEAS-ach obowiązki głównego księgowego nie płaci należytego wynagrodzenia za pracę głównego księgowego....łamiąc prawo pracy.
...bo o kasę tu przecież chodzi.
DO JASNEJ CHOLERY ZNALEŻLI SOBIE NIEWOLNIKÓW...z księgowych.
A PRZECIEŻ:
- każda jednostka budżetowa ma mieć swoją politykę rachunkowości i statut i oddzielne konto w banku;
- każda jednostka budżetowa musi mieć indywidualne księgi rachunkowe (a nie wspólne, gdzie szkoła jest analityką na kontach ZEAS-u);
- każda jednostka budżetowa ma mieć swojego etatowego głównego księgowego.
TO GDZIE TU MIEJSCE NA ZEAS I KIEDY NIBY JEST TANIEJ ?
TANIEJ JEST WTEDY GDY:
-SZKOŁY SĄ ANALITYKAMI NA JEDNEJ KSIĘDZE GŁÓWNEJ ZEASU...tylko , że wówczas dyrektor szkoły ma sankcję za nieprowadzenie ksiąg zgodnie z uor;
-SZKOŁY NIE MAJĄ KONT BANKOWYCH, A KONTO ZEAS OBSŁUGUJE SZKOŁY...tylko, że wówczas z rachunku bankowego z NIp-em ZEASU płacone są obce dokumenty źródłowe gdyż jest na nich NIP szkół, chyba, że rachunki zamiast na szkoły sa wystawiane na ZEASy ale wówczas błędnie wskazany jest nabywca;
- KSIĘGOWE PRACUJĄCE W ZEASACH CZY WARSZAWSKICH BIURACH OBSŁUGI PROWADZĄCE PRZECIEŻ KSIĘGI, SPORZĄDZAJĄCE SPRAWOZDANIA NIE MAJĄ ETATÓW GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO I NIE OTRZYMUJĄ ZA PRACĘ NALEŻNYCH IM WYNAGRODZEŃ....CZYLI SA ROBIONE W TRĄBĘ
...gościu TW, rzeczywiście jak dla Ciebie, to już późna pora i zaczynasz bredzić...
...wolałbyć prywatyzacji rachunkowości sektora publicznego i niw wmawiaj osobom pelniącym w ZEAS, że od każdej szkoły musiałby mieć pełen etat.
Dobrze ci wiadomo, że nie zawsze zakres spraw głównego księgowego szkoły wymaga "pełnego etatu". A zapewne, jak ci wiadomo, ułamki etatu - to niekiedy brak zabezpiczenia z tytułu ZUS ect.
Lepiej zatem jak owe 1/3, 1/5 etatu składają się na "pełen etat" tyle, że w ZEAS.
Chyba, że Paniom z ZEAS zapewnisz jeszcze korzystniejsze wynagrodzenie w firmie prywatnej - zapewniajacej usługi z zakresu rachunkowości dla szkół - nawet w twoim garażu (jak wcześniej wspomniałeś), gdzie będą prowadzić księgowość komputerową.
Czynią i tak to obecnie w ZEAS, więc nie wmawiaj tym Paniom, że musza księgować w szkole na 1/5 etatu - jako jej pracownik - głowny księgowy szkoły.
A z resztą napisała Ci Pani Dyrektor Departamentu Rachunkowości - i jej prawnicy - może lepis od nas obydwóch, że art. 5 ust. 7 i 9 ustawy o systemie oświaty - to lex specialis do ustawy o finansach publicznych, a nawet (jak tam się rzekło) lex specialis od wiadomych ci standardów z ustawy o rachukowości.
A węc nie ściemniaj jakimś "prawem blinaswoym", bo jak tylko się postarasz, to się łatwo dowiesz (trochę szczerych chęci nie zaszkodi), że w ZEAS, każda szkoła ma swój plan, swoją księgę, wykonanie dochodów i wydatków i analitykę stanu środków na rachunku bankowym dla tejże szkoły przekazanych z rachunku budżetu.
...Ale żeby to zrozumieć, trzeba się przyznać do błedu, a Tobie gościu TW, jak na razie na tym serwerze się nie zdarzyło.
...brniesz w zapatrte - to wmawiaj sobie, że Zeas'y , jak za króla Ćwieczka, prowadzą księgowość szkołom "na papierze," bez wykształcenia, bez zatrudnienia w szkole, gdzie Ty chciałbyć Panie z ZEAS' unieścić na ułamkach etatu - ze szkodą dla ich dotychczasowego stausu pracowniczego - pracowników samorządowych...
Lepiej zatem jak owe 1/3, 1/5 etatu składają się na "pełen etat" tyle, że w ZEAS.
...pewnie, że owe części etatu głównego księgowego mogą się złożyć w etat ale one nie są zatrudnione w ZEAS-acj jako główne księgowe ...choć pracę głównego księgowego wykonują.
ŻADNA Z NICH NIE OTRZYMUJE ANI ANGAŻU ANI WYNAGRODZENIA GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO...CZYLI ZA SPRAWĄ RIO I TAKICH INTERPRETACJI JAK TWOJE ŁAMANE SĄ ICH PRAWA PRACOWNICZE.
...ALE JAKOŚĆ MISTRZUNIU NIE RACZYŁEŚ JAKO NAJBIEGLEJSZY Z BIEGŁYCH, JAKO WSZECH UMYSŁ I WYKŁADNIA RIO ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIE:
skoro, jak twierdzisz ustawa o systemie oświaty była Lex specjalis to PO CO USTAWODAWCA DODAŁ PRZEPISY ODNOSZĄCE SIĘ DO PRAWA BILANSOWEGO?
....ODPOWIEDŹ JEST OCZYWISTA I FAKTY TEŻ:
do końca 2008 roku artykuł to 11u3 prawa bilansowego pozwalał na prowadzenie ksiąg poza siedzibą jednostki o ile zostało to powierzone jednostce niemającej osobowości prawnej.
TO NIE PRAWO OŚWIATOWE A PRAWO BILANSOWE DO KOŃCA 2008 ROKU BYŁO PODSTAWĄ POWIERZANIA PRZEZ DYREKCJE SZKÓŁ DO ZEASÓW PROWADZENIA KSIĄG.
SPRAWDŹ ISTNIEJĄCE FAKTYCZNE DOKUMENT I UMOWY ZAWARTE POMIĘDZY SZKOŁAMI A ZEASAMI o powierzaniu prowadzenia ksiąg.
A dziś jak nie było tak nie ma żadnego Lex specjalis w prawie oświatowym...
TW
Ps.:
Pani Dyrektor Departament napisała że prawo oświatowe jest Lex specjalis....skoro tak to dlaczego ustawodawca miał inne zdanie i dlaczego uważał inaczej niż Pani Dyrektor Departament, a nawet Pani v-ce Minister Finansów Chojna Duch??? Dlaczego ustawodawca miał inne zdanie....przecież gdyby to było faktyczne Lex specjalis to zmiany, o których tu mówimy nie byłyby potrzebne!
Coż pomyliła się albo pisała pismo pod tezę...
Ponadto Pani Dyrektor napisała, że księgowi ZEAS nie podlegają rygorom dla usługowegp prowadzenia ksiąg.
I nie podlegają.
To przecież oczywiste, gdyż księgowi z jednostek budżetowych podlegają rygorom z ustawy o finansach publicznych.
UOFP wymaga zaś etatowego głównego księgowego ze stosownym wykształceniem i stażem pracy.
Pani Dyrektor Departament napisała że prawo oświatowe jest Lex specjalis....skoro tak to dlaczego ustawodawca miał inne zdanie i dlaczego uważał inaczej niż Pani Dyrektor Departament, a nawet Pani v-ce Minister Finansów Chojna Duch??? Dlaczego ustawodawca miał inne zdanie....przecież gdyby to było faktyczne Lex specjalis to zmiany, o których tu mówimy nie byłyby potrzebne!
Coż pomyliła się albo pisała pismo pod tezę...
Ponadto Pani Dyrektor napisała, że księgowi ZEAS nie podlegają rygorom dla usługowegp prowadzenia ksiąg.
I nie podlegają.
To przecież oczywiste, gdyż księgowi z jednostek budżetowych podlegają rygorom z ustawy o finansach publicznych.
UOFP wymaga zaś etatowego głównego księgowego ze stosownym wykształceniem i stażem pracy.
..Gościu TW, ze względu na twoje błedy i przeinaczenia - TRZEBA BYŁO WRĘCZ USTAWY - ABY CI WYTUŁUMACYLA, ŻE "OBSŁUGA FINANSOWA" - OBEJMUJE RÓWNIEŻ "RACHUNKOWOŚĆ" - vide: cytiwane przez ciebie, ale bez zrozumienia, "uzasadnienie" do noweli do ustawy o systemie oświaty, gdzie mowa o "wątpliwościach" (bo, aż tak namieszałeś)...a nie o nowym stanie prawnym w stosunku do lex generalis z 1.01.2002 r.
...powinieneś już to zrozumieć, jeśli nie... świadczy to o Tobie samym.
PISMO
Ministerstwa Finansów Departamentu Rachunkowości
DR4/503/405/1/POD/08/1037
z dnia 19 sierpnia 2008 r.
Przysługujące organom prowadzącym jednostki oświatowe uprawnienie do tworzenia jednostek obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek oraz prowadzenia w ich ramach obsługi finansowo -księgowej tych jednostek oświaty, zawarte w art. 5 ust. 7 i 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), stanowi przepis szczególny - lex specialis – w stosunku do regulacji określających miejsce i warunki prowadzenia ksiąg rachunkowych, wynikających z art. 11 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694, z pózn. zm.). Ściśle określony został bowiem katalog podmiotów, na rzecz których mogą być wykonywane określone zadania przez jednostki obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek, a także zakres tych zadań. Ponadto uprawnienie do tworzenia jednostek obsługi ekonomiczno - administracyjnej przysługuje wyłącznie organom prowadzącym szkołę lub placówkę.
Zgodnie z aktualnym brzmieniem art. 11 ust. 3 ustawy o rachunkowości księgi rachunkowe mogą być prowadzone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poza siedziba jednostki (oddziału, zakładu), w przypadku określonym w art. 13 ust. 2 i 3 oraz w razie powierzenia ich prowadzenia osobie fizycznej, osobie prawnej lub jednostce nieposiadającej osobowości prawnej, uprawnionej do świadczenia takich usług. Po wejściu w życie ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zmianie ustawy o rachunkowości (Dz. U. Nr 63, poz. 393) art. 11 ust. 3 znowelizowanej ustawy uzyska brzmienie: księgi rachunkowe mogą być prowadzone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poza siedziba jednostki albo oddziału (zakładu), w przypadku określonym w art. 13 ust. 2 i 3 oraz w razie powierzenia ich prowadzenia podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Zawarte w art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (...) uprawnienie do tworzenia jednostek obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek oraz prowadzenia w ich ramach obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej prowadzonych szkół i placówek nie stanowi uprawnienia do usługowego prowadzenia kśiag rachunkowych - odmienny jest zakres zadań realizowanych przez te jednostki, wymieniony w art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 7 września 199l r. systemie oświaty (...), zaś wykonywanie zadań w zakresie prowadzenia rachunkowości szkół i placówek nie posiada charakteru usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Oznacza to, że omawiane jednostki oraz ich pracownicy, w zakresie zadań związanych z zatrudnieniem w jednostkach, nie podlegają i nie będą podlegały rygorom określonym w przepisach o usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
W związku z powyższym, wejście w życie z dniem l stycznia 2009 r. niektórych postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zmianie ustawy o rachunkowości (Dz. U. Nr 63, poz. 393), nie spowoduje zmiany w powyższym zakresie.
/-/ Dyrektor Departamentu Rachunkowości Ministerstwa Finansów
TW:
TW napisał:
Cytuję uzasadnienie ustawodawcy:
8. Obsługa rachunkowo-administracyjna szkół (art. 1 pkt 4 lit. e i f, art. 20 pkt 2)
Wynikający z ustawy o systemie oświaty obowiązek zapewnienia przez organ prowadzący szkołę lub placówkę obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkoły lub placówki wiąże się między innymi z wykonywaniem czynności określonych w art. 4 ust. 3 pkt 2 - 6 ustawy o rachunkowości (prowadzenie ksiąg rachunkowych, okresowe inwentaryzacje, sporządzanie sprawozdań finansowych, gromadzenie i przechowywanie dokumentacji księgowej).
Biorąc pod uwagę konsekwencje wejścia w życie z dniem 1 stycznia 2009 r. nowego brzmienia art. 11 ustawy o rachunkowości, na tle którego powstały istotne wątpliwości dotyczące możliwości prowadzenia przez jednostki samorządu terytorialnego obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek w ramach osobnej jednostki organizacyjnej, czy też w każdej szkole lub placówce odrębnie, co także odzwierciedlają wystąpienia kierowane przez jednostki samorządu terytorialnego do Ministra Edukacji Narodowej, nadanie nowego brzmienia art. 5 ust. 9 ustawy o systemie oświaty ma na celu usunięcie powstałych wątpliwości. Należy podkreślić, że z punktu widzenia jednostek samorządu terytorialnego sprawa ta ma istotne znaczenie, bowiem wiele z nich prowadzi obsługę ekonomiczno-administracyjną szkół i placówek oświatowych w ramach osobnej jednostki organizacyjnej lub organizuje wspólnie taką obsługę.
Pani Dyrektor i co niektórzy pracownicy RIo oraz goście tego forum nie mieli wątpliwości i uznali art5u9 prawa oświatowego za Lex specjalis.
Ale ustawodawca miał wątpliwości "Biorąc pod uwagę konsekwencje wejścia w życie z dniem 1 stycznia 2009 r. nowego brzmienia art. 11 ustawy o rachunkowości"....i chciał je rozwiązać, uznając, że prawo oświatowe nie jest Lex specjalis gdyż ani słowem nie odnosi się do ustawy o rachunkowości. Gdyby było inaczej owa zmiana nie byłaby potrzebna.
Ale Prezydent RP numer wywinął i ustawy nie podpisał.
To zaś oznacza, że mam rację co do możliwość istnienia ZEAS-ów po 1 stycznia 2009.
PA PA ZEASy
TW
Ps.:
...a do natchnionego gościa to ustawa chyba nie była pisana pod moje wątpliwości tylko ratowała pewną część ciała pewnej Haliny z Wwy
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach