Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 881 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 160090673
 

RIO :: Zobacz temat - budżet na 2010 po nowemu, czyli po staremu?
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

budżet na 2010 po nowemu, czyli po staremu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 12:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...inornacie spytaj pierwszego aplikanta po studiach prawniczych - czy każdy plan, bądź program, jaki JST ma uchwalać, bo jej każą ustawy, np. program zaopatrzenia w ciepło i w energię, jest prawem miejscowym...

...dla ciebie to i regulamin brakowania zbędnych stołków w urzędzie gminy i regulamin inwentaryzacji - też zlewa sie w JEDNO PRAWO WOJTANI (lex per Wojtania), które przy okazji też jest prawem miejscowym...bo dotyczy mienia gminnego...Czyżby również uchwala budżetowa województwa była prawem miejscowym...bo również dotyczy "mienia" w postaci pienięznej ??? Żeby to nazwać "falandyzacją" to nie uchodzi...to ignoracji i niewiedza...granicząca z obłedem postmodernizmu prawniczego (2 plus dwa jest jeden, pięć, albo trzy, a czemu nie - jest tu tylko jedna zasada, sądy się nie liczą, doktryna się nie liczy (po jest postkomunistyczna) jest tylko jedna zasada "lex vojtania suprema lex !!".
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 7:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...niedo...........(wpisz co trzeba) tu się mówi o uchwale budżetowej a nie o planie wysypiska śmieci, na które winny trafić twoje wynurzenia i publikacje.

Uchwała budżetowa jest przecież podstawą gospodarki JST...i ma ona cechy aktu prawa miejscowego.

Co więcej obowiązek jej opublikowania od lat zapisany jest w przepisach prawa samorządowego, do którego łamania RIO namawia (link wyżej).


DYSKUSJA TA CZY BUDŻET TO PRAWO WEWNĘTRZNE CZY MIEJSCOWE I TAK NIE MA ZNACZENIA GDYŻ:

OD LAT ISTNIEJE OBOWIĄZEK OGŁASZANIA BUDZETÓW NA ZASADACH USTAWY O OGŁASZANIU AKTÓW NORMATYWNYCH.

TO ZAŚ OZNACZA IŻ ZGODNIE Z TĄ USTAWĄ (JAKIMKOLWIEK AKTEM PRAWA JEST) UCHWAŁA BUDZETOWA WCHODZI W ŻYCIE NIE PO UCHWALENIU, A PO UCHWALENIU I OGŁOSZENIU....ZMIANY TEŻ.

JASNE JEST ZATEM TO IŻ RIO NIE WYPEŁNIA SWYCH USTAWOWYCH ZADAŃ, GDYŻ NADAL MAŁO KTÓRA JST OGŁASZA BUDŻET I JEJ ZMIANY (no może teraz za wyjątkiem Warszawy...ale w Krakowie to już chyba inne prawo obowiązuje).

PREZES KRRIO W BŁĄD WPROWADZIŁ JST CO DO ZASAD UCHWALANIA BUDŻETÓW NA ROK 2010., GDYŻ ŚMIAŁO PO DNIU OPUBLIKOWANIA NOWEJ UOFP MOŻNA UCHWALAĆ BUDŻETY NA ROK 2010 NA NOWEJ PODSTAWIE PRAWNEJ Z UWZGLĘDNIENIEM USTAWY WPROWADZAJĄCEJ. :lol: :lol: :lol:

TW

Ps.:

Jeżeli akt prawotwórczy zawiera co najmniej jedną normę postępowania o charakterze generalnym i abstrakcyjnym, to jest to akt prawa miejscowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 7:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lex per wojtania napisał:
Jeżeli akt prawotwórczy zawiera co najmniej jedną normę postępowania o charakterze generalnym i abstrakcyjnym, to jest to akt prawa miejscowego.


Gościu...nie ma aktów prawotwórczych nie zawierających norm generalnych i abstrakcyjnych...jednak jak sam powiedziałeś, są również akty normatywne kierownictwa wewnętrznego...co nie oznacza, że tym samym są one prawem miejscowym - jak w twojej postmodernistycznej teorii "lex vojtanius vulgaris, suprema lex"...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 9:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtania napisał:
...no widzisz jakie robisz postępy. Jasne, że można uchwalić budżety na 2010 na nowej ustawie po jej ogłoszeniu.

Ile razy jeszcze RIO będzie wychodzić na .........


A co do uchwał budżetowych mam pełną świadomość, że problem tkwi w błednej edukacji prawników opartej na pewnej publikacji (publikacjach) waszych patronów - profesorów.

Za czasów gminnej rady narodowej budżet tej rady był niewątpliwie częscią planu rady wojewódzkiej i był niewątpliwie aktem wewnętrznym.

Ustawy normujące wówczas zasady funkcjonowania rady narodowej były bardzo podobne do ustawy o samorządzie gminnym. Śmiało zatem można było pisać w literaturze prawniczej iż budżet gminnej rady jest aktem wewnętrznym jako część planu rady wojewódzkiej.

Z poczatkiem lat 90-tych coś chyba się jednak zmieniło w zasadach funkcjonowania rad, które przekształcono w gminy....NIE ZMIENIŁA SIĘ TYLKO LITERATURA NA PODSTAWIE, KTÓREJ KSZTAŁCI SIĘ PRAWNIKÓW.

Ignorujecie ewidentne postanowienia:

- art 40u2pkt3 oraz art 61u2 ustawy o samorządzie gminnym,
- art 40u2pkt3 oraz art 61pkt2 ustawy o samorządzie powiatowym,
- art 89u3 ustawy o samorządzie województwa

oraz totalnie olewacie ustawę o ogłaszaniu aktów normatywnych w szczególnie art 2 u1 i super szczególnie art 2 u2.

Uchwały budżetowe były i są podstawą samorządowej gospodarki budżetowej stanowiąc podstawy zarządzania najważniejszą bodajże częścią samorządowego majątku - KASĄ. PRZEPISY OKREŚLAJĄCE ZASADY ZARZĄDU MIENIEM SĄ PRZECIEŻ AKTAMI PRAWA MIEJSCOWEGO


TW

pS.:

...oj czego to ucza tych studentów....nie wiedzą, że kasiora to aktywa a aktywa to mienie...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...gościu TW, już NIK ci odpowedział, w związku z twoim donosem dot. uchwał budżetowych na 2005 r., że uchwała budżetowa nie jest prawem miejscowym (innymi słowy: aktem powszechnie obowiązującym), zaś jej formalne ogłaszanie w dzienniku urzędowym, nie jest powiązane (jak w przypadku aktów prawa miejscowego) - z nabyciem mocy obowiązującej (tj. wejściem w życie po upływie 14 dni, czyli najlepiej w marcu, jak się uchwali do 31.1.2010, a wojewoda ogłosi z końcem lutego).

"ignorantia iuris-vojtanias nocet".
Niech więc szkodzi Wojtani, a nie jego Czytelnikom.
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... sprawy nawet nie znasz i nie wiesz co NIK zrobił ...

NIK przesłał do mnie jedynie odpowiedź Prezesa RIo i tyle...sam żadnej odpowiedzi nie udzielał. A mnie ta odpowiedź wystarczyła, gdyż nikt z RIO nie pokusił się o dowód, poza zacytowaniem starej książki...nadal tego dowodu nie przedstawiłeś,że żekomo uchwała budżetowa nie jest aktem miejscowym.

Jak rześ taki anonimowy gieroj to udowodni!!!

Nie powołuj się zatem na NIK.

A w sprawie tej chodziło o coś innego....o to,iż JST nie publikują uchwał budżetowych i ich zmian do końca marca. Co formalnie oznaczało i oznacza, iż JST nie miały budżetów.
Co więcej RIO w swym opracowaniu umieszczonym na stronie głównej tego serwisu, link wyżej, pisało obraku obowiązku publikowania budzetów i sugerowało zmiany w przepisach tak aby budżet był na BIP-ie ogłaszany.

TAK SIĘ JEDNAK NIE STAŁO,GDYŻ USTAWODAWCA BYĆ MOŻE PODZIELA NIE TYLKO MOJE POGLĄDY, CO DO FAKTU IŻ UCHWAŁA BUDŻETOWA JEST AKTEM MIEJSCOWYM LUB Z INNEGO POWODU DOKONAŁ ZMIANY USTAWĄ WPROWADZAJĄCĄ USTAWY O OGŁASZANIU AKTÓW NORMATYWNYCH.

BUDŻETY ZATEM TRZEBA BYŁO I TRZEBA BĘDZIE OGŁASZAĆ ABY WESZŁY W ŻYCIE...SAMO PODJĘCIE UCHWAŁY TO NIE KONIEC PROCESU UCHWALANIA BUDŻETU.

...AMEN

TW

PS.:

A teraz to do czego zmierzam:

jeśli RIO uznaje uchwały budżetowe za akty kierownictwa wewnętrznego to wszyscy ukarani przez Komisje orzekające RIO zostali ukarani niezgodnie z prawem, gdyż zgodnie z artykułem 93u2 Konstytucji akty takowe nie mogą stanowić podstawy decyzji wobec obywateli.

Zobaczymy co się teraz będzie działo i czy Komisje Orzekające będą zwracać koszty i wpłacone kary osobom niesłusznie zatem skazanym za popełnienie dyscypliny finansó publicznych związanąz uchwałą budżetową....szykujcie kasę....


Jeśli budżety to prawo wewnętrzne to nie ma dyscypliny...tak wynika zart 93u2 Konstytucji.

Jeśli jednak budżety to prawo miejscowe to jest dyscyplina, gdyż nie ma naruszenia art 93u2 Konstytucji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielce szanowany przez wszystkich
i ceniony Tomaszu Wojtania...


Po pierwsze:
Nie zmieniaj "tematu" i nie pisz "nie na temat" - w temacie, który wszak sam założyłeś...

Po drugie:
Na prawdę - prawniczo da się udowodnić, że uchwały budżetowe 2010 mogą /nie muszą ale "mogą"/ być przygotowane i uchwalone wg. dwóch ustaw opublikowanych w Dz.U. z 24.9.2009 r.

Dowiodło tego w podobnych kwestiach RIO Warszawa w 2005/2006, który to dowód prawniczy znajduje zastosowanie również do okresu obecnego 2009/2010).
Jednak jak RIO W-wa tego dowiodło??
- tego TW nie wie - w zamian czego wulgaryzuje na swój sposób interpretacje prawnicze...niemałże tak samo jak SLOŃ W SKŁADZIE PORCELANY /troglodyta/, który w nowej UFP - pozbawił JST możliwości wydawania decyzji dot. windykacji dotacji...

Po trzecie:
Kolego TW...odetnijcie się...
...Idzie o to, że teza warszawska, jak i wojtaniowa - jest prawidłowa, jednak - aby ją obronić - trzeba dokonać poprawnego "dowodu" jej słuszności...

...Jeśli tezę warszawska, będzie się uzasadniać wojtaniową teorią lex vulgaris - to słuszna i potrzeba dla praktyki "TEZA" => skończy, wraz z jej błędnym dowodem.
A nie o to chodzi...aby ktoś (Gość TW) zasłyszaną tezę z dowodu prawniczego .... próbował jako dyletant prawny - udowadniać...na swój hydrauliczny sposób....

Po czwarte:
Coś co obserujemy od kilku dni - to powstanie WIEŻY BABEL = prawników (nie finansistów) i ekonomistów (w tym hydralulików)-nie prawników:
O co tutaj chodzi??? Wojtania pisze o tym samy co Ktoś inny pisał, ale się nie zgadzają w dowodzie argumentacji;
Prezes RIO Łodź pisze o tym samym co Pani W-ce Minister, ale to nie jedno i to samo "twierdzenie". (Pani Minister wypowiada się od limitach długu, że uchwały po staremu, Przewodniczący pisze, że "uchwały w calości po staremu").

(1) zwolennicy obstrukcji "róbta po staremu" - "uchwalajcie po nowemu" kręcą bat na samych siebie i zarazem => otwierają PUSZKĘ PANDORY - czy przy drugim z kolei "uchwalaniu budżetu" w całości i na nowo....Radni nie zmienią kwot dochodów i zakresu wydatków (np. nowe zadania);

(2) inni zaś prawnicy-praktycy dowodzą, że w okresie vacatio legis (od 24.9.2009-31.1.2009) [b]"można" opracować projekt i uchwalić uchwałę na 2010 r. przy uwzględnieniu nowych przepisów UFP, które wejdą w życie w tym samym dniu - co uchwała budżetowa.[/b]

(* Niestety nie jest to z formalnego punktu widzenia "obowiązek", gdyż jakiś dyletant nie zamieściłł "art. 121 uPW w art. 123 pkt 1 uPW - aby wchodził w życie z dniem 24.9.2009 => formalnie, ku zadowoleniu "legalistów" wchodzi w życie z dniem 1.1.2010 "i nic się nie da /ich zdaniem/ zrobić"?!?!)

Choć Gościu TW zaliczasz się do tej drugiej grupy (czyli do działających w słusznej sprawie)...
Jednak twoje argumenty (prawnika-laika) puszczają z szambem historii "słuszną tezę"
wraz z jej "(Twoim) wadliwym dowodem"
....a szkoda...

Tak chociażby TWOJE:
* zaliczenie ustaleń o dochodach i wydatkach budżetu JST do powszechnie-obowiązującego "prawa miejscowego" z art. 94 Konstytucji RP;
czy może:
** próba wykazania, że warunkiem nabrania mocy obowiązującej budżetu JST jest jego "ogłoszenie" w Dz.Urz.Woj. - czyli wojewodo ogłaszaj, budżet w Sylwestra = nie poźniej niż w "numerze" z 1.1.2010;
*** ITP... "argumenty"

Wszystkie tego rodzaju ARGUMENTY MECHANICZNEJ TEORII PRAWA ....w najmniejszym stopniu nie przyczyniają się do udowodnienia tezy p/n "możliwa uchwala budżetowa na 2010 - wg. nowej UFP"
= ale WRĘCZ jej szkodzą...

...Szkodzą przede wszystkim poglądom tożsamym - co do tezy - i poprawnym, co do jej uzasadnienia...

Na koniec wypada zaznaczyć:

Ignorantia iuris nocet ! (nieznajomość prawa szkodzi)...

...Ważne zatem, aby IGNOTANTIA LEXIS ze strony Szanownego Kolegi Wojtani....
...nie zaszkodziła słusznej tezie....
...o "możliwości" opracowywania budżetów na 2010 wg. nowej UFP z uwzględnieniem art. 121 ustawy - Przepisy /wprowadzające/...

/-/ Gość wracający ze szkolenia n/t nowej UFP
i uchwały budżetowej na 2010, gdzie sie tego dowiedział...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Wrz 25, 2009 10:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KOREKTA:

Cytat:
(2) inni zaś prawnicy-praktycy dowodzą, że w okresie vacatio legis (od 24.9.2009-31.1.2009) [b]"można" opracować projekt i uchwalić uchwałę na 2010 r. przy uwzględnieniu nowych przepisów UFP, które wejdą w życie w tym samym dniu - co uchwała budżetowa.[/b]


Ma być:
(2) inni zaś prawnicy-praktycy dowodzą, że w okresie vacatio legis (od 24.9.2009-31.12.2009) [b]"można" opracować projekt i uchwalić uchwałę na 2010 r. przy uwzględnieniu nowych przepisów UFP, które wejdą w życie w tym samym dniu - co uchwała budżetowa.[/b]

Sorry Winetu...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sob Wrz 26, 2009 8:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

(*Tekst po korekcie)

Wielce szanowany przez wszystkich
i ceniony Tomaszu Wojtania...


Po pierwsze:
Nie zmieniaj "tematu" i nie pisz "nie na temat" - w temacie, który wszak sam założyłeś...

Po drugie:
Na prawdę - prawniczo da się udowodnić, że uchwały budżetowe 2010 mogą /nie muszą ale "mogą"/ być przygotowane i uchwalone wg. dwóch ustaw opublikowanych w Dz.U. z 24.9.2009 r.

Dowiodło tego w podobnych kwestiach RIO Warszawa w 2005/2006, który to dowód prawniczy znajduje zastosowanie również do okresu obecnego 2009/2010).
Jednak jak RIO W-wa tego dowiodło??
- tego TW nie wie - w zamian czego wulgaryzuje na swój sposób interpretacje prawnicze...niemałże tak samo jak SLOŃ W SKŁADZIE PORCELANY /troglodyta/, który w nowej UFP - pozbawił JST możliwości wydawania decyzji dot. windykacji dotacji...

Po trzecie:
Kolego TW...odetnijcie się...
...Idzie o to, że teza warszawska, jak i wojtaniowa - jest prawidłowa, jednak - aby ją obronić - trzeba dokonać poprawnego "dowodu" jej słuszności...

...Jeśli tezę warszawska, będzie się uzasadniać wojtaniową teorią lex vulgaris - to słuszna i potrzeba dla praktyki "TEZA" => skończy, wraz z jej błędnym dowodem.
A nie o to chodzi...aby ktoś (Gość TW) zasłyszaną tezę z dowodu prawniczego .... próbował jako dyletant prawny - udowadniać...na swój hydrauliczny sposób....

Po czwarte:
Coś co obserujemy od kilku dni - to powstanie WIEŻY BABEL = prawników (nie finansistów) i ekonomistów (w tym hydralulików)-nie prawników:
O co tutaj chodzi??? Wojtania pisze o tym samy co Ktoś inny pisał, ale się nie zgadzają w dowodzie argumentacji;
Prezes RIO Łodź pisze o tym samym co Pani W-ce Minister, ale to nie jedno i to samo "twierdzenie". (Pani Minister wypowiada się od limitach długu, że uchwały po staremu, Przewodniczący pisze, że "uchwały w calości po staremu").

(1) zwolennicy obstrukcji "róbta po staremu" - "uchwalajcie po nowemu" kręcą bat na samych siebie i zarazem => otwierają PUSZKĘ PANDORY - czy przy drugim z kolei "uchwalaniu budżetu" w całości i na nowo....Radni nie zmienią kwot dochodów i zakresu wydatków (np. nowe zadania);

(2) inni zaś prawnicy-praktycy dowodzą, że w okresie vacatio legis (od 24.9.2009-31.12.2009) "można"[/b] opracować projekt i uchwalić uchwałę na 2010 r. przy uwzględnieniu nowych przepisów UFP, które wejdą w życie w tym samym dniu - co uchwała budżetowa.

(* Niestety nie jest to z formalnego punktu widzenia "obowiązek", gdyż jakiś dyletant nie zamieściłł "art. 121 uPW w art. 123 pkt 1 uPW - aby wchodził w życie z dniem 24.9.2009 => formalnie, ku zadowoleniu "legalistów" wchodzi w życie z dniem 1.1.2010 "i nic się nie da /ich zdaniem/ zrobić"?!?!)

Choć Gościu TW zaliczasz się do tej drugiej grupy (czyli do działających w słusznej sprawie)...
Jednak twoje argumenty (prawnika-laika) puszczają z szambem historii "słuszną tezę"
wraz z jej "(Twoim) wadliwym dowodem"
....a szkoda...

Tak chociażby TWOJE:
* zaliczenie ustaleń o dochodach i wydatkach budżetu JST do powszechnie-obowiązującego "prawa miejscowego" z art. 94 Konstytucji RP;
czy może:
** próba wykazania, że warunkiem nabrania mocy obowiązującej budżetu JST jest jego "ogłoszenie" w Dz.Urz.Woj. - czyli wojewodo ogłaszaj, budżet w Sylwestra = nie poźniej niż w "numerze" z 1.1.2010;
*** ITP... "argumenty"

Wszystkie tego rodzaju ARGUMENTY MECHANICZNEJ TEORII PRAWA ....w najmniejszym stopniu nie przyczyniają się do udowodnienia tezy p/n "możliwa uchwala budżetowa na 2010 - wg. nowej UFP"
= ale WRĘCZ jej szkodzą...

...Szkodzą przede wszystkim poglądom tożsamym - co do tezy - i poprawnym, co do jej uzasadnienia...

Na koniec wypada zaznaczyć:

Ignorantia iuris nocet ! (nieznajomość prawa szkodzi)...

...Ważne zatem, aby IGNOTANTIA LEXIS ze strony Szanownego Kolegi Wojtani....
...nie zaszkodziła słusznej tezie....
...o "możliwości" opracowywania budżetów na 2010 wg. nowej UFP z uwzględnieniem art. 121 ustawy - Przepisy /wprowadzające/...

/-/ Gość wracający ze szkolenia n/t nowej UFP
i uchwały budżetowej na 2010, gdzie sie tego dowiedział...
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Nie Wrz 27, 2009 12:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CYTUJĘ Z SERWISU PAP (LINK WYŻEJ):

[i]Przed 31 grudnia 2009 uchwała budżetowa może być opracowana i przyjęta na starych zasadach uważa Ryszard Krawczyk, prezes łódzkiej RIO. [i]Potem musi być jednak dostosowana do przepisów nowej ustawy o finansach publicznych podkreśla.


Jak wyjaśnia szef Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych, przepisy wprowadzające reformę nie zawierają wskazówki, że samorządowe uchwały budżetowe na 2010 rok powinny być przygotowane w oparciu o nową ustawę o finansach publicznych. Takie rozwiązanie wyraźnie zostało zapisane wyłącznie dla budżetu państwa.


- Można zatem przyjąć, że na 2010 rok opracowanie i uchwalenie uchwały budżetowej jednostki samorządu terytorialnego odbywa się na podstawie przepisów ustawy z 2005 r. pod warunkiem jednak, że zostanie ona uchwalona do 31 grudnia 2009 r. tłumaczy Ryszard Krawczyk.


Jego zdaniem, dopiero przyjęta po tym terminie uchwała budżetowa musi być całkowicie zgodna z nową ustawą o finansach publicznych. Plan finansowy samorządu przyjęty przed 31 grudnia musi być natomiast po 1 stycznia 2010 r. dostosowany do zmienionych przepisów.


Wejście w życie nowej ustawy będzie oznaczało także, że począwszy od uchwały na 2010 rok dodatkowym terminem obowiązującym przy przyjmowaniu budżetu będzie 31 stycznia (w miejsce 31 marca). Po tym czasie, budżet w zakresie zadań własnych i zadań zleconych narzuci jednostce samorządu terytorialnego regionalna izba obrachunkowa.


Ryszard Krawczyk wyjaśnia, że (...).[/i][/i]

Anonymous napisał:
(*Tekst po korekcie)

Wielce szanowany przez wszystkich
i ceniony Tomaszu Wojtania...


Po pierwsze:
Nie zmieniaj "tematu" i nie pisz "nie na temat" - w temacie, który wszak sam założyłeś...




...racja!!!

Z TYM,ŻE NIE WIEM KTO ZAŁOŻYŁ TEN TEMAT...BO NA PEWNO NIE JA.

A zatem jasne i oczywiste jest iż PREZES KRRIO W SWEJ PUBLIKACJI I W SWYM STANOWISKU (link wyżej) W BŁĄD WPROWADZA JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO CO DOZASAD PRZYGOTOWANIA I OPRACOWANIA UCHWAŁY BUDŻETOWEJ NA ROK 2010.

OCZYWISTE JEST ZATEM IŻ ZGODNIE Z USTAWĄ O OGŁASZANIU AKTÓW NORMATYWNYCH (patrz wyżej na stanowisko RIO Wwa z 2006 roku z analigicznej sytuacji) MOŻNA UCHWALIĆ BUDŻET NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY O FINANSACH PUBLICZNYCH PO DNIU JEJ OGŁOSZENIA. pROCEDURA TA ZGODNA JEST RÓWNIEZ Z ZASADAMI PROCSU PRAWOTWÓRCZEGO....

...i tylko jakimś cudem nie zgadza sięona z wyimaginowanymi teoryjami Prezesa KRRIO i niektórych dyskMutantów prawniczych piszących bzdury na tym forum.

Do bzdur tych niewątpliwie należy zaliczyć równiezstanowisko KRRIO(patrz link wyżej) umiszczone na stronie głównej tegoż serwisu, z którego wynika iżbudżetu nie trzeba ogłaszać, gdyz dziennik wojewódzki byłby za gruby....i gdzie jest postulat do tego aby budżet ogłaszać na BIP-ie.

TAK SIĘ JEDNAKNIE STAŁO GDYZOSTAWA WPROWADZAJĄCA EWIDENTNIE WYMAGA OGŁASZANIA BUDŻETU W DZIENNIKU WOJEWÓDZKIM.

PO RAZ ZATEM KOLEJNY (PATRZ WYŻEJ PRZEPISY PRAWA SAMORZĄDOWEGO) USTAWODAWCA WPROWADZA OBOWIĄZEK PUBLIKOWANIA UCHWAŁ BUDŻETOWYCH CO NIEWATPLIWE OZNACZA, ŻE WCHODZĄ ONE W ŻYCIE NIE PO UCHWALENIU A PO UCHWALENIU I OGŁOSZENIU (RÓWNIEZ ZMIANY).

DYSKUSJA NA TEMAT, CZY BUDŻET JEST AKTEM WEWNĘTRZNYM CZY MIEJSCOWYM NA DZIŚ NIE MA WIĘKSZEGO ZBACZENIA WOBEC I TAK ISTNIEJĄCEGO OBOWIĄZKU OGŁASZANIA TYCH BUDŻETÓW NA ZASADZIE USTAWY O OGŁASZANIU AKTÓW NORMATYWNYCH.

JEŚLI JEDNAK RIO UZNAJE IŻ BUDZETY SĄ PRAWEM WEWNĘTRZNYM TO ŁAMANIEM KONSTYTUCJI JEST KARANIE DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCH KOGOKOLWIEK.....PATRZ ART 93U2 KONSTYTUCJI.

UCHWAŁA BUDŻETOWA JEST JEDNAK AKTEM ZARZĄDZANIA AKTYWAMI PIENIĘŻNYMI JEDNOSTKI SAMORZĄDU, A OCZYWISTE JEST, ŻE STANOWIĄ ONE FUNDAMENT MIENIA TEJ JEDNOSTKI. ZASADY ZARZĄDZANIA ZATEM TYM MIENIEM SĄ NIEWĄTPLIWIE AKTEM PRAWA MIEJSCOWEGO....CO WYNIKA ZPRAWA SAMORZĄDOWEGO, A NIE LITERATURY OPARTEJ NA TEZACH Z CZASÓW GMINNYCH RAD NARODOWYCH...

...I WÓWCZAS NIE MAPROBLEMU Z DFP.

TW

PS.:

faktycznie wróćmy do meritum tegopostu...a wynika z tego iż Prezes KRRIO głupot powypisywał...(link wyżej)

Ignorantia iuris nocet ! (nieznajomość prawa szkodzi)... SZCZEGÓLNIE, ŻE ZA NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA W RIO I TAK KONSEKWENCJE PONOSZĄ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO/size]

Akty prawa miejscowego stanowionego przez gminę

Art. 40. 1. Na podstawie upoważnień ustawowych gminie przysługuje prawo stanowienia aktów prawa miejscowego obowiązujących na obszarze gminy.
2. Na podstawie niniejszej ustawy organy gminy mogą wydawać akty prawa miejscowego w zakresie:
1) wewnętrznego ustroju gminy oraz jednostek pomocniczych,
2) organizacji urzędów i instytucji gminnych,
3) zasad zarządu mieniem gminy,

4) zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.
(...)

Art. 41. 1. Akty prawa miejscowego ustanawia rada gminy w formie uchwały.


... są też tacy, którzy twierdzą iż każda uchwała organu stanowiącego jest aktem prawa miejscowego.....

...i pewnie mają rację.

Taka jest przecież rola organu stanowiącego.

To tak jak z Sejmem RP...uchwala on budżet państwa, który też można uznać za akt kierownictwa wewnętrznego ale jest jednak ustawą. Tak jak budżet JST jest uchwałą, czyli prawem miejscowym. To organ wykonawczy dopiero ustala układ wykonawczy....jeden organ uchwala prawo miejscowe a inny je wykonuje. Plany finansowe urzędów i innych jednostek sa zatem niewątpliwie aktami kierownictwa wewnętrznego ...ale nie budżet uchwalany przez organ stanowiący.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Nie Wrz 27, 2009 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielce szanowany przez wszystkich
i ceniony Tomaszu Wojtania...


/.../

Wszystkie tego rodzaju ARGUMENTY MECHANICZNEJ TEORII PRAWA ....w najmniejszym stopniu nie przyczyniają się do udowodnienia tezy p/n "możliwa uchwala budżetowa na 2010 - wg. nowej UFP"
= ale WRĘCZ jej szkodzą...

...Szkodzą przede wszystkim poglądom tożsamym - co do tezy - i poprawnym, co do jej uzasadnienia...

Na koniec wypada zaznaczyć:

Ignorantia iuris nocet ! (nieznajomość prawa szkodzi)...

...Ważne zatem, aby IGNOTANTIA LEXIS ze strony Szanownego Kolegi Wojtani....
...nie zaszkodziła słusznej tezie....
...o "możliwości" opracowywania budżetów na 2010 wg. nowej UFP z uwzględnieniem art. 121 ustawy - Przepisy /wprowadzające/...
/.../
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 2:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O co się sprzeczacie, ja i tak z tego prawniczego bla bla NIC nie rozumiem. Mam propozycję do warszawskiego RIO, zacznijcie juz szkolić skarbników tak jak to robia inne Izby. Czekamy.
Skarbniczka :idea:
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 3:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtania napisał:
A co do uchwał budżetowych mam pełną świadomość, że problem tkwi w błednej edukacji prawników opartej na pewnej publikacji (publikacjach) waszych patronów - profesorów.

Za czasów gminnej rady narodowej budżet tej rady był niewątpliwie częscią planu rady wojewódzkiej i był niewątpliwie aktem wewnętrznym.

Ustawy normujące wówczas zasady funkcjonowania rady narodowej były bardzo podobne do ustawy o samorządzie gminnym. Śmiało zatem można było pisać w literaturze prawniczej iż budżet gminnej rady jest aktem wewnętrznym jako część planu rady wojewódzkiej.

Z poczatkiem lat 90-tych coś chyba się jednak zmieniło w zasadach funkcjonowania rad, które przekształcono w gminy....NIE ZMIENIŁA SIĘ TYLKO LITERATURA NA PODSTAWIE, KTÓREJ KSZTAŁCI SIĘ PRAWNIKÓW.

Ignorujecie ewidentne postanowienia:

- art 40u2pkt3 oraz art 61u2 ustawy o samorządzie gminnym,
- art 40u2pkt3 oraz art 61pkt2 ustawy o samorządzie powiatowym,
- art 89u3 ustawy o samorządzie województwa

oraz totalnie olewacie ustawę o ogłaszaniu aktów normatywnych w szczególnie art 2 u1 i super szczególnie art 2 u2.

Uchwały budżetowe były i są podstawą samorządowej gospodarki budżetowej stanowiąc podstawy zarządzania najważniejszą bodajże częścią samorządowego majątku - KASĄ. PRZEPISY OKREŚLAJĄCE ZASADY ZARZĄDU MIENIEM SĄ PRZECIEŻ AKTAMI PRAWA MIEJSCOWEGO


TW

pS.:

...oj czego to ucza tych studentów....nie wiedzą, że kasiora to aktywa a aktywa to mienie...



SZKODA, ŻE AUTOMATYCY A NIE PRAWNICY O TYM WIDZĄ, ŻE ABY URZĄDZENIE DZIAŁAŁO TOTRZEBA STOSOWAĆ INSTRUKCJE A NIE FILOZOFOWAĆ...

INSTRUKCJA, CZYTAJ KONSTYTUCJA PLUS USTAWA O OGŁASZANIU AKTÓW NORMATYWANYCHPLUS PRAWO SAMORZĄDOWEPLUS USTAWA WPROWADZAJĄCA WYRAXNIE STANOWI IŻUCHWAŁY NALEŻAŁOI NALEŻY OGŁASZAĆ I ŻE WCHODZĄ ONE W ŻYCIE PO OGŁOSZENIU...OT TAKA NORMA KONSTYTUCYJNA.

FILOZOFOWIE WYDEDUKOWALI , TAK JAK ZA CZASÓW RAD NARODOWYCH IŻ BUDŻET TO PRAWO WEWNETRZNE....ZAPOMINAJĄC IŻ RADA STAŁA SIĘ ORGANEM STANOWIĄCYM....OT TAKA FILOZOFIJA SOCJALISTYCZNA...

DZIŚ JASNE JEST, ŻE PRESES KRRIO BZDUR NAWYPISYWAŁ W SWOJEJ PUBLIKACJI NT. ZASAD UCHWALANIA BUDŻETÓW NA ROK 2010.

JASNE JEST, ŻE MOŻNA UCHWALIC BUDŻET NA NOWEJ USTAWIE PO DNIU JEJ OPUBLIKOWANIA...

TO FAKT.

TW
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 28, 2009 3:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...i tak trzymać... tak trzymać :) :)
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Wrz 29, 2009 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
...i tak trzymać... tak trzymać icon_smile.gif icon_smile.gif


...to jest ...

Uzasadniać zasadą "vacatio legis"
- opracowywanie
- i uchwalanie
uchwał budżetowych na rok 2010 - wg. ustawy ogłoszonej z dniem 28.9.2009 r.

Ze względu na braki "oczywistych" zapisów w "art. 123 uPW (że art. 121 uPW wchodzi w życie z dniem wejścia w życie ustawa t. 28.9.2009 r.) - hipotetycznie możliwym jest opracowanie projektu i ichwalenie budżetu do 31.12.2009 r. - wg. art. 184 i nst. uFP z 30.6.2005 r. Jednak tego rodzaju "uchwała budżetowa" - z dniem 1.1.2010 r. - nie spełnia szeregu wymagań z obowiązującej ustawy z 28.7.2009 r. o finansach publicznych...

Stąd problem "braków" i problem niedotateczności ustaleń budżetu - do uzuełnienia - przy pierszej zmianie budżetu....
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź