Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 181804013
RIO :: Zobacz temat - Split payment-rozwiązania dla jst
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Czw Paź 12, 2017 8:20 pm Temat postu: Split payment-rozwiązania dla jst
Czy mają Państwo pomysły w jaki sposób rozwiązać w jst problem podzielonej płatności? Jest to chyba bardziej "szydełkowy" proces niż cała centralizacja. Nie mam na myśli idei podzielonej płatności, ale ustalenie technicznych zasad jego obsługi np. jeden rachunek dla wszystkich jednostek, niezamykanie się kont rozrachunkowych kontrahentów, brak możliwości automatycznych rozwiązań. Osobiście nie widzę innego rozwiązania jak tzw ręczna obsługa wpłat i informowanie o tym jednostek. Proszę o wymianę pomysłów. Trochę czasu jeszcze zostało...
Ktoś to już analizował pod kątem scentralizowanego VAT dla jst?
Czy odrębne rachunki będą dla każdej jednostki /a dla oświaty do podstawowego i wydzielonego/ + Urząd, czy jako podatnik VAT tylko rachunek odrębny VAT dla Gminy?
Jeśli jeden jako gmina to w zasadzie zapłata dla jednostek w części VAT winna wpływać od nabywcy na rachunek odrębny Gminy.
Czyli jak szkoła wystawi fakturę za najem a płatność będzie na konto gminy to będą codziennie dzwonić ze szkoły do urzędu gminy czy kasa już wpłynęła? kto będzie pilnował zapłaty?szkoła czy gmina? z czym wyciągi bankowe księgować? dylematy..
A poza tym, jeśli dochody ewidencjonuje się brutto, a z konta odrębnego będzie można płacić tylko VAT do US to jak to zrobić?
No i ten problem kto będzie posiadał to odrębne konto.
A tek KTOŚ na forum kto nie widzi w tym żadnego problemu to pracuje w jakiejś jst? Jeśli tak, to ile jednostek wchodzi w centralizację VAT?
Bo u nas do tej pory jest tak, że pomimo określania przez jednostki jako Nabywcę "JST + nazwa jednostki i jej adres" nadal często faktura wystawiana jest na JST i trafia do Urzędu i trzeba szukać jakiej jednostki to dotyczy, to samo z fakturami korygującymi i np. wezwanie do zapłaty. Firmy, chyba biorąc adres Podatnika VAT np. z systemu MF wpisują dane JST.
Jeśli teraz wejdzie SP /Split Payment/ to będzie jeszcze ciekawiej.
Gdyby rachunek był jeden /Gmina/, to należności w księgach rachunkowych dotyczące należności głównej w części dotyczącej VAT będą ewidencjonowane w księgach rachunkowych jednostki. W ewidencji Gminy tej kwoty /VAT nie będzie w księgach.
A księgach Gminy będzie wpływ tej kwoty /w wysokości VAT/.
Jak do jednostki wpłynie kwota stanowiąca zapłatę w wysokości netto, to powstanie zaległość / a system zgodnie z ustawieniami naliczy odsetki/.
Bo jak teraz sprawdzać, czy kwota należności wpłynęła w prawidłowej wysokości /w sumie, mając kilkadziesiąt a nawet kilkaset jednostek?
Jak jednostka ma zrobić prawidłowo sporządzić sprawozdanie budżetowe Rb-27s lub N. Nie mówię już o sprawozdaniu Rb-27 ZZ i rozliczeniach na rzecz Skarbu Państwa
Z kolei, jeśli takie rachunki byłyby otwierane dla każdej jednostki, a zatem środki /w równowartości VAT/ gromadzone byłyby na tych rachunkach, to jak je przekazywać do Gminy jako zrealizowane dochody /Rb-27S/, a także jak realizować wydatki na rachunku wydzielonym oświaty? Przecież bez zgody US nie można ich przekazać gdzie indziej.
Przecież jednostki, po centralizacji nie rozliczają się z US i nie przekazują żadnych należności do US.
Tak można wnioskować że jeden rachunek, i Pan tu "ameryki" nie odkrył.
Tyle, że aby ewidencjonować i rozliczać to jakoś logicznie w układzie centralizacji VAT, tym bardziej jeśli o Split Payment decyduje nabywca /czyli nie "gmina" w przypadku transakcji dochodowych/ to chyba trzeba mieć niezłą wyobraźnie.
Ze strony zakupów to możemy dokonać wyboru jako gmina, bo jesteśmy nabywcą.
Poza tym przelewy do wykonawców będą dokonywać poszczególne jednostki ze swoich rachunków, tak samo jak urząd.
Więc w czym problem.
Może należałoby rozwinąć w jakim zakresie jest wątpliwość. Wrzucić coś od siebie jak w poprzednich postach. Konkrety.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3 ... 70, 71, 72Następny
Strona 1 z 72
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach