Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 168214814
RIO :: Zobacz temat - Lista pobożnych życzeń :)
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Jeśli sprawozdania mają statusy "do wysłania" lub "wysłano"oraz zestawienie jest puste to oznacza że w Rb-27s wszystkie wiersze się bilansują.
Przykro mi lecz w tym momencie nie jestem w stanie zmienić zachowania modułu "Raporty" tak aby były brane pod uwagę sprawozdania o innych statusach.
Bardzo dziękuję za podpowiedź dot. WPI.
Wiele razy powtarzaliśmy na stronach tego forum, iż WPI jest załącznikiem statycznym - który w zasadzie nie powinien być modyfikowany w ciągu roku.
W czym jest problem ? czy tylko w kwestii ujmowania zmian w WPI ? czy może w czymś jeszcze?
W mojej jst właśnie ten załącznik jest modyfikowany kilkanaście razy w roku i czy wysyłając uchwałę w Bestii mam nie wypełniać tego załącznika ? Za każdym razem terzeba wypełniać go od początku. Jest to po części " syzyfowa praca"
No cóż ..
Na tą chwilę niestety nie ma mozliwości innej obsługi tego załącznika.
Natomiast oczekujemy na realizacje zmiany w BeSTii, która umożliwi pobranie do nowego dokumentu POPRZEDNIEJ wersji WPI i umożliwi edycję.
Do tematu pobozne życzenia ...
Może udałoby się rozdzielić fazę projektowania budżetu od otwierania koejnych lat przez MF ? i powstałaby osobna podzakładka gdzie byłby projekty budżetu i plany finansowe, które można byłoby drukować dla "władzy i rady" poźniej tylko kreatoem byśmy sobie importowali do właściwego dokumentu ?
Uważam, że przy takich opóźnieniach związanych z aktualizacją oprogramowania (która jest bezdyskusyjnie niezbędna) KONIECZNIE NALEŻY WPROWADZIĆ MOŻLIWOŚĆ PLANOWANIA BUDŻETU W ZAKRESIE PROJEKTU I PLANÓW FINANSOWYCH NIEZALEŻNIE OD OTWRCIA PRZEZ MF KOLEJNEGO ROKU !!!
Teraz wyjdzie na to, że będziemy musieli wklepywać to samo po jakichś arkuszach i innych programikach a później w BESTII, więc conajmniej 2 razy...
Ja mam kolejne życzenie, być może ono jest spełnione, tylko ja o tym nie wiem
Otóż: do tej pory urząd i podległe jednostki pracują na programie, który ma możliwość drukowania tzw. dynamiki wydatków (dochodów), czyli po prostu na podstawie sprawozdań miesięcznych robi wydruk tego, co wydarzyło się tylko w danym miesiącu. Ja na tej podstawie księguję sobie wydatki i dochody co miesiąc w budżecie, nie muszę np. od miesiąca października odejmować m-ca września, żeby wyksięgować różnicę.
Program ten jest świetny, tylko ma zasadniczą wadę: sporo kosztuje.
I teraz: czy w Bestii jest lub czy można zrobić raport, który będzie generował własnie takie zestawienia? Chciałabym zrezygnować z płatnego programu i robić całą sprawozdawczość urzędu i jednostek w Bestii. Oszczędzi mi to nieco czasu, bo do tej pory robiliśmy sprawozdania w tym programie a dopiero potem eksport do Bestii.
Aha, dodam, że mój najlepszy w świecie informatyk podłączył bestię we wszytkich podległych jednostkach i to nawet tych znajdujących się "na drugim końcu wsi" i to działa
Pozdrawiam
Ewelina
Przesyłam kolejne życzenie przesłane mi przez jedną z gmin:
Wprowadzając dane do projektu budżetu po stronie dochodów w 1 zakładce "Projekty" mam możliwość uszczegółowienia zadań zarówno dochodowych jak i wydatkowych.
Na poziomie "Plany finansowe" brak jest możliwości wprowadzenia zadań dochodowych i jednocześnie brak jest możliwości przeniesienia tych zadań do zakładki (poziomu) "Projekty".
Zadania wydatkowe można wprowadzić na każdym poziomie, ale jeżeli zadanie jest wspólne to należy je powtórzyć tyle razy ile jednostek je realizuje. Proponuję wprowadzić możliwość wpisania większej ilości jednostek organizacyjnych lub zostawić bez przypisywania do jednostki, jako zadanie wspólne dla wszystkich jednostek organizacyjnych.
Po ostanich telefonach doszedłem do wniosku, że trochę nieszczęśliwie rozwiązana jest sprawa uprawnień użytkownika do Układów Dokumentów Planistycznych.
Jak wiemy, układy dok. planistycznych znajdują się w Administracji i analogicznie uprawnienia do tychże zmienia sie w galęzi Administracja.
Życie pokazuje, że Administratorzy Bestii odbierają użytkownikom uprawnienia do calego modułu Administracja (co akurat jest chwalebne), ale w związku z tym, ze tam właśnie znajdują się prawa do układów dokumentów planistycznych to osoby robiące budżet nie mogą przejść obowiązkowego etapu konfigurowania szczegołowości załączników (zabranie uprawnień do całego modułu zabiera wszystkie prawa z nim związane i po komunikacie o utworzeniu układu dok. planistycznych, i zgodzeniu się, nie dzieje sie nic). Jeżeli natomiast szczegółowe uprawnienia do układu dok. planistycznych sa nadane, ale odebrany dostęp do całego modułu Administracja, to owszem, taki użytkownik może skonfigurowac szczegółowość w momencie tworzenia 1 dokumentu w roku, ale jak może go zmieniać w trakcie roku lub w momencie zauważenia że czegoś jednak brakuje, skoro nie ma dostępu do Administracji i gałązki "Układ dokumentów planistycznych"?
Może zatem wartoby było przenieść pozycje związane z uprawnieniami do układu dok. planistycznych z poziomu Administracja do np. Uchwał?
Nie każdy administrator chciałby udostępniać moduł Administracja tylko w celu umożliwienia dotarcia do konfiguracji załączników.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach