Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 2:58 pm Temat postu: Wyłączenie wzajemnych rozliczeń między jednostkami. |
|
|
Rozporządzenie ws szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont w par 20 ust 2 mówi o dokonaniu wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami w sprawozdaniu finansowym jst. Czy to oznacza, że z poszczególnych pozycji bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu jst będzie odejmować wskazane przez jednostkę budżetową wzajemne rozliczenia? |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon Gru 19, 2011 11:33 am Temat postu: |
|
|
Też się zastanawiam, czy jeżeli mamy zakład budżetowy, który świadczy gminie usługi, a w zwiazku z tym realizuje przychody, jednocześnie gmina ponosi koszty tej operacji to też trzeba wyłączyć? |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Gru 29, 2011 11:48 am Temat postu: |
|
|
Te sprawy najlepiej uregulować Zarządzeniem w sprawie zasad sporządzania bilansu skonsolidowanego gdzie można użyć np takiego zapisu "a) Przy konsolidacji bilansu jednostki dominującej z jednostkami i zakładami budżetowymi oraz instytucjami kultury dokonuje się ( na specjalnym arkuszu konsolidacyjnym) wyłączeń kwot wzajemnych należności i zobowiązań występujących pomiędzy tymi jednostkami wynikających z przedłożonych zestawień wzajemnych rozrachunków występujących między tymi jednostkami" i szczegółowo ustalić zasady i druki wyłączeń. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtania
Dołączył: 30 Lis 2002 Posty: 3136
|
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 11:31 am Temat postu: |
|
|
...no nie do końca...
Definicja sprawozdania finansowego nie obejmuje bilansu skonsolidowanego ...a zatem wspomniane wyżej instytucjekultury nie wchodzą dosprawozdania finansowego JST.
...a jest co wyłączać, np.dożywianie ops-szkoły, usługi szb, itp....
Pozdr TW |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 1:59 pm Temat postu: |
|
|
podatek od nieruchomości, nieodpłatne przekazanie środków trwałych też? |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 11:19 am Temat postu: a co z bilansem otwarcia? |
|
|
za ubiegły rok nie uwzględnialiśmy zakładów budżetowych przy sprawozdaniach łącznych, to teraz mamy zmienić bilans otwarcia? |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtania
Dołączył: 30 Lis 2002 Posty: 3136
|
Wysłany: Wto Sty 17, 2012 11:22 am Temat postu: |
|
|
...a po co? W bilansie za 2011 wystarczy jedynie uwzględnić SZB...ale skoro w bilansie jest min. kolumna stan na poczatek roku to powstaje pytanie dot. obowiązków eliminowania wzajemnych rozliczeń na 1.01.2011
TW |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sro Sty 18, 2012 3:27 pm Temat postu: |
|
|
właśnie o tą kolumnę mi chodziło, stan na koniec roku będzie inny niż stan na początek roku i jeszcze musimy wracać do poprzedniego roku żeby ustalić wyłączenia... masakra |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Lut 23, 2012 1:26 pm Temat postu: |
|
|
Jeżeli zakład budżetowy wystawia fakturę np. za wodę z VAT na gminę, która nie odlicza VAT-u księgując go w koszty, a zakład budżetowy w swoje przychody księguje wartość netto to jak to się ma do wyłączeń w rachunku zysków i strat? Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Lut 23, 2012 2:08 pm Temat postu: |
|
|
Wyłączenia dotyczą wyłącznie bilansu skonsolidowanego. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Lut 23, 2012 2:58 pm Temat postu: |
|
|
§ 20. 1. Sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego składa się z:
1) bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
2) łącznego bilansu obejmującego dane wynikające z bilansów samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, zawierającego informacje w zakresie ustalonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
3) łącznego rachunku zysków i strat obejmującego dane wynikające z rachunków zysków i strat samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, zawierającego informacje w zakresie ustalonym w załączniku nr 7 do rozporządzenia;
4) łącznego zestawienia zmian w funduszu obejmującego dane wynikające z zestawień zmian w funduszu samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, zawierającego informacje w zakresie ustalonym w załączniku nr 8 do rozporządzenia.
2. Sporządzając sprawozdanie finansowe, o którym mowa w ust. 1, należy dokonać odpowiednich wyłączeń wzajemnych rozliczeń między jednostkami.
A w kontekście nowego rozporządzenia obowiązującego od 2012r. wyłączenia wzajemnych rozliczeń dotyczą wzajemnych należności i zobowiązań oraz wyniku finansowego i tak trochę się pogubiłam |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Lut 23, 2012 7:42 pm Temat postu: |
|
|
Dotyczy całego sprawozdania finansowego.
Co najmniej należności i zobowiązań oraz poz.rozrachunków (bilans) oraz wyniku finansowego (przychody i koszty) czyli rachunku zysków i strat. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw Lut 23, 2012 7:46 pm Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do p.T.Wojtania.
Jestem pjb. Otrzymujemy środki trwałe w ramach centralnego zaopatrzenia.
Czy tego rodzaju zakupy będą podlegały wyłączeniu w Zestawieniu zmian w funduszu?
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob Lut 25, 2012 1:37 pm Temat postu: |
|
|
rozrachunki i rozliczenia występują w zespole 2 planu kont to nie wiem, czy z rachunku zysków i strat też trzeba coś wyłączać, przecież przychody i koszty to zespół 4 i 7, a co do nowego rozporządzenia to nie wiem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 3:53 pm Temat postu: |
|
|
a co z nowym kontem 976, jak na nim księgujecie w 2012r.? |
|
Powrót do góry |
|
|
|