Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 166290871
RIO :: Zobacz temat - PROBLEM A AKTUALIZACJĄ NALEŻNOŚCI OD DŁUŻNIKA ALIMENTACYJNEGO
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Pią Lut 22, 2019 11:56 am Temat postu: PROBLEM A AKTUALIZACJĄ NALEŻNOŚCI OD DŁUŻNIKA ALIMENTACYJNEGO
Niektóre gminy i OPSy nadal błędnie księgują FA metodą należności jako zobowiązania w częsci należnej JST dekretem 221/720 a w części należnej BP 221/225 i dokonują "hurtowych - zbiorczych" odpisów aktualizujących owe nalezności na 31 grudnia 2018 metodą 761/290 w części należnej JST i 225/290 w części należnej BP.
Ponadto lwia częśc jednostek robi przypis owych zaktualizowanych należności na 1 stycznia 2019.
Chodzi o to, że mamy nową informację dodatkową a w niej jest pozycja 1.7, a w niej trzeba wykazać:
dane o odpisach aktualizujących wartość należności, ze wskazaniem stanu na początek roku obrotowego, zwiększeniach, wykorzystaniu, rozwiązaniu i stanie na koniec roku obrotowego,(...)
A ZATEM TRZEBA WYKAZAĆ, ŻE ZAKTUALIZOWANO 100% NALEŻNOŚCI.
Pierwszy poważny problem:
odpis w informacji dodatkowej jest na 100% a w RZIS wykazujecie jedynie 40%. A zatem łamiecie zasadę ostrożności, czyli macie nierzetelne sprawozdanie finansowe za 2018.
Art 7 UOR normuje to zagadnienie. A zatem księgowanie należności jako zobowiązań może spowodować uznanie ksiąg OPSu za nierzetelne bo złamano zasadę ostrożności.
Art. 7. 1. Poszczególne składniki aktywów i pasywów wycenia się stosując rzeczywiście poniesione na ich nabycie (wytworzenie) ceny (koszty), z zachowaniem zasady ostrożności. W szczególności należy w tym celu w wyniku finansowym, bez względu na jego wysokość, uwzględnić:
1) zmniejszenia wartości użytkowej lub handlowej składników aktywów, w tym również dokonywane w postaci odpisów amortyzacyjnych lub umorzeniowych;
2) (uchylony);
3) wyłącznie niewątpliwe pozostałe przychody operacyjne i zyski nadzwyczajne;
4) wszystkie poniesione pozostałe koszty operacyjne i straty nadzwyczajne;
5) rezerwy na znane jednostce ryzyko, grożące straty oraz skutki innych zdarzeń.
Drugi poważny problem:
ci co robią zbiorczy odpis aktualizujący na 31.12 i przypis na 1.01 moim zdaniem łamią zasadę ciągłości bo stany początkowe i końcowe się Wam nie zgodzą.
SKARBNICY Z GMIN....POBUDKA...BO MACIE ZŁAMANĄ ZASADĘ OSTROŻNOŚCI I CIĄGŁOŚCI A MUSICIE SWOJE SPRAWOZDANIE OPUBLIKOWAĆ NA BIP DO 10 MAJA.
Skarbniku Warszawy....pomyśl....bo u Was jest ten problem.
A co do zasady ciagłości, jeżeli przyjąć że określa tą zasadę art 5u1 i 8 u2 UOR i w informacji dodatkowej w pkt 1.7. to proszę zauważyć, iż:
jednostki dokonujące 100% hurtowego odpisu aktualizującego należności od dłużnika alimentacyjnego wykazują go jako zwiększenie. Wejdą one do stanu na koniec roku...A NIKT W POLSCE NIE WYPEŁNI KOLUMNY ROZIĄZANE (UZNANE ZA ZBĘDNE) tych z roku 2017, odpisanych w 100% na 31.12.2017 i przypisanych na 1.01.2018.
UPSSSSS.......
Pozdr TW
GRATULACJE DLA PANI HANUS, PANI KOSZELI, PANI GAJOCH, PANA WOJDOWSKIEGO I INNYCH SPECJALISTÓW Z RIO OD RACHUNKOWOŚCI
Przepisy ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów określają m.in. zasady i tryb postępowania w sprawach przyznawania i wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz finansowania świadczeń z tego funduszu. Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz ich wypłata następują odpowiednio na wniosek osoby uprawnionej lub jej przedstawiciela ustawowego (por. art. 15 ust. 1 tej ustawy). Dłużnik alimentacyjny zobowiązany jest do zwrotu organowi właściwemu wierzyciela należności w wysokości świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego osobie uprawnionej, łącznie z ustawowymi odsetkami. Odsetki te naliczane są od pierwszego dnia następującego po dniu wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego do dnia spłaty. Należy zauważyć, iż przyznawanie i wypłata świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych jest zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej.
Jeżeli jednostka, która ewidencjonuje operacje związane z funduszem alimentacyjnym działa m.in. w formie jednostki budżetowej, to należy mieć na uwadze, iż zobowiązana jest do prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości i ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, z uwzględnieniem zasad wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Z opisu do konta 221 – „Należności z tytułu dochodów budżetowych" (ujętego w załączniku nr 3 do rozporządzenia) wynika, iż służy ono do ewidencji należności z tytułu dochodów budżetowych. Na stronie Wn konta 221 ujmuje się ustalone należności z tytułu dochodów budżetowych i zwroty nadpłat, natomiast na stronie Ma tego konta ujmuje się wpłaty należności z tego tytułu oraz odpisy (zmniejszenia) należności. Dodatkowo ewidencja szczegółowa do konta 221 powinna być prowadzona według dłużników i podziałek klasyfikacji budżetowej, których należności dotyczą. W tej sytuacji ewidencja należności z tytułu funduszu alimentacyjnego powinny być ujęte w ewidencji prowadzonej w jednostce budżetowej na koncie 221 w korespondencji z kontem 720 – „Przychody z tytułu dochodów budżetowych".
Uwzględniając powyższe, jak również mając na uwadze konieczność zapewnienia kompletności prowadzonej ewidencji księgowej, należności alimentacyjne powinny zostać ujęte w księgach rachunkowych jednostki w dacie wypłaty świadczenia osobie uprawnionej do alimentów.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 20 ust. 3 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy przyjmowane są do dnia 1 sierpnia. Decyzje przyznające świadczenia z funduszu alimentacyjnego przyznawane są generalnie w okresie od 1 października do 30 września roku następnego. W sytuacji tej do ewidencji świadczeń z funduszu alimentacyjnego dotyczących następnych okresów sprawozdawczych, należałoby przyjąć rozwiązanie ewidencyjne polegające na ujęciu tych świadczeń na koncie 640 – „Rozliczenia międzyokresowe kosztów".
Przepisy art. 27 ust. 4 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów określają, iż dochód własny gminy wierzyciela stanowi 40% kwoty należności w wysokości świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego osobie uprawnionej. Pozostałe 60% kwoty należności oraz odsetki wynikające z wypłaconego świadczenia stanowią dochód budżetu państwa. Stosowne rozliczenia z budżetami (państwa, gminy wierzyciela) kwoty należności wynikającej z wypłaconych świadczeń należałoby zaewidencjonować w księgach rachunkowych jednostki samorządu terytorialnego na koncie 224 – „Rozrachunki budżetu", które zgodnie z opisem zawartym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. służy do ewidencji rozrachunków z innymi budżetami, a w szczególności rozrachunków z tytułu udziałów w dochodach innych budżetów. Ewidencja szczegółowa do konta 224 powinna umożliwić ustalenie stanu należności i zobowiązań według poszczególnych tytułów oraz według poszczególnych budżetów.
Jak wynika z regulacji określonych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, dłużnik alimentacyjny zobowiązany jest do zwrotu organowi właściwemu wierzyciela należności wraz z ustawowymi odsetkami. Odsetki te naliczane są od pierwszego dnia po dniu wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego. A zatem w odniesieniu do zasad ewidencji odsetek od należności przypisanych, a niewpłaconych zastosowanie mają ogólne przepisy wynikające z ustawy o rachunkowości. Oznacza to, że powinny one zostać przypisane do należności głównej, której dotyczą.
Natomiast przy ustalaniu zasad dokonywania odpisów aktualizujących z tytułu należności alimentacyjnych należy mieć na uwadze zarówno przepisy ww. ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów jak i ww. ustawy o rachunkowości. Z przepisów art. 27 ust. 3 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów wynika, iż należności przypadające od dłużnika alimentacyjnego podlegają ściągnięciu wraz z odsetkami w drodze egzekucji sądowej na podstawie przepisów o egzekucji świadczeń alimentacyjnych, z uwzględnieniem przepisów ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Organ właściwy wierzyciela zobowiązany jest z kolei – na mocy przepisów art. 27 ust. 8 tej ustawy – do przekazania do komornika sądowego prowadzącego postępowanie egzekucyjne, ostatecznej decyzji przyznającej osobie uprawnionej świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz informacji o rozpoczęciu realizacji tej decyzji. W okresie, w którym osoba uprawniona otrzymuje świadczenie z funduszu alimentacyjnego, organ egzekucyjny przekazuje wyegzekwowane od dłużnika kwoty zaliczone na poczet alimentów organowi właściwemu wierzyciela do wysokości wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego wraz z odsetkami zgodnie z kolejnością określoną odpowiednio w art. 28 ust. 1 i 2 tej ustawy (art. 27 ust. 9 i 10 tej ustawy). Przekazanie wyegzekwowanych kwot, o których mowa w ust. 9, następuje na wskazany rachunek bankowy właściwego wierzyciela.
Z kolei zgodnie z przepisami art. 35b ustawy o rachunkowości wartość należności aktualizuje się uwzględniając stopień prawdopodobieństwa ich zapłaty poprzez dokonanie odpisu aktualizującego. Powyższy przepis określa zasady ustalania wysokości odpisów w odniesieniu do poszczególnych rodzajów należności. Odpisy aktualizujące wartość należności zalicza się odpowiednio do pozostałych kosztów operacyjnych lub do kosztów finansowych – zależnie od rodzaju należności, której dotyczy odpis aktualizacji. Dokonanie takiego odpisu nie zmniejsza wartości księgowej należności lecz urealnia jej wartość bilansową.
Odpisy aktualizujące należności mogą być dokonywane również na podstawie § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. Z przepisów tych wynika, iż wartość należności aktualizuje się zgodnie z ustawą o rachunkowości, z zastrzeżeniem ust. 2-4 tego rozporządzenia. Odpisów aktualizujących wartość należności dokonuje się nie później niż na dzień bilansowy.
Mając na uwadze powyższe regulacje, samorządowa jednostka budżetowa dokonuje odpisów aktualizujących należności w przypadku, gdy zachodzi prawdopodobieństwo ich nieściągalności. Decyzję w sprawie zasad dokonywania odpisów aktualizujących wartość należności uprawdopodobnionych jako nieściągalne (w opisywanym przez nas przypadku – należności z funduszu alimentacyjnego) powinien podjąć – zdaniem Departamentu Rachunkowości i Rewizji Finansowej – kierownik jednostki (jako osoba odpowiedzialna za całość gospodarki finansowej) na podstawie otrzymanych od organu egzekucyjnego informacji określających stopień ich nieściągalności w odniesieniu do poszczególnych dłużników alimentacyjnych.
Do ewidencji odpisów aktualizujących od należności służy konto 290 – „Odpisy aktualizujące należności". Na stronie Wn tego konta ujmuje się zmniejszenie wartości odpisów aktualizujących, a na stronie Ma – zwiększenie wartości odpisów aktualizujących. Saldo konta 290 oznacza wartość odpisów aktualizujących należności. W odniesieniu do ewidencji odpisów aktualizujących od należności z tytułu funduszu alimentacyjnego należałoby stosować następujące rozwiązanie ewidencyjne:
- Wn konto 761 – „Pozostałe koszty operacyjne",
- Ma konto 290 – „Odpisy aktualizujące należności".
Jednocześnie jak wynika z treści art. 30 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów organ wierzyciela może na wniosek dłużnika alimentacyjnego umorzyć jego należności łącznie z odsetkami w całości lub w części, uwzględniając sytuację dochodową i rodzinną. Umorzenie należności następuje w drodze decyzji administracyjnej. W odniesieniu do zasad ewidencji należności umorzonych stosowane być powinno rozwiązanie ewidencyjne polegające na odnoszeniu równowartości umorzonych kwot w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych.
Należy mieć także na uwadze, iż zasady ewidencji operacji związanych ze świadczeniami z funduszu alimentacyjnego powinny znaleźć odzwierciedlenie w dokumentacji opisującej przyjęte przez jednostkę zasady (politykę) rachunkowości, którą ustala i aktualizuje kierownik jednostki.
W Polsce tylko Pan tak twierdzi, umiera to forum przez Pana
Obawiam się, że jesteście osobami myślącymi inaczej , gdyż MF wydało kolejny już komunikat dotyczący zadań zleconych, w tym FA mówiąc o księgowaniu na 720. A zatem nie tylko ja tak twierdzę.
a w nim jest K O M U N I K A T M I N I S T R A F I N A N S Ó W z dnia 11 lutego 2019 r i zapis o przyjmowaniu opłat z zadań zleconych w całości na 720.
Wszystko to co mówiłem o FA i zadaniach zleconych po raz kolejny się sprawdza i obowiązuje. Jest potwierdzone w stanowiskach MF.
Decyzje na 640, a "przypis" należności w 100% na 720.
W pkt 3.12 komunikatu jest taki zapis:
3.12. Przychody z tytułu opłat, o których mowa w ustawie o gospodarce nieruchomościami, dotyczące gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste przez jednostkę wykonującą uprawnienia właścicielskie, ujmowane są w księgach rachunkowych urzędu jst jako „Przychody z tytułu dochodów budżetowych”, zgodnie z zasadami księgowania zadań zleconych, opracowanymi na podstawie rozporządzenia MRiF,
...i jest przypis do tego pktu, a w przypisie jest napisane:
3.12. Przychody z tytułu opłat, o których mowa w ustawie o gospodarce nieruchomościami, dotyczące gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste przez jednostkę wykonującą uprawnienia właścicielskie, ujmowane są w księgach rachunkowych urzędu jst jako „Przychody z tytułu dochodów budżetowych”, zgodnie z zasadami księgowania zadań zleconych, opracowanymi na podstawie rozporządzenia MRiF,
...i jest przypis do tego pktu, a w przypisie jest napisane:
a zatem jest odesłanie do komunikatu ws. funduszu alimentacyjnego, o którym mowa wyżej.
Problem jest w tym, że odesłanie do komunikatu ws. funduszu alimentacyjnego nie zawiera "zasad księgowania zadań zleconych opracowanych na podstawie rozporządzenia MRiF" a dokładnie jest tam w kontekście zadania zleconego FA tylko taki zapis:
Z opisu do konta 221 – „Należności z tytułu dochodów budżetowych" (ujętego w załączniku nr 3 do rozporządzenia) wynika, iż służy ono do ewidencji należności z tytułu dochodów budżetowych. Na stronie Wn konta 221 ujmuje się ustalone należności z tytułu dochodów budżetowych i zwroty nadpłat, natomiast na stronie Ma tego konta ujmuje się wpłaty należności z tego tytułu oraz odpisy (zmniejszenia) należności. Dodatkowo ewidencja szczegółowa do konta 221 powinna być prowadzona według dłużników i podziałek klasyfikacji budżetowej, których należności dotyczą. W tej sytuacji ewidencja należności z tytułu funduszu alimentacyjnego powinny być ujęte w ewidencji prowadzonej w jednostce budżetowej na koncie 221 w korespondencji z kontem 720 – „Przychody z tytułu dochodów budżetowych".
Z zapisu tego wynika, że jego autor przyjął założenie, że każde powstanie należności z tyt. dochodów budżetowych spowoduje powstanie w jednostce budżetowej przychodu w sensie prawa bilansowego.
Jest to BŁĄD.
Na podstawie art. 3 ust.1 pkt.30 UoR przychód będzie miał miejsce tylko wtedy gdy powstanie tej należności będzie skutkowało zwiększeniem funduszu jednostki.
Gdy jednostka pobiera dochody na rzecz budżetu państwa to należności z tego tytułu nie zwiększają wartości majątku do którego gmina posiada prawo własności i powinny w księgach rachunkowych być ujmowane jako należności których źródłem finansowania jest fundusz obcy.
Ujmowanie należności z tyt. dochodów pobieranych na rzecz budżetu państwa na koncie 720 oznacza złamanie przepisów o rachunkowości.[/u]
...na szczęście do złamania przepisów dochodzi tylko wg. pseudo opinii bdmb. Jak widać MF ma inne zdanie, gdyż dłużnika zwraca 100 procent gminie, a ta dopiero rozlicza się z budżetem państwa z kwot pobranych wg. stanu środków na dany dzień określony w art 255 UOFP.
A jak stan jest zero to 60% razy zero u bdmb daje 60
...na szczęście do złamania przepisów dochodzi tylko wg. pseudo opinii bdmb. Jak widać MF ma inne zdanie, gdyż dłużnika zwraca 100 procent gminie, a ta dopiero rozlicza się z budżetem państwa z kwot pobranych wg. stanu środków na dany dzień określony w art 255 UOFP.
A jak stan jest zero to 60% razy zero u bdmb daje 60
USTAWA
z dnia 7 września 2007 r.
o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
Art. 27. 1. Dłużnik alimentacyjny jest obowiązany do zwrotu organowi właściwemu wierzyciela należności w wysokości świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego osobie uprawnionej, łącznie z odsetkami ustawowymi za opóźnienie.
...a zatem jak widać dłużnik alimentacyjny jest obowiązany zwrócić gminie wypłacającej świadczenie całą kwotę plus odsetki.
Jeżeli jednostka, która ewidencjonuje operacje związane z funduszem alimentacyjnym działa m.in. w formie jednostki budżetowej, to należy mieć na uwadze, iż zobowiązana jest do prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości i ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, z uwzględnieniem zasad wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. Z opisu do konta 221 – „Należności z tytułu dochodów budżetowych" (ujętego w załączniku nr 3 do rozporządzenia) wynika, iż służy ono do ewidencji należności z tytułu dochodów budżetowych. Na stronie Wn konta 221 ujmuje się ustalone należności z tytułu dochodów budżetowych i zwroty nadpłat, natomiast na stronie Ma tego konta ujmuje się wpłaty należności z tego tytułu oraz odpisy (zmniejszenia) należności. Dodatkowo ewidencja szczegółowa do konta 221 powinna być prowadzona według dłużników i podziałek klasyfikacji budżetowej, których należności dotyczą. W tej sytuacji ewidencja należności z tytułu funduszu alimentacyjnego powinny być ujęte w ewidencji prowadzonej w jednostce budżetowej na koncie 221 w korespondencji z kontem 720 – „Przychody z tytułu dochodów budżetowych".
CZYLI NIE 221/225 W CZĘŚCI NALEŻNEJ BUDŻETOWI PAŃSTWA, LECZ CAŁOŚĆ NALEŻNOŚCI OD DŁUŻNIKA 221/720
A POTEM PO POBRANIU WG. STANU ŚRODKÓW ROZLICZAMY WPŁATĘ W KSIĘGACH ORGANU NA KONCIE 224.
Gośc "wojtania" występujący tutaj w trzech osobach nie potrafi podać argumentów merytorycznych dla uzasadnienia legalności dekretu 221/720 dla dochodów pobieranych na rzecz budżetu państwa.
W ustawie FA jest zapis:
Art.27.4
40% kwot należności stanowi dochód własny gminy organu właściwego wierzyciela, o którym mowa w ust. 3a, a pozostałe 60% tej kwoty oraz odsetki stanowią dochód budżetu państwa.
Z zapisu tego wynika, że skarb państwa posiada prawo własności do 60% kwoty należności oraz do należności z tytułu odsetek od całej kwoty należności głównej. Gmina posiada prawo własności do 40% kwoty należności. Powstanie należności spowoduje zwiększenie wartości aktywów gminy o 100% kwoty należności, natomiast wartość majątku do którego gmina posiada prawo właśności zwiększy się tylko o 40% kwoty należności. Zgodnie z UoR 40% należności będzie przychodem gminy i tylko do tej części użycie dekretu: 221/720 będzie legalne.
Stanowisko gościa "wojtania" nie dziwi zważywszy na jego wpisy na forum OPS:
Cytat:
" ...zwiększenie wartości należności to aktywa...a zwiekszenia wartości aktywów to przychód"
lub
"...żeby mieć przychód i należność nie trzeba być właścicielem"
Nie da się prowadzić dyskusji z gościem który jest tak słaby merytorycznie, że nie rozumie do końca jak rozpoznać przychód?
Koronnym argumentem gościa "wojtania" jest w/w komunikat MF, który zawiera liczne błędy. Przykładowo weźmy pod uwagę następujący fragment tekstu komunikatu:
Cytat:
"Jak wynika z regulacji określonych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, dłużnik alimentacyjny zobowiązany jest do zwrotu organowi właściwemu wierzyciela należności wraz z ustawowymi odsetkami. Odsetki te naliczane są od pierwszego dnia po dniu wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego. A zatem w odniesieniu do zasad ewidencji odsetek od należności przypisanych, a niewpłaconych zastosowanie mają ogólne przepisy wynikające z ustawy o rachunkowości. Oznacza to, że powinny one zostać przypisane do należności głównej, której dotyczą."
Jakie to przepisy nakazują by odsetki "przypisać do należności głównej" ? Przecież to bzdura. Odsetki mają charakter uboczny względem należności głównej ale stanowią oddzielną należność.
Dowiadujemy się, że kwota zwrotu obejmuje również "odsetki ustawowe". Obecnie nie ma takiego rodzaju odsetek. Są natomiast: "odsetki ustawowe za opóźnienie" ,"odsetki ustawowe od sumy pieniężnej" i "odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych".
Wcześniej w tekście komunikatu jest takie zdanie:
"odsetki wynikające z wypłaconego świadczenia stanowią dochód budżetu państwa"
Odsetki nie wynikają z wypłaty świadczenia ale z opóźnienia w zwrocie należności w kwocie wypłaconego świadczenia. itd... taki jest ten komunikat.
Cytat:
A POTEM PO POBRANIU WG. STANU ŚRODKÓW ROZLICZAMY WPŁATĘ W KSIĘGACH ORGANU NA KONCIE 224.
...słuchaj bdmb. Podstawą prawną prowadzenia księgowości nie jest ustawa o FA lecz UOR, UOFP i RMRIF. Opisane to jest w powyższym komunikacie MF, który ignorujesz od lat.
Fakt, był kiedyś przepis o księgowaniu należności jako zobowiązań ale został usunięty, gdyż na 225 wykazywano zobowiązania niespełniające definicji zobowiązań, gdyż 60 procent od pobranego zera daje nie 60... lecz zero.
Ponadto ustawa o FA mówi komu zwraca pieniądze dłużnik....nie BP....lecz gminie. A zatem gmina ma przychód 100% ale dochód rozliczany zgodnie z UOFP od kwot pobranych, a nie przypisanych. I owe rozliczenie musi się odbywać w księgach organu na koncie 224, bo to gmina jest winna BP 60% KWOT POBRANYCH WEDŁUG STANU ŚRODKÓW.
Prosta zasada.....
pozdr TW
Ps.:
sprawdź definicję aktywów i definicję przychodów w UOR i się ich naucz, gdyż kwestionujesz oczywiste sprawy
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach