Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 168214088
RIO :: Zobacz temat - Księgowość realizowanego projektu
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Pon Lis 20, 2017 2:17 pm Temat postu: Księgowość realizowanego projektu
Gmina i Urząd Miejski posiadają jeden rachunek. Czyli każdy wyciąg bankowy księgowany jest dwa razy...wszystkie operacje w Organie oraz operacje dotyczące Urzędu w jednostce Urząd Miejski.
Gmina realizuje projekt który finansowany jest zarówno z dofinansowania, pożyczki i środków własnych....przy czym:
1) dofinansowanie wpływa na wyodrębniony rachunek i wszystkie płatności rozliczające dofinansowanie ida z tego rachunku
2) pożyczka wpływa na wyodrębniony rachunek i wszystkie płatności rozliczające pożyczkę ida z tego rachunku.
Jako że wszystkie wydatki są w planie finansowym Urzędu Miejskiego, to w tej jednostce powinny byc księgowane. TYLKO JAK?
Wyciągi konta głównego / konta Urzędu sa księgowane (w części operacji dotyczących Urzędu) dokumentem wyciąg bankowy. I tak samo zamierzałam zrobic z wyciagami z rachunków dofinansowania i pożyczki....stworzyć oddzielne dzienniki i księgować zgodnie z wyciągami dokumentem wyciąg bankowy.
Ale powstał problem....
Wyciąg nr 1 rachunku pożyczki ma tylko jedna operacje a mianowicie wpływ pożyczki....
Pożyczki księgujemy tylko w organie jako że to Gmina zaciąga pożyczkę o jednostkę to omija.....
Wyciąg nr 2 zawiera zapłaty za faktury ..... i wypadało by zaksięgować go zarówno w organie jak i Urzędzie....ale jak mam zaksięgować wyciąg nr 2 w Urzędzie nie mając zaksięgowane wyciągu nr 1??
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach