Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 627 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 159497288
 

 
 

Skrócony  kwestionariusz  informacyjny  w  sprawie  środków  pomocowych obowiązujących w dniu 1 maja 2004 (pomoc istniejąca)

 

1. Informacje ogólne

 

Państwo:

Polska

 

Tytuł środka pomocowego:

Rekompensata dla przedsiębiorców świadczących krajowe autobusowe przewozy pasażerskie z tytułu stosowania ulgowych biletów na przejazdy środkami publicznego transportu zbiorowego dla określonych kategorii pasażerów.

 

Podstawa prawna (szczegółowe oznaczenie):

Ustawa z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tekst jednolity z 2002 r. Nr 175, poz. 1440, z późn. zm.) - w załączeniu.

 

Ministerstwo lub inny organ administracji odpowiedzialny za ten środek i jego implementację:

Samorządy Wojewódzkie.

 

Osoba do kontaktu:

Aneta Kubasiak

numer telefonu: +48 22 55 60 135

e-mail: akubasiak@uokik.gov.pl

 

Poziom, na którym środek ten jest administrowany (administracja centralna, regionalna, inna)?

Administracja regionalna.

 

Kiedy środek wszedł w życie?

01.01.1993 - wejście w życie ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tekst jednolity z 2002 r. Nr 175, poz. 1440, z późn. zm.).

 

Jaki jest czas obowiązywania tego środka (data wygaśnięcia)?

Czas obowiązywania programu nie jest ograniczony.

 

2. Opis środka

 

Który sektor transportu jest uprawniony (kolej, lotnictwo, żegluga, itd.)?

Transport autobusowy, z wyłączeniem komunikacji miejskiej.

 

Jakie są główne cele i założenia pomocy?

Rekompensata dla przewoźników wykonujących krajowe autobusowe przewozy pasażerskie z tytułu stosowania przez nich ustawowych ulg przysługujących wyszczególnionym kategoriom osób, m.in. osobom niezdolnym do samodzielnej egzystencji, dzieciom i młodzieży w wieku szkolnym.

 

Forma środka (program pomocowy, ad hoc, indywidualny)

Pogram pomocowy.

 

Jakie są instrumenty (lub formy) pomocy, np.: dotacja bezpośrednia, kredyt preferencyjny (wraz ze szczegółami, jak kredyt jest zabezpieczony), dopłaty do oprocentowania, ulga podatkowa, gwarancja, inne (proszę wyszczególnić)

Dotacja.

 

Dla każdego z wymienionych instrumentów pomocy, proszę podać krótki opis warunków mających do nich zastosowanie.

Przedsiębiorca świadczący krajowe autobusowe przewozy pasażerskie jest uprawniony do otrzymania dopłat z tytułu stosowania obowiązujących ustawowych ulg w tych przewozach, po spełnieniu następujących kryteriów:

1) posiada zezwolenie na wykonywanie przewozów regularnych osób w krajowym transporcie drogowym, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 1371, z późn. zm.),

2) stosuje kasy rejestrujące posiadające pozytywną opinię ministra właściwego do spraw finansów publicznych, które umożliwiają określenie kwoty dopłat do przewozów w podziale na poszczególne kategorie ulg ustawowych,

3)  zawarł umowę z samorządem województwa określającą zasady przekazywania dopłat. Powyższych zasad finansowania nie stosuje się do przejazdów dzieci do lat 4 objętych ulgą 100%.

Budżet: proszę podać ogólny budżet przeznaczony na ten środek (w walucie krajowej i w Euro).

Brak danych.

 

Czy budżet przyjmowany jest rocznie? Jeśli tak, proszę podać jego średnią roczną wysokość.

Budżet określany jest corocznie. Brak danych w zakresie średniorocznej wysokości budżetu.

 

Proszę wyszczególnić uprawnionych beneficjentów (np. ich rodzaj oraz szacunkową ilość)

Przedsiębiorcy wykonujący krajowe autobusowe przewozy pasażerskie.

 

Czy pomoc jest przyznawana na zasadach niedyskryminacyjnych, otwartych dla wszystkich beneficjentów, niezależnie od narodowości?

Środek ten jest przeznaczony dla wszystkich podmiotów posiadających zezwolenie na wykonywanie przewozów regularnych osób w krajowym transporcie drogowym, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Instrument ten stosowany jest na zasadach niedyskryminacyjnych.

 

Jakie są koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą?

Różnica pomiędzy wartością sprzedaży biletów obliczoną według cen nieuwzględniających ustawowych ulg a wartością sprzedaży tych biletów w cenach uwzględniających te ulgi.

 

Jaka jest maksymalna intensywność pomocy?

Zgodnie z art. 8a ust. 3 ww. ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, kwotę dopłaty dla przedsiębiorcy wykonującego krajowe autobusowe przewozy pasażerskie z tytułu stosowania przez niego ustawowych ulg w tych przewozach, stanowi różnica pomiędzy wartością sprzedaży biletów obliczoną według cen nieuwzględniających ustawowych ulg a wartością sprzedaży tych biletów w cenach uwzględniających te ulgi. Przy określaniu wielkości dopłaty nie uwzględnia się podatku od towarów i usług.

 

Proszę wymienić kryteria, według których wysokość pomocy lub/i intensywność pomocy została obliczona.

Opisano powyżej.

 

Czy środek przewiduje "pomoc operacyjną"? Jeśli tak, proszę podać szczegóły.

Nie.

 

Jeśli środek dotyczy usług ogólnego interesu ekonomicznego lub obowiązków świadczenia usług publicznych, proszę wymienić w jaki sposób to zadanie zostało powierzone danemu przedsiębiorstwu i jak obliczana jest rekompensata.

Zgodnie z art. 8a ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, finansowanie ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów należy do zadań własnych samorządu województwa.

Samorządy województwa przekazują przewoźnikom wykonującym krajowe autobusowe przewozy pasażerskie dopłaty do tych przewozów.

Warunkiem koniecznym do uzyskania przez przedsiębiorcę wykonującego krajowe autobusowe przewozy pasażerskie (przewoźnika) dopłaty z tytułu stosowania przez niego ustawowych ulg w tych przewozach jest podpisanie przez niego umowy z samorządem województwa. Umowa ta określa zasady przekazywania dopłat. Jednocześnie przewoźnik musi stosować kasy rejestrujące posiadające pozytywną opinię ministra właściwego do spraw finansów publicznych, które umożliwiają określenie kwoty dopłat do przewozów w podziale na poszczególne kategorie ulg ustawowych. Sposób obliczenia rekompensaty wskazany został w punkcie dotyczącym określenia maksymalnej intensywności pomocy.

 

Czy przedmiotowa pomoc może być kumulowana z innymi środkami pomocowymi, które są stosowane, a jeśli tak, czy środek przewiduje przepisy ograniczające możliwość kumulowania pomocy?

Przedmiotowa pomoc może być kumulowana z innymi środkami pomocowymi. Ustawa o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego nie przewiduje przepisów ograniczających możliwość kumulowania pomocy.

 

Czy środek pomocy podlega istniejącym rozporządzeniom lub wytycznym umożliwiającym stosowanie wyłączeń? Jeśli tak, proszę podać jakim.

 

 


 

Zał. 1

Ustawa z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tekst jednolity z 2002 r. Nr 175, poz. 1440, z późn. zm.).

 
 


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź