Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 633 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 159491123
 

 
  Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 20 marca 2003 r. (znak ST1-4800-141/2003/725)
Wysłany dnia 24 Mar, 2003 - 14:05 przez SlawekD Strona gotowa do druku Wyślij ten artykuł do znajomych
 
 
  Pisma i interpretacje Z dniem 1 stycznia 2003 r weszła w życie ustawa z dnia 13 listopada 2002 r. o zmianie ustawy o Policji, ustawy o administracji rządowej w województwie i ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 200, poz 1688).
Ustawa ta wprowadziła zmiany w zakresie statusu prawnego Policji. W wyniku nowelizacji ustawy o Policji komendy powiatowe Policji przestały być powiatowymi jednostkami budżetowymi.




Warszawa 2003-03-20

MINISTER FINANSÓW
ST1-4800-141/2003/725

Panie i Panowie
Prezesi
Regionalnych Izb Obrachunkowych
/wszyscy/



Z dniem 1 stycznia 2003 r weszła w życie ustawa z dnia 13 listopada 2002 r. o zmianie ustawy o Policji, ustawy o administracji rządowej w województwie i ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 200, poz 1688).
Ustawa ta wprowadziła zmiany w zakresie statusu prawnego Policji. W wyniku nowelizacji ustawy o Policji komendy powiatowe Policji przestały być. powiatowymi jednostkami budżetowymi.

Stosownie do art. 1.3 ust. 1 wyżej wymienionej ustawy koszty związane z funkcjonowaniem Policji są pokrywane z budżetu państwa z części 42 Sprawy wewnętrzne. Jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty organizacyjne, wskazane w odrębnych ustawach - tak samo jak dotychczas - mogą uczestniczyć w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Policji. Wydatki ponoszone z budżetów jednostek samorządu terytorialnego na pokrycie części kosztów funkcjonowania Policji uznać należy, zgodnie z art. 111 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148) za wydatki budżetów jednostek samorządu terytorialnego przeznaczone na realizację zadań określonych w ustawach.

Ustawa o Policji w art. 13 ust. 3a przewiduje możliwość przekazania przez jednostki samorządu terytorialnego środków na podstawie porozumień, o których mowa w art. 5a ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 120, poz. 1298 z późn. zm.). środki te ustawa pozwala przeznaczyć na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 112 ust. 3 ustawy o Policji oraz na pokrycie innych kosztów funkcjonowania Policji. Również na mocy art. 13 ust. 4a rada powiatu lub rada gminy może przekazać, na warunkach określonych w porozumieniu zawartym między organem wykonawczym powiatu lub gminy a właściwym komendantem powiatowym (miejskim) Policji, środki finansowe stanowiące dochody własne powiatu lub gminy, dla Policji z przeznaczeniem na:
- rekompensatę pieniężną za czas służby przekraczający normę określoną w art. 33 ust. 2 ustawy o Policji,
- nagrodę za osiągnięcia w służbie dla policjantów właściwych miejscowo komend powiatowych (miejskich) i komisariatów, którzy realizują zadania z zakresu służby prewencyjnej.

W obydwu tych przypadkach jednostki samorządu terytorialnego - na podstawie porozumień - przekazują środki finansowe na wyodrębniony rachunek środków specjalnych właściwych terenowo wojewódzkich komend policji, ze wskazaniem celu na jaki zostały przekazane.

Wysokość, terminy i tryb przekazywania środków na realizację zadań określonych w art. 13 ust. 4a ustawy o Policji zgodnie z art. 13 ust. 4b pkt 2 tej ustawy określa porozumienie.

Uprzejmie informuję, że w najbliższym czasie wejdzie w życie nowe rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, w którym przewidziano:
• paragraf wydatków (dla jednostek samorządu terytorialnego) wraz z objaśnieniami 295-Wpłaty jednostek na rzecz środków specjalnych, oraz
• paragraf przychodów (dla Policji) 295-Wpływy od jednostek na rzecz środków specjalnych

Należy zauważyć, że przepis art. 13 ust. 4 ustawy o Policji przewiduje możliwość sfinansowania przez powiaty i gminy dodatkowych etatów Policji. Na wniosek rady powiatu lub gminy, liczba etatów Policji w rewirach dzielnicowych i w posterunkach Policji na terenie powiatu lub gminy może ulec zwiększeniu ponad liczbę ustaloną na zasadach określonych w art. 12 ust. 2 jeżeli organy te zapewnią pokrywanie kosztów utrzymania etatów Policji przez okres co najmniej 5 lat, na warunkach określonych w porozumieniu zawartym między organem powiatu lub gminy a właściwym wojewodą i zatwierdzonym przez Komendanta Głównego Policji.
Szczegółowe warunki porozumienia, o którym mowa wyżej, określił w drodze rozporządzenia Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji 2 dnia 4 marca 1999 r. w sprawie szczegółowych warunków porozumienia między organem powiatu lub gminy a wojewodą w zakresie pokrywania kosztów utrzymania dodatkowych etatów Policji w rewirach dzielnicowych i w posterunkach Policji (Dz. U. Nr 22, poz. 208 z późn. zm.)

W przypadku zawarcia porozumienia w sprawie sfinansowania dodatkowych etatów Policji, w budżetach jednostki samorządu terytorialnego muszą być zabezpieczone środki na jego realizację.

W związku z rym jednostki samorządu terytorialnego, które zawarły porozumienia i zobowiązały się do pokrywania dodatkowych etatów Policji, powinny zaplanować w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa we właściwym rozdziale oraz w paragrafach wydatków według ich rodzaju odpowiednie kwoty wynikające z porozumienia.

Jednostka samorządu terytorialnego, na podstawie otrzymanych od właściwego terytorialnie komendanta wojewódzkiego policji not obciążeniowych, będzie na bieżąco dokonywać wydatków z budżetu, poprzez przekazanie odpowiednich (wynikających z porozumienia i noty) kwot na wskazany rachunek bankowy, prowadzony w danej komendzie wojewódzkiej.

Komenda wojewódzka policji przyjmuje wyżej wymienione środki zgodnie z § 14 rozporządzenia Ministra. Finansów z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz szczegółowych zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu przez zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (Dz. U. Nr 122, poz. 1333).



Z upoważnienia Ministra Finansów
SEKRETARZ STANU
/-/
Halina Wasilewska-Trenkner



Do wiadomości:
Ministerstwo Spraw
Wewnętrznych i Administracji
ul. S. Batorego 5
02-514 Warszawa

 

 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź