Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 160363709
RIO :: Zobacz temat - Księgowanie bilansu likwidacyjnego zakładu budżetowego
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Mam następujący problem. W jaki sposób powinnam zaksięgować bilans likwidacyjny zakładu budżetowego przy występowaniu następujących sald na kontach syntetycznych:
Rozrach. z odbiorcami i dostawcami - 201 - wn 86 859,77, ma 7 028,32
Rozrachunki z budżetami - 225 - Ma 8 042,00
Rozrachunki z budżetami - Podatek VAT - 225/1 - wn 3 234,00 Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń - 231 - ma 17 456,59
Pozostałe rozrachunki - 240 - wn 0,43, ma 201 250,60
Odpisy aktualizujące należności - 290 - ma 1 394,64
Fundusz jednostki - 800 - wn 88 579,52 -
Straty i zyski nadzwyczajne oraz wynik finansowy - 860 wn 56 498,43.
Czy bilans ten należy ująć tylko w księgach urzędu czy również w organie?
Bardzo proszę o radę.
Nie rozumiem jak chcesz księgować bilans?? Przecież to są stany zamknięcia dla danej jednostki i teraz w zależnośći od tego jak rada w uchwale likwidacyjnej określiła co się dzieje z majatkiem, kto przejmuje i jakie jego składniki i tak się wówczas przyjmuje w jednostce, krtóre przejmie pozostały majatek po likwidacji.
Dziekuję za odpowiedż i proszę o dalszą pomoc w tej sprawie. Zgodnie z uchwałą Rady gmina przejmuje wszystkie należności i zobowiązania zakładu. W korespondencji z jakimi kontami należy je ująć w księdze urzędu bądż organu?
Urząd jako jednostka obsługuje gminę, w związku z czym należy to ująć w księgach urzędu i są do tego odpowiednie konta 015 i 855. Jeżeli majątek jest już zagospodarowny to wyksięgowujemy z kont. natomiast zobowiązania i należności przez konta 201 i 221 na 800 (zgodnie z protokołami przejęcia)
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach