Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 181805857
RIO :: Zobacz temat - Rychłe zniesienie 60% - czyli, jak Min.Rostowski strzela sam sobie w kolano
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Sro Gru 14, 2011 9:56 pm Temat postu: Rychłe zniesienie 60% - czyli, jak Min.Rostowski strzela sam sobie w kolano
Ograniczenie deficytu budżetów JST i samorz.osób prawnych z SektoraFP, przy jednoczesnym wycofaniu się z limitowania skumulowanego długu indywidualnej JST (tj. likwidacja progu 60%) - powoduje, że:
Myślący samorząd (bez progu 60%)
- zaciąga sobie - nie będące kredytem, pożyczką, emisją z art. 89 i 90 uFP - odroczone na kolejne dekady umowy nienazwane (dłużne), kredyt kupiecki, faktoring, PPP, leasing, ect.
Nie ma już progu 60%, a więc można je swobodnie zaciągać (odraczać wydatki do jakigoś tam roku 2023, gdy będzie lepiej ).
Umowy takie skoro nie są wydatkiem roku budżetowego - nie wpływają na wzrost deficytu
- umowy takie nie są limitowane ani progiem 15%, ani progiem z art. 243 uFP - gdyż nie są żadną zmienną z dwóch ww wzorów.
W WPF, dług z nich, gdzieś się zafastryguje do roku 2013 lub 2134
Stąd prosty wniosek:
- Racjonalne państwo w związku z nowymi umowami UE ograniczy deficyt sektora finansów publicznych
- ale nie ograniczy wzrostu długu do PKB,
gdyż zniesienie progu 60% rodzi swobodę dla JST w zaciąganiu umów o wydatki (nie rozchody) z terminem płatności odroczonym na wiele lat kolejnych.
Mówiono o tym na jednej konferencji w Krakowie we wrześniu br., że zniesienie progu 60% dla JST oznacza swobodę w zaciąganiu długu, który w państwie rośnie, gdyż nie jest ograniczany limitami na deficyt roku bieżacego, ani limitem 15%, ani nowym limitem z art. 243 uFP.
Jak podnoszono - w interesie JST jest zniesienie progu 60% nie od 2014 r., najlepiej od teraz i zaraz...
...i dał się nabrać Minister..., gdyż nie przeprowadził symulacji prawnej skutków zniesienia progu 60% z art. 170 ustawy o FP z 2005 r....
Proponuję doczytać w projekcie art. 245a..
Ta regulacja z art. 170 wraca .. w nieco innej bardziej zaostrzonej formie.
Zważywszy jeszcze na regulacje z rozporządzenia w sprawie tytułów dłużnych - przyszłość wcale nie rysuje się tak różowo.
stwierdzić należy, że MinFin. nie zdaje się zachować po roku 2013
limitu % długu JST do dochodów JST.
...a więc strzał w KOLANO...z uchyleniem art. 170 ustawy o FP z 2005 r. od 2014 r. - jest póki co CELNY.
...Dowód:
Umowa M.Wrocławia z 2012 r. o "leaisng /Magistratu/ zwrotny" - z jakiego to wydatki coroczne /ok. 750 tys. zł/ nie będą ani "R", ani "O" - czyli wzór z art. 243 uFP - nie będzie ich limitował
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach