Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 160365472
RIO :: Zobacz temat - Utyllizacja eternitu
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
"W rozdziale tym ujmuje się wpływy z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, wydatki związane z gromadzeniem tych środków oraz wydatki gmin i powiatów, o których mowa w art. 404 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.2)).",[/i]
TW
Się nie ujmowało...lub ujmowało niejednolicie w kraju - to się ujmuje w 90019 - jak chce tego Minister
Nie jest to zgodne z prawdą... i ten Pan, jak zwykle "uogólnia" (ustawodawca usunął kłopot), aby potem samemu sobie zaprzeczać.... wmawiając pomyłkę innym, a nie potwierdzając własnego błedu
Nowe dotacje ze znowelizowanej ustawy - Prawo ochrony środowiska (od 21.12.2010 r.) - nie są możliwe do udzielenia na likwidację eternitu - i basta. (Może w wersji poselskiego projektu takimi one miały być, ale w wersji ustawy uchwalonej - nimi nie są).
...pewnie, że nie z powodu twórczości Pana WL Minister zmieniał klasyfikację budżetową, ale pewne jest, że Ci co stosowali radosne interpretacje głownego specjalisty z RIO Pana WL znów mają kłopot
Dz.U.10.235.1546
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 1 grudnia 2010 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
(Dz. U. z dnia 13 grudnia 2010 r.)
g) w dziale "900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska" do rozdziału "90019 Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska" dodaje się objaśnienia w brzmieniu:
"W rozdziale tym ujmuje się wpływy z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, wydatki związane z gromadzeniem tych środków oraz wydatki gmin i powiatów, o których mowa w art. 404 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.2)).",
TW
...nic dodać nic ująć...mistrzuniu WL namieszał...i tyle
PROSZĘ CZYTAC UWAŻNIE NA JAKIE KWESTIE AKTUALNIE ODPOWIADAM.... TEN POST ROZWIĄZUJE DYLEMAT KLASYFIKOWANIA ŚRODKÓW.
A CO DOZARZUTU, ŻE NIBY NIE MOŻNA UDZIALAĆ DOTACJI OSOBOM FIZYCZNYM, CÓŻ....cytuję:
Art. 403. 1. Do zadań powiatów należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 18, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6, stanowiących dochody budżetów powiatów, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.
2. Do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.
3. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6.
4. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:
1) podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:
a) osób fizycznych,
b) wspólnot mieszkaniowych,
c) osób prawnych,
d) przedsiębiorców;
2) jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
5. Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały.
6. Udzielenie dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, następuje na podstawie umowy zawartej przez gminę lub powiat z podmiotami określonymi w ust. 4. W przypadku gdy dotacja stanowi pomoc publiczną lub pomoc de minimis jej udzielenie następuje z uwzględnieniem warunków dopuszczalności tej pomocy określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej.
TW
Ps.1:...małe przypomnienie definicji inwestycji czyli środków trwałych w budowie z art.3u1.pkt 16 z ustawy o rachunkowości:
środkach trwałych w budowie - rozumie się przez to zaliczane do aktywów trwałych środki trwałe w okresie ich budowy, montażulub ulepszenia już istniejącego środka trwałego;
...ups...znów fachmani z RIO kit wciskają
Ps2.:
Przepisy art. 403 ust. 3-6 ustawy mają zastosowanie do dochodów budżetów powiatów i budżetów gmin uzyskanych od dnia 1 stycznia 2010 r.
...a od kiedy likwidacja eternitu z prytatnego budynku jest inwestycją, aby można było na "to coś" udzielić dotacji z budżetu JST
Dotacje - tak - ale na sfinansowanie lub dofinansowanie projektów inwestycyjnych z art. 400a ust. 1 ustawy - Prawo OŚ.
Po co ludzie bałamucić, że będą mogli udzielać dotacje z ww. ustawy na likwidację eternitu, jeśli przynajmniej z tej ustawy, taka dotacja nie będzie możliwa
4. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:
1) podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:
a) osób fizycznych,
z uzasadnienia do USTAWY z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska...jak zwykle cytuję nic nie wiedzącym kolegom z RIO :
W świetle przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240), nie jest możliwe udzielanie dotacji ze środków budżetów gmin pochodzących z opłat i kar środowiskowych bezpośrednio osobom fizycznym, tak jak to miało miejsce w przypadku środków gromadzonych dotychczas w powiatowych i gminnych funduszach ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
Dlatego też, konieczna jest nowelizacja ustawy - Prawo ochrony środowiska w celu uregulowania zasad i trybu udzielania z budżetów powiatów i gmin wsparcia finansowego bezpośrednio podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych,w tym osobom fizycznym realizującym inwestycje prywatne, niemniej zgodne z celami określonymi w przepisach ustawy - Prawo ochrony środowiska. Zawarcie w ustawie - Prawo ochrony środowiska tego rodzaju regulacji stanowiących w swej istocie przepisy szczególne (lex specialis) w stosunku do przepisów ustawy o finansach publicznych, pozwoli na stworzenie nowego instrumentu finansowego w postaci szczególnego rodzaju dotacji udzielanej przez gminy i powiaty. Przedmiotowy projekt ustawy przyjmuje założenie, że podstawowym aktem normatywnym określającym sposób finansowania ochrony środowiska i gospodarki wodnej ze środków pochodzących z opłat i kar środowiskowych, gromadzonych w budżetach powiatów oraz w budżetach gmin jest ustawa o finansach publicznych, określona jako "przepisy odrębne" w dodawanym art. 403 ust. 3 ustawy - Prawo ochrony środowiska. Natomiast uregulowania zawarte w dodawanych przepisach art. 403 ust. 4-8 ustawy - Prawo ochrony środowiska statuują nowy instrument prawno-finansowy na gruncie tej ustawy. Celem nowych uregulowań, jest zapewnienie powiatom i gminom możliwości finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 18, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42, przez udzielanie z budżetów tych jednostek samorządu terytorialnego dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w szczególności osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym, osobom prawnym lub przedsiębiorcom. Przewiduje się, że udzielenie dotacji będzie następowało na podstawie umowy zawieranej przez gminę lub powiat z tymi podmiotami.Umożliwi to finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w sposób zbliżony do sposobu wydatkowania środków gromadzonych na zlikwidowanych gminnych i powiatowych funduszach, przy zachowaniu spójności systemowej z przepisami ustawy o finansach publicznych.
...a zatem jak chyba sam rozumiesz znów się mylisz twierdząc iż nie można udzielić dotacji na inwestycje osób prywatnych TW
Nie bredź...ale przeczytaj sobie projekt ww. ustawy po drugim czytaniu, z subtelnością "...wydatki inwestycyjne", która znalazła się w ustawie sejmowej, senat tego nie cofną i weszła w życie 21.12.2010 r.
Dotacje z art. 403 ust. 3-6 uPrOŚ - tak, ale na podstawie uchwał prawa miejscowego - ograniczonych do regulowania zasad udzielania dootacji z budżetu gminy i powiatu na przedsięwzięcia (w tym osób fizycznych), ale tylko INWESTYCYJNE.
Chyba wiesz, że zdjęcie eternitu z dachu (czyli: goły dach) - to nie inwestycja.
Kolego nie zwężaj się do wiedzy o projekcie poselskim z maja b.r., ale skoncentruj się na uchwalonej ustawie (noweli).
Ps.1:...małe przypomnienie definicji inwestycji czyli środków trwałych w budowie z art.3u1.pkt 16 z ustawy o rachunkowości:
środkach trwałych w budowie - rozumie się przez to zaliczane do aktywów trwałych środki trwałe w okresie ich budowy, montażulub ulepszenia już istniejącego środka trwałego;
...zrozum kolego, że niemasz racji. Budynki to środki trwałe a ulepszenia już istniejących środków trwałych to też inwestycje.
TW
Ps.: cytuję druk sejmowy
Ostatnio zmieniony przez wojtania dnia Pon Gru 27, 2010 10:48 pm, w całości zmieniany 1 raz
Co jest mankamentem noweli, uchwalona ustawa z 29.10.2010 r., w odróżnieniu od projektu poselskiego (druk sejmowy 3169), nie przewiduje możliwości udzielania dotacji na projekty nie będące inwestycją, jak np. na usuwanie azbestu, zakładanie wodomierzy, ciepłomierzy, nieinwestycyjne działania z zakresu rolnictwa ekologicznego, itp. W praktyce powstałej po 1.1.2010 r. ostatnio wymienione przedsięwzięcia były wspierane bądź to w formie tzw. wydatków bezpośrednich (rzeczowych) budżetu JST, bądź, jak to miało miejsce na terenie województwa śląskiego, w drodze dotacji z uchwał podejmowanych na podstawie art. 221 ust. 4 ustawy z 27.8.2009 r. o finansach publicznych.
...i nie zaszkodzi, śledzić proces legislacyjny nie tylko w fazie "zamiaru", ale i także "ostatecznego efektu".
Chyba starzejesz się Kolego....albo czasu ci za mało, bo się starzejsz...
Druk sejmowy dotyczył pierwotnie dotacji na WSZYSTKIE PRZEDSIĘWZIĘCIA z art. 400a uPrOś.
Potem Sejm zawęził dotacje do wydatków inwesrtycyjnych.
O ile usunięcie eternitu - jest wydatkiem nieinwestycyjnym kwalifikowanym w art. 400a - ale nie pod dotację
o tyle modernizcja dachu - na inny - nie mieści się w celach z art. 400a uPrOśU. Mieści się tylko usunięcie starego pokrycia dachowego (przedsięwzicie z zakresu gospodarki odpadami) - ale ono, nie jest inwestycją.
U siebie w domu możesz co najwyżej kombinować, aby pełne przedsięwzięcie inwestycyjne obejmowało docelowo "termomodernizację" (inwestycja), jakiej elementem byłoby usunięcie dotychczasowego eternitu - składowa inwestycji .
Samo więc usunięcie eternitu - to nie inwestycja, chyba że jest elementeem wydatków kwalifikowanych inwestycji - jako takiej - z art. 400a uPrOś.
Nowela mówi o dotacjach na iwestycje. Kto tego nie rozumie, nie powiniem zabierać głosu w dyskusji n/t znowelizowanego art. 403 uPrOŚ.
Kolego
...cóż....może następnym razem zanim zaczniesz pisać komentarze do ustaw poczekaj na ich opublikowanie ...A W MIĘDZYCZASIE POCZYTAJ SOBIE USTAWĘ O RACHUNKOWOŚCI I ZAWARTĄ TAM DEFINICJĘ ŚRODKÓW TRWAŁYCH W BUDOWIE ROZUMIANYCH JAKO INWESTYCJE W BUDŻETÓWCE
TW
Ostatnio zmieniony przez wojtania dnia Pon Gru 27, 2010 11:18 pm, w całości zmieniany 1 raz
Druk sejmowy (i wypowiedź Premira) dotyczyły pierwotnie dotacji na WSZYSTKIE PRZEDSIĘWZIĘCIA z art. 400a uPrOś.
Potem Sejm zawęził dotacje do wydatków inwesrtycyjnych.
O ile usunięcie eternitu - jest wydatkiem nieinwestycyjnym kwalifikowanym w art. 400a - ale nie pod dotację
o tyle modernizcja dachu - na inny - nie mieści się w celach z art. 400a uPrOśU. Mieści się tylko usunięcie starego pokrycia dachowego (przedsięwzicie z zakresu gospodarki odpadami) - ale ono, nie jest inwestycją.
U siebie w domu możesz co najwyżej kombinować, aby pełne przedsięwzięcie inwestycyjne obejmowało docelowo "termomodernizację" (inwestycja), jakiej elementem byłoby usunięcie dotychczasowego eternitu - składowa inwestycji .
Samo więc usunięcie eternitu - to nie inwestycja, chyba że jest elementeem wydatków kwalifikowanych inwestycji - jako takiej - z art. 400a uPrOś.
Nowela mówi o dotacjach na iwestycje. Kto tego nie rozumie, nie powiniem zabierać głosu w dyskusji n/t znowelizowanego art. 403 uPrOŚ.
Kolego
Ps.1:...małe przypomnienie definicji inwestycji czyli środków trwałych w budowie z art.3u1.pkt 16 z ustawy o rachunkowości:
środkach trwałych w budowie - rozumie się przez to zaliczane do aktywów trwałych środki trwałe w okresie ich budowy, montażulub ulepszenia już istniejącego środka trwałego;
...zrozum kolego, że niemasz racji. Budynki to środki trwałe a ulepszenia już istniejących środków trwałych to też inwestycje.
Ps.1:...małe przypomnienie definicji inwestycji czyli środków trwałych w budowie z art.3u1.pkt 16 z ustawy o rachunkowości:
środkach trwałych w budowie - rozumie się przez to zaliczane do aktywów trwałych środki trwałe w okresie ich budowy, montażulub ulepszenia już istniejącego środka trwałego;
Kolego, po co się upierasz w tym, że rozbiórka dachu z eternitu - to inwestycja
No taki KABARET, jest możliwy tylko w twoim wydaniu
Czytasz kolego "projekty", a potem "inwestycje" z ustawy uchwalonej - naciagasz pod "projekt ustawy", który zakładał również dotacje na projekty nie-inwestycyjne.
Jeszcze teochę i powiesz, że zadanie z art. 400a uPrOś - "edkukacja ekologiczna" - też jest możliwe do dotowania - jako INWESTYCJA W MŁODE POKOLENIE
Zakalapućkałeś się Kolego ze swoją wiedzą ograniczoną do projektu ustawy - i NIEWIEDZĄ o takście ustawy (noweli) ostatecznie obowiązującej od 21.12.2010 r.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach