Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 545 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 159649017
 

RIO :: Zobacz temat - Dofinansowywanie Policji
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

Dofinansowywanie Policji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Sro Cze 25, 2003 10:17 am    Temat postu: Dofinansowywanie Policji Odpowiedz z cytatem

Ciekaw jestem stanowiska dyskutantów w/s. pisma nr ST1-4800-141/2003 z dnia 20 marca 2003 roku podpisanego przez Sekretarza Stanu w MF Panią Halinę Wasilewską- Trekner, a dotyczącego dofinansowywanie przez JST naszej Policji.

Spotkałem się bowiem z przypadkiem, że JST stwierdziła, że Policja będzie "brała" rachunki na Starostwo, za które Ono bedzie płacic.

Oj ...., czy JSt aby napewno może płacić obce rachunki. Od 1 stycznia 2003 Policja nie jest już (i nigdy nie była, gdyż nigdy nie skomunalizowano Policji) jednostką budżetową powiatu.

Oj..., czyżby znowu po pismach z 1999 roku powstawało nowe zamieszanie w JST zwiazane z Policją.

Pozdrawiam Tomasz Wojtania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Wto Lip 01, 2003 8:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sprawie dofinansowania przez samorządy policji podobno pojawiło się stanowisko KRIO. Czy ktoś je zna? Może Moderator?
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Sob Lip 12, 2003 11:36 am    Temat postu: Przypomnienie przepisów Odpowiedz z cytatem

Tak na wszelki wypadek pozwalam sobie przypomnieć najważniejsze akty prawne dotyczące wywołanego przez pismo Pani W-T problemu dot. Policji. Przytoczony w piśmie artykuł 111 ust 2 ustawy o finansach publicznych mówi przecież o wydatkach budżetu JST. Proszę zwrócić uwagę na rozporządzenia wykonawcze MSWiA, a zauważycie Państwo, że w piśmie Pani W-T są bzdury. Moim zdaniem to nie notą księgową JST dofinansowują Policje, lecz winny przekazywać im dotację, która w Policji przyjmowana jest na rachunek środków specjalnych. Ponadto gdyby wynikający z pisma system finansowania Policji miałby działać to spowodowałoby to wzrost zadłużenia Policji, gdyż nota miałaby charakter refundacji wydatków – a to i tak jest przecież zabronione w ustawie o finansach publicznych.


Dz.U.01.142.1592 (ze zmianami) USTAWA z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.

Art. 33a. 1. Kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży wykonują określone w ustawach zadania i kompetencje przy pomocy jednostek organizacyjnych - komend i inspektoratów.
2. Jednostki organizacyjne stanowiące aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży może tworzyć, przekształcać i likwidować wojewoda, na wniosek starosty, zaopiniowany przez właściwego kierownika zespolonej służby, inspekcji lub straży wojewódzkiej, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.
3. (21) Jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 2, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych Policji, są powiatowymi jednostkami budżetowymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z późn. zm.1)).
4. Szczególne warunki lub zasady powoływania, odwoływania oraz tryb zatrudniania i zwalniania kierowników i pracowników powiatowych służb, inspekcji i straży określają odrębne ustawy.


Dz.U.02.7.58 USTAWA z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji.

Art. 13. 1. (21) Koszty związane z funkcjonowaniem Policji są pokrywane z budżetu państwa z części sprawy wewnętrzne.
2. Etaty Policji określa ustawa budżetowa.
3. Jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty organizacyjne, wskazane w odrębnych ustawach, mogą uczestniczyć w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Policji.
3a. Środki przekazane Policji na podstawie porozumień, o których mowa w art. 5a ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 120, poz. 1298 i Nr 123, poz. 1353), przeznacza się na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 112 ust. 3, oraz na pokrycie innych kosztów funkcjonowania Policji.
3b. Gospodarkę środkami, o których mowa w ust. 3a, prowadzi się w Policji w ramach wyodrębnionego środka specjalnego.
3c. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady i tryb gospodarowania środkami, o których mowa w ust. 3b.
4. Na wniosek rady powiatu lub rady gminy liczba etatów Policji w rewirach dzielnicowych i w posterunkach Policji na terenie powiatu lub gminy może ulec zwiększeniu ponad liczbę ustaloną na zasadach określonych w art. 12 ust. 2, jeżeli organy te zapewnią pokrywanie kosztów utrzymania etatów Policji przez okres co najmniej 5 lat, na warunkach określonych w porozumieniu zawartym między organem powiatu lub gminy a właściwym wojewodą i zatwierdzonym przez Komendanta Głównego Policji.
4a. (22) Rada powiatu lub rada gminy może przekazać, na warunkach określonych w porozumieniu zawartym między organem wykonawczym powiatu lub gminy a właściwym komendantem powiatowym (miejskim) Policji, środki finansowe stanowiące dochody własne powiatu lub gminy, dla Policji z przeznaczeniem na:
1) rekompensatę pieniężną za czas służby przekraczający normę określoną w art. 33 ust. 2,
2) nagrodę za osiągnięcia w służbie,
dla policjantów właściwych miejscowo komend powiatowych (miejskich) i komisariatów, którzy realizują zadania z zakresu służby prewencyjnej.
4b. Porozumienie, o którym mowa w ust. 4a, określa w szczególności:
1) rodzaje ustawowych zadań Policji, finansowanych na podstawie porozumienia:
a) wykonywanych w czasie przekraczającym normę określoną w art. 33 ust. 2,
b) za wykonywanie których może być przyznana nagroda za osiągnięcia w służbie,
2) wysokość oraz tryb i terminy przekazywania środków finansowych, o których mowa w ust. 4a,
3) sposób dokonywania oceny prawidłowości wykonania porozumienia.
4c. Środki finansowe, o których mowa w ust. 4a, są środkami specjalnymi w rozumieniu ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315 oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102, poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623).
5. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych określą, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki porozumienia, o którym mowa w ust. 4.

Dz.U.02.4.45 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu gospodarowania środkami finansowymi uzyskanymi z tytułu odpłatnego udziału Policji w zabezpieczeniu bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas przeprowadzania imprez masowych.

Na podstawie art. 13 ust. 3c ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2000 r. Nr 101, poz. 1092 oraz z 2001 r. Nr 41, poz. 465, Nr 81, poz. 877, Nr 100, poz. 1084, Nr 106, poz. 1149, Nr 110, poz. 1189, Nr 123, poz. 1353, Nr 125, poz. 1367 i Nr 154, poz. 1800) zarządza się, co następuje:
§ 1. Środki finansowe, przekazane Policji na podstawie porozumienia o odpłatnym jej udziale w zabezpieczeniu bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas przeprowadzania imprezy masowej, są gromadzone na wyodrębnionym rachunku bankowym środka specjalnego, utworzonego w podległej jednostce organizacyjnej Policji przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji, który zawarł w tej sprawie porozumienie z organizatorem imprezy masowej.
§ 2. Podstawę gospodarowania środkiem specjalnym stanowi roczny plan finansowy obejmujący przychody i wydatki, sporządzony w układzie klasyfikacji budżetowej, w szczegółowości dział, rozdział, paragraf.
§ 3. Przychodami środka specjalnego są:
1) kwoty odpłatności wniesione przez organizatorów imprez masowych,
2) inne należności wynikające z porozumień zawartych z organizatorami imprez masowych,
3) odsetki bankowe od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym środka specjalnego.
§ 4. Środki specjalne przeznacza się na:
1) wypłatę dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 112 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji,
2) pokrycie innych kosztów funkcjonowania Policji.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Dz.U.99.22.208 (ze zmianami) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 4 marca 1999 r. w sprawie szczegółowych warunków porozumienia między organem powiatu lub gminy a wojewodą w zakresie pokrywania kosztów utrzymania dodatkowych etatów Policji w rewirach dzielnicowych i w posterunkach Policji.

Na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. Nr 30, poz. 179, z 1991 r. Nr 94, poz. 422 i Nr 107, poz. 461, z 1992 r. Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17, Nr 34, poz. 163 i Nr 104, poz. 515, z 1996 r. Nr 59, poz. 269 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 80, poz. 499, Nr 88, poz. 554, Nr 106, poz. 680, Nr 123, poz. 779 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Porozumienie w sprawie pokrywania kosztów utrzymania dodatkowych etatów Policji na terenie gminy lub powiatu, zwane dalej "porozumieniem", określa:
1) termin obowiązywania porozumienia,
2) liczbę oraz strukturę dodatkowych etatów,
3) kryteria wyboru policjantów,
4) wysokość kosztów utrzymania dodatkowych etatów na dany rok budżetowy,
5) wysokość środków finansowych przekazywanych na rachunek jednostki realizującej wydatki oraz, z uwzględnieniem § 3 ust. 1, terminy ich przekazywania,
6) zakres odpowiedzialności z tytułu nieterminowego przekazania środków finansowych lub przekazania w wysokości niższej niż ustalona,
7) formę i szczegółowość rozliczeń z uwzględnieniem wymogów wynikających z przepisów dotyczących zasad finansowania wydatków publicznych.
2. Porozumienie może określać także obowiązek organu powiatu lub gminy:
1) zapewnienia policjantom lokali mieszkalnych lub kwater tymczasowych,
2) udostępnienia Policji pomieszczeń na cele służbowe związane z obsadą dodatkowych etatów.
§ 2. 1. Strony porozumienia mogą przedłużać termin obowiązywania porozumienia na okres kolejnych co najmniej 5 lat.
2. Przedłużenie okresu, o którym mowa w ust. 1, wymaga zmiany warunków porozumienia w formie stosownego aneksu, który podlega zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Policji.
§ 3. 1. Koszty, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 4, obejmują:
1) uposażenia policjantów ustalone na podstawie odrębnych przepisów,
2) pozostałe świadczenia i należności finansowe policjantów, w tym nagrody roczne, uznaniowe i jubileuszowe oraz odprawy i świadczenia dla policjantów zwalnianych ze służby, wypłacane zarówno w okresie obowiązywania porozumienia, jak i w związku z jego upływem,
3) niezbędne wydatki pozapłacowe związane z wyposażeniem policjantów do pełnienia służby, według norm obowiązujących w Policji,
4) pozostałe koszty utrzymania policjantów w proporcji do ich funduszu płac w wysokości zapewniającej co najmniej osiągnięcie relacji wydatków rzeczowych do osobowych, występującej we właściwej terytorialnie komendzie wojewódzkiej Policji.
2. Zakres kosztów, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, określa ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. Nr 30, poz. 179, z 1991 r. Nr 94, poz. 422 i Nr 107, poz. 461, z 1992 r. Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17, Nr 34, poz. 163 i Nr 104, poz. 515, z 1996 r. Nr 59, poz. 269 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 80, poz. 499, Nr 88, poz. 554, Nr 106, poz. 680, Nr 123, poz. 779 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668) i przepisy wydane na jej podstawie.
3. Koszty utrzymania dodatkowych etatów podlegają, w każdym kolejnym roku obowiązywania porozumienia, aktualizacji uwzględniającej faktyczny wzrost kosztów rodzajowych, o których mowa w § 3 ust. 1.
§ 4. 1. Przekazanie środków, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 5, nie może nastąpić później niż na 7 dni roboczych:
1) przed końcem miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który powinna nastąpić wypłata uposażeń - w odniesieniu do uposażeń i pozostałych należności policjantów (płatnych z góry),
2) od terminu wyznaczonego przez jednostkę Policji - w odniesieniu do wydatków, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2-4, z wyjątkiem wymienionych w pkt 1.
2. Skutki finansowe z tytułu nieterminowego przekazania środków finansowych lub przekazania w niższej wysokości niż ustalona obciążają odpowiednio budżet gminy lub powiatu.
§ 5. 1. Środki finansowe na utrzymanie dodatkowych etatów Policji na terenie gminy lub powiatu nie mogą być wykorzystane na inne cele niż określone w porozumieniu.
2. Kontrolę prawidłowości wykorzystania środków, o których mowa w ust. 1, sprawuje w imieniu stron porozumienia Komendant Główny Policji.
3. Komendant Główny Policji informuje strony porozumienia o wynikach przeprowadzonej kontroli.
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.




Pozdrawiam T.Wojtania

Ps. Mam nadzieję, że RIO nie bedzie zmuszać JST do stosowania sie do zasad wynikających z błędnych interpretacji Pani W-T.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Pon Lip 14, 2003 9:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojtania mówi:
" to nie notą księgową JST dofinansowują Policje, lecz winny przekazywać im dotację, która w Policji przyjmowana jest na rachunek środków specjalnych. Ponadto gdyby wynikający z pisma system finansowania Policji miałby działać to spowodowałoby to wzrost zadłużenia Policji, gdyż nota miałaby charakter refundacji wydatków – a to i tak jest przecież zabronione w ustawie o finansach publicznych".

W związku z tym pojawiają się pytania:
1. Z jakiego powodu mowa o wzroście zadłużenia ?
2. Skąd pomysł dotacji dla policji jako jedynie właściwej formy, skoro ustawa o policji, w art. 13 mówi o uczestniczeniu jst w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Policji ?
3. W wielu przepisach dotyczących jst istnieje forma refundacji poniesionych kosztów, które przepisy ustawy o fin. publicz zabraniają refundacje ?
4. Czy przekazanie policji paliwa zakupionego przez jst jest możliwe w świetle art.13 ustawy o policji?

Pozdrawiam
Jan Bęc - Walski
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Pon Lip 14, 2003 1:05 pm    Temat postu: Odp Odpowiedz z cytatem

Uprzejmie wyjaśniam:

1. Z jakiego powodu mowa o wzroście zadłużenia ?
Jeżeli Policja notą obciążeniową miałaby obciążać JST to najpierw musi dojść w Policji do zdarzenia gospodarczego, które niewątpliwie nie ma pokrycia w środkach budżetowych otrzymywanych od budżetu państwa. Ponieważ z powyższych przepisów wynika harmonoram wpłat od JST, zgodnie ze stosownym porozumieniem, które w Policji mają być przyjmowane na środek specjalny - może się zdarzyć, że zaistnieje rachunek który nie bedzie miał pokrycia w pieniądzu. Jasne ponadto jest to, że środkami specjalnymi można gospodarować tylko do wysokości salda na rachunku bankowym. Pismo Pani WT wprowadza jednak inny mechanizm, moim zdaniem niekorzystny dla Policji, gdyż mówi, żeby najpierw zaciągać zobowiązania a potem szukać na ich pokrycie pieniędzy (nota PK). Śmiem twierdzić, że z przepisów, które przytoczyłem powyżej jasno wynika: najpierw pieniądze - a potem nimi Policja gospodaruje.

2. Skąd pomysł dotacji dla policji jako jedynie właściwej formy, skoro ustawa o policji, w art. 13 mówi o uczestniczeniu jst w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Policji ?
Daltego mowa o dotacji, gdyż Policja nigdy nie była samorządową jednostką budżetową, nawet w okresie obowiazywania art 33a, gdyż NIGDY NIE SKOMUNALIZOWANO MIENIA POLICJI I ZAWSZE W RP MIELIŚMY POLICJĘ PAŃSTWOWĄ. Ponieważ Konstytucja RP i ustawy samorządowe oddzielają mienie samorządowe od państwowego jasne jest, że dla obcej (dla samorządowca) jednostki budżetowej, a taką jest Policja, nie można przekazywać środków na wydatki, nie można finansowac obcych rachunków - lecz można przekazywać im dotacje. W przypadku Policji występuje analogiczna sytuacji jak dla dotacji dla klubów sportowych, które też są własnościowo wyodrębnione. JSt mogą przekazywać obcym jednostkom wyłącznie dotacje i jest to wydatek dla JST już w momencie jej przekazania. JST nie może płacić za obce rachunki.

3. W wielu przepisach dotyczących jst istnieje forma refundacji poniesionych kosztów, które przepisy ustawy o fin. publicz zabraniają refundacje ?
Zabrania tego art 18ust1 i 138 ust1 pkt 10 uofp w powiązaniu np. z art 9 pkt10, który kataloguje tzw. pozostałe dochody do dochodów powiatu. Przykładowo takimi dochodami są refundacje np. z art 37 ust7 ustawy o pomocy społecznej, które są klasycznym przykładem naruszania dyscypliny finansów i traktowania tych dochodów jako refundacje księgowane stornem czerwonym. Jednakże Policji ta zasada nie może dotyczyć gdyż jak już wspomniałem w RP mamy Policję Państwową. Nie może powiat, czy miasto refundować państwowych wydatków, ale może na mocy art 13 ustawy o Policji współuczestniczyć w zadaniach Policji przekazując dotację na dofinansowywanie pewnych zadań.

4. Czy przekazanie policji paliwa zakupionego przez jst jest możliwe w świetle art.13 ustawy o policji?

Nie można przekazać darowizn rzeczowych a jedynie dotację pieniężną. JST nie ma prawa obdarowywać państwowych jednostek budżetowych darowiznami.

Pozdrawiam T.Wojtania

Ps. O problemach Policji pisałem już w 1999 roku w Rachunkowości Budżetowej. Sprawa zaczęła się od pewnego pisma Pani WT - błędnie interpretującego sprawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Wto Lis 25, 2003 9:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... mam nadzieję, że ostatnie nowelizacje ustawy o Policji jasno wskazują, że środki przekazywane od JST do jednostek Policji mają być tam gromadzone na rachunku środków specjalnych.

.... mam nadzieję, że nikt w JST nigdy nie zastosował pisma MF o którym mowa w tym poscie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź