Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 181799288
RIO :: Zobacz temat - kontrola VAT-RIO
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Panie TW, w poprzednim temacie pisał Pan że interpretacje za opłaty przedszkolne do kosza, bo Dyrektor KIS nie może się wypowiadać ws. należności publicznoprawnych. A tymczasem interpretacje dotyczą VATu, bo podatnicy pytają "czy opłata przedszkolna podlega VAT, czy nie?", czyli DKIS właściwy, bo mogę pytać o co dusza zapragnie Dyrektora KIS kończąc pytanie "czy podlega VAT czy nie" i DKIS właściwy.
Teraz znowu kwiatek, nawet lepszy. Pisze Pan tyle postów, a w zasadzie jeden artykuł z Dyrektywy VAT odnosi się do gmin - JEDEN. A tam napisane:
"W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.". A w załączniku nr I dostawa wody. Proszę mi wytłumaczyć, jak to się ma do Pańskiej wypowiedzi?
a może Pan ani razu Dyrektywy nie przeczytał Panie TW ??????
Jest wręcz odwrotnie bo uwzględniam uofzo i UOFP a tam jest definicja należności niepodatkowych budżetowych a do nich tez odnosi się OP. Sęk w tym ze KAS nie jest organem właściwym dla JST do opłat za pobyt i żywienie w przedszkolu ale faktem jest ze jest dla VAT. Tylko ze te opłaty pod VAT nie podlegają. Będzie z tego jeszcze niezły kabaret.....aby do lipca.
...a co do dyrektywy VAT. W każdych moich materiałach jest wyciąg min. z art 9 i 13. Ale oprócz dyrektywy VAT pokazują dyrektywę ws. Wymogów dla ram. Budżetowych państw czlonkowskich oraz dyrektywę ws sprawozdań finansowych, czyli 2013/34 .
VAT-budżet-sprawozdawczość i rachunkowość...kapujesz?
3w1 prawie jak szampon przeciwłupieżowy a nie tylko przepisy VAT.
... raczej Wam Szanowni Państwo należy wytłumaczyć zasady państwa prawa.
USTAWA
z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych
Art. 40. 1. Jednostki sektora finansów publicznych prowadzą rachunkowość zgodnie z przepisami o rachunkowości, z uwzględnieniem zasad określonych w niniejszej ustawie.
USTAWA
z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości
Art. 1. Ustawa określa zasady rachunkowości oraz zasady wykonywania działalności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Art. 3. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
25) aktywach pieniężnych - rozumie się przez to aktywa w formie krajowych środków płatniczych, walut obcych i dewiz. Do aktywów pieniężnych zalicza się również inne aktywa finansowe, w tym w szczególności naliczone odsetki od aktywów finansowych. Jeżeli aktywa te są płatne lub wymagalne w ciągu 3 miesięcy od dnia ich otrzymania, wystawienia, nabycia lub założenia (lokaty), to na potrzeby rachunku przepływów pieniężnych zalicza się je do środków pieniężnych, chyba że ujmuje się je w przepływach z działalności inwestycyjnej (lokacyjnej);
Art. 28. 1. Aktywa i pasywa wycenia się nie rzadziej niż na dzień bilansowy w sposób następujący:
7) należności i udzielone pożyczki - w kwocie wymaganej zapłaty, z zachowaniem zasady ostrożności, z zastrzeżeniem pkt 7a;
icon_cool.gif zobowiązania - w kwocie wymagającej zapłaty, z zastrzeżeniem pkt 8a;
10) kapitały (fundusze) własne, z wyjątkiem udziałów (akcji) własnych, oraz pozostałe aktywa i pasywa - w wartości nominalnej.
11. Na dzień nabycia lub powstania ujmuje się w księgach rachunkowych nabyte lub powstałe:
2) należności i zobowiązania, w tym również z tytułu pożyczek - według wartości nominalnej.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW
z dnia 9 stycznia 2018 r.
w sprawie sprawozdawczości budżetowej
§ 8. 1. Dane wykazywane w sprawozdaniach:
1) jednostkowych - wyraża się w złotych i groszach stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych, z wyjątkiem sprawozdań jednostkowych placówek, w których dane wyraża się w walucie, w jakiej jest prowadzona rachunkowość;
§ 9. 1. Kierownicy jednostek, kierownicy jednostek obsługujących i naczelnicy urzędów skarbowych są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
2. Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.
3. Jednostki otrzymujące sprawozdania są obowiązane sprawdzić je pod względem formalno-rachunkowym
A ZATEM ZGODNIE Z POWYŻSZYMI PRZEPISAMI UOFP I UOR:
NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA NA MOMENT POCZĄTKOWY (POWSTANIA) WYKAZUJE SIĘ W WARTOŚCIACH NOMINALNYCH....a nie netto
NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA NA MOMENT KOŃCOWY (DZIEŃ BILANSOWY) WYKAZUJE SIĘ W KWOTACH WYMAGANEJ/WYMAGAJĄCEJ ZAPŁATY...czyli zawsze brutto
DOCHODY I WYDATKI CZYLI AKTYWA PIENIĘŻNE ZAWSZE WYKAZUJE SIĘ W WARTOŚCI NOMINALNEJ....a nie raz netto (dochody) a raz brutto (wydatki).
WSZYSTKIE SPRAWOZDANIA JST ZA 2017, I ZA I KWARTAŁ 2018 SĄ NIERZETELNE W ROZUMIENIU PARAGRAFU 9 ROZPORZĄDZENIA O SPRAWOZDAWCZOŚCI I W ROZUMIENIU ART 24 USTĘP 2 UOR.
....pozdrawiam wszystkich mających nierzetelne sprawozdanie RB27s i RB-28s.
KRRIO chyba powinna uważać co robi....może się bowiem okazać, że jako organ przekazujący sprawozdania do MF robi to nierzetelnie naruszając standardy krajowe i międzynarodowe fałszując dane sprawozdawcze i myląc zasady wyceny.
Po ostatnich wpisach straciłam nadzieje na jakakolwoek zmianę w pana podejściu do spraw zawodowych. Popada Pan w coraz większe skrzywienie. Przykre to ale prawdziwe. Wszyscy i wszystko jest źle. .. oprócz oczywiście pańskich wywodów. Dramat
...faktycznie dramat. Wszystkie sprawozdanie nierzetelne bo niezgodne ze stanem faktycznym oparte na interpretacji z roku 2007. Totalne ignorowanie ustawy o rachunkowości i zasad wyceny oraz kompromitacja KRRIO.....wystarczy przeczytać ich pismo z powyższego linku mówiące o wycenie dochodów i wydatków w cenie nabycia. DRAMAT TOTALNY
... raczej Wam Szanowni Państwo należy wytłumaczyć zasady państwa prawa.
USTAWA
z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych
Art. 40. 1. Jednostki sektora finansów publicznych prowadzą rachunkowość zgodnie z przepisami o rachunkowości, z uwzględnieniem zasad określonych w niniejszej ustawie.
USTAWA
z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości
Art. 1. Ustawa określa zasady rachunkowości oraz zasady wykonywania działalności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Art. 3. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
25) aktywach pieniężnych - rozumie się przez to aktywa w formie krajowych środków płatniczych, walut obcych i dewiz. Do aktywów pieniężnych zalicza się również inne aktywa finansowe, w tym w szczególności naliczone odsetki od aktywów finansowych. Jeżeli aktywa te są płatne lub wymagalne w ciągu 3 miesięcy od dnia ich otrzymania, wystawienia, nabycia lub założenia (lokaty), to na potrzeby rachunku przepływów pieniężnych zalicza się je do środków pieniężnych, chyba że ujmuje się je w przepływach z działalności inwestycyjnej (lokacyjnej);
Art. 28. 1. Aktywa i pasywa wycenia się nie rzadziej niż na dzień bilansowy w sposób następujący:
7) należności i udzielone pożyczki - w kwocie wymaganej zapłaty, z zachowaniem zasady ostrożności, z zastrzeżeniem pkt 7a;
icon_cool.gif zobowiązania - w kwocie wymagającej zapłaty, z zastrzeżeniem pkt 8a;
10) kapitały (fundusze) własne, z wyjątkiem udziałów (akcji) własnych, oraz pozostałe aktywa i pasywa - w wartości nominalnej.
11. Na dzień nabycia lub powstania ujmuje się w księgach rachunkowych nabyte lub powstałe:
2) należności i zobowiązania, w tym również z tytułu pożyczek - według wartości nominalnej.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW
z dnia 9 stycznia 2018 r.
w sprawie sprawozdawczości budżetowej
§ 8. 1. Dane wykazywane w sprawozdaniach:
1) jednostkowych - wyraża się w złotych i groszach stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych, z wyjątkiem sprawozdań jednostkowych placówek, w których dane wyraża się w walucie, w jakiej jest prowadzona rachunkowość;
§ 9. 1. Kierownicy jednostek, kierownicy jednostek obsługujących i naczelnicy urzędów skarbowych są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
2. Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.
3. Jednostki otrzymujące sprawozdania są obowiązane sprawdzić je pod względem formalno-rachunkowym
A ZATEM ZGODNIE Z POWYŻSZYMI PRZEPISAMI UOFP I UOR:
NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA NA MOMENT POCZĄTKOWY (POWSTANIA) WYKAZUJE SIĘ W WARTOŚCIACH NOMINALNYCH....a nie netto
NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZANIA NA MOMENT KOŃCOWY (DZIEŃ BILANSOWY) WYKAZUJE SIĘ W KWOTACH WYMAGANEJ/WYMAGAJĄCEJ ZAPŁATY...czyli zawsze brutto
DOCHODY I WYDATKI CZYLI AKTYWA PIENIĘŻNE ZAWSZE WYKAZUJE SIĘ W WARTOŚCI NOMINALNEJ....a nie raz netto (dochody) a raz brutto (wydatki).
WSZYSTKIE SPRAWOZDANIA JST ZA 2017, I ZA I KWARTAŁ 2018 SĄ NIERZETELNE W ROZUMIENIU PARAGRAFU 9 ROZPORZĄDZENIA O SPRAWOZDAWCZOŚCI I W ROZUMIENIU ART 24 USTĘP 2 UOR.
....pozdrawiam wszystkich mających nierzetelne sprawozdanie RB27s i RB-28s.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach