Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 181805925
RIO :: Zobacz temat - Ustrukturyzowane faktury
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
My się rejestrujemy jako powiat, a jak coś będzie dla naszych jednostek to my im to przekażemy. Ale jednostki u nas nie będą miały upoważnienia - mamy na to zarządzenie.
My zarejestrowaliśmy Gminę i tam dodamy wszystkie jednostki, każdemu uprawnienia tylko do dokumentów danej jednostki, a konto superużytkownika w gminie.
Czy platforma pozwoli dodać jednostki z poziomu Gminy?
Prawdopodobnie każda jednostka będzie musiała się zarejestrować sama pod NIP Gminy, a później dodać drugi NIP swój /jednostki/.
My zarejestrowaliśmy się jako Gmina - Urząd,
a każda jednostka jako Gmina - Jednostka.
My zarejestrowaliśmy Gminę i tam dodamy wszystkie jednostki, każdemu uprawnienia tylko do dokumentów danej jednostki, a konto superużytkownika w gminie.
Czy przeszliście już ten etap rejestracji każdej jednostki?
Czy każda jednostka nie powinna się zarejestrować sama?
Czy dało się to zastosować z poziomu gminy?
Jak wchodzę na nasz profil Gmian -Urząd to tylko mogę dodać użytkowników w ramach zarejestrowanej jednostki. Czyli pracowników Urzędu a nie jednostki. Nie ma miejsca na wpisanie NIP-u jednostki.
Jak w takim razie rozróżnić, że uprawnienia będą dla poszczególnych jednostek w zakresie wyłącznie ich dokumentów?
Czy na PEF trzeba być zarejestrowanym już od dziś, czyli 18.04.2019? W ustawie jest, że rejestracji należy dokonać przed otrzymaniem pierwszej faktury..
My zarejestrowaliśmy Gminę i tam dodamy wszystkie jednostki, każdemu uprawnienia tylko do dokumentów danej jednostki, a konto superużytkownika w gminie.
Czy przeszliście już ten etap rejestracji każdej jednostki?
Czy każda jednostka nie powinna się zarejestrować sama?
Czy dało się to zastosować z poziomu gminy?
proszę o info
Brokerpefexpert w zakładce Konto podmiotu, jest LISTA IDENTYFIKATORÓW DLA TEGO KONTA PODMIOTU i tam można dodawać jednostki, trzeba podać ich nazwę i ich NIP bo NIPu Gminy nie przyjmuje. Użytkowników można zarejestrować dowolną liczbę i każdemu przypisać uprawnienia do konkretnej jednostki bądź kilku jednostek.
Można dodawać usuwać modyfikować dane bez problemu, proszę się nie bać tylko testować.
Czy jednostka nie powinna się sama zarejestrować?
Z racji występowania samodzielnie w roli Zamawiającego,ewidencjonującego faktury w swoim systemie f-k.
Tak jak teraz Gmina Urząd "nie widzi" faktur wpływających do gminy tak elektronicznych faktur nie ma potrzeby oglądać.
Dlaczego Gmina ma zakładać konta jednostkom?
Czy to wynika z instrukcji Platformy czy z przyjętego przez jst rozwiązania?
Brokerpefexpert w zakładce Konto podmiotu, jest LISTA IDENTYFIKATORÓW DLA TEGO KONTA PODMIOTU i tam można dodawać jednostki, trzeba podać ich nazwę i ich NIP bo NIPu Gminy nie przyjmuje. Użytkowników można zarejestrować dowolną liczbę i każdemu przypisać uprawnienia do konkretnej jednostki bądź kilku jednostek.
Można dodawać usuwać modyfikować dane bez problemu, proszę się nie bać tylko testować.[/quote]
Jak widzę konta dla podmiotów można utworzyć ale czy oddzielisz uprawnienia w zakresie dokumentów jednostek?
Na pewno bo każda jednostka posługuje się swoim numerem peppol (może to być NIP jednostki).
Jak założyć Konto Podmiotu na PEF?
1. Przygotuj:
Dane firmy/instytucji oraz jej NIP do rozliczeń VAT
Numer PEPPOL (może nim być np.: NIP instytucji lub numer GLN)
Login i hasło (osoba zakładająca Konto Podmiotu staje się automatycznie Super Użytkownikiem takiego konta – będzie zarządzać kontem i dodawać kolejnych użytkowników. Zakładając Konto Podmiotu osoba ta musi potwierdzić swoją tożsamość wykorzystując Profil Zaufany)
2. Wybierz Brokera PEF, z narzędzi którego będziesz korzystać.
3. Zarejestruj Konto Podmiotu w aplikacji webowej wybranego Brokera PEF.
4. Gotowe! Teraz możesz zarządzać kontem swojej firmy/instytucji, dodawać oddziały (lub jednostki budżetowe), nowych użytkowników, zintegrować się z PEF przez API oraz wysyłać i odbierać dokumenty.
w Legnicy Nam Pan Szczypiór wprost powiedział iż głupota jest rejestracja przez Miasto jednostek organizacyjnych skoro są.samodzielnymi zamawiajacymi. On uważa że każda jednostka powinna sama się zarejestrować na PEF . Mało tego bliżej mu jest do GLN niż NIP bo Gln jest jak pesel związany z konkretną jednostka jedna a nie NIP którym wszyscy posługują się takim samym .
Konieczne jest pozyskanie nr GLN czy wystarczy NIP?
dziś przeczytałam: "Potencjalny Wykonawca musi znać numer GLN Zamawiającego, aby moc wprowadzić fakturę na Platformę Elektronicznego Fakturowania. Zamawiający nie może tego uprawnienia Wykonawcy ani ograniczyć, ani wyłączyć. W ogłoszeniu o zamówienie publiczne też Zamawiający musi podać nr GLN. Jest on od 18 kwietnia 2019 r. ważniejszy, niż numer NIP w zamówieniach publicznych. "
można się posługiwać NIP ale wtedy własnym a nie jednostki nadrzędnej bo system widzi juz raz taki nip przypisany gminie. dlatego większość miast prezydenckich wybiera Gln i wprost i tym mówi Szczypiór. Dla niego to oczywiste wystarczy spróbować się zarejestrować na PEF. Jak ma wykonawca wprowadzić fa jeśli w gminie typu w Warszawie jest 2 tys jednostek budżetowych . Gln jest numerem indywidualnym . Broker PEFBroker nie pozwala zarejestrować jo na NIP gminy wymaga albo nip własny zus pit albo GLN . Rację ma Pan Michał zatem
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach