Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 160417434
RIO :: Zobacz temat - likwidacja środków trawłych (komputery)
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
mówi o tym Rozporządzenie Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004r. §2 ust.1
w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym :(Dz. U. z dnia 1 września 2004 r 191poz. 1957
artykuł z rachunkowości budżetowej
"Poznaj zasady prawidłowego przeprowadzenia i udokumentowania likwidacji zużytych składników majątku ruchomego w jednostce budżetowej.
Czy w Twojej jednostce są zużyte składniki majątku ruchomego? Sprawdź, jak prawidłowo przeprowadzić i udokumentować ich likwidację w drodze sprzedaży!
Decyzje w sprawie zakwalifikowania składników majątku ruchomego do kategorii majątku zbędnego lub zużytego oraz o sposobie jego zagospodarowania podejmuje kierownik Twojej jednostki. Ustala on również wartość rynkową tych składników na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, uwzględniając ich stan i stopień zużycia. Składniki te mogą być przedmiotem sprzedaży.
W zależności od wartości jednostkowej składników majątku ruchomego, Twoja jednostka może pozbyć się ich w trybie:
przetargu,
aukcji lub publicznego zaproszenia do rokowań lub negocjacji.
Pracą w ww. trybach kieruje powołana przez kierownika Twojej jednostki komisja przetargowa.
W wyniku rozstrzygnięcia powyższych procedur zostaje zawarta umowa sprzedaży. Na jej podstawie wystawiasz fakturę sprzedaży, a uzyskane kwoty ze sprzedaży wprowadzasz na konto dochodów Twojej jednostki. Na podstawie sprzedaży i wystawionej faktury Twoja jednostka dokonuje zdjęcia środków z prowadzonej przez nią ewidencji.
Podstawa prawna:
Ustawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004 r. w sprawie trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym (Dz.U. nr 191, poz. 1957). "
Jednostki budżetowe (zarówno państwowe, jak i samorządowe) zobowiązane są do stosowania przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004 r.
Zasady likwidacji zużytych składników majątkowych określa § 43 cytowanego rozporządzenia. Dokonuje się jej w trybie sprzedaży na surowce wtórne albo przez zniszczenie w przypadku, gdy ich sprzedaż nie doszła do skutku lub była bezzasadna. Zużyte składniki majątku ruchomego, takie jak m.in. komputery, kserokopiarki, telefony i inny sprzęt elektroniczny, podlegają unieszkodliwianiu. Unieszkodliwienia dokonują przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, którzy zostali wskazani w ustawie z 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe lub którzy uzyskali zezwolenie na prowadzenie tej działalności na podstawie ustawy o odpadach. Unieszkodliwienie jest przeprowadzane w obecności wyznaczonego przez kierownika – pracownika jednostki budżetowej. Z przeprowadzonych czynności unieszkodliwiania sporządza się protokół, w którym zamieszcza się następujące informacje:
• sposób unieszkodliwienia,
• data zniszczenia,
• nazwa, rodzaj i cechy składnika majątku,
• przyczyna zniszczenia,
• podpisy z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska osób upoważnionych do podpisania protokołu.
Panie Wojtania pretensje nie do ludzi pracujących w księgowości tylko do tych co takie przepisy interpretują czyli do pracujących w wydawnictwie infor bo tam są te interpretacje opublikowane,
Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 9:11 am Temat postu: Re: likwidacja środków trawłych (komputery)
Anonymous napisał:
W jaki sposób zlikwidować środki trwałe (komputer, oprogramowanie, sprzęt komputerowy) oraz w jaki sposób to udokumentować?Bardzo prosze o odpowiedź?
U nas robi się to tak : powołuje się komisję likwidacyjną w skład której wchodzi informatyk. Komisja , na podstawie opinii informatyka, sporządza protokół likwidacji z uzasadnieniem np. że sprzęt ma 10 lat, jego naprawa lub modernizacja znacznie przekracza jego wartość oraz koszty zakupu nowego sprzętu ( zdarza się że informatyk nie chce sam podejmować decyzji - wówczas prosi się o opinię innego serwisanta takiego sprzętu ). Protokół ten przedkłada się kierownikowi jednostki do akceptacji i dopiero po wyrażeniu przez niego zgody można dany środek trwały "zlikwidować".
A tak na marginesie : Człowiek prosi o prostą odpowiedż a nie o cytowanie przepisów - miejcie to wszyscy odpowiadający na uwadze !!! E.P-K.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach