Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 700 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 160417434
 

RIO :: Zobacz temat - likwidacja środków trawłych (komputery)
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

likwidacja środków trawłych (komputery)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne rachunkowości budżetowej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob Wrz 08, 2007 12:15 pm    Temat postu: likwidacja środków trawłych (komputery) Odpowiedz z cytatem

W jaki sposób zlikwidować środki trwałe (komputer, oprogramowanie, sprzęt komputerowy) oraz w jaki sposób to udokumentować?Bardzo prosze o odpowiedź?
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 10, 2007 7:07 am    Temat postu: a Odpowiedz z cytatem

mówi o tym Rozporządzenie Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004r. §2 ust.1
w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym :(Dz. U. z dnia 1 września 2004 r 191poz. 1957
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 10, 2007 11:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozporządzenie dotyczy jednostek państwowych...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 10, 2007 12:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gościu przeczytaj sobie dokładnie ustawę
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 10, 2007 1:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę wskazać własciwy artykuł, poniewaz ja też uważam,że nie dotyczy to JST, jedynie w przypadku realizowania zadań zleconych np. przez Powiat
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 8:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artykuł z rachunkowości budżetowej
"Poznaj zasady prawidłowego przeprowadzenia i udokumentowania likwidacji zużytych składników majątku ruchomego w jednostce budżetowej.

Czy w Twojej jednostce są zużyte składniki majątku ruchomego? Sprawdź, jak prawidłowo przeprowadzić i udokumentować ich likwidację w drodze sprzedaży!

Decyzje w sprawie zakwalifikowania składników majątku ruchomego do kategorii majątku zbędnego lub zużytego oraz o sposobie jego zagospodarowania podejmuje kierownik Twojej jednostki. Ustala on również wartość rynkową tych składników na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, uwzględniając ich stan i stopień zużycia. Składniki te mogą być przedmiotem sprzedaży.

W zależności od wartości jednostkowej składników majątku ruchomego, Twoja jednostka może pozbyć się ich w trybie:

przetargu,
aukcji lub publicznego zaproszenia do rokowań lub negocjacji.
Pracą w ww. trybach kieruje powołana przez kierownika Twojej jednostki komisja przetargowa.

W wyniku rozstrzygnięcia powyższych procedur zostaje zawarta umowa sprzedaży. Na jej podstawie wystawiasz fakturę sprzedaży, a uzyskane kwoty ze sprzedaży wprowadzasz na konto dochodów Twojej jednostki. Na podstawie sprzedaży i wystawionej faktury Twoja jednostka dokonuje zdjęcia środków z prowadzonej przez nią ewidencji.

Podstawa prawna:

Ustawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 z późn. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004 r. w sprawie trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym (Dz.U. nr 191, poz. 1957). "
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 11:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednostki budżetowe (zarówno państwowe, jak i samorządowe) zobowiązane są do stosowania przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004 r.

Zasady likwidacji zużytych składników majątkowych określa § 43 cytowanego rozporządzenia. Dokonuje się jej w trybie sprzedaży na surowce wtórne albo przez zniszczenie w przypadku, gdy ich sprzedaż nie doszła do skutku lub była bezzasadna. Zużyte składniki majątku ruchomego, takie jak m.in. komputery, kserokopiarki, telefony i inny sprzęt elektroniczny, podlegają unieszkodliwianiu. Unieszkodliwienia dokonują przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, którzy zostali wskazani w ustawie z 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe lub którzy uzyskali zezwolenie na prowadzenie tej działalności na podstawie ustawy o odpadach. Unieszkodliwienie jest przeprowadzane w obecności wyznaczonego przez kierownika – pracownika jednostki budżetowej. Z przeprowadzonych czynności unieszkodliwiania sporządza się protokół, w którym zamieszcza się następujące informacje:

• sposób unieszkodliwienia,

• data zniszczenia,

• nazwa, rodzaj i cechy składnika majątku,

• przyczyna zniszczenia,

• podpisy z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska osób upoważnionych do podpisania protokołu.
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 9:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
Jednostki budżetowe (zarówno państwowe, jak i samorządowe) zobowiązane są do stosowania przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 11 sierpnia 2004 r.




...baju baju...

Owo rozporzadzenie wydane jest na podstawie ustawy dot. skarbu państwa i nie dotyczy JST.

Ludzie a może byście sobie przypomnieli po co robi się inwentaryzację icon_idea.gif icon_question.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 6:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie Wojtania pretensje nie do ludzi pracujących w księgowości tylko do tych co takie przepisy interpretują czyli do pracujących w wydawnictwie infor bo tam są te interpretacje opublikowane,
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 9:11 am    Temat postu: Re: likwidacja środków trawłych (komputery) Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
W jaki sposób zlikwidować środki trwałe (komputer, oprogramowanie, sprzęt komputerowy) oraz w jaki sposób to udokumentować?Bardzo prosze o odpowiedź?


U nas robi się to tak : powołuje się komisję likwidacyjną w skład której wchodzi informatyk. Komisja , na podstawie opinii informatyka, sporządza protokół likwidacji z uzasadnieniem np. że sprzęt ma 10 lat, jego naprawa lub modernizacja znacznie przekracza jego wartość oraz koszty zakupu nowego sprzętu ( zdarza się że informatyk nie chce sam podejmować decyzji - wówczas prosi się o opinię innego serwisanta takiego sprzętu ). Protokół ten przedkłada się kierownikowi jednostki do akceptacji i dopiero po wyrażeniu przez niego zgody można dany środek trwały "zlikwidować".
A tak na marginesie : Człowiek prosi o prostą odpowiedż a nie o cytowanie przepisów - miejcie to wszyscy odpowiadający na uwadze !!! E.P-K. icon_biggrin.gif
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne rachunkowości budżetowej Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź