Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 160419974
RIO :: Zobacz temat - Niewyksięgowane anulowane należności
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
1. Wystawiono rachunki za wynajem.
2. Naliczono należności.
3. Anulowano rachunki (nie było fizycznie wynajmu - nie powinno być obciążenia)
4. Należności nie były i nadal nie są wyksięgowane.
5. Przez następne kwartały nie były i nie są naliczone odsetki za zwłokę w zapłacie.
6. Należności są wykazane w sprawozdaniach Rb-27S, Rb-N i w bilansie.
Proszę doradźcie co zrobić w takiej sytuacji. Jakie zrobić księgowania? Czym grozi taka sytuacja w razie kontroli?
Fakturę korygującą należy zaksięgować pod datą jej wystawienia !!!
Jeżeli tego nie zrobiliście - zróbcie to szybko ! (pewnie już nie da się pod datą wystawienia - ale trudno - zróbcie to teraz ).
Bardzo dziękuję za odpowiedź
Faktury korygującej też nie ma. Czy wystawić ją z datą anulowania i zaksięgować z dzisiejszą datą? czy lepiej wystawić z datą dzisiejszą i zaksięgować z dzisiejszą?
Piszesz "anulowano rachunki" - to oznacza że co ? przekreślono oryginał i kopię i napisano "anulowano"? Obojętnie co to było (rachunek czy faktura) zawsze należy wystawić dokument korygujący. Nie wiem jaki posiadasz dokument, ale z tego co piszesz "coś" jednak masz- sporządż notatkę, opisz w niej całą sytuację i zaksięguj ( bo rozumiem że wystawiony rachunek dot.wynajmu został zaksięgowany np. 221/750 ? ).
Teraz, to co zostało wczesniej zaksięgowane, musisz "wyksięgować".
Bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź
Mamy wystawiony rachunek za wynajem. Anulował go Dyrektor naszej jednostki (pismo stwierdzające iż anuluje ten rachunek bo nie było wynajmu i nie powinno być obciążenia) jednak nie została wystawiona faktura korygująca (z powodu braku kontaktu z kontrahentem-czy to wystarczający powód!!??) i należności nie zostały wyksięgowane.
Jak rozumiem fakturę korygującą (bo chyba nie ma druku Rachunek korygujący) mam zaksięgować 750/221?
A później w sprawozdaniu Rb-27S w kolumnie "Należności" nie wykazywać już tych należności? To "wyksięgowanie" to będzie tzw odpis?
Pozdrawiam
Elżbieta
Jeżeli wystawiony rachunek za wynajem księgowaliście 221/750, to teraz nalezy "wyksięgować" 750/221 ( w treści należy wpisać że jest to korekta rachunku nr...... ) W ten sposób należności już nie występują, co oczywiste nie wystapią również w Rb-27ss. Cześć.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach