Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 160432525
RIO :: Zobacz temat - Zobowiązania i należności po zlikwidowanym zakładzie komunalnym (pytanie do p.Wojtani)
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
Wysłany: Sro Paź 17, 2007 2:53 pm Temat postu: Zobowiązania i należności po zlikwidowanym zakładzie komunalnym (pytanie do p.Wojtani)
Witam! Mam następujące pytanie. Jakich księgowań należy dokonać w księgach organu i urzędu gminy (przy współnym rachunku bankowym dla organu i urzędu) w sytuacji przejęcia przez gminę należności i zobowiązań zlikwidowanego gminnego zakładu budżetowego (na podstawie bilansu likwidacyjnego) aby zlikwidować wzajemne należności i zobowiązania? Salda dotyczące wzajemnych rozrachunków w księgach poszczególnych jednostek są następujące:
Organ: Wn 222 kwota 200 830,60 zł
Urząd: Ma 201 kwota 75 223,59 zł
Zakład budżetowy (bilans likwidacyjny): Wn 201 kwota 75 223,59 zł
Ma 240 kwota 200 830,60 zł.
Jak zaksięgować w księgach organu i urzędu gminy pozostałe należności z tytułu dostaw i usług wykazane na koncie 201 po stronie Wn w bilansie likwidacyjnym zakładu w momencie ich wpływu na rachunek bankowy budżetu?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach