Witamy na stronach serwisu: Regionalne Izby Obrachunkowe
 
 

  O ...

· RIO
· Krajowa Rada RIO
· Akty prawne
· Adresy Izb
 

  Menu główne

· Strona główna
· Ankiety
· Ciekawe strony
· Kontakt
· RODO

Zbiory tekstów
· Nowe akty prawne
· Pisma i interpretacje
· KR RIO
· Pisma UOKIK
· Orzecznictwo
· Wyniki kontroli NIK
· Varia
· Unia Europejska


 

  Systemy sprawozdawcze


BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Poradniki i instrukcje
· "Metodologia opracowywania WPF" (wg wzoru Dz.U. 2019 poz. 1903)
· Poradnik "Symulacje WPF"
· Poradnik "Aktualizacja SQL Server 2008R2 do SQL 2012"
· Poradnik "Sprawozdania finansowe" za 2018 w BeSTii


SJO BeSTi@
· Aktualizacja do wer. 5.017.00.06 (z dn. 2019-12-18)
· Sumy kontrolne pobieranych plików (SJO BeSTi@ - tylko dla Administratora)


Dług publiczny
· Rb-Z, Rb-N - wzory dla JST (za 1,2 i 3 kwartał)
· Rb-Z/UZ, Rb-N/UN - dla 4 kw 2013 r. - wzory dla JST (WYŁĄCZNIE dla sprawozdań za IV kwartał)


Wynagrodzenia nauczycieli (art.- 30a KN)
· Wersja elektroniczna sprawozdania za 2019 r. [wersja wzoru z 2019.12.19 - źródło: MEN, www.men.gov.pl]
 

  Znajdź w serwisie



Zaawansowane
 

  Logowanie

Użytkownik
Hasło

Nie masz jeszcze konta ?
Chcesz publikować treści
we własnym imieniu ?
Zapomniałeś hasła ?
Kliknij tutaj
 

  Aktualnie online

Aktualnie jest 708 gości i 0 użytkowników online

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj


Wizyt w serwisie: 160531962
 

RIO :: Zobacz temat - uchwała budżetowa i jej zmianyw związku z "nową" uofp
Witamy na stronach forum dyskusyjnego
prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe.


Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych.

Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.
Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  ProfilProfil   
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RIO Forum News

uchwała budżetowa i jej zmianyw związku z "nową" uofp
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sro Maj 31, 2006 2:58 pm    Temat postu: Rb-30 Odpowiedz z cytatem

Interesujące jest w jaki sposób zakłady budżetowe wypełnią półroczne sprawozdania z wykonania planów finansowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426), druk Rb-30.
Czy w takiej sytuacji dojdzie do naruszenia dyscypliny finansów publicznych (ustawa z 14 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm.). jeśli wykaże się w sprawozdaniu budżetowym dane niezgodne z przepisami ufp.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 6:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...chwila, chiwla - bez przesady.

Jak już zostało powiedziane na forum w temacie dot.Zakładów budżetowych, naruszeniem DFP może być nieoprowadzanie dochodów należnych budżetowi j.s.t. - z art. 6 pkt 1 ustawy o odpowiedzialności za nruszenie DFP.

Nie można natomiast sądzić, że opracowanie Rb-30 za I-półrocze "będzie naruszeniem DFP". Przecież w sprawozdaniu będą dane zgodne z ewidencją księgową wykazującą wykonanie wpływów (przychodów) z tytułu dochodów tytułu najmu, dzierżawy lub umów o podobnym charakterze.

Naruszeniem DFP byłoby zatem zafałszowanie sprawozdawczości, czyli rozbieżność między Rb-30 a ewidencją księgową.

Odrębnym problemem mogłyby być nieprawidlowości w eweidencji księgowej ww. wpływów - czyli nieujmowanie w księcgach operaci z nimi związanych. Stanwi to przestępstwao lub wykroczenie z ustawy - Kodeks karny skarbow.

Póki co: nie należy się spodziewać naruszeń DFP z art. 18 pkt 2, ani przestępstw karno-skarbowych związanych z omawianymi tutaj dochodami.

Faktem natomiast pozostaje:
- nieodprowadzenie od 1.01.2006 r. dochodów należnych budżetowi - co może być przez Rzeczników i Komisje potraktowane jako naruszenie art. 6 pkt 1;
- nieprawidłowość dołączonego do uchwały budżetowej planu (zestawienia) przychodów i wydatków zakładu budżetowego, w którym wykazywanoby w przychodach wlasnych dochody budżetu z udostępniania mienia. Jeśli RIO przegapiła termin "30-dniowy" może a nawet powinna - skarżyć uchwałę budżetową do WSA. icon_sad.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 8:06 pm    Temat postu: Co zrobi teraz RIO? Odpowiedz z cytatem

Faktem natomiast pozostaje:
- nieodprowadzenie od 1.01.2006 r. dochodów należnych budżetowi - co może być przez Rzeczników i Komisje potraktowane jako naruszenie art. 6 pkt 1;
- nieprawidłowość dołączonego do uchwały budżetowej planu (zestawienia) przychodów i wydatków zakładu budżetowego, w którym wykazywanoby w przychodach wlasnych dochody budżetu z udostępniania mienia. Jeśli RIO przegapiła termin "30-dniowy" może a nawet powinna - skarżyć uchwałę budżetową do WSA.

Jeśli RIO istotnie przegapiła termin "30-dniowy" to z niezrozumiałych raczej względów. Od 12 stycznia 2006 r. opinia publiczna w Łodzi zaczęła monitować władze, media i lokalną społeczność. http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=674&w=34881441

Na specjalnie zwołanej konferencji prasowej w połowie stycznia 2006 r. żaden z lokalnych dziennikarzy łódzkich nie chciał podjąć tematu niezgodności uchwały budżetowej z ustawą o finansach publicznych. Problemem zajęła się jedynie "Rzeczpospolita" w publikacji z dnia 9 lutego 2006 r. publikując poniższy tekst:

NIERUCHOMOŚCI Samorządy chcą szybkiej zmiany ustawy o finansach publicznych
Zarządy budynków komunalnych bez dochodu

Jeżeli zakłady budżetowe przekształcą się w spółkę, to czynsze za lokale komunalne pójdą w górę
Od początku roku większość miast i gmin w Polsce ma problemy z zarządzaniem swoimi lokalami. Powodem jest niefortunny przepis w ustawie o finansach publicznych.
Większość zakładów budżetowych zarządzających nieruchomościami komunalnymi żyje z dochodów z najmu i dzierżawy. Pod koniec roku parlament uchwalił przepis, który ich tego pozbawił.
Konkretnie chodzi o art. 24 ust. 2 ustawy o finansach publicznych. W pierwszym swoim ustępie mówi, że zakłady budżetowe pokrywają koszty działalności z własnych przychodów (wyjątkiem są dotacje). Z drugiego ustępu wynika natomiast, że do przychodów własnych zakład nie zalicza dochodów z najmu i dzierżawy majątku będącego własnością skarbu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego. Przepis obowiązuje od 1 stycznia 2006 r. Teraz więc pieniądze z najmu lub dzierżawy nie powinny trafiać do kasy zakładów, ale gminy. - Przecież utrzymanie budynków kosztuje, i z czegoś musimy pokrywać rachunki - mówi dyr. Waldemar Flugel, dyrektor Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych w Poznaniu.
Miasta różnie radzą sobie z tym problemem. Mysłowice podjęły uchwałę, że dochód z najmu zasila kasę miasta, a potem w formie dotacji wraca do zakładu budżetowego zarządzającego nieruchomościami. W wielu jednak miastach jest ciągle po staremu.
Ich władze bardzo długo się łudziły, że przepis nie wejdzie w życie. I miały powody.
- Resort finansów obiecał Komisji Wspólnej Samorządu i Rządu jego nowelizację - wyjaśnił Andrzej Porawski, sekretarz tej komisji. Miały go zmienić ustawy okołobudżetowe. Okazało się, że to czcze obietnice.
Katowicach, a także w Poznaniu i w Łodzi dochody z najmu i dzierżawy nie zostały uwzględnione w budżecie miasta. Zakwalifikowano je jako przychód własny zakładów budżetowych.
- Pieniądze wpływają starym torem, ponieważ jesteśmy w okresie przejściowym - powiedział Włodzimierz Tomaszewski, wiceprezydent Łodzi. - Ustawa ma zostać znowelizowana, więc nie będziemy teraz niczego zmieniać - tłumaczy Tomaszewski.

W łódzkim magistracie nikt nie kwestionuje legalności uchwały budżetowej. Nikt też nie zareagował na pismo wysłane na początku stycznia przez minister finansów Zytę Gilowską. Przypomina w nim o najważniejszych zmianach w systemie finansów samorządu.

Wiceprezydent Tomaszewski krótko ocenia kontrowersyjny zapis.

- To zapis przypadkowy. Miał uniemożliwić dysponowanie majątkiem gminy zakładom, które nie są do tego przeznaczone - uważa. - W rzeczywistości tworzy sztuczne przeszkody jednostkom do dysponowania powołanym.

- Zakłady budżetowe mogą się wprawdzie przekształcić w spółki komunalne, ale nie w ciągu kilku dni. Ustawa zaś nie zawiera żadnych przepisów przejściowych, które dawałyby na to czas - mówi Aleksandra Kurzyk, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarki Nieruchomościami.

Izba, której szefuje, zrzesza 250 zakładów budżetowych administrujących nieruchomościami (m.in. z Gdańska i Katowic). Największe gospodarują nawet 50 tysiącami lokali. - Zakłady budżetowe - dodaje Aleksandra Kurzyk - nie prowadzą działalności nastawionej na zysk, a spółki muszą się nim wykazać. To oznacza, że jeżeli zakłady przekształcą się w spółkę, czynsze za lokale komunalne pójdą w górę.

Resort finansów zapewnia, że zmieni przepis. Zdaniem prof. Elżbiety Chojny-Duch są jednak niewielkie szanse, by dla jednego przepisu parlament zmienił ustawę. Poza tym resort finansów zapowiada rozpoczęcie prac nad dużą nowelizacją, będzie wtedy okazja na wprowadzenie i tej zmiany.
- Gminy - dodaje prof. Chojna-Duch - powinny uchwalać budżet na podstawie nowej ustawy, ponieważ ewentualna nowelizacja będzie chyba dotyczyć dopiero 2007 r. Zakłady, które nie radzą sobie - uważa - powinny zostać przekształcone nie tyle w spółki, ile w jednostki budżetowe.
Renata Krupa-Dąbrowska, Maciej Stańczyk

Co prawda, w dniu 20 lutego 2006 r. Prezes RIO w Łodzi zobowiązał samorząd do dostosowania budżetu do obowiązującego prawa ale na pismie się skończyło.
I tak oto jesteśmy świadkami okazywanego braku szacunku dla prawa stanowionego. A 30 czerwca tuż, tuż...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Cze 02, 2006 7:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co prawda, w dniu 20 lutego 2006 r. Prezes RIO w Łodzi zobowiązał samorząd do dostosowania budżetu do obowiązującego prawa ale na pismie się skończyło.
I tak oto jesteśmy świadkami okazywanego braku szacunku dla prawa stanowionego. A 30 czerwca tuż, tuż...

Uchwała budżetowa M.Łodzi na rok 2006 pochodzi z dnia 28.12.2005 r.
Kwestionowanie jej "legalności" dotyczyć może tylko naruszenia stanu prawnego obowiązującego w dniu jej uchwalenia. Zapisy o przychodach zakładów budżetowych nie naruszały tego prawa.
Dyskuzyjnym byłoby kwestionowanie legalności uchwały z prawem (tj. ustawą z Dz.U. z 20.12.2005 r.) pozostającym w okresie vacatio legis.

Fakt, że uchwała po jej wejściu w życie (1.01.2006 r.) nie przystawaje do prawa tj. nowej ustawy o FP - jest raczej trudnym argumentem do oparcia na nim orzeczenia o jej niewazności (przez RIO lub WSA).
Jedynym zatem sposobem zapewnienia legalności, nie tyle co uchwały, ile prowadzenia gospodarki finansowej - są szczególne kompetencje nadzorcze wojewody, Prezesa RM i Sejmu.
Odrębnym zaś zagadnieniem jest kwestia dla Rzecznika DFP - czy wobec nieodprowadzania niektórych dochodów z mienia do budżetu - przedstawi zarzut naruszenia DFP z art. 6 pkt 1 - kierownikowi zakładu budżetowego. icon_question.gif

Data "30 czerwca", nie ma tutaj najmniejszego znaczenia prawnie kształtującego, aby ją wiążać ze skutkami właściwymi dla opartych na starej UFP "przepisów wykonawczych" - z art. 241 ust. 1 nowej UFP. Po dniu 30 czerwca - zapisy uchwały nieprzystające do nowej UFP będą nadal "obowiązywały", dopóki nie zmieni ich Rada Miasta, albo nie unieważni WSA (gdyby iść w kierunku zaskarżenia uchwały ze względu na jej "sprzeczność" z prawem pozostającym w okresie vacatio legis w dniu 28.12.2005 r.)
Powrót do góry
wojtania



Dołączył: 30 Lis 2002
Posty: 3136

PostWysłany: Pią Cze 02, 2006 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a ni RIO ani WSA nie musi orzekać o nieważności uchwały budżetowej M.Łodzi pochodzącej z dnia 28.12.2005 roku. Jej nieważność wynika z obowiązującego w RP porządku prawnego, z którego jasno wynika (patrz wcześniejsze moje wypowiedzi), że skoro uchwały są uchwalane na podstawie ustawy to z chwilą zakończenia okresu obowiazywania lub wejścia w życie nowej ustawy owe uchwały z tym dniem tracą moc. Uchwały nie są aktem wykonawczym, do których zalicza sie przeciez wyłącznie rozporządzenia, a zatem uchwały budżetowe na rok 2006 podjęte w roku 2005 straciły moc prawną - przestały istnieć z dniem 1 stycznia 2006. Uchwał nie dotyczy artykuł 241 uofp i nie do 30 czerwca lecz do 31 marca 2006 roku należało uchwalić budżet. W swietle powyższych faktów M.Łodź nie ma budżetu...

...a co z innymi miastami np. z Warszawą?

TW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Pią Cze 02, 2006 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... a Pan kiedy uchwalił budżet - zgodnie z dwoma ustawami w 2005 roku, czy w terminie nie później niż do dnia 31 marca 2006 icon_rolleyes.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pią Cze 02, 2006 9:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a tak w ogóle wypadałoby odróżniać "niewazność" (ex tunc) od wygaśnienią (ex nunc). icon_cry.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sob Cze 03, 2006 12:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To przypomina chocholi taniec. Od pięciu miesiecy przeciekają ogromne pieniądze publiczne, a resort finansów i RIO nie reagują, tak na zdrowy rozsądek...
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sob Cze 03, 2006 11:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
To przypomina chocholi taniec. Od pięciu miesiecy przeciekają ogromne pieniądze publiczne, a resort finansów i RIO nie reagują, tak na zdrowy rozsądek...


Czy rzeczywiście "przeciekiem" jest finansowanie zadania publicznego j.s.t. z ustaw odrębnych, które to zadanie z dochodów należnych budżetowi finansuje zakład budżetowy lub gospodarstwo pomocnicze.

Może cierpi na tym sztuka (tj. art. 24 ust. 2 ufp), ale cel, czyli realizacja zadań określonych innymi przepisami prawa przebiega skutecznie i efektywnie.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Sob Cze 03, 2006 11:13 pm    Temat postu: Zakłady budżetowe a wspólnoty mieszkaniowe Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
Anonymous napisał:
To przypomina chocholi taniec. Od pięciu miesiecy przeciekają ogromne pieniądze publiczne, a resort finansów i RIO nie reagują, tak na zdrowy rozsądek...


Czy rzeczywiście "przeciekiem" jest finansowanie zadania publicznego j.s.t. z ustaw odrębnych, które to zadanie z dochodów należnych budżetowi finansuje zakład budżetowy lub gospodarstwo pomocnicze.

Może cierpi na tym sztuka (tj. art. 24 ust. 2 ufp), ale cel, czyli realizacja zadań określonych innymi przepisami prawa przebiega skutecznie i efektywnie.


Administrowanie nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych ( bez względu na wielkość udziałów gminy) przez zakłady budżetowe zgodnie z ustawą o gospodarce komunalnej nie należy do zadań użyteczności publicznej. Łódzkie ANy i ZGMy skutecznie i efektywnie czerpią dochody z tego tytułu nieprzerwanie do dnia dzisiejszego i trudno jest uzyskać informację w jaki sposób księgowane są owe "przychody własne".

Ustawa o dostępie do informacji publicznej obowiązuje od 2001r. , a z art. 61 Konstytucji wynika, że każde działanie, a więc i te, które podjęto bez podstawy prawnej (tym bardziej) , jest objęte dostępem do informacji.

Łódzkie RIO zobowiązane do prowadzenia działalności nadzorczej i opiniodawczej nie ujawniło wyników kontroli gospodarki finansowej realizowanej przez żaden łódzki zakład budżetowy administrujący komercyjnie budynkami wspólnotowymi ani sposobu księgowania dochodów z tego tytułu w świetle ustawy o finansach publicznych , nie ujawniło również wyników zakończonej właśnie kompleksowej kontroli gospodarki finansowej w Mieście Łódź .
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 1:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...zakład budżetowy ujawnia się ze swoimi finansami przez Rb-30. Natomiast ujawnienie szczególowych danych o finansach zakładu oraz danych z wyników kontroli RIO jest możliwe drogą wystąpienia przez zainteresowanego ze stosownym wnioskiem z ustawy o dostępie do informacji publicznej icon_lol.gif
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 1:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktoś tu chyba celowo zmienia niewygodny dla niektórych wątek dyskusji dotyczący problemu uchwał budżetowych podjetych w roku 2005 na rok 2006 i próbuje zamiast o kłopotach z budżetem, a w zasadzie z jego brakiem rozmydlić sprawę...TW
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 5:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonymous napisał:
Ktoś tu chyba celowo zmienia niewygodny dla niektórych wątek dyskusji dotyczący problemu uchwał budżetowych podjetych w roku 2005 na rok 2006 i próbuje zamiast o kłopotach z budżetem, a w zasadzie z jego brakiem rozmydlić sprawę...TW


Mówiąc najkrócej, cała ta sprawa jest wielką niezręcznością dla rządzących ale też stawia RIO w mało komfortowej sytuacji. Znane są przypadki dezawuowania ustawy, a na ich poparcie przytaczano w łódzkim samorządzie "podpięte" pismo pani Minister Suchockiej - Roguskiej z 4 stycznia 2006 r. skierowame do Pana Piotra Uszoka. RIO w Łodzi dała czytelny sygnał: ustawa zostanie znowelizowana, a w domyśle nastąpi retroaktywność przepisów prawa (vide: casus z 1999 r.). Pismem z 4 stycznia niczym relikwią obnoszono się w zakładach budżetowych.
Od dawna wiadmo, że wybór formy i sposobu zarządzania przez zakłądy budżetowe jest wadliwe, nieekonomiczne, a skutki takiego zarządzania widoczne są gołym okiem; postępująca w katastrofalnym tempie dekapitalizacja mienia, mieszkaniowego w szczególności. Od 1998 r. samorząd przyjął kierunek zmian a sosobie zarządzania: prywatyzacja usług. Kolejne 8 lat na jotę nie zmieniło nic w tym zakresie.
Warto więc powiedzieć jasno: uchwała budżetowa, transfery pieniężne, lekceważenie prawa są złymi sygnałami zniechęcającymi ludzi do państwa i prawa i zniechęcającymi do zajmowania się debatą społeczną na temat interwesujących nas spraw.
A tak, na marginesie, cóz złego stałoby się gdyby RIO jednak opublikowała raport z kontroli samorządu w Łodzi?
Zachęcam.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Nie Cze 04, 2006 10:38 pm    Temat postu: do dr R.P.Krawczyka Prezesa RIO Łódź z dnia 18 maja 2006r. Odpowiedz z cytatem

Ł ó d ź, dnia 18 maja 2006 roku

Pan
Dr Ryszard Paweł Krawczyk
Prezes
Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Ł o d z i
ul. Zamenhofa 10


Szanowny Panie Prezesie,

W Wydziale Budynków i Lokali Urzędu Miasta Łodzi powzięłam informację o zakończeniu kompleksowej kontroli gospodarki finansowej podjętej w Mieście Łódź przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
Listami elektronicznymi z dnia 27 czerwca 2005 r. oraz dwukrotnie w roku bieżącym zwracałam uwagę na działalność łódzkich zakładów budżetowych administrujących komercyjnie budynkami wspólnot mieszkaniowych i kwestię księgowania dochodów z tego tytułu w oparciu o kryteria zgodności z prawem oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym.

W ślad za Pańskim pismem z dnia 1 marca 2006r. znak: WA 4120-9/06-1 i zapewnieniem poinformowania mnie o wynikach kontroli uprzejmie proszę o udostępnienie informacji na tematy poruszone w pismach elektronicznych tj.:
- czerpania dochodów z najmu przez łódzkie zakłady budżetowe niezgodnie z zapisami art.24 ustawy o finansach publicznych (Dz.U. nr 249, poz.2104), oraz
- na podstawie, jakich przepisów prawa zakłady budżetowe czerpią dochody z komercyjnego administrowania budynkami wspólnot mieszkaniowych ( bez względu na wielkość udziału gminy) i sposobu księgowania tych dochodów w świetle ustawy o finansach publicznych.

W związku z informacją zawartą w piśmie WK.620/44/2005 z dnia 26 lipca 2005r. wnoszę o udostępnienie informacji publicznej o wynikach kontroli gospodarki finansowej realizowanej przez Administrację Nieruchomościami Łódź-Śródmieście „Nowe Miasto”.

gosiakz@gazeta.pl
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Cze 05, 2006 8:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtania napisał:
...a ni RIO ani WSA nie musi orzekać o nieważności uchwały budżetowej M.Łodzi pochodzącej z dnia 28.12.2005 roku. Jej nieważność wynika z obowiązującego w RP porządku prawnego, z którego jasno wynika (patrz wcześniejsze moje wypowiedzi), że skoro uchwały są uchwalane na podstawie ustawy to z chwilą zakończenia okresu obowiazywania lub wejścia w życie nowej ustawy owe uchwały z tym dniem tracą moc. Uchwały nie są aktem wykonawczym, do których zalicza sie przeciez wyłącznie rozporządzenia, a zatem uchwały budżetowe na rok 2006 podjęte w roku 2005 straciły moc prawną - przestały istnieć z dniem 1 stycznia 2006. Uchwał nie dotyczy artykuł 241 uofp i nie do 30 czerwca lecz do 31 marca 2006 roku należało uchwalić budżet. W swietle powyższych faktów M.Łodź nie ma budżetu...

...a co z innymi miastami np. z Warszawą?

TW
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum RIO Strona Główna -> Problemy ogólne finansów publicznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB 2.0.1 © 2001, 2002 phpBB Group


 
 
Web site derived from PostNuke, which is Free Software released under the GNU/GPL license
Warunki użytkowania | Polityka Prywatności |  Webmaster
Copyright 2002- RIO Łódź