Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 181802411
RIO :: Zobacz temat - ZEAS-y
Witamy na stronach forum dyskusyjnego prowadzonego przez Regionalne Izby Obrachunkowe. Treści publikowane w tym forum przez pracowników Izb są ich indywidualnymi opiniami i nie mogą być traktowane jako stanowisko Regionalnych Izb Obrachunkowych. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane.Niniejsze forum nie jest biurem ogłoszeń - posty reklamowe będą usuwane.
...Czytając ustawę o rachunkowości po 1 stycznia 2009 organ prowadzący musi wiedzieć, że księgi rachunkowe jednostki budzetowej prowadzi się w jej siedzibie, a poza siedzibą księgi mogą być prowadzone przez podmioty zdefiniowane w nowym rozdziale 8a.
TW
Znowu Gościu czytasz o tym, jak "pisać", a zarazem piszesz tendencyjnie - opuszczając istotne fragmenty ustawy o rachunkowości. Obecnie w większość księgowość szkół, przedszkoli i placówek - funkcjonuje w ZEAS'ie w formie komputerowej.
...a więc po co tem blamaż...z zakazem prowadzenia ksiąg w ZEAS'ie
Czym innym jest jednak przypadek artykułu 13u2 i u3 uor i techniki komputerowej....
TW
...jaki blamaż...pisałem o tym już na początku tego postu. Nie odrobiłeś lekcji ...poczytaj sobie wcześniejsze wypowiedzi i pomyśl
Jeśli artykuł 13 uor wymaga osobnej księgi dla każdej obsługiwanej jednostki, jeśli artykuł 44 i 45 uofp wymaga etatu głównego księgowego w szkole - to kogo zatrudni ZEAS i gdzie oszczędności z ich istnienia skoro i tak szkoła musi mieć osobą księgowość?
Jeśli każda jednostka budżetowa ma mieć swojego głównego księgowego, osobne księgi i osobny rachunek bankowy to po grzyba komu owe ZEAS-y
Pisałem wcześniej, że po 1 stycznia furtką jest artykuł 13u2i3 uor jednakże księgowi z etatu w ZEAS muszą przejść na etat lub jego część w szkole...a to oznacza likwidację ZEAS-ów
USTAWOWYM OBOWIĄZKIEM ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁY JEST ZAPEWNIENIE JEDNOSTKOM I ZAKŁADOM BUDŻETOWYM OŚWIATY OBSŁUGI KSIĘGOWEJ I GOSPODARKI FINANSOWEJ ZGODNEJ Z USTAWĄ I RACHUNKOWOŚCI I USTAWĄ O FINANSACH PUBLICZNYCH.
...poz co znów ten blamaż i reminiscencje od początku...
w_lachiewicz napisał:
wojtania napisał:
...dotychczas funkcjonujące ZEASY wobec faktu nowelizacji ustawy o rachunkowości przy niezmienionym artykule 5u9 ustawy o systemie oświaty tracą podstawę prawną dla swego istnienia jaką miały w artykule 11u3 ustawy o rachunkowości...którą mieli dotychczas pod warunkiem, /.../, że księgowi ZEAS posiadali CERTYFIKAT KSIĘGOWEGO....a to powoduje, że nowa rangę nabiera artykuł 13u2iu3 uor ale pracownicy ZEAS stają się pracownikami szkół....a skoro księgowi ZEAS muszą się stać pracownikami szkół (choćby po to aby mogli podpisywać się pod sprawozdawczością) ...to kogo ZEAS będzie zatrudniał i po co miałby istnieć???
Jak zwykle ze wrodzoną sobie zdolnością, w uzasadnieniu swoich poglądów "miesza Pan groch z kapustą".
Po pierwsze:
Powinien Pan zrewidować swój pogląd, jakoby od 1994 r. ZEAS'y - były "uprawnione do świadczenia (wobec szkół i przedszkoli) usług prowadzenia ksiąg rachunkowych" - w rozumieniu art. 11 uRach. Jakby nie było zapis art. 5 ust. 9 uSO nie tyle co "uprawniał" ile "zobowiązywał" je do obsługi finansowej, a ta jak wiadomo obejmowała w tych latach "rachunkowość budżetową" - w rozumieniu ustawy - Prawo budżetowe. (Potem nastała ustawa o finansach publicznych, wraz z jej odrębnościami z zakresu rachunkowości budżetowej).
Po drugie:
Jak Pan może twierdzić, że standard "głównego księgowego - jako pracownika jednostki sektora finansów publicznych" - działający od 2002 r. z mocy noweli do ustawy o finansach publicznych (z 26.11.1998) - nie ulega odpowiedniemu przetransponowaniu w sytuacji "obsługi finansowej szkoły" z art. 5 ust. 9 uSO. Głownym księgowym jest wówczas "pracownika ZEAS" z kwalifikacjami "Gł.księgowego" (z ustawy o finansach publicznych), a także wraz z jego uprawnieniami, obowiązkami i odpoiwedzialnością "glównego księgowego jednostki" z przepisów ustawy o finansach publicznych.
Po trzecie:
Niesłusznie miesza Pan do tego wszystkiego jeszcze odstępstwa od "zasady prowadzenia ksiąg w jednostce", czyli przepis art. 11 ust. 3 uRach - skoro wie Pan zapewne z praktyki, że w wiekszości księgowość w ZEAS'ach jest już skomputeryzowana. W konsekwencji mamy do czynienia z "prowadzeniem ksiąg (szkół) przy użyciu komputera", jako czynnością, która z zasady spełnia standardy z art. 13 ust. 2-6 uRach. Prowadzenia księgowości za pomocą komputera, jak wiadomo z art. 11 ust. 3 uRach, jest wyjątkiem od zasady, że księgi prowadzi się na miejscu (w jednostce).
Reasumując:
W dotychczasowej praktyce państwowego i samorządowego sektora finansów publicznych - utrwalił się pogląd, iż "obsługa finansowa szkoły (placówki)" z art. 5 ust. 7 pkt 2 u.s.o. - obejmuje również "rachunkowość jednostki" - w rozumieniu art. 4 ust. 2 u.r.
Wyrazem powyższego były nie tylko rozwiązania przyjmowane w tworzonych przez samorządy "zespołach obsługi szkół i placówek", ale i również w powoływanych i funkcjonujących na podobnych zasadach jednostkach obsługi szkół i placówek podległych niektórym ministrom (np. Centrum Edukacji Artystycznej).
W konsekwencji przyjęcia powyższych poglądów, uprawnioną jest teza, że omawiane tutaj sposoby organizacji obsługi finansowej szkół i placówek ("poza ich siedzibą"), jeśli rozwiązania z art. 5 ust. 9 u.s.o. uznawać za obejmujące rachunkowość, są unormowaniem szczególnym i niezależnym od zasad "usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych" z art. 76a.\ i nast. u.r.
Na tyle na ile tak widziany przepis art. 5 ust. 9 uSO, wraz z wynikając ą z niego szczególną obsługą rachunkowości szkół i placówek, nie utraci mocy z dniem 1.01.2009 r., jednak zmiana art. 11 ustawy o rachunkowości - spowoduje problemy wszędzie tam, gdzie księgi rachunkowe szkół i placówek prowadzone są metodą tradycyjną (papierową).
Moim zatem zdaniem, zmiany w ustawie nie powinny być powodem utrudnień w tych jednostkach obsługujących, które księgi szkół i placówek prowadzą przy użyciu komputera i z dochowaniem standardów z art. 13 ust. 2-6 ustawy.
...a Pan to chyba jakiś utrwalacz jest... utrwalacz błędnych poglądów. Co z tego, że jakiś pogląd się utrwalił. To tak jak z utrwalaczmi władzy ludowej...jest w księgowości takie przysłowie:
"Co było a nie jest nie pisze się w rejestr"
Wszystkie Pańskie wnioski są błędne...ale faktycznie o czym pisałem to artykuł 13u2i3 uor jest swego rodzaju furtką. Wymaga on jednak osobnych ksiąg, osobnego konta a ustawa o finansach publicznych wymaga głównego księgowego jako pracownika szkoły, a nie ZEAS...gdzie tu zatem miejsce na ZEAS i jakie są z tego korzyści....ale na to pytanie oczywiście nie umie Pan odpowiedzieć .
...Panie Wojtania... do czego dochodzi w tym kraju.
Tocz to trzeba wręcz ustawy, żeby komuś, jego głupotę wybić z głowy...
Proszę tylko spojrzeć....druk sejmowy nr 1343
Art. 5 ustawy o systemie oświaty:
Cytat:
e) w ust. 7 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.3)), i organizacyjnej szkoły lub placówki;”,
f) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 7, w tym czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, organy prowadzące szkoły i placówki mogą tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno- -administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3.”;
Wie Pan chyba, że dla normalnych - to tylko uśiślenie zapisu, jaki bez takich zmian ... jest ... jak każdy widzi ... jasny.
...nic tylko czekać na kolejne anty-wojtaniówki w Sejmie
...utrwalona praktyka w latach 90 mogła sobie działać, aż do 31.12.2001 roku. Od 1.01.2002 roku weszły bowiem w życie nowe przepisy ustawy o finansach publicznych dot.audytu i kontroli wewnętrznej wedle których główny księgowy musi być pracownikiem jednostki i uczestniczy on w procesach kontroli ot choćby przez prawo odmowy podpisania dokument.
Panie W.L. mamy już XXI wiek....i czas zrewidować swe poglądy i skończyć z pierdołami.
Anonymous napisał:
Proszę tylko spojrzeć....druk sejmowy nr 1343
Art. 5 ustawy o systemie oświaty:
Cytat:
e) w ust. 7 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.3)), i organizacyjnej szkoły lub placówki;”,
f) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 7, w tym czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, organy prowadzące szkoły i placówki mogą tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno- -administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3.”;
...czy druk sejmowy to już obowiązująca ustawa...WODZU I MISTRZU NAWET TY WIESZ , ŻE TO TYLKO PROJEKT....A NIBY OD KIEDY SĄ ONE ŹRÓDŁEM PRAWA
A ponadto to należy zmienić nie ustawę o systemie oświaty lecz artykuł 44 i 45 ustawy o finansach publicznych oraz uchylić rozdział 8a ustawy o rachunkowości....to artykuł 44 ustawy o finansach publicznych uniemożliwia przecież powierzenie gospodarki finansowej komuś innemu niż pracownik jednostki....
Ponadto owe zmiany z projektu nic nie wnoszą i niczym się nie różną praktycznie od obecnych przepisów. Co więcej są czynności niewymienione w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy o rachunkowości i wówczas ZEAS-y i szkoły będą miały kłopot .... np.pkt 5 szkół nie dotyczy ze względu na artykuł 80u1 uor a zatem sprawozdanie finansowe sporządzane jest według zasad wynikających z rozporządzenia MF wydanego na ustawie finansach publicznych....czyli nadal szkoły będą musiały prowadzić księgowość zgodnie z wymogami RMF (czyli w szkole) i sporządzać bilanz , RZiS,ZZF według zasadz ustawy o finansach publicznych a nowe uregulowania w projekcie nowej uofp są takie jak obecnie, cytuję:
Art. 44. 1. Kierownik jednostki sektora finansów publicznych, zwany dalej "kierownikiem jednostki", jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
2. Kierownik jednostki może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym jednostki.
Art. 45. 1. Głównym księgowym jednostki sektora finansów publicznych, zwanym dalej "głównym księgowym", jest pracownik, któremu kierownik jednostki powierza obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
1) prowadzenia rachunkowości jednostki;
TW
PS.: łudzi ten ten kto uważa, że owa ustawa będzie podpisana. Prezydent RP przecież zapowiedziałn jej weto.
Ostatnio zmieniony przez wojtania dnia Czw Lis 27, 2008 9:32 pm, w całości zmieniany 1 raz
...Panie Wojtania... do czego dochodzi w tym kraju.
Tocz to trzeba wręcz ustawy, żeby komuś, jego głupotę wybić z głowy...
Proszę tylko spojrzeć....druk sejmowy nr 1343
Art. 5 ustawy o systemie oświaty:
Cytat:
e) w ust. 7 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.3)), i organizacyjnej szkoły lub placówki;”,
f) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 7, w tym czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, organy prowadzące szkoły i placówki mogą tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno- -administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3.”;
Wie Pan chyba, że dla normalnych - to tylko uśiślenie zapisu, jaki bez takich zmian ... jest ... jak każdy widzi ... jasny.
...nic tylko czekać na kolejne anty-wojtaniówki w Sejmie... jakie ??? dobrze sam Pan wie.
...utrwalona praktyka w latach 90 mogła sobie działać, aż do 31.12.2001 roku. Od 1.01.2002 roku weszły bowiem w życie nowe przepisy ustawy o finansach publicznych dot.audytu i kontroli wewnętrznej wedle których główny księgowy musi być pracownikiem jednostki i uczestniczy on w procesach kontroli ot choćby przez prawo odmowy podpisania dokument.
Panie W.L. mamy już XXI wiek....i czas zrewidować swe poglądy i skończyć z pierdołami.
Anonymous napisał:
Proszę tylko spojrzeć....druk sejmowy nr 1343
Art. 5 ustawy o systemie oświaty:
Cytat:
e) w ust. 7 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.3)), i organizacyjnej szkoły lub placówki;”,
f) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 7, w tym czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, organy prowadzące szkoły i placówki mogą tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno- -administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3.”;
...czy druk sejmowy to już obowiązująca ustawa...WODZU I MISTRZU NAWET TY WIESZ , ŻE TO TYLKO PROJEKT....A NIBY OD KIEDY SĄ ONE ŹRÓDŁEM PRAWA
A ponadto to należy zmienić nie ustawę o systemie oświaty lecz artykuł 44 i 45 ustawy o finansach publicznych oraz uchylić rozdział 8a ustawy o rachunkowości....to artykuł 44 ustawy o finansach publicznych uniemożliwia przecież powierzenie gospodarki finansowej komuś innemu niż pracownik jednostki....
Ponadto owe zmiany z projektu nic nie wnoszą i niczym się nie różną praktycznie od obecnych przepisów. Co więcej są czynności niewymienione w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy o rachunkowości i wówczas ZEAS-y i szkoły będą miały kłopot .... np.pkt 5 szkół nie dotyczy ze względu na artykuł 80u1 uor a zatem sprawozdanie finansowe sporządzane jest według zasad wynikających z rozporządzenia MF wydanego na ustawie finansach publicznych....czyli nadal szkoły będą musiały prowadzić księgowość zgodnie z wymogami RMF (czyli w szkole) i sporządzać bilanz , RZiS,ZZF według zasadz ustawy o finansach publicznych a nowe uregulowania w projekcie nowej uofp są takie jak obecnie, cytuję:
Art. 44. 1. Kierownik jednostki sektora finansów publicznych, zwany dalej "kierownikiem jednostki", jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
2. Kierownik jednostki może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym jednostki.
Art. 45. 1. Głównym księgowym jednostki sektora finansów publicznych, zwanym dalej "głównym księgowym", jest pracownik, któremu kierownik jednostki powierza obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
1) prowadzenia rachunkowości jednostki;
TW
PS.: łudzi ten ten kto uważa, że owa ustawa będzie podpisana. Prezydent RP przecież zapowiedziałn jej weto.
Która zasada jest zasadą Konstytucyjną Lex Specjalis czy Lex Posterior ?
....a może ani Lex Specjalis ani Lex Posterior nie jest zasadą zawartą w Konstytucji RP
...tak jak napisałem, żadna z powyższych zasad, na którą powołuje się DYrektor Dep.Rach.MF nie jest zasadą Konstytucyjną. i ty gościu też nie udowadniasz tego. A jesli by nawet to i tak nie potrafisz rozstrzygnać problemu, która z owych zasad jest ważniejsza i ma "pierwszeństwo" Lex Specjalis czy Lex Posterior ?
A co do wykładni.....kliknij sobie MR ŻYCZliwy na ten link:
i poczytaj, np.na stronie 72 doczytasz, że każdy akt prawa wewnętrznego musi być zgodny z powszechnie obowiązującym prawem.
Wcześniej na stronie 56 doczytasz, że w technice prawodawczej skodyfikowane zostały powszechnie uznane reguły postępowania legislacyjnego. Oczywiste jest, że uchwalając uchwałę o wspólnej obsłudze finansowej szkół, w świetle powyższego opracowania Trybunału Konstytucyjnego, organ prowadzący nie może nie stosować się do powszechnie uznanych reguł postępowania legislacyjnego i je najzwyczajniej w świecie łamać .
Jedna z reguł postępowania legislacyjnego zawarta jest w paragrafie 136 techniki prawodawczej...a to oznacza, że owa uchwała nie może będąc zgodna z ustawą o systemie oświaty naruszać ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych.
To zaś oznacza, że od 1 stycznia 2002 brak etatu głównego księgowego w szkole oznacza, że Dyrektorzy szkół łamią ustawę o finansach publicznych i nie stosują przepisów dot. kontroli wewnętrznej, które wprowadziły od 1.01.1002 ów wymóg.
Od 1 stycznia 2009 łamać będą również ustawę o rachunkowości....o rozporządzeniach MF nie wspominając. To zaś oznacza, że księgowość szkoły w ZEAS będzie prowadzona wbrew postanowieniom art 11u3 i nowego rozdziału 8a po Nowym Roku.
...Panie Wojtania... do czego dochodzi w tym kraju.
Tocz to trzeba wręcz ustawy, żeby komuś, jego głupotę wybić z głowy...
Proszę tylko spojrzeć....druk sejmowy nr 1343
Art. 5 ustawy o systemie oświaty:
Cytat:
e) w ust. 7 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.3)), i organizacyjnej szkoły lub placówki;”,
f) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 7, w tym czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, organy prowadzące szkoły i placówki mogą tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno- -administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3.”;
Wie Pan chyba, że dla normalnych - to tylko usiślenie zapisu, jaki bez takich zmian ... jest ... jak każdy widzi ... jasny.
...nic tylko czekać na kolejne anty-wojtaniówki w Sejmie
...utrwalona praktyka w latach 90 mogła sobie działać, aż do 31.12.2001 roku. Od 1.01.2002 roku weszły bowiem w życie nowe przepisy ustawy o finansach publicznych dot.audytu i kontroli wewnętrznej wedle których główny księgowy musi być pracownikiem jednostki i uczestniczy on w procesach kontroli ot choćby przez prawo odmowy podpisania dokument.
Panie W.L. mamy już XXI wiek....i czas zrewidować swe poglądy i skończyć z pierdołami.
Anonymous napisał:
Proszę tylko spojrzeć....druk sejmowy nr 1343
Art. 5 ustawy o systemie oświaty:
Cytat:
e) w ust. 7 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.3)), i organizacyjnej szkoły lub placówki;”,
f) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 7, w tym czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, organy prowadzące szkoły i placówki mogą tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno- -administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3.”;
...czy druk sejmowy to już obowiązująca ustawa...WODZU I MISTRZU NAWET TY WIESZ , ŻE TO TYLKO PROJEKT....A NIBY OD KIEDY SĄ ONE ŹRÓDŁEM PRAWA
A ponadto to należy zmienić nie ustawę o systemie oświaty lecz artykuł 44 i 45 ustawy o finansach publicznych oraz uchylić rozdział 8a ustawy o rachunkowości....to artykuł 44 ustawy o finansach publicznych uniemożliwia przecież powierzenie gospodarki finansowej komuś innemu niż pracownik jednostki....
Ponadto owe zmiany z projektu nic nie wnoszą i niczym się nie różną praktycznie od obecnych przepisów. Co więcej są czynności niewymienione w art. 4 ust. 3 pkt 2-6 ustawy o rachunkowości i wówczas ZEAS-y i szkoły będą miały kłopot .... np.pkt 5 szkół nie dotyczy ze względu na artykuł 80u1 uor a zatem sprawozdanie finansowe sporządzane jest według zasad wynikających z rozporządzenia MF wydanego na ustawie finansach publicznych....czyli nadal szkoły będą musiały prowadzić księgowość zgodnie z wymogami RMF (czyli w szkole) i sporządzać bilanz , RZiS,ZZF według zasadz ustawy o finansach publicznych a nowe uregulowania w projekcie nowej uofp są takie jak obecnie, cytuję:
Art. 44. 1. Kierownik jednostki sektora finansów publicznych, zwany dalej "kierownikiem jednostki", jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej, w tym za wykonywanie określonych ustawą obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
2. Kierownik jednostki może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym jednostki.
Art. 45. 1. Głównym księgowym jednostki sektora finansów publicznych, zwanym dalej "głównym księgowym", jest pracownik, któremu kierownik jednostki powierza obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
1) prowadzenia rachunkowości jednostki;
TW
PS.: łudzi ten ten kto uważa, że owa ustawa będzie podpisana. Prezydent RP przecież zapowiedziałn jej weto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach