 |
 |
 |
|
Aktualnie online
Aktualnie jest 715 gości i 0 użytkowników online
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować klikając tutaj
Wizyt w serwisie: 217321923 |
|
 |
 |
 |
|  |
 |
|
 |
|
Interpretacja o trybach realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego
Interpretacja o trybach realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, określonych w ustawie z dnia 11 września 2015r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. poz. 1916) w odniesieniu do przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2015r. poz. 581, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2016r. poz. 239)
Pismo Ministerstwa Zdrowia dostępne jest tutaj »
Interpretacja Ministerstwa Zdrowia dostępna jest tutaj »
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 10 Lis, 2016 - 09:58 (19098 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Odpowiedź DFST MF na pytania KR RIO w sprawie wypełniania niektórych wierszy WPF na lata 2012-...
W związku z wprowadzeniem zmian w zalecanym do stosowania wzorze tabeli wieloletniej prognozy finansowej Przewodniczący KR RIO skierował do Dep. Finansów Samorządu Terytorialnego w 28 października 2011 r. zapytanie z prośbą o uszczegółowienie wytycznych, którymi mają się kierować jednostki samorządu terytorialnego przy wypełnianiu nowych wierszy, w szczególności dotyczących wykazywania:
- w dochodach bieżących i majątkowych środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r.
- przejętych przez JST zobowiązań, w tym od samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 07 Gru, 2011 - 14:27 (28395 Odsłon)
Czytaj więcej... (1440 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Informacja o zasadach sporządzania Rb-ST
Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym (tj. 2.02.2007r.) na stronie internetowej Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl ukazała się "Informacja o zasadach sporządzania sprawozdania Rb-ST", której tekst publikujemy także w naszym serwisie.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 02 Lut, 2007 - 14:49 (9731 Odsłon)
Czytaj więcej... (1258 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Informacja Ministerstwa Finansów: Zasady sporządzania sprawozdania o wydatkach strukturalnych Rb-WS
W związku z licznymi pytaniami kierowanymi przez jednostki sektora finansów publicznych do Ministerstwa Finansów w sprawie zasad sporządzania sprawozdania Rb-WS za 2005 r., Ministerstwo Finansów wyjaśnia, co następuje.
Stosownie do zapisów par. 1, 2 i 3 "Instrukcji sporządzania sprawozdań budżetowych w zakresie wydatków strukturalnych poniesionych przez jednostki sektora finansów publicznych" - stanowiącej załącznik nr 33 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426), w sprawozdaniu Rb-WS należy wykazać wyłącznie krajowe wydatki publiczne poniesione na cele strukturalne. Oznacza to, że w ww. sprawozdaniu jednostki sektora finansów publicznych, w tym także jednostki samorządu terytorialnego, winny wykazać wszystkie wydatki publiczne z 2005 roku, poniesione w obszarach klasyfikacji wydatków strukturalnych wymienionych w kol.2 tabeli stanowiącej wzór sprawozdania, opisanych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz. U. Nr 285, poz. 2851 i z 2005 r. Nr 266, poz. 2238).
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 31 Mar, 2006 - 09:37 (10387 Odsłon)
Czytaj więcej... (2462 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Ankieta o podatkach i opłatach lokalnych
Artykuł pochodzi ze stron internetowych Ministerstwa Finansów RP, dostęnych pod adresem www.mf.gov.pl
Program MF_2005.exe jest samorozpakowującym się archiwum zawierającym następujące pliki:
- InformacjaMF.exe - program do wypełniania ankiety.
- GMINY.TXT - plik pomocniczy, niezbędny dla działania programu InformacjaMF.txt, zawierający listę gmin.
- Ankieta2005(9).pdf - ankieta w formacie Acrobat Portable Document Format.
- Instrukcja. pdf - instrukcja wypełnienia ankiety.
Instalacja
Po uruchomieniu program MF_2005.exe poinformuje, że będzie się rozpakowywał do katalogu c:InformacjaMF - należy to potwierdzić naciskając "Unzip", a następnie nacisnąć "OK" i "Close".
Uruchomienie i praca
Należy uruchomić program "InformacjaMF.exe" znajdujący się w katalogu c:/InformacjeMF. Pierwszą daną jaką należy wprowadzić jest siedmiocyfrowy identyfikator gminy. Pracę z programem można przerwać w dowolnym momencie. Program zaproponuje wtedy zapisanie dotychczas wprowadzonych danych do pliku. Przy ponownym uruchomieniu programu dane z pliku zostaną wczytane i będzie możliwe kontynuowanie pracy. Po zakończeniu wprowadzenia danych należy wydrukować ankietę naciskając przycisk "Drukowanie" oraz zapisać wprowadzone dane naciskając przycisk OK dla zapytania "Zapisać dane do pliku ? ", pojawiającym się przy próbie wyjścia z programu. Dane z wypełnionej ankiety zostaną zapisane do pliku o nazwie mającej postać InfoMFxxxxxxx.imf, gdzie ciąg znaków "xxxxxxx" oznacza identyfikator gminy.
Przesłanie danych do regionalnych izb obrachunkowych.
Do właściwej regionalnej izby obrachunkowej należy przekazać wygenerowany przez program plik o nazwie mającej postać InfoMFxxxxxxx.imf, gdzie ciąg znaków "xxxxxxx" oznacza identyfikator gminy, oraz wydrukowany i podpisany wydruk z programu.
>>> MF_2005 (pobierz)
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 23 Sie, 2005 - 09:31 (7839 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 28 lutego 2005r. (Sygn. akt ST2-4834-16/2005/83)
MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów
Samorządu Terytorialnego
ST2-4834-16/2005/83 | |
W związku z pismem z dnia 7 stycznia 2005 r. Nr L.Dz. FB /0210/1/05 dotyczącym wykazywania, w sprawozdaniach budżetowych Rb-27S miesięcznym/rocznym z wykonania dochodów budżetowych jednostek samorządu terytorialnego, skutków udzielonych przez gminę umorzeń zaległości podatkowych, które nie zostały zaspokojone w zakończonym postępowaniu likwidacyjnym lub upadłościowym - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:
Zgodnie z zasadami określonymi w § 3 ust. 1 pkt 10) instrukcji, stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 24 poz. 279 z późn. zm.) w sprawozdaniach Rb-27S w kolumnie „Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień ...” wykazuje się kwoty wynikające z udzielonych przez gminę lub miasto na prawach powiatu, za okres sprawozdawczy, ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, stanowiących dochód budżetu jednostki, z wyłączeniem ulg i zwolnień ustawowych. W kolumnie tej wykazuje się również skutki finansowe wynikające ze zwolnień i ulg w podatkach i opłatach wprowadzanych przepisami uchwał rad gmin lub miast na prawach powiatu, wydanymi na postawie ustawowych upoważnień.
Wykazywane w tej kolumnie skutki ulg powinny wynikać z decyzji właściwych organów jednostki w zakresie zarówno bieżących, jak i zaległych należności.
Zgodnie z § 7 ust. 3 w/w instrukcji kwoty dotyczące skutków udzielonych przez jednostkę ulg, wykazane w omawianej kolumnie sprawozdania Rb-PDP, powinny być zgodne z odpowiadającymi tym kwotom skutkami wykazanymi w sprawozdaniu Rb-27S.
W świetle powyższych wyjaśnień, skutki decyzji umorzeniowych dotyczących zaległości podatkowych wydanych przez organ podatkowy, powinny być ujęte w obu wymienionych sprawozdaniach budżetowych, stosownie do przepisów w/w rozporządzenia. Decyzje podjęte przez gminę Żarów odnośnie umorzenia zaległości podatkowych należy bowiem traktować jako udzielone dobrowolnie na podstawie ustawowych upoważnień.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 32 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, skutki finansowe decyzji wydanych przez organy podatkowe odnośnie umorzenia podatków nie stanowią podstawy do zwiększenia części wyrównawczej subwencji ogólnej lub zmniejszenia wpłat.
Natomiast w przypadku nieściągalnych zaległości pozostałych po wpłaceniu przez Syndyka przypadającej gminie kwoty z podziału masy upadłościowej, które nie wynikają z decyzji organów gminy - nie powinny być wykazywane w sprawozdaniu Rb-27S oraz konsekwentnie w sprawozdaniu Rb-PDP w kolumnie dotyczącej udzielonych ulg.
| DYREKTOR DEPARTAMENTU
Finansów Samorządu Terytorialnego
/-/
Zdzisława Wasążnik
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 15 Mar, 2005 - 14:45 (6820 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 28 lutego 2005r. (Sygn. akt BPI-4071/2a/2005/31)
MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Budżetu Państwa
BPl-4071/2a/2005/31 | |
| Pan
Mieczysław KLUPCZYŃSKI
Prezes
Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Poznaniu
|
Odpowiadając na pismo nr WA.1-0281/1/2005 z dnia 3 stycznia 2005 r. w sprawie klasyfikowania wydatków związanych z pokrywaniem kosztów utrzymania dzieci z terenu powiatu, umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i w rodzinach zastępczych na terenie innego powiatu - Departament Budżetu Państwa Ministerstwa Finansów uprzejmie informuje, co następuje.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 09 Mar, 2005 - 13:52 (6474 Odsłon)
Czytaj więcej... (2437 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Interpretacja art. 113 i art. 114 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
Nr WA - 0731/11/2004 | | Katowice, dnia 7 października 2004 r. |
| Pani
Elżbieta Suchocka-Roguska
Sekretarz Stanu
Ministerstwo Finansów
Warszawa |
Z obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 24 maja 2004 roku w sprawie ogłoszenia kwot i relacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o finansach publicznych (M.P. z 2004 r. Nr 23, poz. 403) wynika, iż wartość relacji łącznej kwoty państwowego długu publicznego powiększonej o kwotę przewidywanych wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji, udzielonych przez podmioty sektora finansów publicznych, do produktu krajowego brutto przekroczyła poziom 50% i wyniosła 51,6%.
Relacja deficytu budżetu państwa do dochodów budżetu państwa, zgodnie z ustawą budżetową na 2004 r. wynosi 29,3% i zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy o finansach publicznych relacja ta stanowi górne ograniczenie relacji deficytu każdej jednostki samorządu terytorialnego do jej dochodów, jaka może zostać uchwalona w budżecie jednostki samorządu terytorialnego w 2005 roku.
Stosownie do art. 45 ust. 2 ustawy o finansach publicznych ww. ograniczenia nie stosuje się do kwoty deficytu jednostki samorządu terytorialnego sfinansowanego nadwyżką budżetową z lat ubiegłych.
W związku z wprowadzonym ograniczeniem planowanego deficytu w jednostkach samorządu terytorialnego na 2005 r. prosimy o opinię w poniższej sprawie:
Czy dopuszczalne będzie uchwalenie wydatków budżetowych, które spowodują zwiększenie ustawowego deficytu (29,3%), na sfinansowanie których przeznaczone będą:
- wolne środki, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych?
Środki te nie generują nowego długu i są to środki finansowe, o przeznaczeniu których jednostki samorządu terytorialnego decydują samodzielnie,
- pożyczki z budżetu państwa na prefinansowanie wydatków związanych z zadaniami ujętymi w programach, na które jednostki samorządu terytorialnego otrzymają środki pochodzące z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej?
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 26 Lis, 2004 - 08:49 (6441 Odsłon)
Czytaj więcej... (7555 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Interpretacja klasyfikacji budżetowej środków z funduszy strukturalnych - sygn. akt ST1-4800-926/2004/1552
MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Finansów Samorządu Terytorialnego
ST1-4800-926/2004/1552 | |
| Pani
Jadwiga Kawecka
Skarbnik Województwa Łódzkiego
ul. Sienkiewicza 3
90-113 Łódź |
W związku z pismem z dnia 30 września 2004 r., Nr FM.V/170/2004 w sprawie ujmowania w budżecie jednostki samorządu terytorialnego wydatków dotyczących programów i projektów objętych współfinansowaniem ze środków z funduszy strukturalnych - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:
Stosownie do zapisów zawartych w załączniku nr 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 września 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 209, poz. 2132), dodaną do paragrafów wydatkowych cyfrą „8”, powinna być oznaczona ta część wydatków ponoszonych przez jednostkę samorządu terytorialnego ze środków własnych bądź uzyskanych z pożyczki na prefinansowanie z budżetu państwa na realizację przedsięwzięć w ramach programów lub projektów finansowanych ze środków z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności oraz Sekacji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej, która zgodnie z umową podlega refundacji ze środków Unii Europejskiej.
Natomiast, dodaną do paragrafów wydatkowych cyfrę „9”, przyjmuje się dla oznaczenia ponoszonej na realizację wskazanych wyżej przedsięwzięć tej części wydatków jednostki samorządu terytorialnego, stanowiącej wymagany wkład krajowy w ramach współfinansowania, której źródłem finansowania są środki własne jednostki lub pochodzące z budżetu państwa.
| Zdzisława Wasążnik
Dyrektor Departamentu
Finansów Samorządu Terytorialnego
Ministerstwa Finansów
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 23 Lis, 2004 - 13:08 (4946 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministra Finansów z dnia 25 sierpnia 2004r.
Warszawa, 2004-08-25
MINISTER FINANSÓW
ST1-4800-654/2004/1202
| Panie/Panowie
Prezesi
Regionalnych Izb Obrachunkowych
wszyscy |
Szanowni Państwo
W związku z faktem, iż jednostki samorządu terytorialnego przystępują do prac, związanych z przygotowywaniem projektów budżetów na rok 2005, pragnę zauważyć, że zgodnie z art. 45 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, w przypadku gdy wartość relacji łącznej kwoty państwowego długu publicznego powiększonej o kwotę przewidywanych wypłat z tytułu poręczeń i gwarancji, udzielonych przez podmioty sektora finansów publicznych, do produktu krajowego brutto, jest większa od 50%, a nie większa od 55%, to:
a) Rada Ministrów uchwala projekt ustawy budżetowej, w którym relacja deficytu budżetu państwa do dochodów budżetu państwa, nie może być wyższa niż analogiczna relacja z roku bieżącego,
b) relacja, o której mowa w lit. a, stanowi górne ograniczenie relacji deficytu każdej jednostki samorządu terytorialnego do jej dochodów, jaka może zostać uchwalona w budżecie jednostki samorządu terytorialnego.
Stosownie do art. 45 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, w/w ograniczenia nie stosuje się do kwot deficytu jednostek samorządu terytorialnego sfinansowanych nadwyżką budżetową z lat poprzednich.
Jak wynika z obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 24 maja 2004r. w sprawie ogłoszenia kwot i relacji, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o finansach publicznych (M. P. z 2004r. Nr 23, poz. 403), relacja, o której mowa wyżej, przekroczyła poziom 50% i wyniosła 51,6%.
Dodatkowo uprzejmie informuję, iż relacja deficytu budżetu państwa do dochodów budżetu państwa, zgodnie z ustawą budżetową na 2004r. wynosi 29,3%.
W związku z powyższym jednostki samorządu terytorialnego, przygotowując projekty budżetów na rok 2005, powinny przestrzegać przepisów, o których mowa wyżej.
Zwracam się więc z uprzejmą prośbą, by w ramach szkoleń, związanych z przygotowaniem projektów budżetów na 2005r., które prowadzą regionalne izby obrachunkowe dla jednostek samorządu terytorialnego, zwrócić uwagę jednostkom samorządu terytorialnego na konieczność przestrzegania przepisów, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.
| Z upoważnienia Ministra Finansów
SEKRETARZ STANU
Elżbieta Suchocka-Roguska |
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 08 Wrz, 2004 - 09:52 (4963 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Zmiany w zakresie zasad udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom po przystąpieniu Polski do UE
URZĄD OCHRONY
KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa 1, P-36 | |
Zmiany w zakresie zasad udzielania pomocy publicznej
przedsiębiorcom po przystąpieniu Polski do UE
1. Nowe zasady dotyczące postępowania w zakresie udzielania pomocy publicznej
W odniesieniu do problematyki związanej z udzielaniem pomocy publicznej, od dnia 1 maja 2004 r., w Polsce obowiązują właściwe w tym zakresie przepisy prawa wspólnotowego określające zarówno warunki dopuszczalności pomocy publicznej, jak i zasady nadzorowania pomocy publicznej. Zgodnie z ww. przepisami, organem nadzorującym pomoc publiczną udzielaną w państwach członkowskich jest Komisja Europejska. Oznacza to, iż Prezes UOKiK traci swe dotychczasowe uprawnienia w zakresie nadzorowania pomocy publicznej. W związku z powyższym, następuje zmiana w sposobie prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących pomocy publicznej. Obecnie zamiar udzielenia pomocy publicznej, dotychczas zgłaszany Prezesowi UOKiK, podlega zgłoszeniu do Komisji Europejskiej. Zasady notyfikacji pomocy publicznej zostały określone we właściwych przepisach proceduralnych, w tym w szczególności w Rozporządzeniu Rady (WE) Nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE (Dz. Urz. WE L 83, 27.03.1999).
Notatka: Na postawie pisma Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr DDO-521-11/(2)/2004/MB z dnia 11 maja 2004r.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 28 Maj, 2004 - 11:07 (8604 Odsłon)
Czytaj więcej... (12604 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
sprawozdawczość: KOMUNIKAT Nr 3 z dnia 5 kwietnia 2004 r. dla jednostek samorządu terytorialnego w sprawie przesyłania danych sprawozdawczych za 1 kwartał 2004 roku.
Szanowni Państwo!
W najbliższych dniach tj. około 9 kwietnia br. zostanie dokończona przez firmę Micomp modernizacja systemu "Budżet ST II" dla JST uwzględniająca możliwość wprowadzania czterocyfrowej klasyfikacji budżetowej do sprawozdania Rb-27S.
Szacujemy, iż płyty CD z nową wersją programu zostaną dostarczone do RIO w dn. 19 kwietnia br.
Jednocześnie prosimy o nie rozpoczynanie wprowadzania danych za I kw 2004 r. w starej wersji programu, gdyż w ramach aktualizacji zostaną SKASOWANE dla roku 2004 i nastęnych wszystkie wprowadzone informacje.
W sprawie sposobu odbioru płyt CD z RIO należy: 1) sprawdzić na stronie internetowej właściwej terytorialnie Izby, czy została opublikowana informacja w powyższej sprawie 2) dopiero gdy na stronach nie ma żadnych tego typu informacji należy skontaktować się telefonicznie Izbą.
Ponadto w chwili zaakceptowania nowej wersji programu dla JST zostanie ona udostęniona do probrania na naszych stronach internetowych.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 05 Kwi, 2004 - 08:47 (9331 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Głównego Inspektora Audytu Wewnętrznego z 6 kutego 2004 r. (KF2/4095/15/3)
Ministerstwo FinansówGłówny Inspektor Audytu Wewnętrznego
KF2/4095/15/329/2004 | | Warszawa 2004.02.06 |
| Prezesi Regionalnych Izb Obrachunkowych | |
Szanowni Państwo,
Zwracam się z uprzejmą prośbą o przekazanie jednostkom samorządu terytorialnego syntetycznej informacji dotyczącej audytu wewnętrznego.
Jednostka samorządu terytorialnego jest zobowiązana do rozpoczęcia przed końcem marca 2004 r. audytu wewnętrznego, jeżeli kwota przychodów lub wydatków tej jednostki w 2003 r. przekroczyła kwotę określoną w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2002 r. w sprawie określenia kwot przychodów oraz wydatków środków publicznych dokonywanych w ciągu roku kalendarzowego, których przekroczenie powoduje obowiązek prowadzenia audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz.U. Nr 234, poz.1970).
Mając na względzie znaczenie audytu wewnętrznego, którego rolą jest dostarczanie kierownikowi jednostki wiedzy dotyczącej funkcjonowania jednostki w zakresie gospodarki finansowej pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jawności, zwracam się z prośbą o współpracę w przedmiotowym zakresie poprzez przekazanie nadzorowanym jednostkom samorządu terytorialnego załączonej informacji dotyczącej audytu wewnętrznego.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 24 Lut, 2004 - 14:31 (5120 Odsłon)
Czytaj więcej... (3439 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 23 stycznia 2004r.
Warszawa, 2004-01-23 MINISTERSTWO FINANSÓW Departament Finansów Gospodarki Narodowej GN-8/GM/04/2004
| Panie i Panowie Prezesi Regionalnych Izb Obrachunkowych | |
Departament Finansów Gospodarki Narodowej Ministerstwa Finansów, niniejszym uprzejmie przypomina o obowiązku sporządzania sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych za czwarty kwartał 2003 r., oraz uprzejmie prosi o odpowiednie poinformowanie wszystkich organów udzielających pomocy, które obowiązane są za pośrednictwem Państwa Urzędu, do przekazania ww. sprawozdania do Ministerstwa Finansów. Organy udzielające pomocy, wypełniając obowiązek sprawozdawczy wynikający z art. 41 ust. l ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 141, poz. 1177, z późn. zm.), a nałożony m.in. na organy podatkowe jako udzielające pomocy, obowiązane są do przekazywania ww. sprawozdań w terminie 30 dni po zakończeniu każdego kwartału. Sprawozdanie o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych za czwarty kwartał 2003 r., obejmować powinno wszystkie zaległości przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych według stanu na dzień 31 grudnia 2003 r.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 02 Lut, 2004 - 10:06 (4637 Odsłon)
Czytaj więcej... (1550 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 30 października 2003 r. (znak BPI-4071/49b/2003/1808)
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 2003-10-30 w sprawie klasyfikowania przez jednostki samorządu terytorialnego dochodów z tytułu wpływu środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zrekompensowanie utraconych przez gminę dochodów z tytułu zwolnień, określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 03 Gru, 2003 - 09:01 (4725 Odsłon)
Czytaj więcej... (1292 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
sprawozdawczość: KOMUNIKAT z 22 lipca 2003 r dla jst w sprawie przesyłania danych sprawozdawczych
KOMUNIKAT Nr 1 z dnia 22 lipca 2003 r. dla jednostek samorządu terytorialnego
w sprawie przesyłania danych sprawozdawczych
za 2 kwartały 2003 roku.
- W związku ze zmianami przepisów dotyczących sprawozdawczości budżetowej:
- Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2003 roku w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień (Dz. U. Nr 113, poz. 1073),
- Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 lipca 2003 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 125, poz. 1160).
podjęto prace polegające na dostosowaniu systemu informatycznego sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego „Budżet ST II”.
W chwili obecnej tłoczone są płyty CD-ROM z wersją instalacyjną nowego oprogramowania dla JST uwzględniającego wszystkie dotychczasowe poprawki oraz zmiany wynikające z w/w rozporządzeń. Ponadto na płycie znajdzie się również zaktualizowana instrukcja obsługi oprogramawania „BudzetST II dla JST”.
Płyty z nową wersją instalacyjną systemu "Budżet ST II" dla JST zostaną dostarczone do RIO pocztą kurierską celem niezwłocznego pobrania przez JST najprawdopodobniej do 28 lipca 2003 r.
O fakcie dostarczenia do Izb płyt instalacyjnych poinformujemy Państwa kolejnymi komunikatami opublikowanymi na stronach RIO i OPW Doskomp.
- W związku z upływem czasu proponujemy następujące rozwiązanie:
Krok I.
Sprawozdania budżetowe JST sporządzane za 2 kwartały 2003 r.
(Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z i Rb-N)
JST przygotowują sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-Z i Rb-N na dotychczasowej wersji oprogramowania wg starych zasad,
ale nie zatwierdzają i nie wysyłają do ZZRIO i RIO,
lecz czekają na oprogramowanie przekazane z właściwego RIO na CD-ROM-ach lub na informację o zamieszczeniu w internecie nowej wersji programu
Krok II.
JST po instalacji nowej wersji oprogramowania (z dostarczonych płyt CD-ROM lub pobranego z internetu) powinny zweryfikować sprawozdania i dopiero wówczas je zatwierdzić.
Krok III.
Pozostałe sprawozdania w tym „Wnioski gmin o przyznanie części subwencji rekompensującej utracone dochody z tytułu ustawowych ulg i zwolnień za I półrocze 2003 r.” oraz Rb-PDP muszą zostać sporządzone w nowej wersji oprogramowania.
Tylko nowe oprogramowanie dla JST pozwala na wprowadzenie wniosków i ich weryfikację na formularzu i według zasad określonych zmianami do rozporządzenia.
Ponadto według wykonawcy oprogramowania znacznie poprawiono stabilność funkcji obsługujących sprawozdania Rb-3x w związku z tym Rb-3x również należy wprowadzić w nowej wersji oprogramowania.
Krok IV.
Wysyłka sprawozdań do RIO (ZZ RIO) może nastąpić wyłącznie z nowego oprogramowania.
Pliki sprawozdań za II kw. 2003 i następne pochodzące z poprzednich wersji BST II nie będą w Izbach przyjmowane.
Uwaga:
W celu skoordynowania procesu weryfikacji sprawozdawczości oraz umożliwienia Izbom wykonania zadań nałożonych rozporządzeniami Ministra Finansów wersja BudzetST dla JST, która znajdzje się na najnowszym CD zostanie udostępniona do pobrania z internetu w terminie późniejszym, gdy Izby będą dysponowały zaktualizowaną wersją BudzetST II dla RIO umożliwiającą przyjmowanie sprawozdań w nowym układzie obowiązującym od II kwartału br.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 22 Lip, 2003 - 15:42 (7794 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z 17 lipca 2003 r. (znak ST3-4802-264/2003/2499)
Pismo w sprawie:- rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad obliczania i trybu przekazywania gminom kwoty rekompensującej dochody utracone z tytułu ustawowych ulg i zwolnień (Dz.U. Nr 113, poz. 1073).
- rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 125, poz. 1160),
- zmiany od 1 października 2003 r. numerów rachunków bankowych (dostosowanie do standardu NRB) na które należy kierować wpłaty z tytułu korekt subwencji.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 21 Lip, 2003 - 12:38 (7740 Odsłon)
Czytaj więcej... (6560 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministra Finansów z dnia 12 maja 2003 r. (znak ST1-4800-229/2003/377)
Pismo Ministra Finansów prezentujące stanowisko w sprawie art. 16a ustawy o finansach publicznych nakładającego na wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), starostów i marszałków województw obowiązek podawania do publicznej wiadomości kwot dokonanych umorzeń zaległości podatkowych.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 20 Maj, 2003 - 10:33 (4553 Odsłon)
Czytaj więcej... (4917 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 20 marca 2003 r. (znak ST1-4800-141/2003/725)
Z dniem 1 stycznia 2003 r weszła w życie ustawa z dnia 13 listopada 2002 r. o zmianie ustawy o Policji, ustawy o administracji rządowej w województwie i ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 200, poz 1688).
Ustawa ta wprowadziła zmiany w zakresie statusu prawnego Policji. W wyniku nowelizacji ustawy o Policji komendy powiatowe Policji przestały być powiatowymi jednostkami budżetowymi.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 24 Mar, 2003 - 14:05 (4951 Odsłon)
Czytaj więcej... (6272 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru z 17-01-2003 r. (znak LK- 154/LP/03/AM/IP)
Warszawa, 2003-01-17
MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Podatków
Lokalnych i Katastru
LK- 154/LP/03/AM/IP
[...] W związku z artykułami Pani Izabeli Lewandowskiej, opublikowanymi w dniu 31.12.2002 r. w gazecie "Rzeczpospolita" w dodatku Vademecum Rzeczypospolitej "Podatki 2003", omawiającymi nowelizacje ustaw:
o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym oraz ustawę o podatku leśnym, oraz w związku z spowodowanymi artykułem licznymi zapytaniami organów podatkowych - Ministerstwo Finansów informuje:
Nieprawdziwe jest stwierdzenie, że do obliczania podatku leśnego za 2003 r. będzie miała zastosowanie stawka wyliczona według ceny drewna z 2001 r. przyjmowana do obliczania tego podatku za rok 2002, zawarte w treści artykułów "To co najważniejsze" oraz "Fiskus samorządowy ściąga dla siebie".
Jak stanowi art. 12 ustawy z dnia 30 października 2002 r, o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682) do ustalania wysokości podatku leśnego w 2003 r. stosuje się średnią cenę sprzedaży drewna ogłoszona na podstawie przepisów dotychczasowych tj. na podstawie obowiązującego do dnia 31 grudnia 2002 r, przepisu art. 65 ust. 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2000 r. Nr 56, poz. 679 ze zm.), zgodnie z którym średnią cenę sprzedaży drewna ustala się na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" w terminie 20 dni po upływie trzeciego kwartału.
Ostatni wydany na tej podstawie komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2002 r. opublikowany jest w Monitorze Polskim Nr 50, poz. 729 i określa średnią cenę sprzedaży drewna za pierwsze trzy kwartały 2002 r. w wysokości 111, 21 zł za 1 m3.
Natomiast w ww. artykułach podano cenę drewna wynikającą z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2001 r. (M. P, Nr 38, poz. 627) za pierwsze trzy kwartały 2001 r., która wyniosła 126,07 zł za 1 m3.
DYREKTOR
DEPARTAMENTU PODATKÓW LOKALNYCH
I KATASTRU
Grzegorz Nowecki
/-/
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 30 Sty, 2003 - 13:58 (4577 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru MF z dnia 7-11-2002 (znak LK- /LM/BG/02/2231)
Pismo Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru MF z dnia 7-11-2002 w sprawie wchodzących w życie z dniem 9-11-2002 zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz U nr 167, poz. 1372), na mocy których wprowadzono przepisy wprowadzające wyłączenie obowiązku zapłaty opłaty skarbowej od zezwoleń wydawanych na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 03 Gru, 2002 - 10:17 (4767 Odsłon)
Czytaj więcej... (2902 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 9 października 2001 r. (znak DP/W1-473/4285/2001)
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 9 października 2001 r. w sprawie zapytania, czy do limitu określonego w art. 113 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych należy wliczać przypadające do spłaty w danym roku budżetowym raty kredytów krótkoterminowych wraz z należnymi odsetkami od tych kredytów.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez SlawekD opublikowane 21 Paź, 2002 - 12:14 (4472 Odsłon)
Czytaj więcej... (903 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 maja 2002 r. (znak ST 1-4800-383/2002)
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji dopłat do bezpłatnych i ulgowych przejazdów pasażerskich.
Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia:
Gmina realizując zadanie własne, w zakresie lokalnego transportu zbiorowego wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z póź. zm.), może, przekazać środki budżetowe na pokrycie kosztów wynikających z bezpłatnych i ulgowych przejazdów pasażerskich.
Zgodnie z art. 117 ustawy o finansach publicznych z dnia 26 listopada 1998 r. (Dz.U. Nr 155, poz. 1014 z póź. zm.) z budżetu jednostki samorządu terytorialnego mogą być udzielane dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych.
Przepisy w/w ustawy nie przewidują natomiast możliwości udzielenia przez jednostkę samorządu terytorialnego dotacji przedmiotowej dla spółki prawa handlowego, w formie której prowadzi działalność przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej.
Ten rodzaj wydatku nie stanowi więc formy dotowania jak również nie może być traktowany jako dopłata w spółkach prawa handlowego.
W związku z powyższym dopłaty do bezpłatnych i ulgowych przejazdów pasażerskich należy traktować jako zakup usług i zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2000 r., w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 59, poz.688 z póź. zm.) ujmować w § 4300 -Zakup usług pozostałych.
Dyrektor Departamentu
Finansów Samorządu Terytorialnego
Zdzisława Wasążnik
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 16 Paź, 2002 - 12:29 (4858 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
sprawozdawczość: Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 lipca 2002 r. (znak ST2-4831-131/2002)
Pismo Ministerstwa Finansów z dnia 16 lipca 2002 r. znak ST2-4831-131/2002 w sprawie interpretacji przepisów wynikających z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz.U. Nr 153, poz.1752) oraz zasad wykazywania w sprawozdawczości budżetowej kwot wynikających z zaangażowania środków.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 11 Paź, 2002 - 11:48 (8598 Odsłon)
Czytaj więcej... (3867 bajtów więcej)  |
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
Pismo Ministerstwa Finansów z 10.10.2001 r. sygn. ST2-4831-150/2001
Odpowiadając na pismo [...] w sprawie sposobu ujęcia w roku bieżącym w uchwale budżetowej zwrotu nienależnie pobranej części subwencji ogólnej za 2000 rok - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż w związku z koniecznością dokonania przez gminę zwrotu nienależnie pobranej części subwencji ogólnej ogólnej za rok 2000, fakt ten powinien znaleźć odzwierciedlenie poprzez ujęcie w rozchodach w § 995 - Rozchody z tytułu innych rozliczeń krajowych.
|
|
 |
|
 |
|
Wysłane przez Adam opublikowane 08 Paź, 2002 - 11:42 (5355 Odsłon)
 |
|
 |
 |
 |
|